Sticky

KPN Homepages stoppen

  • 12 June 2023
  • 89 reacties
  • 3331 keer bekeken
KPN Homepages stoppen

Toon eerste bericht

89 reacties

Ik krijg vanuit diverse laptops / ipads / telefoons de volgende mededeling:

 

De pagina is niet gevonden

De URL http://home.kpn.nl/evdbeek/monster.html is niet gevonden op de webserver.
Controleer of het pad in de URL juist is.

 
 
Zoek je een URL die lijkt op ...
    http://home.planet.nl/~gebruikersnaam/
  of http://home.kpnplanet.nl/~gebruikersnaam@kpnplanet.nl/
  of http://home.hetnet.nl/~gebruikersnaam/
 

ps,..ook als ik op jouw link klik krijg ik die mededeling van kpn

Reputatie 7
Badge +30

Hier doet de link het ook zoals het hoort, @edvdbeek. Heb je recent iets gewijzigd aan je homepage? Want dan kun je nog eens proberen je cache te legen en de cookies te verwijderen in de verschillende browsers waar je deze melding krijgt. 

Thanks,….heb al via de mail gecommuniceerd met iemand,… bij mij werkt het nu weer.

FN F5… maar had ik voorheen ook al een aantal keer gedaan maar eerder zonder resultaat.

 

Wat wel zou werken is een redirect via de/een server. Nu is het mij ook wel duidelijk dat jullie de server(s) die voor de homepages gebruikt worden op 20 september buiten bedrijf willen stellen, maar een redirect functie is voor een server zo "basic” (als ik jullie terminologie mag lenen) dat voor enkel deze functionaliteit met een heel klein servertje (b.v. een Raspberry Pi) zou kunnen worden volstaan. 

Een andere optie zou kunnen zijn om deze basale dienstverlening voor KPN klanten (voorzover die dat willen) uit te besteden bij de partij die XS4all gaat faciliteren.   

 

Geen reactie van KPN??

KPN gaat er aan voorbij dat klanten (zoals ik) met de homepage een reputatie hebben opgebouwd..  https://www.brightcloud.com/tools/url-ip-lookup.php  Reputatie Legro homepage in Bright cloud (Invoegen afbeelding lukt niet) daarom de link

 

Dat krijg je bij een nieuwe website niet zomaar terug. Is zorgen voor een doorlink via een KPN server dan voor KPN de moeite niet waard? 

 

dat zou fatsoen zijn…. 

Reputatie 7
Badge +30

Geen reactie van KPN??

 

We hebben al meerdere keren aangegeven dat redirect niet mogelijk is. Daar kun je iets van vinden, maar dat is de realiteit van de staat van de homepage infrastructuur aan onze kant, en de keuzes die wij daarin maken. 

Je kunt op dit moment nog zelf een redirect maken naar je nieuwe website. Als je dit doet vanaf verschillende subpagina's van je homepage, des te eerder Google en andere zoekmachines de nieuwe link zullen oppakken.

Eventueel kun je jouw homepage toevoegen aan het Internet Archive. Er wordt dan een kopie opgeslagen die ook nog vindbaar is via zoekmachines. Als jij zorgt dat jouw homepage op dat moment ook de nieuwe link op de pagina's aanwezig heeft, kunnen mensen via de archiefkopie ook op je nieuwe website komen.

Beste Erik,

 

Dat het niet mogelijk is bestrijd ik.  Het ligt inderdaad aan de keuze die KPN maakt. Overigens stel ik er geen prijs op om met je aangesproken te worden. Voor u ben ik u.

 

BasKb

Reputatie 1

  

Geachte KPN,

Hoe schandalig is dit!!!

U kunt het echt niet maken om mijn bestaande website ruimte zo maar op te heffen. Daarnaast komt u ook niet eens met een passend alternatief voor mij als jarenlange klant.

Ik gebruik deze webruimte al jaren en jaren lang (sinds Planet Internet) en indien deze vervalt, dan is dat echt een inmens groot probleem, dit omdat men mijn cattery website sinds jaar en dag via deze URL weet te vinden en ik ook al jaren lang overal wereldwijd online sta aangemeld via deze URL!

Ook in mijn advertenties wordt deze URL sinds jaar en dag genoemd. 

Dit alles omzetten naar een andere webruimte / URL zou mij heel veel geld gaan kosten, iets waar ik echt niet op zit te wachten. U denkt hier echt veel te makkelijk over! Het betreft hier echt niet alleen maar huis, tuin en keuken webpagina's. 

Waar is de service vanuit KPN gebleven? Het is niet de eerste keer dat u zo maar even veranderingen doorvoerd, welke grote gevolgen hebben (gehad) voor mij als klant! 

Dit is mij na overname van Planet Internet namelijk ook al gebeurd, waarbij u destijds doodleuk mijn URL heeft gewijzigd, iets wat  mij destijds ook al heel veel geld heeft gekost. En waar ik u destijds ook een deel van heb laten betalen!!! 

Dit alles kan dan ook echt niet weer opnieuw en op deze wijze die u in uw brief aan geeft. KPN dient t.a.t. met een passende oplossing te komen voor mij als PLANET INTERNET klant, zodat mijn website gewoon online bij KPN zichtbaar zal blijven via de huidige bestaande URL! Ik heb destijds als klant ook nooit om de overname van PLANET INTERNET gevraagd!

Ik zie en lees her en der online, dat de klanten van XSFORAll, welke blijkbaar ook zijn overgenomen en ook via KPN een bestaande webruimte en website hebben, wel binnenkort en allen netjes worden verhuisd naar een andere webhosting, waardoor hun websites wel behouden zullen blijven via dezelfde/bestaande URL. (WAAROM maakt u onderscheid??? EN WORDEN ZIJ WEL  GEHOLPEN EN ex PLANET INTERNET / KPN KLANTEN NIET??? IK HEB ER DESTIJDS NIET ZELF OM GEVRAAGD, DAT U PLANET INTERNET OVER NAM!) Ik heb destijds juist voor Planet Internet gekozen, dit gezien het abonnements / pakket incl. de webruimte voor mijn cattery website!) Ik vind dit alles dan ook echt van de gekke!!! En dan heb ik het nog niet eens over het veel te korte tijdsbestek waarin KPN dit alles doodleuk aan de klant heeft aangekondigd. Met daarnaast een zoek het zelf maar uit beleid tot gevolg! 

Ik verwacht dan ook, dat u uit service oogpunt met een passende oplossing uwerzijds komt voor alle bestaande EX PLANET INTERNET / KPN klanten met bestaande websites, die hun webruimte via de bestaande URL willen behouden! Zij kunnen naar mijn mening gewoon meeverhuizen naar exact dezelfde webhosting/webruimte als welke u voor de XSFORALL klanten gaat gebruiken. Waarom maakt u uberhaupt onderscheid tussen (PLANET INTERNET & XSFORALL  KLANTEN) ons beide?  

KPN, los dit gewoon ook netjes en fatsoenlijk op voor alle PLANET INTERNET klanten die dat gewoon graag zouden willen!!!  🙏

Hier ben ik het helemaal mee eens !!!

Zelfde probleem en ook ik ben een oud Planet Internet klant…. heb het oude contract nog wel ergens liggen !!

Reputatie 1

Wordt te oud…. Ben ooit door worldaccess (WXS) gelokt, met de mogelijkheid om een homepage op te zetten, bij mijn weten niet gratis heb hier altijd netjes op tijd voor betaald. 

Vrienden vonden dit ook wel wat en vroegen of er enige toekomst in dat internet zat…

Zo zijn dus P.J.Proby , Hotel de Munck en nog een paar vrienden begonnen. 

Blijft jammer dat de pages verdwijnen, maar ja, te oud dan wordt je afgeschreven….eh...hoe oud is KPN.. Of mag ik dat als oud PTT-er( telecom) niet vragen.

Over vier dagen is het afgelopen met onze KPN-Homepage. De afgelopen decennia vond onze particuliere zender Radio Augias daar een gastvrij onderdak.

It's September 20th, and Radio Augias is now closing down… voorlopig 😉

https://home.kpn.nl/me4hf56/augias/luister.html

 

Reputatie 1

KPN reageert niet eens, iets wat wederom ook weer schandalig is. 😣 Zij kunnen gewoon de KPN website's van diegene die dat op prijs zouden stellen OOK mee laten verhuizen naar de hostings webruimte, welke zij gaan gebruiken voor de XSFORALL klanten...desnoods tegen betaling!!!!!!!! 

Zij zien dit als een gratis geboden service, maar ik heb in de jaren 90 niet voor niets gekozen voor Planet Internet, incl. de geboden webruimte in het abonnementspakket, dit vanwege mijn cattery, welke sinds jaar en dag is te vinden via een en dezelfde URL! Ik heb het Planet Internet contract hier zelfs nog in een map zitten!!! Dat zij Planet Internet destijds hebben over genomen, is niet mijn persoonlijke keuze geweest, maar heeft er wel voor gezorgd, dat ik vervolgens tot dusver klant ben gebleven bij KPN en hierdoor dus geheel ongevraagd met alle KPN wijzigingen te maken kreeg, dit met alle gevolgen van dien, omdat zij vervolgens wijzigingen gingen doorvoeren, waar ik destijds al niet blij mee was en wat mij destijds geheel ongevraagd heel veel geld heeft gekost. Ook mijn emailadres eindigd vandaag de dag nog steeds op PLANET.NL, dus ook dat zegt meer dan genoeg, waarom het voor mij belangrijk is, dat alles blijft bestaan zoals het nu is. Ik vind het werkelijk geen stijl van KPN, dat zij dit op deze wijze doen met klanten die jaren geleden een Planet Internet abonnement hebben afgesloten en zij nu ineens komen met deze idiote  wijziging/mededeling...MET EEN ZOEK HET MAAR UIT BELEID TOT GEVOLG... en daarnaast ook doodleuk onderscheid maken tussen PLANET INTERNET klanten en XSFORALL klanten. Mijn vraag aan KPN is...waarom is dat? 🤔

Reputatie 7

Welkom op het forum @Wandou Exotics. Jouw e-mailadres staat los van de homepages. Die is gekoppeld aan het internet (of E-mail only) abonnement, niet aan de homepage. Die mailadressen blijven bestaan dus.

Iets naar boven heeft Erik soortgelijke vragen beantwoord. Dit is wat de realiteit is, daar kunnen we niets anders van maken:

We hebben al meerdere keren aangegeven dat redirect niet mogelijk is. Daar kun je iets van vinden, maar dat is de realiteit van de staat van de homepage infrastructuur aan onze kant, en de keuzes die wij daarin maken. 

Je kunt op dit moment nog zelf een redirect maken naar je nieuwe website. Als je dit doet vanaf verschillende subpagina's van je homepage, des te eerder Google en andere zoekmachines de nieuwe link zullen oppakken.

Eventueel kun je jouw homepage toevoegen aan het Internet Archive. Er wordt dan een kopie opgeslagen die ook nog vindbaar is via zoekmachines. Als jij zorgt dat jouw homepage op dat moment ook de nieuwe link op de pagina's aanwezig heeft, kunnen mensen via de archiefkopie ook op je nieuwe website komen.

 

Reputatie 1

Beste Jasper,

Het gaat mij in deze niet om mijn emailadres (dit was slechts als extra voorbeeld bedoeld!) maar om mijn CATTERY website, welke wereldwijd via de bestaande URL staat vermeld, zo ook in mijn dure CFA advertenties, welke in speciale jaarboeken staan en welke door fokkers wordt bewaard als naslagwerk! Daar gaat het mij om en niet om de zoekmachine van Google, etc!!! 

Ik heb raskatten uit de USA, Rusland, Litouwen, Polen, etc en heb de afgelopen 30 jaar heel veel prijzen gewonnen, waardoor mijn naams bekendheid dan ook groot is. Ik sta overal wereldwijd gelinkt met andere cattery's, waardoor men onderling cattery's snel kan vinden. Iets wat ik dus jaren geleden ook al door toedoen van KPN diende te wijzigen en wat mij destijds al heel veel geld heeft gekost!!!

Daarom vind ik het gewoon ronduit schandalig dat deze beslissing NU is genomen. EN DAARNAAST OOK VOORAL OOK HET VEEL TE KORTE TIJDSBESTEK WAT MEN HIERVOOR KRIJGT!!!  KPN kan er ook voor kiezen om dit te behouden voor de resterende KPN klanten, totdat deze hun website zelf op heffen!!!  Nieuwe klanten konden toch ook al op voorhand geen gebruik meer van deze webruimte maken las ik.

 

Maar nee, onder het mom van...ONZE KEUZES en de boel is VEROUDERD en ander bla,bla,bla geneuzel...wat onzin is, want mijn website ziet er prof. uit en ik heb ook nooit iemand horen klagen over verouderd, traagheid, etc.

 

En nu, word ik incl. vele andere klanten met niks het bos in gestuurd en zegt KPN in wezen...Beste klant, zoek het verder maar uit!😏

 

Ik ben al die jaren puur en alleen klant bij KPN gebleven vanwege mijn CATTERY website (URL) & email adres!!! Indien ik dit destijds had geweten, dan had ik destijds alles al omgezet en had ik niet nu weer net als destijds met nieuwe hoge onkosten gezeten incl. een hoop gedoe!!! 

 

KPN WORDT HARTELIJK BEDANKT!!! 😣🇳🇱

Hallo @Wandou Exotics als die website zo belangrijk voor je is had ik toentertijd voor een betaalde website bij een hosting bedrijf gekozen.

Reputatie 7
Badge +13

@Wandou Exotics Ik kan begrijpen dat de site erg belangrijk voor je is maar daar is dus nu wel helaas een einddatum voor in zicht. Dat kan ik ook niet veranderen. Het lijkt mij dan ook verstandig in deze situatie dat je een backup maakt van jouw site en dan een alternatieve partij zoekt voor de hosting van de site.

 

Reputatie 1

Beste JanD...ik begrijp echt niet waar jij je mee bemoeid!!! Op dit soort onzonnige reacties zit ik echt niet te wachten. Ik heb destijds een volledig pakket afgesloten bij PLANET INTERNET INCL. WEBRUIMTE en indien iets jarenlang gewoon goed werkt, dan is dat voor mij afdoende! En ik ben hier echt niet de enige in. 

 

Anyway...Geachte KPN...Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn andere vraag gekregen!!! WAAROM er in deze, onderscheid wordt gemaakt tussen PLANET INTERNET klanten en XSFORALL klanten!!! Waarom wordt de een wel naar behoren geholpen en de ander niet? 

Reputatie 1

Geachte KPN,

Ik heb net nog even mijn Planet Internet contract bekeken en deze blijkt te dateren uit 2008!!!

Ik heb mijn Planet Internet abonnement / pakket dus in 2008 afgesloten en in de opvolgende wijzigingsbrieven over o.a. ADSL, etc. staat overal duidelijk vermeld, dat er voor mij als klant niets veranderd en ik gewoon gebruik kan blijven maken van mijn pakket zoals ik dat gewend ben en dus ook gebruik kan blijven maken van de dienst(en) zoals ik dat destijds als pakket heb afgesloten! 

Dat u destijds als KPN de diensten incl. afgesloten abonnements pakketten van alle  PLANET INTERNET klanten heeft overgenomen, waarin destijds ook in de briefwisselingen door u duidelijk is vermeld, dat er voor mij als (EX) PLANET INTERNET klant niets zou veranderen, lijkt het mijn inziens geheel duidelijk, dat u het nu in deze dus niet zomaar eenzijdig kunt maken om de door mij gebruikte webruimte zomaar ineens te beëindigen en te verwijderen. Dit is namelijk in strijd met hetgeen ik destijds heb afgesloten!!! Al die tijd is mij in opvolgende brieven toegezegd, dat er voor mij als klant NIETS zou veranderen, dus...daar beroep ik mij in deze dan ook op!!!

Ik verwacht dan ook, dat u de voor en door mij gebruikte webruimte (sinds 2008) gewoon laat bestaan en mij de mogelijkheid biedt om deze  te kunnen blijven gebruiken, totdat ik deze zelfstandig beëindig!!!

En dat u er hierbij dus zorg voor draagt, dat mijn bestaande website ook na 20-09-2023 gewoon te zien zal blijven via de bestaande URL! 

Ik vind net zelfs nog de migratiebrief van 28 november 1997  van World Access naar  Planet Internet.

En heb zelfs nog briefwisseling met Planet Internet uit 1996. 

Dus voor mij geldt hetzelfde als bovenstaande.

Reputatie 7
Badge +17

@Wandou Exotics@edvdbeek ik kan jullie niet meer informatie geven dan al in dit topic gegeven is. 

Ik snap jullie frustratie. Maar homepage bij KPN is vanaf  ̷m̷o̷r̷g̷e̷n̷ uit de lucht.

 

Admin: homepages zijn al vanaf vandaag uit de lucht. Excuus voor de verwarring

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben bang dat het nu al afgelopen is 😪


Dit was (volgens Google) de homepage van Wandou Exotics.

Reputatie 1

Beste Bram...VANAF MORGEN zeg je...???

NOU NIET DUS...WANT IK ZAG VANMORGEN AL DAT JULLIE MIJN MOOIE CATTERYWEBSITE AL UIT DE LUCHT HEBBEN GENOMEN...😣

 

Ik vind het echt geen stijl!!! 

 

Reputatie 7
Badge +13

@Wandou Exotics We kunnen hier over blijven discussiëren maar dit is helaas een voldongen feit en ik kan daar niets aan veranderen. Ik zou dan toch een alternatief gaan zoeken. Als je googled zal je zien dat er veel alternatieven zijn om jouw pagina onder te brengen. Bij KPN kan dat helaas niet. Ik snap echt dat je baalt maar ik wil je ook vragen, met het oog op de leesbaarheid en huisregels om te letten op het hoofdlettergebruik. 

Reputatie 1

Beste KPN / Remco,

 

HUISREGELS? Nou, mijn voorkeur gaat er in deze naar uit, dat jij mij als klant respectvol aanspreekt en wel graag met U i.p.v met JE, ge-JIJ of ge-JOU! 

Bij KPN heeft men er werkelijk geen enkel benul van, hoeveel inpact dit alles heeft en wat voor onkosten dit alles wederom weer, exact als jaren geleden, met zich mee zal gaan brengen voor mij als CFA fokster van raskatten!!!

Honderden websites staan wereldwijd gelinkt met mijn URL, welke hierdoor in 1 klap allen weg zullen zijn. Dus de tekst door ene REMCO/KPN om gewoon maar effe elders mijn website onder te brengen, zal al deze problemen echt niet gaan oplossen. Mijn website draait namelijk al sinds eind jaren 90 (+/- 26 jaar!!!) onder een en dezelfde URL!!! Daarnaast zullen ook al mijn dure advertenties, mijn visitekaartjes en tal van andere zaken door deze belachelijke beslissing vanuit KPN om zeep zijn geholpen!

Dit alles gaat mij persoonlijk dus weer heel veel geld en daarnaast ook inmens veel tijd kosten!!! Deze veroorzaakte schade is domweg niet te overzien. 

Ik vraag mij uberhaupt af of dit alles wettelijk op deze wijze wel zo door KPN is toegestaan? Mede ook omdat jullie onderscheid maken tussen o.a. PLANET INTERNET klanten en XSFORALL klanten, welke beide zijn overgenomen door KPN en waarbij er voor de ene partij wel een nette/passende oplossing komt, maar voor de andere partij niet!!!

Helaas is dit niet de eerste keer dat KPN soortgelijke idiote eenzijdige beslissingen neemt met inmens grote gevolgen voor de klant tot gevolg. 

KPN laat net als jaren geleden, wederom tal van klanten gedupeerd achter, net zoals destijds in 2011, waarbij ook toen de veroorzaakte gevolgen door KPN blijkbaar niemand intern iets deed.

Als klant sluit je een contract af bij een bedrijf voor het leveren van een totaalpakket incl. webruimte, emailadres etc. en vervolgens  ga je er als klant vanuit, ook na overname van PLANET INTERNET door KPN, waarbij er destijds keer op keer schriftelijk aan de klant is toegezegd, dat er niets zou veranderen voor de klant zelf, iets wat destijds een zekere mate van professionaliteit en betrouwbaarheid bij mij heeft gecreeerd! Vervolgens ga je er dan ook als klant van uit, dat alles zal blijven zoals ik dat destijds (in 1997) had afgesloten en dat in geval van wijzigingen vanuit KPN, je als klant t.a.t. serieus wordt genomen en KPN t.a.t. met een passende/geschikte oplossing komt voor al haar klanten...iets wat KPN nu blijkbaar wel weer voor al haar resterende XSFORALL klanten heeft gedaan.

[Online las ik vanavond, dat XSFORALL klanten destijds ook al naar de rechter wilde stappen, (na overname door KPN) dit vanwege het beëïndigen van hun mailadressen.]

Wij zijn allen betalende klanten!!! Je zou dan ook verwachten dat ze bij KPN dus een hele goede reden hebben om iedere klant tevreden te houden en dat zij hierdoor t.a.t. een goede service zullen leveren. Nu...achteraf, realiseer je je als klant, dat de service heel ver te zoeken is.

Op het moment dat ze bij KPN besluiten om wijzigingen door te voeren, kun je blijkbaar óf meegaan in de wijzigingen of akkoord gaan met schrikbarende prijsverhogingen (las ik ook  online) of...je wordt zoals nu gewoon aan je lot overgelaten en wordt het "zoek het maar uit beleid" op je losgelaten. 

En hierdoor ben je dan in 1 klap alles kwijt wat je in al die (26) jaren hebt opgebouwt!

KPN, Deze besluitvorming is ronduit te schandalig voor woorden!

 

Reageer