News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62770 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Reputatie 7

Dan zou je bijvoorbeeld mailtjes van je vrienden kunnen markeren met een kleur zodat ze duidelijk zichtbaar zijn tussen al die andere mailtjes.

Heb je overigens een specifieke reden om in jouw berichten een vet lettertype te gebruiken?

@Erik_  heel vreemd… De teruggeplaatste mailtjes zijn allemaal al eerdere verwijderde, onbelangrijke mailtjes. Helaas niet de mailtjes die ik mis. En ik heb afgelopen zaterdag geconstateerd dat de map weg was. Zou dat al rond 24 oktober zijn gebeurd zijn, dan had ik dat al veel eerder gemerkt. Komt bij dat in een andere map op onverklaarbare wijze nog maar 2 mailtjes stonden. En niemand anders heeft toegang tot mijn pc. 

 

@Erik_ als ik jouw link volg moet ik het account verwijderen. Moet ik dan eerst de mail backuppen of is dat niet nodig? Oftewel blijft de mail bewaard?

 

Geen specifieke reden. Dat doe ik altijd. Is mooi en goed te lezen. 

Ik heb de afgelopen tijd gezocht naar instellingen om webmailbox te koppelen aan mijn app op mijn telefoon. Ik bedoel niet alleen de mail (dat lukt wel) maar contactpersonen en agenda. Bij handmatig koppelen wordt gevraagd naar een servernaam voor de contactpersonen,  een poortnummer en een protocol. Dat zal vast niet de instellingen zijn die voor de mailbox worden gebruikt maar wat is het dan wel? En dit evenzo voor de

Ik weet niet wat jullie aan het doen zijn, maar nu ben ik WEER mijn distributielijsten kwijt…..

Reputatie 7
Badge +21

Je zei: “Ik heb de afgelopen tijd gezocht naar instellingen om webmailbox te koppelen aan mijn app op mijn telefoon. Ik bedoel niet alleen de mail (dat lukt wel) maar contactpersonen en agenda.”

 

Hallo  @GRL , eerder in dit topic legt moderator @Erik_ dit al uit voor de agenda. Afhankelijk van je e-mail app/programma is het delen mogelijk.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/wijzigingen-in-de-nieuwe-webmail-479563/index5.html#post852478

Je zou zelf kunnen kijken, of die methode bij de contacten ook werkt. Ook daar zie ik in webmail de optie ‘Link om te delen aanmaken’.

Badge

@Erik_

Ik had iets besteld via het internet bij een gerenommeerd bedrijf en normaal ontvang ik altijd een bevestiging, maar deze heb ik op mijn kpn-mail niet ontvangen.

Daarnaast had ik een wijziging doorgevoerd bij iemand, maar ook geen bevestiging van ontvangen. Toen ik mijn Gmail had opgegeven kreeg ik wel meteen een e-mail binnen.

Toen heb ik met mijn KPN e-mail een e-mail gestuurd naar mijn andere e-mail adressen (hetzij werkmail, hetzij gmail) en heb ik terug geantwoord als test. Beide antwoorden heb ik niet ontvangen op mijn KPN. 

 

Verzenden kan dus wel en wordt door de ontvanger in goede orde ontvangen. Maar zelf kan ik zeer selectief e-mail ontvangen.

Ik vermoed niet dat dit te maken heeft met bounce-meldingen.

Reputatie 7
Badge +21

@kweis, dat is vreemd! Welke instellingen en poorten heb je staan bij de optie ontvangen? Zijn dit wel de juiste en veilige poorten? Op onze website kan je alle instellingen vinden per IMAP/POP3.

Sinds KPN een nieuw Webmail platform heeft ontvangen wij sinds twee weken niet alle e-mails meer.

Ik heb op het forum alle adviezen gelezen en deze gecontroleerd met onze instellingen maar vind niets terug. Bijzonder vervelend, gezien er aankopen zijn gedaan waarvan geen bestelbevestigingen en facturen binnen komen (o.a. Coolblue).

Graag verneem ik wat hier aan de hand is en wat er aan gedaan wordt.

 

Groet, Dik

 

 

Sinds KPN een nieuw Webmail platform heeft ontvangen wij sinds twee weken niet alle e-mails meer.

Ik heb op het forum alle adviezen gelezen en deze gecontroleerd met onze instellingen maar vind niets terug. Bijzonder vervelend, gezien er aankopen zijn gedaan waarvan geen bestelbevestigingen en facturen binnen komen (o.a. Coolblue).

Graag verneem ik wat hier aan de hand is en wat er aan gedaan wordt.

 

Groet, Dik

 

 

11:35 uur

Ik zit nu vanaf mijn werk e-mailadres, berichten te verzenden naar mijn kpnmail thuis. Mijn vrouw doet dit ook vanaf haar werk!  Er komt gewoon niets binnen. Alle mappen in het webmail platform van KPN blijven leeg! 

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb nog steeds geen nieuwe webmail. Ik wil hem wel heel graag. Wat nu?

Ik heb nog steeds geen nieuwe webmail. Ik wil hem wel heel graag. Wat nu?


Ik ook niet, gewoon afwachten, komt vanzelf dit jaar is toegezegd en het jaar is nog niet om.

 

Reputatie 7

Ik heb nog steeds geen nieuwe webmail. Ik wil hem wel heel graag. Wat nu?

Geduld is een schone zaak, @Julian Borghuis. Afwachten. Je komt vanzelf aan de beurt.

 

Badge

@Susan_ Alle instellingen zijn goed ingesteld. Dit is niet het probleem.

Vandaag heb ik geprobeerd opnieuw naar mijn KPN-mail te mailen, maar ik ontvang dit niet.

Ik heb op de website gecontroleerd of mijn e-mailadres geblokkeerd is, maar dat is het ook niet.

Reputatie 7
Badge +30

@kweis, dat is vreemd. Die mails naar jezelf, die zie je in de webmail ook niet terug?  Als ze daar wel staan, dan zit het hem toch ergens in je mailprogramma. Als ze in de webmail ook niet verschijnen dan moeten we even verder kijken. In dat geval, controleer of je in de webmail alle mappen gesubscribed hebt. 

Ga daarvoor  naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”.

Kijk dan of je de mails wel ergens ziet.

 

@DVers; jij merkt dat de mails op de webmail niet binnenkomen? Controleer dan ook voor de zekerheid even of je alle mappen gesubscribed hebt zoals hierboven staat. 

 

Als dat wel het geval is, en je ziet de mail nog nergens, geef het dan hier aan. Vul ook beiden je forumprofiel in, benoem daar dan bij ‘persoonlijke opmerking’ ook even vanaf welke adressen je verstuurt.  

@kweis, dat is vreemd. Die mails naar jezelf, die zie je in de webmail ook niet terug?  Als ze daar wel staan, dan zit het hem toch ergens in je mailprogramma. Als ze in de webmail ook niet verschijnen dan moeten we even verder kijken. In dat geval, controleer of je in de webmail alle mappen gesubscribed hebt. 

Ga daarvoor  naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”.

Kijk dan of je de mails wel ergens ziet.

 

@DVers; jij merkt dat de mails op de webmail niet binnenkomen? Controleer dan ook voor de zekerheid even of je alle mappen gesubscribed hebt zoals hierboven staat. 

 

Als dat wel het geval is, en je ziet de mail nog nergens, geef het dan hier aan. Vul ook beiden je forumprofiel in, benoem daar dan bij ‘persoonlijke opmerking’ ook even vanaf welke adressen je verstuurt.  


Beste Erik

Ik heb jouw aangereikte handelingen bij de instellingen nog een keer uitgevoerd maar dit heeft geen effect. Ik zie de e-mail nergens. In mijn profiel staat beschreven vanaf welke adressen is verzonden.

gr. Dik

 

Badge

@Erik_ Alle instellingen zijn in webmail correct ingevoerd. Ik ben aangemeld/gesubscribed voor alle IMAP mappen.

Ik heb mijn forumprofiel aangevuld.

Sommige mails staan toch door elkaar nadat je op sorteren en van gedrukt hebt. Dit was ook het geval bij de vorige versie van de webmail.

Reputatie 7

Sommige mails staan toch door elkaar nadat je op sorteren en van gedrukt hebt. Dit was ook het geval bij de vorige versie van de webmail.

Waar sorteer je dan op?

Reputatie 7
Badge +21

Sommige mails staan toch door elkaar nadat je op sorteren en van gedrukt hebt. Dit was ook het geval bij de vorige versie van de webmail.


Hoi @Loofboom 

Als je sorteert op “Van”, dan gaat dat op basis van het e-mailadres en niet de “mooie naam”. 

Voorbeeld: Bedrijfsnaam (info@bedrijf.nl) sorteert op de I van info en niet op de B van bedrijfsnaam.

Heb het net nog geprobeerd, het lijkt alsof maar een gedeelte van de mails op afzender gesorteerd wordt en dat de rest op datum blijft staan.

Heb het ook wel eens gehad dat verschillende afzenders waarvan de eerste letter hetzelfde was door elkaar stonden.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Loofboom , ik zie wat je bedoelt.

Het lijkt erop, dat het sorteren op afzender alleen rekening houdt met het deel van het e-mailadres vóór het “@" teken. Ik ontvang nieuwsbrieven van info@…. van meerdere afzenders en die worden op één hoop door elkaar gegooid en op datum volgorde getoond. Hetzelfde voor adressen news@…..

Helaas, maar het is (op dit moment) niet anders denk ik.

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_  heel vreemd… De teruggeplaatste mailtjes zijn allemaal al eerdere verwijderde, onbelangrijke mailtjes. Helaas niet de mailtjes die ik mis. En ik heb afgelopen zaterdag geconstateerd dat de map weg was. Zou dat al rond 24 oktober zijn gebeurd zijn, dan had ik dat al veel eerder gemerkt. Komt bij dat in een andere map op onverklaarbare wijze nog maar 2 mailtjes stonden. En niemand anders heeft toegang tot mijn pc. 

 

@Erik_ als ik jouw link volg moet ik het account verwijderen. Moet ik dan eerst de mail backuppen of is dat niet nodig? Oftewel blijft de mail bewaard?

Ik zie dat we hier nog niet weer op gereageerd hebben, Jolanda, sorry. Andere mails dan wat we nu hebben teruggezet zien wij niet als zijnde verwijderd. En we hebben ook gecontroleerd dat alle mail netjes is overgezet. Het enige wat dan nog zou kunnen is dat je toch op een ander apparaat ook de mail hebt ingesteld met POP3. Als het dan daar gedownload wordt, verdwijnt het uit de webmail. 

Het opnieuw instellen van het account doet niets met je mail zolang het account als IMAP ingesteld was. Dan kun je hem gerust verwijderen en opnieuw doen. Alle mail blijft dan in de webmail beschikbaar en zal daarna weer gesynchroniseerd worden met je apparaat nadat je het account daar opnieuw hebt ingesteld. 

 

Ik weet niet wat jullie aan het doen zijn, maar nu ben ik WEER mijn distributielijsten kwijt…..

Wij doen niets met jouw distributielijsten, Han. Nu je bent overgezet raken wij jouw mail, en de daarbij behorende dingen, niet meer aan. Als je ze dan ook niet meer kunt vinden dan heb je ze of zelf (per ongeluk?) verwijderd, of je kijkt niet goed. Gebruik de zoekmethode die ik eerder benoemde om je contactenoverzicht op distributielijst te zetten, dat maakt het makkelijker om ze te vinden.

 

Hoi @Loofboom , ik zie wat je bedoelt.

Het lijkt erop, dat het sorteren op afzender alleen rekening houdt met het deel van het e-mailadres vóór het “@" teken. Ik ontvang nieuwsbrieven van info@…. van meerdere afzenders en die worden op één hoop door elkaar gegooid en op datum volgorde getoond. Hetzelfde voor adressen news@…..

Helaas, maar het is (op dit moment) niet anders denk ik.

Ik ga even navragen of dit het gewenste gedrag is van deze sortering, of dat we dit kunnen/willen aanpassen.

Badge

Ik ben niet blij mee met de nieuwe webmail het is minder overzichtelijk maar wat mij erg irriteerde is dat als ik spam krijg ik het domein kon blokkeren in de vorige webmail in deze versie kan ik alleen het hele e-mailadres blokkeren. Kan dit aangepast worden!

Ook hebik niet het gevoel dat het spamfilter goed werkt want als ik een mail van een bepaald spam mail in de spam box doe ik vrolijk 2 of 3 dagen later nog steeds van dezelfde afzender weer mail krijg!

Doe alstublieft iets aan de spam, anders ben ik genoodzaakt om toch over te stappen naar een gmail of ander soortgelijk mail. Want ik ben het zat dat er zoveel spam doorkomt!

Reputatie 1

Kan het zijn dat de nieuwe webmail momenteel niet werkt?