News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62776 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Reputatie 7

Dit gebeurt automatisch.

Reputatie 7
Badge +10

Ik wil graag een reactie op het volgende verhaal: ( @Erik_ , @Lisa , @Marcia_ , ……….. ???).

 

Stel dat er berichten (terecht !!!) in de spammap van de webmail staan en ik wil die verwijderen. Ik selecteer dan daar alle berichten. Daarna zijn er 3 mogelijkheden om de spammap te legen. 1)) Klik op het vuilnisvat 2)) Gebruik "Delete” (toetsenbord) 3)) Gebruik "Shift Delete” (toetsenbord). In al deze drie gevallen worden de berichten uit de spammap gehaald en naar de “Prullenbak” verplaatst. Maar dan wordt ook waarschijnlijk tegelijkertijd door mij aan het spamfilter gezegd: “Dit was/is GEEN SPAM !!!". Klopt dat ??

Als ik “Shift-Delete” kies in Windows of bij mijn emailprogramma, worden er dingen direct verwijderd zonder dat die dingen eerst in de "Prullenbak” worden gezet. Maar bij de webmail worden die emails - bij het gebruik van “Shift Delete” - NIET direct verwijderd maar ALTIJD gewoon in de “Prullenbak” gezet.

Er wordt geklaagd dat het KPN spamfilter zo slecht zou werken. Maar bovenstaand verhaal zou wel eens de verklaring kunnen zijn waarom vele mensen zo klagen, waarom het spamfilter zo slecht werkt.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Willy22! Ik wil heel graag je vraag zelf meteen beantwoorden. Al moet ik bekennen dat ik er weinig (lees: geen) kaas van gegten heb.
Ik heb mijn lieftallige collega even gevraagd en die zegt volmondig ‘Nope'- het spamfilter blijft gewoon intact. Geen verschil waar of hoe je ze verwijderd uit de bak. Zolang je de mails maar niet versleept naar je inbox (of submap). :v:  Wel goed meegedacht van je! Like daarvoor:relaxed:

Reputatie 7

...In al deze drie gevallen worden de berichten uit de spammap gehaald en naar de “Prullenbak” verplaatst. Maar dan wordt ook waarschijnlijk tegelijkertijd door mij aan het spamfilter gezegd: “Dit was/is GEEN SPAM !!!". Klopt dat ??

Nee, alleen als je een mail van de spamfolder naar de inbox verplaatst wordt tegen de spamfilter gezegd dat jij die mail niet als spam ziet. 

Reputatie 7
Badge +10

@Lisa :

Bedankt voor het antwoord. Ik was even bang dat ik door mijn acties het spamfilter “op verkeerde gedachten” zou brengen.

Nog een vraag over de nieuwe (KPN) webmail:

Als het spamfilter een emailtje in de spammap zet dan wordt er aan het onderwerp van dat ene emailtje altijd de tekst “[spam]” toegevoegd.

O ! Dat heb ik als xs4all klant nooit gezien, dus dat werkt blijkbaar anders bij kpn.

 

Reputatie 7

Nog een vraag over de nieuwe (KPN) webmail:

Als het spamfilter een emailtje in de spammap zet dan wordt er aan het onderwerp van dat ene emailtje altijd de tekst “[spam]” toegevoegd.

O ! Dat heb ik als xs4all klant nooit gezien, dus dat werkt blijkbaar anders bij kpn.

Klopt, de spamfilter van XS4ALL plaatst geen [spam] in de titel van de mail.

 

XS4ALL:

 

KPN:

 

Die [spam]-toevoeging werkte bij TFT ook zo.

 

Reputatie 2

Als ik een mail wil beantwoorden kan ik soms geen smiley`s toevoegen. De ene keer wel, de andere keer niet. Is dit een bug of doe ik iets verkeerd?

Reputatie 7
Badge +20

@500W, ik denk dat je niet iets fout doet, maar meer wat voor mail je beantwoord. Vermoedelijk HTML of text only, dan kun je geen smiley's toevoegen namelijk. 

Als dat niet het geval is, maakt het dan nog uit welke browser of wat dan ook?

Reputatie 2

Hallo Bart, het was inderdaad een mail met enkel tekst. Maar om dan toch het gewenste effect te krijgen moet je de getypte tekst knippen en plakken in een nieuwe mail en de reply weer weggooien. Dat is wel een beetje omslachtig. Is het mogelijk om dat aan te passen zodat je in het antwoord direct een smiley kan toevoegen zoals dat gewoonlijk kan?

Reputatie 7
Badge +17

@500W Ik ben bang dat hier niets aan te doen is. Ik vermoed namelijk dat je een antwoord probeert te sturen op mail die alleen ‘text only’ toestaat. Hier kunnen we niet omheen.

Reputatie 2

Ok, dat is dan jammer. Maar omdat het zo onregelmatig gebeurt hoopte ik dat het te verbeteren viel.

Aangezien ik de laatste tijd regelmatig storingen ervaar (zoals dat je soms helemaal geen mail ziet na inloggen) hoopte ik dat KPN het kon aanpassen zodat het prettiger zou werken.

Vanochtend ging het om een hotmail adres, dus niet van een bedrijf o.i.d..

Reputatie 7

Als het goed is, dan kan je de opmaak van jouw reply gewoon van platte tekst in HTML wijzigen.

 

Reputatie 2

Heb net op de mail gedrukt die ik vanochtend ontving en nu zag ik een langer balkje met de mogelijkheid om een smliley toe te voegen. Het lijkt toch op een bug.

Reputatie 7
Badge +17

Dat is inderdaad wel bijzonder. Misschien is er dan toch sprake van een bug. We gaan het in de gaten houden. Mochten er meer meldingen binnen komen, dan zullen we dit uiteraard intern melden.

Reputatie 2

Kreeg net de melding "server niet benaderbaar". Het e-mailadres werd ook niet automatisch ingevuld en internet was daarbij ook traag.

 

Werk je via wifi? Ik vermoed dat het met een slechte verbinding te maken heeft. 

Reputatie 2

Nee, heb bedraad internet. De pagina van Buienradar kwam ook langzaam op mijn scherm maar volgens speedtest was mijn snelheid zoals normaal. Het leek wel of ik nog aan het internetten was via een telefoonummer zoals vroeger. Lijkt nu weer beter te werken. Op de storingspagina van KPN stonden geen meldingen.

Badge

Sinds kort kan ik de mails in de webmail niet meer goed lezen. De eerst alinea’s van de mails zijn leesbaar maar je kunt niet in de mail zelf scollen om de rest van de mail te lezen. Hij gaat dan de pagina verschuiven. Hetzelfde geldt voor de helpfunctie in de webmail. Ook hierin is scrollen niet meer mogelijk.

Reputatie 7

Op wat voor een apparaat loop je tegen dit probleem aan en welke browser gebruik je?

Badge

@wjb op een ipad in safari

Reputatie 7

Helder, dat is nu net een browser waarmee ik niet kan proberen dit na te spelen immers de leverancier Apple staat bij ons op de zwarte lijst en apparatuur van die club komt er bij ons dus niet in. Op mijn Android tablet ervaar ik geen problemen, zowel niet met Chrome als browser als met Edge als browser.

Kan je zien wanneer voor het laatst een update van Safari is geweest?

Badge

Waar vind ik die info. Ik kan wel vinden dat het IOS 12.5.4 is.

Reputatie 7

Waar vind ik die info. Ik kan wel vinden dat het IOS 12.5.4 is.

Ik zou het niet weten, is er op iOS niet een overzicht van de geïnstalleerde apps waar je het versienummer en datum laatste installatie kunt aflezen?