News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62767 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen, Bergjes! 

Vraag: op mijn pc werkt e-mail niet meer, komt niets binnen. Ik krijg de volgende melding: de identiteit van imap kan niet worden gecontroleerd. Gaat over certificaat voor deze server ongeldig. Heeft iemand deze melding ook en zo ja wat kan ik hieraan doen?

 

Reputatie 7
Badge +21

@Jlk, dat is niet de bedoeling! Heb je wel de veilige poorten ingesteld? 

Voor IMAP:
Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Voor POP3:
Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Hoe kan ik de spambox leegmaken? In de oude webmail kon ik bij de map spam op een prullenbakje klikken en was de spam definitief verwijderd. Nu moet ik eerst berichten selecteren. Als ik dan op prullenbak klik komt alle spam in de prullenbak ipv dat het, zoals eerst, definitief verwijderd is.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hi @MariekeHG. Als je rechtsklikt op de spammap kan je kiezen voor “alle berichten verwijderen”. Dan gaan ze naar de prullenbak. De prullenbak kan je op dezelfde manier legen. De prullenbak wordt overigens niet automatisch geleegd, maar de spamfolder wel na 30 dagen.

Bij de oude webmail had ik ingesteld staan “prullenbak legen bij uitloggen”. Zit die functie ook weer in de huidige?

Hoi, weet iemand over de vernieuwde KPN webmail dat als iemand anders inlogt op mijn kpn webmail ook te zien moet zijn bij beveiliging in welke plaats diegene inlogt in mijn kpn webmail en op welke telefoon of wordt er alleen weergeven dat er iemand anders heeft ingelogd op mijn kpn webmail account? 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Bij de oude webmail had ik ingesteld staan “prullenbak legen bij uitloggen”. Zit die functie ook weer in de huidige?

Niet dat ik kon vinden in ieder geval.

 

Hoi, weet iemand over de vernieuwde KPN webmail dat als iemand anders inlogt op mijn kpn webmail ook te zien moet zijn bij beveiliging in welke plaats diegene inlogt in mijn kpn webmail en op welke telefoon of wordt er alleen weergeven dat er iemand anders heeft ingelogd op mijn kpn webmail account? 

Je ziet het type apparaat/browser en besturingssysteem die op dat moment actief zijn. Elke sessie blijft, als je niet uitlogt, maximaal 36 minuten actief en zal dan automatisch worden verbroken.

Reputatie 7
Badge +21

Dag  @Angelita1

Hieronder een voorbeeld hoe het er uit kan zien, wel de apparaten maar dus zonder locaties.

Als hier sessies bijstaan die je niet kent, kan je ze ook uitloggen. Uiteraard is het dan ook belangrijk om het wachtwoord van dit e-mailaccount direct te wijzigen, om verder misbruik te voorkomen.

 

Badge

Kan ik mijn huidige e-mail adres blijven gebruiken?

Reputatie 7
Badge +21

Kan ik mijn huidige e-mail adres blijven gebruiken?


Jazeker @Andre van De Brackehove, al je e-mailaccounts en adressen worden overgezet.

Met de nieuwe KPN webmail zijn mappen verdwenen in mijn Outlook mail. 

De fout ligt bij KPN maar er wordt géén nieuwe backup teruggeplaatst ivm de kosten kreeg ik te horen. Boven de 1% klachten wordt er weer naar gekeken…. dus wie heeft dit probleem nog meer? 

 

ben op laptop ingelogd en op mijn smartphone en op beide de nieuwe webmail 

maar probeer nu ook op de desktop te komen en dat lukt niet 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

Hoi @Jolanda1102 . Ik heb je vraag naar het centrale topic  verplaatst. Hier is meer informatie te vinden over het issue wat jij beschrijft. Mocht je er dan nog niet uitkomen, laat je het weten? 

 

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Als ik op mijn PC in de mail heb gekeken, kan ik de mails op mijn mobiel niet meer zien. Dat is bij gmail anders, daar kun je oude mails altijd terugzien. 

Is deze functionaliteit er nu ook bij kpnmail?

Alvast bedankt.

Groet Arnold 

 

moet dat nou echt zo lang gaan duren allemaal ? ik heb al geen mail meer via mijn outlook van kpn ,en nu dit er ook nog even bij !!

Hoi @Jolanda1102 . Ik heb je vraag naar het centrale topic  verplaatst. Hier is meer informatie te vinden over het issue wat jij beschrijft. Mocht je er dan nog niet uitkomen, laat je het weten? 

Dramatische service :-(

Welk besturingssysteem heeft die desktop? Nog XP? Vista?

En browser Internet Explorer wordt ook niet ondersteund bij KPN (i.i.g. qua inloggen).

Reputatie 7
Badge +30

@a3h6 hoe heb jij je e-mail ingesteld? Als je deze als pop3 hebt ingesteld, dan is inderdaad zo dat als je je mail binnenhaalt op één apparaat, dat deze verdwijnt op de server. Je kunt de mail ook instellen als imap. In dat geval blijft de mail op de server staan en kan je dus in elk toestel/apparaat je mail inzien. Hoe dat werkt, kan je op onze website vinden. Maak dan wel een back up van alle mail die op de pc staat. 

 

@Ron Ronde Venen wat bedoel je met  dit er ook nog even bij? Ik denk dat ik wellicht een bericht mis van je?

 

@Jolanda1102 we helpen je graag verder. Waar loop je precies tegenaan?

@Marcia_ met de nieuwe webmail is iets mis gegaan, Er zijn hele mappen en heel veel mailtjes verdwenen. Mijn pc is al helemaal nagelopen, maar onvindbaar. Dat ligt niet aan mijn instellingen o.i.d., de fout ligt bij KPN is ook toegegeven. 

Het kan opgelost worden als KPN een nieuwe backup plaatst. Maar dat doen jullie niet omdat er te weinig klachten hierover binnenkomen. Dus lang verhaal kort: KPN maakt een fout, kan het oplossen maar doet het niet. Bijzonder slechte service dus. 

 

Goedemorgen ,

zoals ik al eerder vermelde ik werk met de Mac mijn outlook kan wel verzenden maar niet ontvangen .

poorten staan goed 

het was toegegeven dat de storing binnen kon zat door medewerker.

op m’n mobile werkt alles wel prima .

In de nieuwe web-mail kan ik geen doc format bijlages versturen.

Bij het verzenden komt er een foutmelding dat de bijlage leeg zijn. 

Als PDF formaat lukt het versturen wel. 

Hoe zorg ik dat ik bijlages met een doc format wel kan versturen? 

hoe kan ik mijn contacten vanuit Google contacten importeren in KPN webmail?

Reputatie 7
Badge +21

hoe kan ik mijn contacten vanuit Google contacten importeren in KPN webmail?


Dag @herfst, uit Google exporteren naar een bestand en dan importeren in Webmail:

Importeren kan in CSV of vCard formaat.

 

Reputatie 7

Hoe zorg ik dat ik bijlages met een doc format wel kan versturen? 

Ik ondervind geen problemen met het verzenden van Word documenten. (.docx)

Reputatie 7
Badge +21

Hoe zorg ik dat ik bijlages met een doc format wel kan versturen? 

Ik ondervind geen problemen met het verzenden van Word documenten. (.docx)


En ook het oudere type Word documenten (.doc) geen probleem

Reputatie 7
Badge +30

@Jolanda1102: al jouw mail en al jouw mappen zijn overgezet. Maar, het kan zijn dat sommige daarvan niet zichtbaar zijn. Dit herstel je als volgt:

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

 

@Ron Ronde Venen: Zolang de mail in de webmail binnenkomt, is er aan onze kant niets aan de hand. We zien dat Outlook vaker problemen geeft. Welke versie van Outlook voor Mac gebruik je? Als dat al een oudere versie is, dan raad ik je aan te upgraden naar een nieuwere versie, of over te stappen naar een ander mailprogramma.

 

@Piet d K: dat is bijzonder. Ik heb het hier getest met een .doc bestand en krijg geen foutmelding. Hij verzend goed, en wordt ook goed ontvangen. Heb je dit met een specifiek bestand, of met alle .doc- bestanden? Als het namelijk met één specifiek bestand voorkomt denk ik dat daar iets mee aan de hand is. 

 

@herfst: dat kan door te gaan naar Contacten en dan te klikken op het hamburgermenu erachter. Kies vervolgens voor Importeren. Je kunt dan een vCard-bestand of een CSV-bestand importeren.