News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62759 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Erik_ , het toevoegen van een afbeelding in een handtekening lukt mij niet. Via het aangegeven icoontje krijg ik een selectiescherm, maar na selecteren van een jpg/png/bmp verschijnt er geen plaatje in de handtekening.

bij mij ook de mails tot en met oktober te zien en degene die er opstonden in november opeens verdwenen. Net iets verstuurd naar het net en dat kwam weer wel binnen. Wat is er aan de hand?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Als ik een nieuwe mail maak en daar een bijlage bij doe dan kan ik de bijlage niet openen om even te checken of het wel de juiste bijlage is die ik mee stuur.

Voorheen kon dat wel, hoe los ik dat op ?

Zit er geen knop om de spam en verwijderde items in één keer te deleten??? Ik ga toch niet moeizaam alle hokjes aanvinken!?

 

Al gevonden! 😁👍🏼

Gelukkig maar @PietjeBel :-)

@Kerry Hill : Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp. Ik ben voor de zekerheid even in mijn eigen mail gedoken en heb een testmailtje aangemaakt. Ik heb hier verschillende bijlage's in gezet. Plaatjes kun je (in kleiner ) formaat zien. Dat zou weinig problemen mogen opleveren. Ik zie echter dat je vanuit het mailtje de bestanden niet kunt openen. Je kunt wel met de muis onderaan de bijlage blijven hangen en dan verschijnt de volledige titel van de bijlage. Zo weet je in ieder geval of je het juiste bestand hebt bijgevoegd. Ik hoop dat dit jou gaat helpen.

Mochten andere gebruikers een slimmer idee hebben. laat het weten!

@RBxx  Verhip! Je hebt gelijk. Lukt mij ook niet. ( ik had nog een kleiner plaatje geprobeerd, wellicht max aantal pixels, maar dat lukte ook niet)

Ik zal het doorgeven aan de beheerders!

bij mij ook de mails tot en met oktober te zien en degene die er opstonden in november opeens verdwenen. Net iets verstuurd naar het net en dat kwam weer wel binnen. Wat is er aan de hand?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wat bedoel je hiermee? Snap dit niet….

Ik heb op de computer sinds vele jaren het e-mailadres ‘  …...@hetnet.nl’geïnstalleerd. Dat is nu slechts heel beperkt te gebruiken en bijvoorbeeld: mijn opslag mappen zijn verdwenen. Omdat ik ‘......Postvakin’ niet meer kan openen. Ik krijg de boodschap dat ik het programma opnieuw moet installeren. Maar hoe…. het is al zolang geleden dat ik dat gedaan heb. Heeft dit te maken met het feit dat ik al gebruik maak van het nieuwe ‘ Webmail’?

Groet,

Leo Brouwer

Reputatie 7

Maak dan eerst jouw opslagmappen via webmail weer even zichtbaar.

Hoe ... Zie "veel gestelde vragen" in het openingsbericht van dit topic.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb op de computer sinds vele jaren het e-mailadres ‘  …...@hetnet.nl’geïnstalleerd. Dat is nu slechts heel beperkt te gebruiken en bijvoorbeeld: mijn opslag mappen zijn verdwenen. Omdat ik ‘......Postvakin’ niet meer kan openen. Ik krijg de boodschap dat ik het programma opnieuw moet installeren. Maar hoe…. het is al zolang geleden dat ik dat gedaan heb. Heeft dit te maken met het feit dat ik al gebruik maak van het nieuwe ‘ Webmail’?

Groet,

Leo Brouwer

Wel email programma gebruikt u?

Sinds de verandering van KPN webmail, zijn mijn distributielijsten verdwenen. Hoe kan ik deze terugkrijgen of herstelt KPN dit probleem zelf?

 

Reputatie 7
Badge +21

@Han Berghs, er zijn inderdaad wat wijzigingen! Bovenin dit topic zie je het volgende:

  • Hoe maak ik een distributielijst aan?
    Een distributielijst staat voor een groep afzenders die je in één keer kunt mailen. Ga linksboven naar de optie “Contacten” en klik daar op de knop “Nieuw”, gevolgd door “Distributielijst toevoegen”. In het nieuwe schermpje kies je een naam voor de lijst (“Collega's”, bijvoorbeeld) en voeg je de afzenders toe.

 Of gaat het om distributielijsten die je al had, en nu weg zijn?

@Han Berghs, er zijn inderdaad wat wijzigingen! Bovenin dit topic zie je het volgende:

  • Hoe maak ik een distributielijst aan?
    Een distributielijst staat voor een groep afzenders die je in één keer kunt mailen. Ga linksboven naar de optie “Contacten” en klik daar op de knop “Nieuw”, gevolgd door “Distributielijst toevoegen”. In het nieuwe schermpje kies je een naam voor de lijst (“Collega's”, bijvoorbeeld) en voeg je de afzenders toe.

 Of gaat het om distributielijsten die je al had, en nu weg zijn?


Het gaat om bestaande distributielijsten

Reputatie 4
Badge +2

Bij de nieuwe webmail komen berichten die ik verwijderd heb (naar de prullenbak) en alles in de prullenbak definitief verwijderd, daarna toch weer terug in de inbox. Hoe is dat te voorkomen?

Dit is vreemd! Dat herken ik niet meteen. Heb jij nog een ander apparaat met een mailprogramma wellicht?

is het ook mogelijk om submappen per nieuwsbrief te maken, zodat je die nieuwsbrieven meteen mooi bij elkaar gezet hebt?

Ik zie nergens en mogelijkheid om de inbox te beperken/filteren tot de ingelezen berichten. Is daar toch een mogelijkheid voor? Zo niet, kan ie functie niet worden toegevoegd?

 

Deze twee ideeën zal ik ook doorgeven 🙂. Je kunt het Postvak IN wel sorteren op ongelezen eerst, zie ik. Misschien is dat al wat gemakkelijker voor je. 

@Marcia_ ik heb sinds vandaag ook een mogelijk vergelijkbaar probleem, met verwijderde mail die weer binnenstroomt. Kortheidshalve verwijs ik naar het topic dat ik heb aangemaakt.https://forum.kpn.com/e-mail-10/problemen-met-mail-483973    Het vreemde is wel dat op webmail het niet gebeurt, maar wel op de iphone, ipad en pc. Ik heb zelf niets gewijzigd aan de instellingen en het werkte altijd prima. Graag een reactie.

Reputatie 7

@Marcia_ ik heb sinds vandaag ook een mogelijk vergelijkbaar probleem, met verwijderde mail die weer binnenstroomt. Kortheidshalve verwijs ik naar het topic dat ik heb aangemaakt.https://forum.kpn.com/e-mail-10/problemen-met-mail-483973    Het vreemde is wel dat op webmail het niet gebeurt, maar wel op de iphone, ipad en pc. Ik heb zelf niets gewijzigd aan de instellingen en het werkte altijd prima. Graag een reactie.

Ik zou je willen aanraden om op de iPad en iPhone niet op basis van pop3 maar op basis van imap met de mailserver te laten communiceren.

Reputatie 7
Badge +30

@Tink, ik begrijp dat jij een mailprogramma gebruikt, en dat je daarin nu je mappen niet meer ziet. Dan echo ik inderdaad de suggestie van wjb om eerst in de webmail te controleren of al jouw eigen mappen goed staan. Dit doe je al volgt:

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Herstart dan je mailprogramma en kijk of je mappen weer in orde zijn.

 

@SVW, dit betekent dat we jouw losse vraag hebben samengevoegd met dit grote topic dat over de nieuwe webmail gaat. Je geeft aan dat je mails kwijt bent. Stonden deze in je postvak in, of in een eigen aangemaakt mapje? In dat laatste geval, doorloop ook even de stappen hierboven om te controleren of al je mappen goed staan. Als je dat hebt gedaan, of ze stonden al goed, en de mail is nog weg, dan hoor ik het graag. 

 

@Han Berghs, contacten worden meegenomen, maar ik weet niet uit m'n hoofd of bestaande distributielijsten worden meegenomen of dat je die opnieuw moet aanmaken.  Dit gaan we even controleren. Ervaar je dit met het mailadres waarmee je ook inlogt op het forum? Zo niet, wil je dan het mailadres waar je dit mee hebt invullen op je forumprofiel in het veld ‘persoonlijke opmerking” en hier even laten weten als je dat gedaan hebt.

 

@KPNgebruiker, ik zou je ook aanraden om IMAP te gebruiken op je apparaten. 

2 afspraken op zelfde tijdstip overlappen elkaar.

is het mogelijk de urenbalk niet te tonen zoals in de oude situatie?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

 

Hopelijk kunnen jullie snel de distributielijsten terugplaatsen, zo niet, laat mij dit dan z.s.m. weten. Groet en succes!

Reputatie 7
Badge +30

We hebben ernaar gekeken,@Han Berghs, en voor zover wij kunnen zien zouden ze er wel gewoon moeten zijn. Wil je eens het contacten overzicht  (linksboven het vierkante icoon met poppetje) doorlopen om te zien of ze er echt niet bij zitten. Wellicht heb je ze over het hoofd gezien. Als je ze echt niet kunt vinden, wil je dan aangeven hoe de distributielijst heette? Dan kunnen we gerichter zoeken.

 

Dan nog wat andere antwoorden/updates:

  • Plaatjes in de handtekening (@A. Barreveld,@RBxx)
    • Dit blijkt een foutje te zijn en staat inmiddels op de lijst bij de leverancier om verholpen te worden. Hebben we alleen nog geen datum voor. 
  • Categorieën versus mappen.
    • Ik weet even niet meer wie het daarover had, maar er was een vraag over of je meer categorieën kon maken aan de bovenkant. Dit kan, zoals al benoemd, deels. Als je rechtsklikt op een van de tabs daar krijg je een popup en kun je nog de vaste categorie Social toevoegen, en nog twee andere die je zelf een naam kunt geven. Meer dan dit is niet mogelijk en gaan we ook niet doen. Dit in verband met ruimte en leesbaarheid.
    • Het verschil tussen categorieën en mappen zit hem erin dat een categorie alleen maar filtert op afzender. Je kunt zelf kiezen welke categorie waarop filtert door mails van en naar de categorie te slepen. Je krijgt dan een popup met de vraag of je mails van die afzender altijd wilt filteren of juist niet wilt filteren. Mappen daarentegen kunnen niet automatisch filteren. Je kunt wel handmatig filterregels aanmaken (ook op meer variabelen dan alleen afzender) en dan kiezen in welke map die terecht komen.
  • betawebmail.kpnmail.nl
    • Dit is een alternatieve versie van de oude webmail die sommige klanten nog gebruiken. Als je eenmaal gemigreerd bent kun je deze niet meer gebruiken. Dit is bewust.

Nu is er ineens een van mijn distributielijsten zichtbaar: ‘kunstenaars’

Onzichtbaar blijven de volgende lijsten:

kunstenaars 2

Netwerk Han 1

Netwerk Han 3

Netwerk Han 4

Netwerk Han 5

Netwerk Han 6

Netwerk Han 7

pers

Bestuur Jazz Maastricht

Mousquetaires

Boekhandels 1

Boekhandels 2

 

Niet kunnen inloggen op Edge ( @GrT )

  • Dit hebben we niet kunnen reproduceren. We konden de specifieke versie van Edge die jij hebt ook niet downloaden. Krijg je wellicht beta of developer updates? Kijk even of er een nieuwere versie beschikbaar is, of anders een iets oudere versie en of het daarmee wel lukt.

Ik heb de nieuwste Windows/Edge versie. Worden binnengehaald bij de Windowsupdate. Ik gebruik/heb geen beta of developer updates.

Zoals eerder vermeld kon ik met Edge zonder problemen inloggen in de ‘oude’ webmail. Vanaf het moment dat de ‘nieuwe’ webmail beschikbaar is reageert de inlogknop niet en kan ik niet inloggen met Edge. Inloggen via Internet Explorer lukt wel. Ik heb trouwens alleen problemen met het inloggen van de ‘nieuwe’ webmail. Overige programma's geen problemen.

 

 

Reputatie 7

Vanaf het moment dat de ‘nieuwe’ webmail beschikbaar is reageert de inlogknop niet en kan ik niet inloggen met Edge.

Vreemd, ik heb geen enkel probleem met het inloggen op de nieuwe webmail.

De inlog pagina is overigens ook helemaal geen onderdeel van de nieuwe webmail, deze ligt daar nog voor.

Kan je überhaupt niet drukken op de inlog knop of komt er vervolgens geen response.

Heb je de cache van Edge al een keer geleegd?

Welke virusscanner heb je op jouw PC draaien?

Inlogknop reageert niet (komt geen response). Cache legen van Edge al geprobeerd, geen resultaat.

Virusscanner Kaspersky.

Reputatie 7

Inlogknop reageert niet (komt geen response).

Maar wel een "zandloper" die aangeeft dat hij bezig is?

Kan je Kaspersky puur ter test even stoppen bij het benaderen van de webmail.

Geeft dat een ander resultaat?