KPN Cloud

KPN Cloud

Toon eerste bericht

135 reacties

Reputatie 3
Badge

@Bram_ en @Erik_ Ik ben nog wat aan het freubelen geweest en zie dat als je in de settings van KPN Cloud de optie “Windows Explorer-integratie” uit zet dan zijn de rode vinkjes weg. Ik zie dan nog wel de KPN Cloud mappen in Windows Explorer. Als ik de optie in KPN Cloud “Windows Explorer-integratie” weer aan zet zijn de rode vinkjes weer terug. Misschien help[t dit bij een oplossing van de bug.

Reputatie 7
Badge +30

Ha, goed uitgevogeld, @HansjePansje. Geef ik ook even door.

Reputatie 7
Badge +12

Update: onze collega's hebben dit 'vreemde gedrag' kunnen reproduceren op een eigen Windows 11 device en hebben inmiddels een support ticket ingeschoten bij de leverancier. Zodra we meer weten, dan laten we dat hier uiteraard weten!

Reputatie 3
Badge

Update: onze collega's hebben dit 'vreemde gedrag' kunnen reproduceren op een eigen Windows 11 device en hebben inmiddels een support ticket ingeschoten bij de leverancier. Zodra we meer weten, dan laten we dat hier uiteraard weten!

@JanZ_Dat is mooi! Ik hoor het graag als de update klaar staat 😁. Dank voor de terugkoppeling

Reputatie 7
Badge +12

Update: onze collega's hebben dit 'vreemde gedrag' kunnen reproduceren op een eigen Windows 11 device en hebben inmiddels een support ticket ingeschoten bij de leverancier. Zodra we meer weten, dan laten we dat hier uiteraard weten!

@JanZ_Dat is mooi! Ik hoor het graag als de update klaar staat 😁. Dank voor de terugkoppeling

Graag gedaan @HansjePansje :) 

Reputatie 1

Waarom moet de windows app zo diep op de site verstopt staan?

 

Ik heb versie 2.13.2, welke bij het inloggen graag een gebrukersnaam of emailadres wil, misschien spelfoutje er nog even uithalen?

Reputatie 7
Badge +16

Oeps! We hebben je feedback doorgegeven @DirkJanK!

Reputatie 7
Badge +30

Update: onze collega's hebben dit 'vreemde gedrag' kunnen reproduceren op een eigen Windows 11 device en hebben inmiddels een support ticket ingeschoten bij de leverancier. Zodra we meer weten, dan laten we dat hier uiteraard weten!

@JanZ_Dat is mooi! Ik hoor het graag als de update klaar staat 😁. Dank voor de terugkoppeling

 

De leverancier heeft het probleem gevonden en werkt aan de oplossing ervan. De verwachting is dat dit dan ergens in november live zal komen, @HansjePansje.

Reputatie 3
Badge

Update: onze collega's hebben dit 'vreemde gedrag' kunnen reproduceren op een eigen Windows 11 device en hebben inmiddels een support ticket ingeschoten bij de leverancier. Zodra we meer weten, dan laten we dat hier uiteraard weten!

@JanZ_Dat is mooi! Ik hoor het graag als de update klaar staat 😁. Dank voor de terugkoppeling

 

De leverancier heeft het probleem gevonden en werkt aan de oplossing ervan. De verwachting is dat dit dan ergens in november live zal komen, @HansjePansje.

@Erik_ Dat is mooi. Fijn dat jullie het oppakken!!

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws! Per vandaag is WebDAV actief op KPN Cloud!


Om via WebDAV met KPN Cloud te verbinden gebruik je de URL: https://share.kpnmail.nl/drive
Inloggen doe je met e-mailadres en het daarbij behorende wachtwoord. 

 

Het is ook toegevoegd aan het kennisbank artikel over KPN Cloud.

Het is ook toegevoegd aan het kennisbank artikel over KPN Cloud.

Linkje verwijst niet goed door 😉

 

Misschien heeft iemand ervaring hiermee:

• Wat is de maximale bestandsgrootte die de kpn-cloud kan uploaden?

• Kun je een encrypted map in de kpn-cloud zetten en blijft deze dan ook werken?

Reputatie 7
Badge +30

Het is ook toegevoegd aan het kennisbank artikel over KPN Cloud.

Linkje verwijst niet goed door 😉

Aangepast 👍🏻

 

Misschien heeft iemand ervaring hiermee:

• Wat is de maximale bestandsgrootte die de kpn-cloud kan uploaden?

• Kun je een encrypted map in de kpn-cloud zetten en blijft deze dan ook werken?

Hier heb ik geen antwoord op, ga ik navragen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb antwoorden voor je, @Ixie.

Misschien heeft iemand ervaring hiermee:

• Wat is de maximale bestandsgrootte die de kpn-cloud kan uploaden?

 

Dit wist het team ook niet direct, dus ze zijn gaan testen. Er lijkt geen limiet te zijn. Het team heeft in ieder geval succesvol een bestand van 9GB kunnen uploaden. De limiet zit hem dan ook eerder in de beschikbare ruimte dan in de bestandsgrootte.

 

• Kun je een encrypted map in de kpn-cloud zetten en blijft deze dan ook werken?

Dit hangt waarschijnlijk af van de gebruikte applicatie of en hoe goed het werkt. Dus kunnen we niet direct een altijd-ja of altijd-nee antwoord op geven.. Zolang de KPN-Cloud app de files mag lezen en schrijven verwachten we geen problemen met synchronisatie. Maar je kunt de map dan niet via de webinterface gebruiken. Als je op een ander apparaat de encrypted map wilt openen zul je op al die apparaten dezelfde applicatie, en credentials, moeten gebruiken. 

Goedenavond, ik kan geen bestanden verwijderen uit de Cloud. Met name al die e-mailbijlagen hoeven niet opgeslagen te worden. Rechtermuis klik geeft niet de functie ‘verwijderen’. Dus hoe bestanden in de prullebak komen, begrijp ik niet.

Ik zie nu dat ik geen rechten heb als eigenaar en gebruiker. Dat is natuurlijk heel gek. In ben ingelogd in mijn eigen KPN-mail, open daar de Drive applicatie en heb dan geen rechten??

En ik heb de app gedowload op mijn Android tel, maar dat is niet gesynct met online. Geen bestanden zichtbaar. Ook niet na 'synchroniseer".

 

Goedenavond, ik kan geen bestanden verwijderen uit de Cloud. Met name al die e-mailbijlagen hoeven niet opgeslagen te worden. Rechtermuis klik geeft niet de functie ‘verwijderen’. Dus hoe bestanden in de prullebak komen, begrijp ik niet.

Ik zie nu dat ik geen rechten heb als eigenaar en gebruiker. Dat is natuurlijk heel gek. In ben ingelogd in mijn eigen KPN-mail, open daar de Drive applicatie en heb dan geen rechten??

En ik heb de app gedowload op mijn Android tel, maar dat is niet gesynct met online. Geen bestanden zichtbaar. Ook niet na 'synchroniseer".

 

Hallo @Dianalaa , die bijlagen zijn slechts ter inzage en blijven ter inzage zolang de mail in de box blijft staan. Als je de betreffende mail verwijdert uit de box, verdwijnt ook de bijbehorende bijlage.

 

Voor mij MacOS 10.14.6 kan ik geen KPN App installeren, is er een andere mogelijkheid om wel gebruik te maken? Ik heb de tip voor Windows geprobeerd, maar mijn browser blijft om een Password vragen ook nadat ik het juiste Pwd heb ingevuld.

bedankt alvast. 

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic

Reputatie 7
Badge +19

Je vult wel het wachtwoord in, dat je ook voor de e-mail gebruikt? @Houtenaar 

Ja natuurlijk heb ik dat gedubbelchecked. Het wachtwoord werkt wel om webmail op te halen

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Houtenaar, ik zie dat jij MacOS 10.14.6 gebruikt. De KPN Cloud Desktop app voor Mac vereist 10.15.4. Wil je kijken of je jouw Mac kunt updaten, en het daarna nog eens proberen?

Hallo, alles werkt perfect zoals verwacht. Dus helemaal prima.

Alleen toen er een update in de windows versie van KPNCloud was en ik die ging installeren.  Kreeg ik 2x de vraag of het programma met een naam zoiets als WXIpdEx2FGTatUQV.exe wijzigingen aan mijn computer mag maken.
Die naam is echt superhandig gekozen. Iedereen snapt METEEN dat dat GEEN een of ander virus of andere ellende  is dat ik installeer maar overduidelijk de KPNCloud update betreft.

Reputatie 3
Badge +2

Ik kom erachter dat er 988 MB van de 10 GB in gebruik is op mijn lege cloud.
Voordat ik er weer bestanden op ga zetten wilde ik eerst m'n hele cloud leeg hebben.
Ik had alle mappen gecontroleerd inclusief de prullenbak, alles is compleet leeg…
Kan iemand mij vertellen wat ik mis en waar die 988 MB vandaan komt en of dat gereset kan worden?
Zelf heb ik het idee dat er misschien iets verkeerd is gegaan met de telling van quota in het systeem…

 

 

Reputatie 3
Badge +2

En nu heb ik er een extra probleem bij, ik probeerde mijn e-mailadres te verwijderen om opnieuw aan te maken om opnieuw te beginnen met e-mail en cloud drive.
Als ik dezelfde naam van het verwijderde e-maildres gebruik krijg ik nu de melding: 

“Het opgegeven e-mailadres is niet beschikbaar”

 

Is het mogelijk om mijn e-mailadres wat ik had vrij te geven zodat ik het weer aan maken en er ook weer de cloud drive van kan aanmaken en gebruiken?

Reputatie 7
Badge +20

@Nozdormu, welk e-mailadres moet ik weer vrijgeven. Kun je die aan jouw profiel onder extra informatie toevoegen? 

Die andere moet ik even navragen. Durf ik zo niet te zeggen waar dat vandaan komt. Die bestandsquota van 1GB verbruikt terwijl de cloud nog leeg is. 

Reputatie 3
Badge +2

@Nozdormu, welk e-mailadres moet ik weer vrijgeven. Kun je die aan jouw profiel onder extra informatie toevoegen? 

Die andere moet ik even navragen. Durf ik zo niet te zeggen waar dat vandaan komt. Die bestandsquota van 1GB verbruikt terwijl de cloud nog leeg is. 

Het e-mailadres heb ik in mijn profiel gezet.

Reageer