News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62768 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Met de vernieuwing KPN mail krijg ik diverse mail niet meer.

Wat is er aan te doen.

*Admin: topic en reacties samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @pemar ,

Welkom op het forum! Als je ingelogd bent in de nieuwe webmail zie je bovenaan categorie-tabs staan (standaard staan hier de categorieën Algemeen en Nieuwsbrieven). Als je op het tabblad Nieuwsbrieven klikt, zie je dan de mails die je mist? Eventueel kun je aan de rechterkant onder het kopje ‘Weergave’ het vinkje weghalen bij ‘Categorieën gebruiken’, het wordt dan niet meer in categorieën verdeeld.

 

ok, dank je wel.

Heb het gedaan zoals is getipt.

Ben benieuwd.

 

 

Sinds de omzetting ontvang ik geen enkele email meer; noch op de pc in outlook noch op webmail noch op mijn mobiel. Ik heb de omzetting geaccepteerd en op Mijn KPN zie ik dat mijn account actief is. Mijn mappen Spam en ongewenste mail zijn overal leeg. Ik kan dus nergens zien waar de berichten blijven.
Op de PC werk ik met Outlook; het jaartal/versie is nergens te vinden. Office 365 wordt door KPN niet genoemd. Het omzetten  van POP3 naar IMAP is allesbehalve een eenvoudige operatie voor computer “analfabeten” zoals ik. Ik zou een nieuw mailaccount kunnen aanmaken op Windows 10. Moet ik dan eerst het bestaande Outlook account opheffen???.  Door alle “ondersteuning” op internet van KPN zie je door de bomen het bos niet meer. Alles bij elkaar vind ik dat KPN de klanten hier opzadelt met een berg problemen en flink in de kou laat staan.

Hallo @Henk P , je kunt het ook heel simpel houden voor “computer “analfabeten”” zoals jij.

Alléén de webmail gebruiken en niet meer de eigen e-mail-software.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Henk, welkom op het forum! De migratie van de webmail verandert verder niets aan je instellingen of mailgegevens. Dus mail hoort nog net zo als voorheen binnen te komen. Als dit niet zo is, dan is er wat anders aan de hand.

 

Ik wil even een stapje terug doen. Je geeft aan dat je geen mail meer ontvangt, ook niet in de webmail. Als je inlogt op https://webmail.kpnmail.nl en daar een nieuwe mail aanmaakt en die naar jezelf verstuurt, zie je die dan wel netjes direct binnenkomen? Zo nee, dan moeten we daar eerst naar kijken.Zo ja, dan is dat stuk in orde en gaan we verder met het volgende:

 

Je noemt POP, heb je op dit moment in Outlook je mailaccount ingesteld op POP3? Zo ja, dan zal dat account (normaliter) zodra je het mailprogramma opent, alle mail van de webmail downloaden naar je computer. Afhankelijk van hoe je dit verder hebt ingesteld is het daarna ook weg uit de webmail en kun je het op andere apparaten (zoals je mobiel) ook niet meer zien. Is dat ook wat er normaal gebeurde?

Zo ja, dan kun je wel overgaan naar een ander mailprogramma, zoals het mailprogramma van Windows 10. Maar dan moet wel in stapjes, want anders raak je op de computer opgeslagen mail kwijt. Ik wil je dan ook verzoeken eerst mijn eerder gestelde vragen te beantwoorden zodat we weten waar we staan. Dan gaan we daarna verder.

Erik, dank voor je snelle reactie.
Een email vanuit webmail aan mijzelf verstuurd komt wel aan in webmail en ook in outlook. 
Maar ik verwacht de laatste week andere mails en die komen niet aan; bijvoorbeeld:

  • normaal ontvang ik dagelijks de digitale editie van de krant; niet meer
  • elke maandag krijg ik bericht van een financiële instelling; deze week niet
  •  om te kunnen inloggen op mijn ziekenhuisaccount stuurt het ziekenhuis mij een code per email; ondanks herhaalde pogingen komt die niet aan.
  • een wijziging in mijn ziektekostenverzekering zou per email worden bevestigd: niets ontvangen
  •  ea
     

Dag Paul,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Toch begrijp ik het nog niet helemaal.

De berichten van de buurtapp die steeds weer in de spam terechtkomen zijn altijd van hetzelfde adres, ik heb er op gelet.

Dus het lijkt mij niet een spamtrap.

Bovendien: het is een (vrij uitgebreide) buurtapp, dus ik denk niet dat ik de enige ontvanger ben, sterker nog, het zullen er velen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die volgens de regels aangeeft dat dit geen spam is.

 

Maar ik begrijp dat dit iets is van een lange adem?? 😄

 

met vriendelijke groeten

Hoi @Henk P . Een mail naar jezelf sturen werkt dus.  Dan is er niks aan de hand met je e-mail adres.

Blijft deze mail ook in de inbox staan? Of is deze na een tijdje verdwenen? (heb je de pc met outlook/pop altijd aanstaan?)

Als dat laatste gebeurt, is er een outlook op een van je apparaten bezig om deze mail binnen te halen. Hoogstwaarschijnlijk een outlook waar een account in staat die is ingesteld via POP. 

Dat is ook volledig logisch aangezien dat de functie van pop is. ( letterlijk de post ophalen van de server).

Kun je dit controleren? 

Sinds vandaag heb ik de nieuwe webmailversie. Bij mijn vrouw was die al langer actief.

Probleem bij de nieuwe webmailversie is dat wanneer je de spam-map wilt legen al de berichten in de prullenbak komen. Dus moet je twee keer de bestanden verwijderen.

Vervelend.

Kan dit weer op de oude manier geregeld worden?

Spam-map legen zonder dat deze berichten in de prullenbak komen?

Groeten: Jaap

Hallo @goot ,

je kunt in de webmail ook instellen dat als je de webmail afsluit de prullenbak automatisch geleegd wordt, dan hoef je maar 1 keer bestanden te verplaatsen.

 

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Jan-D, dat klopt niet helemaal.

De optie “legen bij afsluiten” bestaat in de nieuwe webmail niet meer. Via instellingen (⚙️), en dan “E-mail” vind je de optie Verwijderde e-mailberichten permanent wissen, maar daar schakel je de prullenbak eigenlijk helemaal mee uit. Ieder mailtje dat je wist, is meteen weg!!

Hallo @RBxx , in detail heb je gelijk, maar ik bedoel hetzelfde.

Ik moet ook nog verder vertrouwd raken met de nieuwe webmail.

Bedankt voor de aanvulling, ik hoop dat @goot meeleest en er ook wat aan heeft.

 

Reputatie 7
Badge +30

 

De berichten van de buurtapp die steeds weer in de spam terechtkomen zijn altijd van hetzelfde adres, ik heb er op gelet.

Dus het lijkt mij niet een spamtrap.

Bovendien: het is een (vrij uitgebreide) buurtapp, dus ik denk niet dat ik de enige ontvanger ben, sterker nog, het zullen er velen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die volgens de regels aangeeft dat dit geen spam is.

 

Maar ik begrijp dat dit iets is van een lange adem?? 😄

Zoals ik het begrijp, sturen zij dan hun e-mail niet alleen naar jullie (in de buurt), maar ook naar e-mailadressen die niet meer actief zijn. Zij hebben dan dus zo'n vervuilde maillijst, waardoor wij hun mails als spam aanmerken.  

Wie heeft of vindt dit ook:

  1. Als je een mailbericht van postvak in naar een eigen map verplaatst dan verdwijnt de afzender en wordt je eigen mailadres (dus de geadresseerde) getoond. Dat vind ik nogal hinderlijk.
  2. Ook mis ik in de kopregel tussen “alle” en  “sorteren” de tekst “afzender” en “onderwerp”
  3. En ik mis een optie om te sorteren op “afzender”

Enig idee hoe dit euvel, anders dan door KPN,  door mijzelf opgelost kan worden?

 

Groet,

Ruud

Hallo @goot ,

je kunt in de webmail ook instellen dat als je de webmail afsluit de prullenbak automatisch geleegd wordt, dan hoef je maar 1 keer bestanden te verplaatsen.

 

Werkt iets anders in de nieuwe webmail. Mails zijn meteen weg. De prullenbak wordt bij die instelling helemaal niet gebruikt.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @goot ,

je kunt in de webmail ook instellen dat als je de webmail afsluit de prullenbak automatisch geleegd wordt, dan hoef je maar 1 keer bestanden te verplaatsen.

 

Werkt iets anders in de nieuwe webmail. Mails zijn meteen weg. De prullenbak wordt bij die instelling helemaal niet gebruikt.

Dat klopt. Je krijgt een pop-up te zien waarin staat: Weet u zeker dat u deze e-mail permanent wilt verwijderen

Ik gebruik vrij veel (sub)mappen in mijn inbox. Bij de vorige webmail versie klapten die automatisch uit na het inloggen, maar nu moet ik ze na elke login handmatig uitklappen met de driehoekjes die ervoor staan. Kan het niet weer zo ingesteld worden dat alle mappen automatisch uitklappen?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

lopende mailconversaties komen in nieuwsbrieven, erg vervelend

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Sinds de vernieuwde Webmail van KPN komen bijna alle ontvangen emails in de map SPAM.

Als het geen spam is en ik klik op het icoon “geen spam” verdwijnt het bericht helemaal. Het komt niet in de postvak-in  en ook niet in de prullenbak. Het bericht is totaal onvindbaar.

 

In de map Spam werken de doorverwijzingen naar bv track&trace niet, maar ik kan het bericht niet verplaatsen naar postvak-in. Als ik het probeer te verschuiven naar postvak-in verdwijnt het ook compleet.

Wie herkent dit probleem en wat kan ik er aan doen

Fred Langen

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

De webmail zou moeten onthouden dat je de boel in- of uitgeklapt hebt, @Sharpsale  Welke browser gebruik je? Kun je eens testen of het in een andere wel goed gaat?

 

@hamuj0, @fredlangen1, ik denk dat bij jullie de categorieweergave aanstaat. Kijk bovenin de webmail, zie je daar tabbladen staan waaronder eentje getiteld Nieuwsbrieven? Zo ja, dan verwacht ik dat jullie daar de missende mails kunnen terugvinden. Categorieweergave kun je uitzetten (of bewerken) door rechts te klikken op een van de tabbladen. In de pop-up kun je dan namen aanpassen van de tabbladen en bepaalde tabs aan- of uitzetten. Wil je het in z'n geheel niet gebruiken, kies dan linksonder in de pop-up voor Categorieën uitschakelen.  

@Erik_ Ik gebruik Chrome, maar nu ook uitgeprobeerd met Edge en Firefox, maar daar gebeurt hetzelfde...

@Erik_ En bovendien ook op 2 verschillende laptops geprobeerd met 3 verschillende browsers, maakt ook niet uit… Zijn er echt geen instellingen die aangepast kunnen worden om dit te veranderen?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Sharpsale, ik experimenteer even met je mee. Ik gebruik Windows 10 met Edge browser.

Het gaat dus om submappen van Postvak IN begrijp ik. M.a.w. één van de “standaard” mappen.

Ik heb datzelfde verschijnsel in de map Archief met submap 2019. Ingelogd en vervolgens de submap 2019 uitgeklapt en na opnieuw inloggen is die toch weer ingeklapt.

Voor (sub)mappen in Mijn mappen gaat het wel goed, die zijn en blijven uitgeklapt.

Hieronder vóór en ná opnieuw inloggen. Hopelijk kan @Erik_ hier iets meer mee.

 

Reputatie 7
Badge +24

HI all, ik heb bovenstaande vraag uitgezet bij de ontwikkelaars. We wachten een antwoord af en komen hier op terug.