News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62772 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Reputatie 7
Badge +21

 

Hoi @PF41. Wat vreemd dat dit gebeurd. Je geeft in één van jouw eerdere berichten aan dat de traagheid begint bij het openen van het mailprogramma.

De traagheid begint al bij het openen van het mailprogramma,  Dit is zwaar knudde!

In het eerste bericht geef je aan dat de nieuwe webmail traag is.

Nieuwe webmail is ,mogelijk alleen bij mij, ZEER traag en saai! Overschakelen van een naar duurt seconden, Ik heb even afgewacht maar er zit geen verbetering in! Wel gaat het iets sneller als ik langere tijd ben ingelogd, 

Maak je gebruik van KPN Webmail of een e-mailprogramma? Zou je een screenshot willen maken en in dit topic met ons willen delen?

Ik kan de oorzaak niet vinden! Instellingen vergeleken met een HP 17 Pavilion laptop waarop Webmail, op mijn netwerk,

 wel goed werkt maar geen verschil kunnen vinden!

@PF1941 

Je laat nu een screenshot zien van de webmail. Ik begrijp dat deze zelfde pagina op een andere computer trager laadt? Of maak misschien toch gebruik van een eigen mailprogramma.

Op deze manier is het namelijk nog niet helemaal duidelijk. 

Ik stop! Ik hoop zelf het probleem op te sporen! Bedankt voor het meedenken!

Ik heb een aantal filterregels aangemaakt met als actie “annuleren” 

Echter nu blijkt dat sommige van deze e-mails toch doorkomen in mijn Inbox of in de Spambox.

Is er een bepaalde volgorde (b.v. eerst kijken naar Spam en pas daarna naar Filterregels?

Of moet ik de filterregels verwijderen en opnieuw aanmaken?

Gaarne een oplossing

Ruud

Hoi @Duursuur . Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Mocht je het antwoord hier niet vinden, laat het weten.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Duursuur 

De filterregels worden inderdaad op volgorde van de lijst afgewerkt. Ook autom. doorsturen en de afwezigheidsmelding zijn “filterregels”. Verder heeft elke regel de optie “Verwerk ook de volgende regels”, die aangevinkt moet zijn. Anders houdt het daar ook op.

M.a.w. de plaats en de volgorde in de lijst zijn belangrijk, anders komt een regel te laat of helemaal niet aan de beurt.

Tot slot, het spamfilter gaat altijd voor. Daar helpt geen filterregel tegen.

Ik heb niet alle 21 pagina's doorgelezen dus misschien staan ze er tussen, maar ik heb een probleem; Ik kan mijn eigen naam niet gebruiken in webmail; doe ik dat dan krijg de melding:

“De naam die u ingevoerd heeft is toegewezen aan een andere gebruiker. Kies een andere weergavenaam.”

Hoe kan ik dat oplossen? Nogal onhandig om mails te versturen met een andere naam.

Het is dat te gaat überhaupt vreemd dat er unieke eigen namen gebruikt moeten worden; email is géén online community-tool of iets dergelijks. 

 

edit: ander probleem lijkt te zijn opgelost

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Jimzeel, welkom! Hoe/waar stel je dit in? Als ik in de webmail naar ‘instellingen’, ‘accounts’ en vervolgens op ‘bewerken’ (in het groen) klikt, kan je ‘uw naam instellen’ kiezen. Daar kan ik elke willekeurige naam, ook waarvan ik zeker weet, dat iemand anders ook zo ‘heet’ in hun webmail. 

Hoi @Marcia_ 

Ik kreeg deze melding bij het voor de eerste keer instellen (waardoor ik maar een willekeurige naam heb gekozen), én als ik de willekeurig gekozen naam wil veranderen onder Instellingen → Basisgegevens → Mijn Contactgegevens.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Marcia_ 

Ik kreeg deze melding bij het voor de eerste keer instellen (waardoor ik maar een willekeurige naam heb gekozen), én als ik de willekeurig gekozen naam wil veranderen onder Instellingen → Basisgegevens → Mijn Contactgegevens.

Dus het is opgelost? Of begrijp ik het niet helemaal goed? Laat vooral weten als we nog op onderzoek uit moeten.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Paul_ , Ik spring er even in. Ook ik ervaar het probleem van @Jimzeel bij “Mijn Contactgegevens”. Met drie mailboxen lukt het mij ook niet om voor- en achternaam overal gelijk in te vullen. Alleen door een klein verschil (voorletter ipv voornaam) lukt het. Net als Jim vraag ik mij af waarom dit ‘uniek’ moet zijn. Het e-mail-account adres is toch al uniek?

Op de door @Marcia_  aangegeven plaats (Instellingen → accounts) is ‘gelijk’ geen probleem.

@Paul_  Nee het is niet opgelost. Probleem zit op een andere locatie. 

Onder basisinstellingen, ga naar contactgegevens:

 

En bij het daar invullen van mijn naam krijg ik deze melding:

 

Dat is het probleem.

En dezelfde melding kreeg ik bij het instellen van mijn account.

En net als @RBxx heb ik meerdere mailboxen; dat zou dus de achterliggende oorzaak kunnen zijn.

@Jimzeel en @RBxx  Duidelijk verhaal. Terwijl ik dit tiep heb ik al antwoord van development :-)

Het issue wordt met een volgende release opgelost. Nu willen jullie vast weten weten wanneer dat is en daar moet ik het antwoord nog schuldig op blijven. 

Ik kan jullie in ieder geval melden dat het gefikst gaat worden. 

@Jimzeel en @RBxx  Duidelijk verhaal. Terwijl ik dit tiep heb ik al antwoord van development :-)

Het issue wordt met een volgende release opgelost. Nu willen jullie vast weten weten wanneer dat is en daar moet ik het antwoord nog schuldig op blijven. 

Ik kan jullie in ieder geval melden dat het gefikst gaat worden. 

Bedankt voor het antwoord.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Erwin_ bedankt.

Een kleine toelichting. Tijdens de pilottest in oktober bestond dit probleem helemaal niet. Twee van mijn mailboxen hadden dezelfde instelling. Alleen de derde mailbox kon ik aan het eind van de testperiode ‘opeens’ tijdens het instellen van het account niet dezelfde waardes geven. Lijkt wel of ‘iemand’ toen een extra controle vlaggetje heeft aangezet.

Ik heb die contactgegevens helemaal niet ingevuld. Ik snap namelijk de functie cq reden niet. Het is al een e-mailadres via welke gewoon contact opgenomen kan worden (door wie? kpn?).

Beste mensen, ik heb onder de standaard map ‘archief’ een sub-map aangemaakt die ik nu weer wil verwijderen, maar dat lukt me niet.

Weet KPN of een mede-forumlid een oplossing?

Zie onderstaand schermafbeelding:

submap 2020 wil ik weg hebben

 

 

Reputatie 7

Dus dit lukt je net?

 

Hallo @wjb ,daar is die submap al weg, maar niet in de getoonde screendump bij de imap abo's.

 

Reputatie 7
Badge +30

Gebruik je ook nog een mailprogramma, Jan? Zo ja, wil je eens kijken of de map daar toevallig nog wel is? En, als je hem daar dan ook verwijderd, of hij dan ook verdwenen is bij de imap abo's?

De instellingen die je op kan roepen door te drukken op Weergave/Postvak IN/Configureer verschijnen soms spontaan als ik van de ene map naar de andere ga in Postvak IN. Heb daar 3 mappen, Algemeen, Nieuwsbrieven en een zelfgemaakte map. Soms komt  het Configuratie menu tevoorschijn zonder dat ik op Weergave heb gedrukt.

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben dit nog niet eerder tegen gekomen, @Loofboom. Wellicht een andere gebruiker wel. Ik weet niet zo goed waar dit aan kan liggen, als ik eerlijk ben. Ik begrijp dat je dit ook niet constant ervaart?

Hallo Marcia,

Zou graag willen dat ik er geen last meer van had. Vandaag zie ik het meer dan anders. Maar zie dat menu regelmatig verschijnen.

Reputatie 7
Badge +21

@Loofboom @Marcia_  Je moet kort drukken op de tabbladen. Het betreffende menu verschijnt ook als je de “Categorie” tabbladen in de bovenbalk (te) lang vasthoudt.