News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62776 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

Badge

Nee, sorry kon ik nergens vinden. Apple update de apps automatisch

Reputatie 7

Nee, sorry kon ik nergens vinden. Apple update de apps automatisch

Android update apps ook automatisch, maar dan heb je toch wel ergens een overzicht waar getoond wordt welke versie actief is en wanneer die versie geïnstalleerd werd.

Badge

Dat is goed mogelijk, maar ik kan het niet vinden.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Priscilla de Fluiter, welkom! Ik heb er hier een iPad bij gepakt om te testen en ik merk hetzelfde. 

iOS 12.5.4 is de meest recente versie, dus dan is je Safari ook de meest recente versie aangezien die tegelijk geüpdatete worden. Dus dat zit dan wel goed. Ik ga dit even aankaarten bij de e-mailmensen.

 

Badge

Hoi @Priscilla de Fluiter, welkom! Ik heb er hier een iPad bij gepakt om te testen en ik merk hetzelfde. 

iOS 12.5.4 is de meest recente versie, dus dan is je Safari ook de meest recente versie aangezien die tegelijk geüpdatete worden. Dus dat zit dan wel goed. Ik ga dit even aankaarten bij de e-mailmensen.

 

@Erik_ Fijn dat iemand het probleem nu snapt. Het is nogal ingewikkeld je mail lezen op deze manier. 🙂
Ik hoor het graag als er een oplossing is. 

Reputatie 7
Badge +30

We komen er op terug zodra we reactie hebben, @Priscilla de Fluiter, maar dat zal wel na het weekend worden. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb reactie, @Priscilla de Fluiter, en een kleine correctie op mezelf.

Van het weekend gaf ik aan dat iOS 12.5.4 ook de meest recente versie was. Dat is niet zo. De meest recente iOS versie is zelfs al 14.6. En dat is dan ook de kern van het probleem. De software die wij gebruiken voor de webmail heeft een minimale vereiste van iOS 13 om goed te werken. Dat betekent dat jouw iPad (en ook de mijne) een te oude iOS versie hebben. Wil niet zeggen dat de webmail helemaal niet meer werkt, maar wel dat er dus problemen kunnen optreden met bepaalde functies. Het scrollen lijkt daar een van te zijn. 

Dit betekent ook dat wij hier geen oplossing voor hebben binnen de webmail zelf. Wat je zou kunnen doen op de iPad is Apple Mail gebruiken en daar je KPN e-mailaccount op instellen

Reputatie 7

Dat betekent dat jouw iPad (en ook de mijne) een te oude iOS versie hebben.

@Erik_, Is die iPad van jou dan niet meer te updaten naar iPadOS 14.6?

Badge

Dat betekent dat jouw iPad (en ook de mijne) een te oude iOS versie hebben.

@Erik_, Is die iPad van jou dan niet meer te updaten naar iPadOS 14.6?

@Erik_  Bedankt voor het navragen. Ik heb het even getest met een nieuwere iPad met iOS 14.6 en daar kan je inderdaad wel scrollen. Dan zit er niets anders op dan het mailadres te koppelen aan de apple mail (normaal wordt die gebruikt voor een ander mailadres, maar dan voegen we deze wel toe).

@wjb  Helaas kun je iPad’s na een bepaald aantal jaren niet meer updaten, maar ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld was en je dit al wist 😜

Reputatie 7

@wjb  Helaas kun je iPad’s na een bepaald aantal jaren niet meer updaten, maar ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld was en je dit al wist 😜

Nee, die opmerking was niet sarcastisch bedoeld want als ik zie op welke iPads iPadOS 14 beschikbaar zou moeten zijn dan moet die iPad wel heel erg oud zijn.

Bron

Per vergissing , ik weet niet hoe, inhoud kolom nieuwsbrieven in kpn mail verwijderd. Terughalen?

 

Admin: samengevoegd met het Webmail topic

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @waarde 

De categorie “Nieuwsbrieven” staat dus nog wel in de bovenbalk? Alleen de inhoud is leeg?

 

Admin: meeverplaatst

Ten opzichte van de suggesties hierboven is er wel eea veranderd in KPN webmail:

 

Het werkt (deels) als ik Link kopiëren gebruik: de agenda kan ik dan importeren en bekijken, maar niet wijzigen (en dat staat er ook bij).

Dan maar mezelf uitnodigen.

En dat kan niet:

 

Zie ik wat over het hoofd? Of kan het niet meer zoals beschreven? En hoe dan wel?

Peter

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Battum51, welkom! Ik zie dat je ook in gesprek bent met mijn collega Thomas in een ander topic. Het is niet nodig (en tegen de huisregels) om je vraag in meerdere topics te stellen. Dat gezegd hebbende, is misschien het meest recente topic over de webmail updates voor jou interessant: 

 

 

Met excuses, was ik niet van op de hoogte.

Jouw doorverwijzing levert helaas geen oplossing op voor de agenda problematiek.

Ik wacht de antwoorden op mijn eigen post nog wel even af.

Reputatie 7
Badge +30

Het is geen probleem om in meerdere topics actief te zijn, @Battum51. Maar precies dezelfde vraag stellen in meerdere topics is onhandig. Ik ga je echter toch in deze van een antwoord voorzien. Omdat dit antwoord ook voor meelezers relevant is. 

 

Zoals je zelf ook al gemerkt hebt is er wel wat veranderd sinds september 2019 qua de details van hoe sommige dingen werken. Specifiek wat betreft de agenda, dank voor het plaatsen van je screenshots hier. Dat geeft in een oogopslag aan hoe dat tegenwoordig gaat.

We hebben onlangs nog wat verder navraag gedaan over de agenda. Het is zo dat je dit kunt importeren in een andere e-mail app. En met wat omwegen ook in sommige andere kalenderapps. Het kan echter niet synchroniseren. De leverancier van de software die we gebruiken voor de webmail en z'n onderdelen heeft die mogelijkheid wel, maar dan met een aparte app. En die app hebben wij niet beschikbaar. Dus voorlopig in ieder geval zit synchroniseren er niet in. Of het in de verdere toekomst nog wel komt is op dit moment niet aan te geven.

Bedankt voor de reactie.

Kunnen we dan niet zelf bij die leverancier van de software de app krijgen? 

Welke is dat?

Peter 

Reputatie 7

Kunnen we dan niet zelf bij die leverancier van de software de app krijgen? 

Het is natuurlijk een illusie om te denken dat je die app zult gaan krijgen, daar moet natuurlijk wel voor betaald worden.

Mijndomein.nl gebruikt exact dezelfde software en die leveren dus wel die sync app.

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor de reactie.

Kunnen we dan niet zelf bij die leverancier van de software de app krijgen? 

Welke is dat?

Je kunt als particulier dat niet afnemen, @Battum51. En als dat al wel kon is de algemene sync app waarschijnlijk niet compatibel. Wij nemen hun software af, en passen dat verder aan naar onze wensen.

 

 

Also, @wjb, ik zag dat ik hier nooit op gereageerd heb. Mijn iPad is 1e generatie iPad Air, die gaat niet hoger dan 12 :)

Dat betekent dat jouw iPad (en ook de mijne) een te oude iOS versie hebben.

@Erik_, Is die iPad van jou dan niet meer te updaten naar iPadOS 14.6?

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb een probleem met de KPN webmail. De mappen in de rode rechthoek worden automatisch door de webmail software aangemaakt en dat gebeurt ongeveer 2 à 3 keer per jaar en zonder mijn toestemming. Ik verwijder deze mappen maar na een tijdje keren deze mappen weer terug. Dan zijn deze mappen weer in de webmail aanwezig.

Bovendien zijn de namen van de mappen in het engels terwijl de rest van de mappen gewoon in het nederlands zijn. Als deze mappen aangemaakt zijn dan zet de webmail software in die mappen zo af en toe een paar emails (ik kan geen patroon ontdekken waarom en wanneer deze emails in deze drie mappen worden gezet).

 

 

Je bedoelt Junk E-mail en Sent Items,  @Willy22 ?

Reputatie 7
Badge +10

Je bedoelt Junk E-mail en Sent Items,  @Willy22 ?

@Erwin_ 

Alle drie mappen in de rode rechthoek (met rode pijlen) verschijnen “spontaan”, dus ook “Deleted items”. Ik moet bekennen dat ik er geen (grote) last van heb. Deze mappen zijn ook goed te verwijderen. Ik vrees ook dat mede daarom dit probleem geen grote prioriteit zal hebben bij de mensen die verantwoordelijk zijn voor de KPN webmail. Maar ik wilde dit toch even melden.

Wat ik wel vreemd vind is dat ze onder '’mijn mappen'’ verschijnen, Erwin_ .

Deleted (verwijderd), junk (prullenbak) en send (verzonden) staat er gewoon in het Nederlands onder de standaard mappen.

Willy22, heb je al eens de cache geleegd mbt webmail.kpnmail.com ?

Reputatie 7
Badge +10

Wat ik wel vreemd vind is dat ze onder '’mijn mappen'’ verschijnen, Erwin_ .

Deleted (verwijderd), junk (prullenbak) en send (verzonden) staat er gewoon in het Nederlands onder de standaard mappen.

Willy22, heb je al eens de cache geleegd mbt webmail.kpnmail.com ?

@PeterG 

Juist, dat waren ook mijn gedachten.

Dus de webmail wil - om de een of andere reden - deze mappen aanmaken maar neemt dan de beslissing om engelse namen te nemen en onder “mijn mappen” te plaatsen.

Er zou een verbinding kunnen zijn met het feit dat in de webmail de gebruiker de namen van standaardmappen kan koppelen aan andere (bestaande) mappen in de webmail.

Ik bedenk me nog iets. Kan een emailprogramma de webmail opdracht geven om deze drie mappen aan te maken ? Bijv. omdat deze (volgens het emailprogramma) nog niet bestaan (in de webmail) ?

Welke chache ? Die van mijn browser ?

Welke chache ? Die van mijn browser ?

Ja, die ja, @Willy22 . En dan alleen die van de webmail, anders moet je overal opnieuw inloggen enzo.

Kan een emailprogramma de webmail opdracht geven om deze drie mappen aan te maken ?

Gebruik je dan (ook) een e-mailprogramma? Als je IMAP gebruikt dan is/wordt online gelijk aan de indeling in je programma en v.v.

Ikzelf gebruik al 17 jaar alleen webmail. Op alle apparaten is dat gelijk. Lekker makkelijk. De kpnmail (hetnet) heb ik nu 23 jaar.