News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62768 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Rivera. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je niet inloggen. Probeer je op deze pagina in te loggen? Als dit niet lukt, dan zou ik je willen vragen om je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en e-mail adres achter te laten op het KPN Forum profiel. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Badge

Hi moderator Vikash, via de door jou gestuurde link geprobeerd in te loggen, kreeg weer dezelfde melding, lukt niet.

@Erik_  heel vreemd… De teruggeplaatste mailtjes zijn allemaal al eerdere verwijderde, onbelangrijke mailtjes. Helaas niet de mailtjes die ik mis. En ik heb afgelopen zaterdag geconstateerd dat de map weg was. Zou dat al rond 24 oktober zijn gebeurd zijn, dan had ik dat al veel eerder gemerkt. Komt bij dat in een andere map op onverklaarbare wijze nog maar 2 mailtjes stonden. En niemand anders heeft toegang tot mijn pc. 

 

@Erik_ als ik jouw link volg moet ik het account verwijderen. Moet ik dan eerst de mail backuppen of is dat niet nodig? Oftewel blijft de mail bewaard?

Ik zie dat we hier nog niet weer op gereageerd hebben, Jolanda, sorry. Andere mails dan wat we nu hebben teruggezet zien wij niet als zijnde verwijderd. En we hebben ook gecontroleerd dat alle mail netjes is overgezet. Het enige wat dan nog zou kunnen is dat je toch op een ander apparaat ook de mail hebt ingesteld met POP3. Als het dan daar gedownload wordt, verdwijnt het uit de webmail. 

Het opnieuw instellen van het account doet niets met je mail zolang het account als IMAP ingesteld was. Dan kun je hem gerust verwijderen en opnieuw doen. Alle mail blijft dan in de webmail beschikbaar en zal daarna weer gesynchroniseerd worden met je apparaat nadat je het account daar opnieuw hebt ingesteld. 

 

@Erik_ ik heb dat inmiddels gedaan, maar alle email is nu onbruikbaar, ook via kpn webmail. Ik krijg nu 2 regels tekst die begint met: Oorspronkelijk bericht Van: ...etc. Geen idee wat er mis is gegaan. Ik word er n beetje moedeloos van…..

Badge

Moderator Vikash, Zoals door jou gevraagd heb ik ook mijn profiel formulier ingevuld.

Ik lees dat je die mail verstuurt naar a***mam met een m op het einde.

Moet dat niet a***man met een n op het einde zijn?

 

Admin: mailadres toch iets aangepast i.v.m. privacy

Wat ongelooflijk stom van mezelf! Ik ben nog dommer dan ik dacht, maar in ieder geval bedankt voor je feedback. Probleem opgelost!

Reputatie 7
Badge +30

Moderator Vikash, Zoals door jou gevraagd heb ik ook mijn profiel formulier ingevuld.

@Rivera dank! Ik zie dat jij in je bericht aangeeft gebruik te maken van OS El Capitan. Wil je upgraden naar High Sierra of hoger? Alleen dan kan je gebruik maken van de webmail namelijk!

 

@koer fijn om te lezen dat je er met hulp van wjb uitgekomen bent 😉.

Sinds de update van de kpn mailbox zijn mijn mappen waar ik belangrijke zaken in bewaar verdwenen,.

Hoe krijg die weer terug?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij de instelling zoeken op "Wijzig IMAP abonnementen".

Ik kan de prullenbak niet vinden bij de nieuwe webmail. Ik heb iets verkeerds weggegooid maar ik kan de prullenbak niet vinden

 

*Admin: topic en reacties samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Iwan 12 Zie je dan niet deze “mappenlijst”? Dan is deze lijst 'dicht’ geklapt. Klik dan eens op de dubbele pijl linksonder (hier groen gemarkeerd), dan zou deze weer zichtbaar moeten worden.

 

Hoi Ruud

Nee die zie ik niet meer sinds ik de nieuwe webmail heb gekregen 

 

Hoi Ruud 

ik had nog niet gelezen nu heb ik links onder geklikt en nu zie het. Het is tevoorschijn gekomen dank je voor je bericht .

iwan 12

Ik kan niet inloggen KPN webmail (SAFARI) de tekst: ‘Er zijn technische problemen met webmail op het moment. Probeert u later opnieuw in te loggen.’ verschijnt dan.

 

Tot gisteren lukte het wel op Chrome, maar sinds gisteren verschijnt daar de tekst: 

Deze site is niet bereikbaar

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp#autologout=true werkt even niet, of de pagina kan verhuisd zijn naar een nieuw webadres.

ERR_FAILED

 

Heeft u enig idee?

Reputatie 5
Badge +2

In de nieuwe webmail kan je in “Instellingen” Afbeeldingen tonen” aan zetten. Als je uitlogt en weer aanlogt  moet je bij elke mail toch weer Afbeeldingen tonen aanklikken. Is dit een bug of een feature?

Als het een feature is, wil ik een nieuw feature: Altijd afbeeldingen tonen. Dit moet dan niet in de Spam box werken.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +28

Je krijgt die foutcode als je een oudere versie van MacOS gebruikt.  

Dit kan voorkomen bij versies van MacOS  die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Kijk dan ook of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra.

Bij mij werkt de webmail probleemloos met Mojave. 

 

Waarom komt er nu zoveel rommel in mijn e-mail binnen? Veel spam ook, had ik eerst nooit. Ben nu alles van deze wazige adressen aan het blokkeren (afslanken/prijs gewonnen/pakket ophalen en volgen wat niet zo is etc.) Is er een andere manier?

Reputatie 7
Badge +30

@Jolanda1102: Wat vervelend dat het nu juist minder is geworden. Ik ben alleen door m'n opties heen. En ik kan op afstand ook niet goed duidelijk krijgen wat er nu precies aan de hand is en wat je ervaart. Ik raad je aan om eens telefonisch of per chat contact op te nemen. Doe dit als je thuis bent, en bij de PC in de buurt. De collega's daar kunnen dan op afstand met je meekijken.

 

@martinnij: zorg dat je alle mappen goed zichtbaar maakt. Dit doe je als volgt:  

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
    Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

 

@Skobbejak: Welke versie van MacOS gebruikt je? Met versies ouder dan High Sierra kun je niet inloggen op de webmail. Als de versie wel nieuwer is, gebruik je dan toevallig Kaspersky beveiliging?

 

@Jakob Palma: Je kunt spam naar de spam map slepen, of op de Spamknop drukken (het verbodsbord icoon). Het wordt dan ook direct bij onze spamfilterleverancier aangemeld. Adressen blokkeren is ook een optie, maar vaak veranderen de adressen regelmatig. Het dan ook gewoon als spam aanmelden is effectiever. 

​​​​​

Reputatie 7
Badge +30

In de nieuwe webmail kan je in “Instellingen” Afbeeldingen tonen” aan zetten. Als je uitlogt en weer aanlogt  moet je bij elke mail toch weer Afbeeldingen tonen aanklikken. Is dit een bug of een feature?

Als het een feature is, wil ik een nieuw feature: Altijd afbeeldingen tonen. Dit moet dan niet in de Spam box werken.

 

Dit weet ik zo niet uit m'n hoofd, ik check het even.

 

----------------------------------

Oh, en verder: het probleem rondom verdwijnende handtekeningen is opgelost. Plaatjes in handtekeningen kunnen toevoegen nog niet.

Ziet er super uit en werkt goed…..maar….sinds deze nieuwe site bij mij werkt werkt mail op laptop niet meer goed. Wel op andere pc werkt het normaal.  Hij blijft namelijk in outlook mappen synchroniseren en dit stopt niet meer. Hierdoor kan ik op laptop geen mail versturen wel ontvangen. 
 

help Please 

Hoi @MathijsSjihtam . Ik ben blij dat de nieuwe webmail bevalt.

Wel vervelend dat er nu issues zijn op je laptop. Hoe is het account ingesteld op die laptop? Via Imap?

Ik zou willen adviseren om het account er desnoods opnieuw in te zetten en dan de instellingen van imap te doorlopen. Wees wel gewaarschuwd dat je door het verwijderen van het account op die laptop het risico loopt dat eventuele mailtjes die op je laptop staan bewaard verloren gaan. Het is dus niet zonder risico. Alleen doen als je zeker weet dat je alle relevante mail hebt veilig gesteld. 

 

Beste dame, heer van KPN,

Recent mijn opmerkingen geschreven op dit forum over het niet meer ontvangen van e-mail (zie copy onder)

Alle adviezen van u opgevolgd.  Mijn ervaring blijf hetzelfde! Ik ontvang sinds uw aanpassing van webmail, geen e-mail meer van verschillende bedrijven, organisaties en familie. Dit veroorzaakt veel problemen in communicatie met betrokkenen.

Ik vind uw reacties naar mij summier en geen enkele vorm van betrokkenheid tonen! Kan KPN niet gewoon aangeven dat dit inderdaad nog de kleine foutjes zijn binnen de aanpassingen van Webmail en hier keihard aan werkt!

U legt het probleem bij uw klant en verwijst telkens naar instellingen etc, ook bij andere forum leden!

Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem niet bij mij ligt. Het is feit dat sinds de aanpassing niet alle e-mail meer binnen komt, daarvoor wel.

 

Versluis

 

Sinds KPN een nieuw Webmail platform heeft ontvangen wij sinds twee weken niet alle e-mails meer.

Ik heb op het forum alle adviezen gelezen en deze gecontroleerd met onze instellingen maar vind niets terug. Bijzonder vervelend, gezien er aankopen zijn gedaan waarvan geen bestelbevestigingen en facturen binnen komen (o.a. Coolblue).

Graag verneem ik wat hier aan de hand is en wat er aan gedaan wordt.

 

Groet, Dik

 

11:35 uur

Ik zit nu vanaf mijn werk e-mailadres, berichten te verzenden naar mijn kpnmail thuis. Mijn vrouw doet dit ook vanaf haar werk!  Er komt gewoon niets binnen. Alle mappen in het webmail platform van KPN blijven leeg! 

 

Reputatie 7
Badge +25

Beste dame, heer van KPN,

Recent mijn opmerkingen geschreven op dit forum over het niet meer ontvangen van e-mail (zie copy onder)

Alle adviezen van u opgevolgd.  Mijn ervaring blijf hetzelfde! Ik ontvang sinds uw aanpassing van webmail, geen e-mail meer van verschillende bedrijven, organisaties en familie. Dit veroorzaakt veel problemen in communicatie met betrokkenen.

Ik vind uw reacties naar mij summier en geen enkele vorm van betrokkenheid tonen! Kan KPN niet gewoon aangeven dat dit inderdaad nog de kleine foutjes zijn binnen de aanpassingen van Webmail en hier keihard aan werkt!

U legt het probleem bij uw klant en verwijst telkens naar instellingen etc, ook bij andere forum leden!

Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem niet bij mij ligt. Het is feit dat sinds de aanpassing niet alle e-mail meer binnen komt, daarvoor wel.

Excuses dat je geen betrokkenheid voelt. Dat is niet de bedoeling. Heel vervelend en vreemd dat je deze problemen nog steeds ervaart. Dit is geen “algemeen probleem” met de nieuwe webmail dus het is een vreemde situatie. Ik ga ervan uit dat je ook in de spam-map hebt gekeken? En kan het zijn dat je bovenin beeld nog enkele tabbladen hebt waar nog iets kan staan? (zie afb.) De enige andere verklaring zou zijn, is dat al die missende mail als “sure spam” wordt gezien, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Mochten mij suggesties geen verschil maken, dan wil ik je verzoeken contact met ons op te nemen via abuse@kpn.com. Geef daarbij aan om welke e-mailadressen het gaat (zoals je in je profiel hebt gezet), en dan kunnen zij het nader onderzoeken.

 

Mailtjes vanaf maandag 9-12 zijn niet zichtbaar in mijn postvak in terwijl ze wel binnen zijn gekomen.

Bij het envelopje links boven staat een rode stip en als ik mijn muiswijzer op de rode stip zet is er een popup met de melding  email (8 ongelezen)

 

Ook kan ik de mail wel vinden als ik in de zoekbalk zoek op bijvoorbeeld cvtotaal

In mijn mail (outlook) op mijn telefoon komen de mailtjes wel gewoon zichtbaar binnen.

Wat kan ik doen om het in webmail op mijn laptop ook weer goed te krijgen?

Reputatie 7
Badge +25

Mailtjes vanaf maandag 9-12 zijn niet zichtbaar in mijn postvak in terwijl ze wel binnen zijn gekomen.

Bij het envelopje links boven staat een rode stip en als ik mijn muiswijzer op de rode stip zet is er een popup met de melding  email (8 ongelezen)

 

Ook kan ik de mail wel vinden als ik in de zoekbalk zoek op bijvoorbeeld cvtotaal

In mijn mail (outlook) op mijn telefoon komen de mailtjes wel gewoon zichtbaar binnen.

Wat kan ik doen om het in webmail op mijn laptop ook weer goed te krijgen?

Hi Bert. Kan het zijn dat ook bij jou bepaalde tabbladen ziet bovenin beeld? Als je daar op klikt, zie je ze dan wellicht wel?

 

Klopt. lijkt erop dat vrijwel alle nieuwe mail in nieuwsbrieven komt ipv algemeen. Hoe kan ik instellen dat het in algemeen komt?