News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62854 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

@PeterG 

Volgens Microsoft ondersteunen zij nog steeds met Security-Patches, Windows 8.1 tot 10 Januari 2023.

 

Gr Jalk.

 

Reputatie 7

Volgens Microsoft ondersteunen zij nog steeds met Security-Patches, Windows 8.1 tot 10 Januari 2023.

Alsjeblieft, stap over op Windows 10 zolang het nog gratis kan.

Je zult er geen spijt van krijgen.

@wjb 

Dat je mening welgemeend en oprecht is daar twijfel ik geen moment aan.

Waarschijnlijk ook KPN gekleurd.?

Maar ook KPNmail.nl blijft gewoon onder Windows Livemail doordraaien.

Maar de overname van Telfort en Digitenne door KPN, is voor mij een compleet fiasco.

En ik maak nooit van mijn hart een moordkuil.

Gr Jalk

 

 

Reputatie 7

Maar ook KPNmail.nl blijft gewoon onder Windows Livemail doordraaien.

Klopt, alleen je moet het niet willen omdat Windows Live Mail niet meer ondersteund wordt.

 

Maar de overname van Telfort en Digitenne door KPN, is voor mij een compleet fiasco.

Digitenne is altijd al KPN geweest, daar is helemaal niets aan veranderd.

Maar ook KPNmail.nl blijft gewoon onder Windows Livemail doordraaien.

Klopt, alleen je moet het niet willen omdat Windows Live Mail niet meer ondersteund wordt.

 

Maar de overname van Telfort en Digitenne door KPN, is voor mij een compleet fiasco.

Digitenne is altijd al KPN geweest, daar is helemaal niets aan veranderd.

En Telfort thuis is nog gewoon Telfort thuis en heeft niets met KPN van doen, 2 verschillende providers.

Reputatie 7
Badge +17

@Jalk Bedankt voor je reactie(s). Ook dank aan de rest die je heeft geadviseerd. 
Oh joh, ben jij of je naaste(n) weer helemaal op de been? :mask:  Ik kan me voorstellen dat e-mail instellen, in zo'n situatie, niet je eerste prioriteit is. Meestal, na een overstap, blijft de mail van de latende provider langer actief.
Ik vraag mij af of je nog kunt inloggen op je Telfort mail? Aangezien je overstap nog niet heel lang geleden is. Nooit geschoten is altijd mis, toch?
Als je nog kunt inloggen, dan kun je alsnog een back-up maken van de oude mails. 

Afijn, als dit niet werkt, dan adviseer ook ik je van harte om over te gaan naar Windows 10. Niet alleen i.v.m. de voordelen die eraan verbonden zitten, zoals de heren boven mij al noemen, maar ook omdat wij uit ervaring kunnen meedelen dat de kpnmail goed samenwerkt met het mailprogramma van Windows 10. 

Of je nu alvast overstapt of over 2 jaar, het moet uiteindelijk toch. Zoals wjb aangeeft, kun je op dit moment gratis upgraden naar windows 10. Ik wil niet suggereren dat dit in de toekomst anders zal zijn, maar je komt van de koude kermis thuis als dit tegen die tijd wel betaald is. 

E-mail instellen Windows, Outlook, Apple Heb je deze stappen gevolgd om je e-mailadres in te stellen? Dan zou het moeten werken. 

Volgens Microsoft ondersteunen zij nog steeds met Security-Patches, Windows 8.1 tot 10 Januari 2023.

Ja, Jalk. Het blijft werken as it is. Maar dat betekent dat ie dus wel lekker verouderd en er steeds meer dingen (websites met nieuwe implementaties) NIET zullen werken.

Ook is de kans groot dat binnenkort bv de website voor KPN ITV (tv.kpn.com) niet meer zal werken. Of dit al niet meer doet.

Je wilt toch ook niet een verouderde smartphone nog gebruiken?

 

Dus is mijn redenatie, dat Telfort een goed mail stekkie was een hele sterke en KPN meer belooft als dat zij waar maken.

Geld ook voor Digitenne maar dat is een ander verhaal.

Wat is dit nou weer voor krommologie. Het webmail platform was en is altijd al gelijk.

Dat het nu niet meer werkt heeft gewoon te maken met je verouderde systeem en Windows Live Mail wat helemaal niet meer ondersteund wordt door Microsoft.

Digitenne is nooit ‘overgenomen’ door KPN. KPN was van af het begin bij de ontwikkeling betrokken met Nozema.

Telfort Thuis is nog niet geïntegreerd bij KPN. Maar KPN heeft Telfort al 15 jaar geleden overgenomen!:kissing_smiling_eyes:

wjb schreef:

Je kunt overigens nog steeds gratis naar Windows 10 migreren.

Je kunt op deze site lezen hoe je dat kunt doen.

Windows Live Mail wordt niet meer ondersteund door Microsoft en dus is het niet aan te raden die nog te gebruiken.

 

P.S. Heb je je beeldbuis-tv al vervangen?:smirk:

@PeterG 

Bedankt voor je info.

Soms herken je de persoon aan een bv een P.S.

Gr Jalk.

 

Als jouw mailbox nog niet is gemigreerd heeft het corrigeren van de mail alleen effect op jouw mailbox. Het systeem ‘leert’ er niet van. Na de migratie is dat wel het geval.

Heb gekeken naar het begin van de discussie en daar werd dan dit gezegd. En dat is ook precies mijn klacht. Met de oude webmail had het effect als je aangaf of iets spam was of niet. Dit is later veranderd en het werkt nu niet goed. Het systeem leert niet en het heeft geen effect op mijn mailbox. Na zoveel maanden zou het toch beter moeten werken. Op welke termijn kan ik verbetering verwachten?

 

Reputatie 7

Het systeem leert niet en het heeft geen effect op mijn mailbox. Na zoveel maanden zou het toch beter moeten werken.

Het systeem leert zeer zeker wel, het leert niet alleen van jou, maar ook van anderen en dat kan dus ook betekenen dat het geleerde niet overeenkomt met de lesstof die jij hebt aangeboden.

 

Als veel abonnees een bericht als spam markeren, dan zal deze inderdaad als sure-spam betiteld kunnen worden. Maar de kans dat zoiets gebeurt bij echte nieuwsbrieven of zelfs individuele mails in uiterst gering. Daar komt bij dat de verzender een bericht zal krojgen dat zijn/haar mails niet afgeleverd zullen worden zodat hij/zij daar actie op kan ondernemen.

U schreef aan het begin van deze discussie het bovenstaande. Helaas klopt dat niet en worden bij mij regelmatig gewenste e-mails nog steeds in het spamvak geplaatst. Het is gewoon een waardeloos systeem. Voorheen werkte het goed.

Reputatie 7

Als veel abonnees een bericht als spam markeren, dan zal deze inderdaad als sure-spam betiteld kunnen worden. Maar de kans dat zoiets gebeurt bij echte nieuwsbrieven of zelfs individuele mails in uiterst gering. Daar komt bij dat de verzender een bericht zal krojgen dat zijn/haar mails niet afgeleverd zullen worden zodat hij/zij daar actie op kan ondernemen.

U schreef aan het begin van deze discussie het bovenstaande. Helaas klopt dat niet en worden bij mij regelmatig gewenste e-mails nog steeds in het spamvak geplaatst. Het is gewoon een waardeloos systeem. Voorheen werkte het goed.

Wat ik daar schreef is ook precies wat ik wil aangeven.

Dat er bij jou regelmatig gewenste e-mails in jouw spamfolder geplaatst worden is zeer waarschijnlijk gebaseerd op andere criteria van de spamfilter zoals bijvoorbeeld dat een nieuwsbrief aan veel niet (meer) bestaande e-mailadressen verstuurd wordt, maar ook vele andere indicatoren voor spam.

Daarbij heeft de nieuwe spamfilter voor zeer velen ervoor gezorgd dat de hoeveelheid spam enorm verminderd is.

Weet overigens dat de spamfolder gewoon een folder is die je net als je inbox "behoort" te bekijken. Het is namelijk de folder waar "possible spam" in geplaatst.

Mijn vraag is hoelang het nog gaat duren voordat het aantal mails die door KPN ten onrechte in spamvak worden geplaatst omlaag gaat. Na zoveel maanden moeten de kinderziekten eruit zijn.

@Loofboom : Daar kan ik onmogelijk antwoord op geven. Zoals @wjb al aangeeft heet het nieuwe systeem voor een drastische afname van spam bij heel veel klanten gezorgd. Als iedereen ‘braaf’ blijft markeren heeft dat een gunstig effect. 

Verwacht er alleen geen 100% oplossing van. Spam is en blijft een kat en muis spel. 

Reputatie 7

Goedemorgen!

Afgelopen nacht heeft er een update plaatsgevonden van de webmail. Er is daarbij niet heel veel veranderd in hoe het werkt. Qua uiterlijk zijn er hier en daar wel wat dingen veranderd. 

  • op verschillende plekken zijn ?-icoontjes toegevoegd waar je op kunt klikken voor uitleg over hoe dingen werken
  • de schermen voor het overzicht van je contactpersonen en de detailinformatie voor contactpersonen zien er iets anders uit
  • het scherm voor de regionale instellingen (tijdzone, datum format etc...) is iets veranderd
  • de knop om je concept e-mail op te slaan is verdwenen, dit gebeurt nu automatisch. Als je het concept sluit zonder hem te versturen wordt je expliciet gevraagd of je hem wilt behouden.
  • bij agenda's is de optie gekomen om je te abonneren op gedeelde agenda's

 

We hebben in de teksten hier en daar nog wel wat vertaalfoutjes/bugjes gevonden, deze worden in een kleinere patch aangepast. Als je zelf nog andere vertaalfoutjes of bugjes tegenkomt, laat het vooral weten :)

  • bij het opslaan van een concept e-mail staat er ‘saved’ i.p.v. ‘opgeslagen’
  • bij contacten staat in de balk bovenaan ‘Verzenden via e-mail’ i.p.v. ‘E-mail bericht verzenden
  • als je klikt op abonneren op gedeelde agenda staat er nog random de zin ‘publieke agenda's’ in die pop-up zonder verdere instellingen, navraag daarover staat uit
Reputatie 7
Badge +21

Hi @Erik_ al tijdens de pilot van de nieuwe Webmail is het volgende gemeld.

Op de pagina via Instellingen → E-mail → Geblokkeerde afzenders staat deze kleine typfout

Als de lijst leeg is staat er “Nog geen addressen”, waarin één letter d voldoende is.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Erik_ al tijdens de pilot van de nieuwe Webmail is het volgende gemeld.

Op de pagina via Instellingen → E-mail → Geblokkeerde afzenders staat deze kleine typfout

Als de lijst leeg is staat er “Nog geen addressen”, waarin één letter d voldoende is.

Ik heb het zojuist opnieuw doorgegeven. :blush:

Reputatie 2

Beste mensen,

Gisteravond werd ik overvallen door de mededeling dat KPN webmail tijdelijk niet te gebruiken was wegens onderhoud,  dus week ik uit naar Gmail,  waar ik geen fan van ben.

Vanmorgen moest ik helaas tot de ontdekking komen dat KPN Webmail nu een clone van Gmail schijnt te worden,  maar ook gebeuren er allerlei vervelende dingen :

Ik ben aan het mailen met een collega  (al uren)  en krijg opeens een mail terug met de mededeling dat mijn IP adres is blacklisted  (sorry voor mijn slechte Nederlands), en twee minuten later kan ik dezelfde mail weer wel sturen.

Mails die ik wil zenden zonder onderwerp worden niet verzonden,  ondanks het feit dat ik aangeef ze zonder onderwerp te willen versturen.

Mails die opeens  “verdwijnen”  en die ik later terugvindt waar ik ze niet verwacht.

Er is geen  “Opslaan”  button meer.

Ik ben niet blij.  Verlang terug naar  “mijn” KPN webmail zoals het een paar jaar geleden was.

Waarom iets veranderen waar mensen tevreden en blij mee zijn ?

Het oude vertrouwde KPN Webmail format was één van de redenen waarom ik internet bij KPN heb genomen  -  zag het bij een collega en switchte van Ziggo naar KPN.

Heb ik nu spijt van …..

Het kan verkeren. Het oude vertrouwde webmail (tot sept. '19) is de reden dat ik dáár al 15 jaar geleden mee ben gestopt. Bijna geen mogelijkheden en tot een klein jaar geleden maar 1 GB opslag.

Ik zit al 15 jaar in volle tevredenheid bij Gmail.

Noch een manco bij KPN: mails van 1 persoon / forumconversatie komen niet bij elkaar. Dat is bij Gmail nog steeds veel handiger.

KPN ziet mij voor de mail niet meer terug.

Reputatie 2

Misschien een rare opmerking,  maar de  “nieuwe” KPN webmail doet mij denken aan het verdwenen  “De Wereld Draait Door” en wat daar voor in de plaats is gekomen ….

Ik wil  DWDD terug en ik wil mijn oude vertrouwde KPN webmail terug.

Tenslotte betálen we voor KPN webmail;  mogen we dan alsjeblieft verwachten dat we krijgen wat we gekocht hebben ?

Maar misschien moet ik niet zeuren en accepteren dat alles verandert,  net als het weer …..

De developers en programmeurs hebben ongetwijfeld hard gewerkt en hadden het beste met ons  (gebruikers)  voor.

@McCoy . Jammer dat je slechte ervaringen met de nieuwe webmail hebt. 

De ‘oude’ webmail was aan het verouderen en had beperkingen en er is lang gewerkt aan de nieuwe versie. Ik snap dat er bij jou zomaar mailtjes verdwijnen en plots ergens anders opduiken? Kan het zijn dat je filters hebt ingesteld? Want dit zou natuurlijk niet zomaar moeten kunnen.

Reputatie 2

@ Erwin :

Bedankt voor je reaktie !

Nee,  ik heb geen filters ingesteld;  of wat dan ook veranderd.

De  “oude” webmail was aan het verouderen ?  In welk opzicht ?   Dat klanten er gewend aan raakten en er heerlijk mee konden werken zonder irritaties ?

Een ander  “ding” sinds gister :  ik kan gen links meer openen in mails als ik Edge gebruik;  moet daarvoor switchen naar  Firefox.

Heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Allemaal irritaties,  die niet bevorderlijk zijn voor m’n humeur ….. :(

Maar ik ga ophouden met klagen en zeuren;  daarmee verander ik toch verandert tóch niets

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @McCoy , ook ik had hier last van:

Een ander  “ding” sinds gister :  ik kan gen links meer openen in mails als ik Edge gebruik;  moet daarvoor switchen naar  Firefox.

 

Het lijkt erop dat de Pop-up blokkering van Edge Chromium sommige links nu blokkeert. Zie deze boodschap die bij mij in de adresbalk verschijnt.

Als ik op deze melding klik kan ik de blokkade opheffen. Kijk of dat voor jou ook de oplossing is.

Reputatie 2

@ RBxx :

Ja,  die pop-up blocker heb ik ook afgezet;   hoop dat het werkt.

Ik heb zojuist gemerkt,  dat ik alleen in Firefox, wanneer ik een nieuwe mail wil starten,  het  “oude vertrouwde”  brede veld krijg   -  in Edge krijg ik alleen het kleine veldje.  Vind ik helemaal niet prettig.

Wat ik ook vervelend vind (maar dat staat buiten dit topic) :  dat ik steeds opnieuw moet inloggen om hier in het forum een bericht te kunnen lezen,  of zelf iets te posten.

Maar ik ben van plan om op te houden met m'n geklaag en gezeur,  zoals ik eerder al aangaf.

Verandert tóch niets en is zonde van de tijd  (maar lucht wèl even op ….. )

Ik wens iedereen alvast een fijn weekend !

Groetjes van Amy  (aka:   McCoy).

Reputatie 2

Kan het spamfilter zo ingericht worden dat wanneer een klant 5 keer aangeeft dan een mail geen spam is dat die e-mail dan in de inbox komt? Krijg nu soms een lamme vinger zonder veel resultaat.