Sticky

KPN Homepages stoppen

  • 12 June 2023
  • 89 reacties
  • 3334 keer bekeken
KPN Homepages stoppen

Toon eerste bericht

89 reacties

Helemaal mee eens !

Heeft het stoppen van kpn homepages ook invloed op mijn mailadressen/boxen?

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +24

Nee.

Ik zit niet te wachten op onzinnige berichten.

Ik zit niet te wachten op onzinnige berichten.

Het is gewoon een antwoord die kort maar krachtig is, niets meer dan dat.

KPN Homepages is KPN Homepages en hebben niets te maken met E-mail accounts of aliassen. Of te wel, nee… wanneer KPN Homepages stopt heeft dit geen enkele invloed op e-mail anders had men gesproken over homepages en e-mail.

Reputatie 1
Badge

Ook mijn gezinsleden en ik hebben vanaf de begintijd een familie account bij …..@Hetnet.nl afgesloten wat daarna is opgeslokt door KPN zonder dat ik ooit iets wezenlijk heb veranderd in mijn abonnement wordt dus ook geen uitzondering gemaakt, terwijl het uit dezelfde tijd stamt als XS4all of zelfs nog wel ouder.

Maar de goede oude service van het huidige KPN is tegenwoordig ver te zoeken.

Daarom kan ik nu ook beter mijn abonnement op gaan zeggen want niets bind me na 20 september meer aan KPN.

Voor nieuwe leden zijn die alles in 1 aanbieders blijkbaar wel 1 jaar aardig totdat die na dat jaar weer verkassen naar een andere aanbieder ,maar dat boeit KPN blijkbaar niet.

Heb  ff gegoogeld en bv 'n  T-Mobile lijkt me ook wel interessant.

Verwacht geen grote veranderingen.

Alle providers hebben hetzelfde doel.

 

Mijn account stamt nog van de Planet Internet tijd, heb zelfs het contract nog en het hebben van een HomePage was daar duidelijk een onderdeel van.

Inmiddels ben ik naar een betaalbare Host ( Webreus ) over gestapt. Heeft me een aantal dagen de tijd gekost om alles klaar te krijgen ( domein naam aanvragen etc. )

“Leuk “ ook dat ik daarmee mijn positie bij Google kwijt geraakt ben etc.

Echt schandalig is het dat KPN in ieder geval niet minimaal een jaar je URL in stand houdt, zodat bezoekers van je site de tijd hebben om om te schakelen naar een andere host waar je nieuw Website ondergebracht is.

TOP !

Reputatie 1

Goede reden om eens om je heen te kijken naar een andere provider.

Heb nu TV van Caiway ( eigenlijk nooit problemen, en zag net bij KPN dat ze storing hebben…. geen leuke aanbeveling)

Heb nu Internet en telefoon via KPN, ben nu aan het kijken naar een totaal pakket… (gezien het bovenstaande valt KPN al af)

Overigens heb ik bij KPN (internet+bellen) nooit grote problemen gehad, en was er erg tevreden mee. ( dit was dan ook de reden dat ik niet eerder heb rondgekeken… heb wel iets meer over voor goede service.

Jammer dat KPN hier mee stopt en een beetje flauw om daarbij te argumenteren dat het een gratis dienst is. “Gratis”, maar dan alleen voor betalende klanten. 

Ik gebruik mijn homepage https://home.kpn.nl/legro/ om  een sampleset van het Onderhorst kabinetorgel beschikbaar stellen voor gebruik met Virtueel Orgel software zoals Hauptwerk en GrandOrgue.  Gratis, maar dan wel voor iedereen, dus niet als onderdeel van een betaald dienstenpakket.  Net als veel andere software die gratis wordt ontwikkeld en beschikbaar gemaakt onder een licentie die vastlegt dat het gratis is en blijft : https://creativecommons.org/

Voor zo'n eenvoudige dienst als die van mij is de homepage van KPN prima. Meer funtionaliteit is niet nodig. Ik heb er ook geen last van dat de dienst in de ogen van KPN verouderd is.

Inderdaad kan ik mijn homepage naar een andere provider verhuizen. Ik heb er zelfs al één kunnen vinden waar ik gratis  gehost kan worden met gratis domeinnaam en ssl certificaat. 

Daarmee heb ik echter niet direct de functionaliteit van mijn huidige homepage terug, want hoe vinden toekomstige geïnteresseerden  de nieuwe website/homepage. Verschillende andere websites hebben een link naar mijn homepage.  Mijn huidige homepage heeft een geschiedenis in zoekmachines en is met een paar tags snel te vinden.    

Voor dat laatste bestaat een oplossing die ik bij andere websites in vergelijkbare situaties heb gezien, namelijk dat bezoekers van het webadres van de oude homepage worden doorgelinkt naar het nieuwe webadres.

Ik lees daar bij KPN niets over,maar het lijkt me dat het verzorgen van een zodanige dienst toch wel het minste is dat KPN aan de gebruikers van de Homepages zou kunnen aanbieden.

BasKb

Reputatie 7
Badge +9

@BasKbIk raad toch snel aan om je site dan te verhuizen en nu een verwijzing achter te laten. Ik neem aan dat je ook een domeinnaam hebt, want https://home.kpn.nl/legro/  is minder makkelijker te onthouden voor een gebruiker dan www. legro.nl  (om maar wat te noemen).

Reputatie 7
Badge +21

is minder makkelijker te onthouden voor een gebruiker dan www.legro.nl (om maar wat te noemen).

Die domeinnaam bestaat al @AriënC 
En het is ook zo dat home.kpn/naam erg amateuristisch overkomt

Reputatie 7
Badge +9


@huistijger Ik las dat @BasKb  al een een andere hosting gevonden had. Ik weet niet of dat al rond is? maar een eigen domein komt wel makkelijker hogerop in de zoekresultaten dan een directory URL van KPN.

Reputatie 7
Badge +21

Maar goed dat de url niet werkt want het is tegen de forumregels om url's te plaatsen. i..v..m eventuele spam of virus.

Reputatie 7
Badge +9

Maar goed dat de url niet werkt want het is tegen de forumregels om url's te plaatsen. i..v..m eventuele spam of virus.

Ik zie geen vreemde dingen daarop. Zo legit als het maar kan. Wel een trage TTFB, wat je vaker ziet met Wordpress installs, waar die site op lijkt te draaien. Maar goed, het was een voorbeeld. Zo te zien niet eens dé domeinnaam van @BasKb, en ook zeker geen reklame. Ik heb de URL daarom ook niet aanklikbaar gemaakt.

Reputatie 7

Voor dat laatste bestaat een oplossing die ik bij andere websites in vergelijkbare situaties heb gezien, namelijk dat bezoekers van het webadres van de oude homepage worden doorgelinkt naar het nieuwe webadres.

Ik lees daar bij KPN niets over,maar het lijkt me dat het verzorgen van een zodanige dienst toch wel het minste is dat KPN aan de gebruikers van de Homepages zou kunnen aanbieden.

 

Homepages zijn zodanig basic dat redirect functionaliteit, want dat is wat je zoekt, niet beschikbaar is. Je kunt zelf een handmatige redirect maken door nu je homepage te bewerken. Geef op de hoofdpagina aan dat je een nieuwe website hebt, met het adres daarvan erbij. Zo kunnen bezoekers van jouw website hun eigen favorieten en verwijzingen aanpassen.

Beste Moderator,….

 

Een heel goed idee van u:  “Geef op de hoofdpagina aan dat je een nieuwe website hebt, met het adres daarvan erbij. Zo kunnen bezoekers van jouw website hun eigen favorieten en verwijzingen aanpassen. “

 

Als KPN dan ook het fatsoen heeft om dan alleen die hoofdpagina nog een jaar aan te houden, dan heb je met re-direct functionaliteit helemaal niets te maken !!

Reputatie 7
Badge +9

Beste Moderator,….

 

Een heel goed idee van u:  “Geef op de hoofdpagina aan dat je een nieuwe website hebt, met het adres daarvan erbij. Zo kunnen bezoekers van jouw website hun eigen favorieten en verwijzingen aanpassen. “

 

Als KPN dan ook het fatsoen heeft om dan alleen die hoofdpagina nog een jaar aan te houden, dan heb je met re-direct functionaliteit helemaal niets te maken !!

Hoe moet KPN weten wat de hoofdpagina is? Wat als iemand een antieke frameset gebruikt met 2 of meerdere frames?

Reputatie 7
Badge +13

Beste Moderator,….

 

Een heel goed idee van u:  “Geef op de hoofdpagina aan dat je een nieuwe website hebt, met het adres daarvan erbij. Zo kunnen bezoekers van jouw website hun eigen favorieten en verwijzingen aanpassen. “

 

Als KPN dan ook het fatsoen heeft om dan alleen die hoofdpagina nog een jaar aan te houden, dan heb je met re-direct functionaliteit helemaal niets te maken !!

 

Ik begrijp de wens alleen kan ik dat niet realiseren Ed. We hebben een overgangsperiode ingebouwd en 20 september is de einddatum. 

Reputatie 1

@BasKbIk raad toch snel aan om je site dan te verhuizen en nu een verwijzing achter te laten. Ik neem aan dat je ook een domeinnaam hebt, want https://home.kpn.nl/legro/  is minder makkelijker te onthouden voor een gebruiker dan www. legro.nl  (om maar wat te noemen).

Zet deze simpele "meta tag” in de header van je home-page:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="7; URL=http://www.xxxxxx.xx/">

Waar Refresh CONTENT=7 de tijd dat de melding blijft staan voordat je naar de nieuwe www.xxxxx.xx pages gaat.

 

Staat er bij mij al een tijdje in met de vermelding dat de pages verhuist zijn.

Heb in het verleden veel mensen opweg geholpen met hun “Home-pages” op WXS. 

Vriendelijke groet,

Joep

Voor dat laatste bestaat een oplossing die ik bij andere websites in vergelijkbare situaties heb gezien, namelijk dat bezoekers van het webadres van de oude homepage worden doorgelinkt naar het nieuwe webadres.

Ik lees daar bij KPN niets over,maar het lijkt me dat het verzorgen van een zodanige dienst toch wel het minste is dat KPN aan de gebruikers van de Homepages zou kunnen aanbieden.

 

Homepages zijn zodanig basic dat redirect functionaliteit, want dat is wat je zoekt, niet beschikbaar is. Je kunt zelf een handmatige redirect maken door nu je homepage te bewerken. Geef op de hoofdpagina aan dat je een nieuwe website hebt, met het adres daarvan erbij. Zo kunnen bezoekers van jouw website hun eigen favorieten en verwijzingen aanpassen.

 

 

 

Jammer dat jullie mijn suggestie niet serieus wilt oppakken, want zo interpreteer ik jullie reactie. Waar een wil is is immers een weg. Met het “basic” zijn van de homepages heeft dit mijns inziens helemaal niets van doen. Althans technisch niet. Zelfs in een basic homepage is een redirect te programmeren. Dat heeft echter weinig zin als de  homepages binnenkort niet meer bereikbaar zijn. 

Wat wel zou werken is een redirect via de/een server. Nu is het mij ook wel duidelijk dat jullie de server(s) die voor de homepages gebruikt worden op 20 september buiten bedrijf willen stellen, maar een redirect functie is voor een server zo "basic” (als ik jullie terminologie mag lenen) dat voor enkel deze functionaliteit met een heel klein servertje (b.v. een Raspberry Pi) zou kunnen worden volstaan. 

Een andere optie zou kunnen zijn om deze basale dienstverlening voor KPN klanten (voorzover die dat willen) uit te besteden bij de partij die XS4all gaat faciliteren.   

 

is minder makkelijker te onthouden voor een gebruiker dan www.legro.nl (om maar wat te noemen).

Die domeinnaam bestaat al @AriënC 
En het is ook zo dat home.kpn/naam erg amateuristisch overkomt

  • Naam onthouden hoeft ook niet. Zoek maar het Google of DuckDuck Go  op “Legro” en “orgel” of op "Lego” en “organsamples” en je vind me waarschijnlijk bovenaan. 
  • “amateuristisch”: Inderdaad dan dekt de vlag de lading. Het gaat bij mij om een hobby en niet om een bedrijf. En daar zijn homepages toch ook juist voor bedoeld?

Hoe veel bezuinigt KPN nou helemaal door die homepages uit te schakelen? Dat kan nooit veel zijn.

In ieder geval ben ik ook een van die ouwe trouwe klanten die nu van KPN een koude douche krijgt. We zijn inmiddels ver afgedreven van Koninklijke PTT Nederland. Het oude idee dat zo'n bedrijf van ons allemaal is, het werkt niet altijd even snel, maar betrouwbaar is het wel - dat is weg. Het draait allemaal om het neoliberale geld, niet meer om samenhang in de samenleving. Waar de PTT, en zijn opvolgers, altijd een ondersteunende en welwillende rol in hadden.

O, hoeveel KPN hiermee bezuinigt? Ongeveer het salaris van die Erik, denk ik venijnig...

 

Op 20 september zouden de homepages pas uitgeschakeld worden. Nou die van mij werkt nu al sinds een paar dagen niet meer ???

Reputatie 1

Op 20 september zouden de homepages pas uitgeschakeld worden. Nou die van mij werkt nu al sinds een paar dagen niet meer ???

Kan nog gewoon bij je pages komen ED, waarschijnlijk kan je niet meer “Updaten”.

Alfa Romeo SZ ( ES-30 ) (kpn.nl) 

 

Groet, Joep

Reageer