News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62770 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Hoi, Loofboom. Welke browser in welk besturingssysteem?

Hier in Firefox met Windows 10 geen enkel probleem met die tabbladen.

Als je met de RECHTERmuisknop op een tabje klikt dan krijg je het ‘configureerscherm’. Dat is ook als je DUBBELKLIKT met de LINKER knop. Wat zekerder klikken (één keer op een tabje) lost het probeem op lijkt mij.

Kijken of dat helpt PeterG.

Maar de mailbox is vandaag wel een beetje van de leg. Moest net opnieuw inloggen terwijl ik nog aan het typen was.

In elk geval bedankt voor het meedenken RBxx en Peter.

Moest net opnieuw inloggen terwijl ik nog aan het typen was.

@Loofboom , Wat is je ingestelde inlogtijd tot automatisch afmelden? Standaard is dat maar 5 minuten, als je langer typt….

Ik heb automatisch afmelden op nooit staan. (gebeurt wel bij afsluiten v.d. browser of tabblad waarin mail open staat).

Automatisch afmelden (uitloggen) vind je onder :gear: → instellingen → beveiliging

Die staat op 15 minuten.

Die webmail is vernieuwd na heel veel geklaag over spam (waar ik gelukkig geen last van had). Maar vond de oude webmail beter dan de nieuwe. Hoop dat KPN de nieuwe webmail kan verbeteren.

Het lijkt dat je dat menu oproept als je per ongeluk eens dubbel klikt zoals U zegt Peter. Maar wil niet te vroeg juichen en kijken of het nu echt wegblijft of dat het blijft spoken in de mailbox. Misschien kan KPN dat eruit slopen. Want als je dat via het menu aan de zijkant kan oproepen dan lijkt mij dat voldoende.

Fijne avond gewenst allemaal.

De nieuwe webmail is minder dan de vorige webmail. Verwacht van KPN kwaliteit en de nieuwe webmail voldoet niet aan wat je van KPN mag verwachten. Bij allestoringen.nl was van de week een piek te zien. Nu neemt misschien niet iedereen de moeite om te klagen, aan de grafiek kan je zien dat er problemen  zijn. Zou liever de oude webmail weer terug hebben. DIt is gewoon niet goed.

allestoringen.nl

Reputatie 7
Badge +25

De nieuwe webmail is minder dan de vorige webmail. Verwacht van KPN kwaliteit en de nieuwe webmail voldoet niet aan wat je van KPN mag verwachten. Bij allestoringen.nl was van de week een piek te zien. Nu neemt misschien niet iedereen de moeite om te klagen, aan de grafiek kan je zien dat er problemen  zijn. Zou liever de oude webmail weer terug hebben. DIt is gewoon niet goed.

Hi. Jammer dat je de nieuwe webmail minder vindt dan de oude. Het klopt volgens mij wel dat er een storing was toen, echter heeft dat niet per se met nieuwe webmail te maken gehad, maar met achterliggende systemen. Maakt het natuurlijk niet beter, maar met de oude webmail zou er ook een storing kunnen plaatsvinden. Excuses daarvoor.

Hallo Paul,

Bedankt voor uw reactie.

Mijn email bleef van de week hangen, en zo is er regelmatig storing of een ander probleem met de webmail.. Was wel tevreden over de oude webmail. Maar sinds de komst van de nieuwe webmail is er elke keer wel wat. Het begint nu vermoeiend te worden. Hopelijk kan KPN weer snel de vertrouwde kwaliteit leveren.

Reputatie 7

Waarom gebruik je de webmail terwijl het veel eenvoudiger is om een mailcliënt op jouw PC, telefoon of tablet te gebruiken.

Ik ervaar eigenlijk nooit problemen met de mail van KPN.

Wat voor een problemen ervaar jij dan?

Die zijn talrijk, van mail die blijft hangen tot foto`s die je niet in een keer kan versturen. Heb nu maar een klacht ingediend via het daarvoor bestemde formulier. Hopelijk komt er verbetering in. Heb vanmorgen gebeld en er werd gezegd dat er aan gewerkt wordt.

Heb per ongeluk een mailadres geblokkeerd. Ik vind de lijst wel met geblokkeerde adressen maar weet niet hoe ik een adres kan herstellen. Alleen maar dat ik dit kan verwijderen.

Hoe kan ik een adres deblokkeren?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @cobyma 

Hoe kan ik een adres deblokkeren?

Door het adres te verwijderen uit de lijst "geblokkeerde adressen". Daarmee is het gedeblokkeerd. 

Door een vraag op het forum over spam ben ik opnieuw gaan zoeken hoe je een bijlage kan doorsturen met de vernieuwde webmail. Nu zag ik hier een antwoord hoe dat kan, maar kennelijk kan je het niet meer per e-mail bepalen zoals hier beschreven staat. Het is jammer dat het nu zo verstopt zit in het instellingenmenu. Het zou prettig zijn als je het weer zo zou kunnen doen zoals voorheen (met een doorstuurknop op de balk van de webmail). Zou die doorstuurknop (e-mail als bijlage) weer terug kunnen komen?

Ik zie inderdaad dat hier nog uitleg staat m.b.t. de OUDE webmail. Die is dus niet meer van toepassing.

Hallo @wjb .

Een hele simpele vraag, wanneer gaat KPN dit gebruiken.??

Mijn overgang sinds een goede Maand vanaf Telfort naar KPN, is iets te geforceerd gegaan.

Ik ben al mijn oude mails kwijt.

Bij Telfort al met deze mail opstelling gewerkt, maar bij KPN lukt dit van geen meter.

Waarom niet.??

Ik werk nu met Windows Live mail maar dat is maar behelpen.

Mijn Windows 8.1 werkt met Chrome.

 

Gr Jalk.

 

 

Reputatie 7

Een hele simpele vraag, wanneer gaat KPN dit gebruiken.??

De nieuwe webmail van KPN is al vele maanden in gebruik.

Reputatie 7
Badge +17

@Jalk Welkom hier! Zoals wjb al aangeeft gebruiken we de nieuwe webmail al enige tijd. Je geeft aan dat je alle (oude) mails kwijt bent? 
Wat bedoel je hier precies mee. De mails van Telfort zijn allemaal weg? 
Hoe lang is de overstap geleden en heb je destijds een back-up gemaakt van de Telfort e-mails? 

Waar loop je tegenaan met het gebruik van de webmail (t.o.v. de Telfort versie)? 

Laat het maar weten, we denken graag met je mee. :blush:  

@Lisa Hallo het is wat ingewikkeld, maar eigenlijk is mijn mobiel de schuldige, ik ben door Simyo verleid om een abonnement bij hun te nemen, met extra belminuten als ik KPN thuis bezat.

Ik had wel al Telfort thuis maar dat werd niet geaccepteerd, dus via KPN versneld overgegaan van Telfort naar KPN.

Toen kwam Corona om de hoek kijken en de aandacht verslapte naar dit soort zaken.

Dus weg mailadres van Telfort.nl, dus weg mails, met veel moeite een KPNmail kunnen openen in WindowsLivemail.

Maar de opzet van het mail gebeuren bij Telfort, had duidelijk mijn voorkeur, ik heb nog steeds spijt van de overgang naar Simyo/KPN voor die paar extra belminuten. 

Gr Jalk. 

Jalk schreef: Mijn Windows 8.1 werkt met Chrome.

Waar het ook mee werkt; Microsoft heeft de ondersteuning op Windows 8.1 al sinds januari 2018 gestopt. Er komen geen beveiligingsupdates meer voor. Zo snel mogelijk naar Windows 10 is mijn advies. Echt veilig aan het internetten ben je niet.

Reputatie 7

Windows Live Mail wordt niet meer ondersteund door Microsoft en dus is het niet aan te raden die nog te gebruiken.

Windows 10 heeft een Mail app die je prima kunt gebruiken.

Hallo @Jalk 

Windows Live Mail 2012 is al veel langer gestopt voor ondersteuning.

Dus het beste is de KPN Webmail gebruiken of een actueel e-mailprogramma op de computer.

 

Reputatie 7

Je kunt overigens nog steeds gratis naar Windows 10 migreren.

Je kunt op deze site lezen hoe je dat kunt doen.

Je kunt overigens nog steed gratis naar Windows 10 migreren.

Je kunt op deze site lezen hoe je dat kunt doen.

Hallo @Jalk en dan bij Windows 10 van het meegeleverde MAIL-programma gebruik maken.

 

Bedankt @wjb 

              @JanD 

              @PeterG 

Dus is mijn redenatie, dat Telfort een goed mail stekkie was een hele sterke en KPN meer belooft als dat zij waar maken.

Geld ook voor Digitenne maar dat is een ander verhaal.

Gr Jalk.  

Reputatie 7

Dus is mijn redenatie, dat Telfort een goed mail stekkie was een hele sterke en KPN meer belooft als dat zij waar maken.

Waar haal je die onzin nu toch vandaan?

Ik geef je nogmaals het welgemeende en oprechte advies om jouw Windows 8.1 computer te upgraden naar Windows 10 en daar de mail app te gaan gebruiken.

Windows Live Mail wordt al lange tijd niet meer ondersteund door Microsoft en daarom moet je dat ook niet meer willen gebruiken.