News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62767 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Sinds de verandering van webmail zijn mijn distributielijsten verdwenen. Heel erg vervelend. Dat heb ik al eerder aangegeven met ook de betreffende namen van de lijsten. Heel even werd de lijst van Bestuur Jazz Maastricht naast de contacten weergegeven. Nu staat er weer een andere lijst (Mousquetaires). Ik heb begrip voor de opstartproblemen, maar hoe lang moet ik wachten met het opnieuw aanmaken van de lijsten? Het gaat veel tijd kosten, maar als het zou moeten, wil ik dat graag z.s.m. weten, wat ik al eerder aangaf.


Dank je Erik, er komt beweging in. Ik zie de distributielijsten weer!

 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat te horen, Han!

 

@ebh  je kunt de spam in een keer verwijderen door op het hamburgermenu achter Spam te klikken en dan te kiezen voor alle berichten verwijderen. Zie ook de afbeelding. Het blijft alleen wel eerst naar de prullenbak gaan. Als je dat niet wilt kun je bij Instellingen > E-mail en dan onder Gedrag het vinkje bij 'Verwijderde e-mailberichten permanent wissen' aanvinken. Let er op dat dit dan voor alle berichten die je verwijdert geldt.

 

 

Dat is jammer! Dus niet zoals voorheen dat je  de inhoud van de spambox permanent kon legen. Dit vind ik omslachtig - via prullenbak, en ik wil niet altijd alle verwijderde items meteen permanent weg. Wat een gedoe!

Deze melding ontvang ik bij het inloggen van KPN webmail op onze Imac, terwijl als ik op een andere computer inlog gaat het wel goed. 

Welke melding?

Iets met technische storing…. probeer op een ander moment in te loggen. 

Waarom kan ik niet meer inloggen op webmail? Ik krijg te lezen “ technische storing, probeer later in te loggen

Reputatie 7
Badge +17

Deze melding ontvang ik bij het inloggen van KPN webmail op onze Imac, terwijl als ik op een andere computer inlog gaat het wel goed. 

Welke melding?

Iets met technische storing…. probeer op een ander moment in te loggen. 

@Marieke1965 Bedankt voor het melden.

Kan je er een screenshot van maken en deze hier plaatsen, dan begrijp ik het wellicht beter. 

Sinds de nieuwe webmail zie ik mijn eerder geplaatste markeringen niet meer (vlaggetjes). Hoe kan ik die weer zien en hoe plaats ik weer nieuwe ?

Het gaat om het nieuwe webmail. Ik zie nu dat contactgroepen tussen de andere contacten staan als distributielijst.

hoe kan ik deze lijsten in een aprte groep zetten.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Reputatie 7
Badge +24

Hoi The Joker.

Had je die markeringen in Webmail zelf gezet of in je eigen programma? Markeringen kun je weer plaatsen zoals hieronder aangegeven. 

 

 

Zojuist de overstap moeten maken naar de nieuwe, zogenaamd verbeterde, webmail van KPN en ik heb nu plotseling 535 contacten (in plaats van ongeveer 200).

Waaronder een hoop adressen die ik NOOIT heb opgeslagen, zoals marktplaats contacten. 

Ook contacten die ik niet kan thuisbrengen. Dubbele contacten en ga zo maar door.

En dat alles in een vervelend volgorde waarvan ik niet weet of, en zo ja hoe, ik die kan aanpassen.

 

In mijn webmail heb ik mappen aangemaakt waarin ik mijn mails heb gerangschikt.

Gaat deze mappenstructuur inclusief mails automatisch over naar de nieuwe omgeving?

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt @Peter9999 , alle eigen mappen met inhoud worden gemigreerd.

Alleen kan het zijn, dat je de mappen eerst niet ziet.

Dat hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar kan zonodig eenvoudig opgelost worden:

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Als je daarna nog even uitlogt-inlogt moeten alle mappen weer zichtbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Maar nochtans kan het natuurlijk geen kwaad om een backup te maken...

Reputatie 7
Badge +21

Een backup maken is altijd belangrijk, maar lastig uit te voeren als je alleen webmail gebruikt en geen e-mail client op je eigen pc/laptop hebt.

Deze melding ontvang ik bij het inloggen van KPN webmail op onze Imac, terwijl als ik op een andere computer inlog gaat het wel goed. 

Welke melding?

Iets met technische storing…. probeer op een ander moment in te loggen. 

@Marieke1965 Bedankt voor het melden.

Kan je er een screenshot van maken en deze hier plaatsen, dan begrijp ik het wellicht beter. 

Admin: afbeelding bewerkt i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het screenshot, @Marieke1965! Je hebt een iMac begrijp ik, welke versie van MacOS heb je daar op staan? Wat we namelijk zien is dat dit kan voorkomen bij versies ouder dan MacOS High Sierra. Kijk dan ook of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra. Meer informatie daarover vind je hier.

 

@PierTheodorus, heb jij ook een Mac? 

Ik heb vanmiddag gebeld met de servicedesk. Er ontbrak sinds de nieuwe kpn webmail een map op mijn outlookmail op de laptop. Deze is niet teruggevonden. Nu zie ik dat er ook diverse mailtjes van de afgelopen dagen verdwenen zijn. De map zou misschien na een paar dagen vanzelf weer terugkomen. 

Dat moet te maken hebben met de nieuwe KPN webmail lijkt me. Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

 

Ik wil 3 bugs melden, maar kan nergens een mogelijkheid vinden dit te doen (als jullie tenminste geïnteresseerd zijn in feedback om de boel een beetje op te waarderen, of zijn jullie alleen bezig stickies op het scrumboard te plakken). 

Reputatie 7
Badge +21

Dag  @vcleij,

Dit topic is bedoeld voor informatievoorziening, maar ook voor vragen, wensen, feedback is dit de juiste plaats. Wat zijn de problemen?

  1. Wellicht een beetje flauw, maar toch: “Het inlogscherm meld dat: “! Let op! Er is een nieuwe web-mail op komst. [Meer informatie]”
    Maar ik heb de nieuwe web-mail al. Dus de inlogmodule is niet gekoppeld aan de web-mail module.

2. Wellicht meer een kwestie van interpretatie, maar toch: “De ontvangen e-mails worden gesplitst in ‘Algemeen’ en ‘Nieuwsbrieven’.”.
Wat blijkt: Nieuwsbrieven = SPAM (“Efteling”, “Sara Via Shopex”, enz. enz.). Ook de e-mails die ik van de KPN ontvangen i.v.m. inlogproblemen worden in het vakje Nieuwsbrieven gestopt!

  1. Ik kon altijd eenvoudig de 2 email adressen van een kennis selecteren door zijn achternaam in te voeren (alleen deze 2 adressen werden dan getoond in het lijstje). Nu werkt dat niet meer en wordt slechts één van deze 2 adressen getoond (de andere zit er wel in maar het auto-aanvul systeem toont deze niet). Ik vermoed dat dit komt omdat er alleen gekeken wordt naar het begin van de adres-string en niet naar elke mogelijke sub-string (het gaat al mis nadat ik de eerste 4 karakters van de uit 6 karakters bestaande achternaam heb ingetypt).
     
Reputatie 7
  1. Wellicht een beetje flauw, maar toch: “Het inlogscherm meld dat: “! Let op! Er is een nieuwe web-mail op komst. [Meer informatie]”
    Maar ik heb de nieuwe web-mail al. Dus de inlogmodule is niet gekoppeld aan de web-mail module.

Het "probleem" is dat die pagina bij aanvang nog niet weet dat jij het bent.

  1. Wellicht een beetje flauw, maar toch: “Het inlogscherm meld dat: “! Let op! Er is een nieuwe web-mail op komst. [Meer informatie]”
    Maar ik heb de nieuwe web-mail al. Dus de inlogmodule is niet gekoppeld aan de web-mail module.

Het "probleem" is dat die pagina bij aanvang nog niet weet dat jij het bent.

Sanp ik ook wel (doe dit spelletje al 40 jaar) maar dan is de conclusie dus: Je kunt een dergelijke mededeling niet in het inlogscherm plaatsen omdat je dan nog geen onderscheid kunt maken tussen gebruikers waarvoor deze mededeling zinvol is en gebruikers waarvoor deze mededeling niet zinvol is.

  1. Wellicht een beetje flauw, maar toch: “Het inlogscherm meld dat: “! Let op! Er is een nieuwe web-mail op komst. [Meer informatie]”
    Maar ik heb de nieuwe web-mail al. Dus de inlogmodule is niet gekoppeld aan de web-mail module.

Het "probleem" is dat die pagina bij aanvang nog niet weet dat jij het bent.

Sanp ik ook wel (doe dit spelletje al 40 jaar) maar dan is de conclusie dus: Je kunt een dergelijke mededeling niet in het inlogscherm plaatsen omdat je dan nog geen onderscheid kunt maken tussen gebruikers waarvoor deze mededeling zinvol is en gebruikers waarvoor deze mededeling niet zinvol is.

De meest logische plaats voor deze mededeling is natuurlijk bovenaan het oude webmail systeem (pagina).