Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@Dennis ABD 

 

Ik heb nu niks, net de spam verwijderd en weggegooid. In een reactie van mij een maand geleden staat wel iets maar vast niet voldoende.

Ik meld mij weer zodra nodig.

Dankjewel.

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

 

Zojuist gebeld met de techdesk over een mail adres dat naar spam gaat maar ik naar postvak in wil.

Der was absoluut geen optie om iets te doen zelfs geen onderzoek om uit te zoeken dat het geen spam is.

Ik wil die mail gewoon in postvak in, en via filteropties gaat dit ook niet. Het gaat om het domein cpanelcity.com en dit is absoluut geen spam iets. 

 

Ik zou graag meer van jullie horen

 

(medewerker heette trouwens Gabriël)

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +7

Kan je een voorbeeld als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com?

Let op, het voorbeeld *moet* als bijlage verstuur worden, zonder header kunnen we niets. Tevens is doorsturen als bijlage via Outlook ook niet afdoende. Outlook doet hele rare dingen met de headers waardoor onderzoek onmogelijk is.

 

Overigens is het niet het spamfilter wat de mail afvangt, dat is zojuist gechecked.

 

Edit: Geef wel wat context bij he doorsturen van een voorbeeld, het kan best zijn dat een collega het oppakt en die weet anders niet waar het over gaat.

Reputatie 5
Badge +6

Kan je een voorbeeld als bijlage doorsturen naar abuse@kpn.com?

Let op, het voorbeeld *moet* als bijlage verstuur worden, zonder header kunnen we niets. Tevens is doorsturen als bijlage via Outlook ook niet afdoende. Outlook doet hele rare dingen met de headers waardoor onderzoek onmogelijk is.

 

Overigens is het niet het spamfilter wat de mail afvangt, dat is zojuist gechecked.

 

Edit: Geef wel wat context bij he doorsturen van een voorbeeld, het kan best zijn dat een collega het oppakt en die weet anders niet waar het over gaat.

Done

Reputatie 7
Badge +7

Heb em al opgepakt en een onderzoek gestart. Ik kom er zsm op terug per email.

Meestal had ik al geantwoord, in dit geval is het echter iets minder straight forward en heb ik wat vragen uit moeten zetten.

Een bedrijf probeert een bericht te sturen naar mijn kpn mailadres en krijgt de foutmelding:

Bericht geblokkeerd 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected. 

Het bericht naar mijn gmail sturen lukt wel. Echter kan ik het bericht niet doorsturen naar mijn kpn mailbox en krijg bovenstaande foutmelding.

Wat is de oplossing ?


Admin: topic samengevoegd met bestaand verzameltopic

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @K63 , deze foutmelding duidt op een onderdeel in deze mail waardoor het KPN spamfilter dit als Spam beoordeeld. Daardoor wordt de mail geblokkeerd en ontvangt de afzender een "bounce” bericht. Neem contact op met KPN Abuse (de beheerder van het spamfilter) via abuse@kpn.com, dan kan dit onderzocht worden.

Reputatie 7
Badge +10

Goedenavond @K63. Ik heb je vraag verplaatst naar een verzameltopic over de spamfilter. Hier zijn collega's van de afdeling Abuse ook actief die jou kunnen adviseren. :relaxed:

Reputatie 4
Badge +2

Ik krijg de laatste tijd mail waarbij ik danzij gebruik van gezond verstand zelf kan vaststellen dat het spam is. Niet verstuurd naar mijn adres, aangepaste verzendadres, onderwerp dat m.i. spam is (bitcoins of aanbieding om na het typen van gegevens kans te maken op een ebike. Komend van *eBike.NL* <fwoiuwu39z@alltomvin.se>bijvoorbeeld.

Ik verhuis die mail altijd naar de spam folder. Of via de mappen binnen Outlook van Office, of door in het menu binnen Outlook aan te geven dat het mail is die verhuisd mag naar Ongewenste mail, of via de webmail.

Blijft de vraag: het zou natuurlijk handig zijn als ook het spamfilter hiervan beter zou gaan werken. Hoe lang moet daarvoor een mailtje in mijn spamfolder staan, zodat het zeer effectieve spamfilter dit ziet en dus de interne database update. Ik ruim mijn spamfilter graag op!

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +15

@AndreWrdn Dat is een goede vraag, daar heb ik zelf niet direct een antwoord op. Wellicht dat @Raymondt het antwoord hierop wel heeft?

Reputatie 1

Na de tsunami van spam enige jaren geleden (2017), daar zijn toen vele berichten van gebruikers over geschreven, is het een tijd rustig geweest. Sinds enige weken lijkt de deur bij KPN toch weer op een kier te staan want de hoeveelheid spam komt weer op gang. Variatie is er wel in de onderwerpregel: van producten en deals tot vreemde contactvragen via de spammails. Die mails komen tot nu toe gelukkig wel allemaal in de spam-map terecht maar ik hoop wel dat KPN de deur weer dicht doet. Zoals destijds 60+ per dag kijk niet naar uit. Ik ben benieuwd of er nog forumleden van destijds zijn dit ook weer ervaren.

Reputatie 7
Badge +9

<knip> Komend van *eBike.NL* <fwoiuwu39z@alltomvin.se>bijvoorbeeld.

<knip> Hoe lang moet daarvoor een mailtje in mijn spamfolder staan, zodat het zeer effectieve spamfilter dit ziet en dus de interne database update. Ik ruim mijn spamfilter graag op!

 

Het zit hem er in dit geval niet zozeer in hoe lang ie in de spammap staat, maar meer in hoe veel mensen het bericht in hun spammap plaatsen. In het voorbeeld van wat je noemt, is dat het geval sinds de dag dat het verstuurd werd.

 

Na de tsunami van spam enige jaren geleden (2017), daar zijn toen vele berichten van gebruikers over geschreven, is het een tijd rustig geweest. Sinds enige weken lijkt de deur bij KPN toch weer op een kier te staan want de hoeveelheid spam komt weer op gang. Variatie is er wel in de onderwerpregel: van producten en deals tot vreemde contactvragen via de spammails. Die mails komen tot nu toe gelukkig wel allemaal in de spam-map terecht maar ik hoop wel dat KPN de deur weer dicht doet. Zoals destijds 60+ per dag kijk niet naar uit. Ik ben benieuwd of er nog forumleden van destijds zijn dit ook weer ervaren.

Het is niet zozeer dat we de deur weer op een kier hebben gezet, het is vooral dat wij weer even extra gebombardeerd worden met extra spam waardoor je dit ervaart. Zoals gebruikelijk doen we ons best dit alsnog zoveel mogelijk tegen te houden.

Reputatie 1

Dank voor je antwoord. Dan hoop ik dat het binnenkort weer over is. want vooral de sexueel getinte onderwerpregels geven irritatie.

Reputatie 4
Badge +2

Ik ervaar duidelijk meer spam. Die komen dan veelal wel in de spam-map maar toch…

De, ben jij ook zo alleen, spam is zeer irritant.

Ook de mail die in de in-map komt en spam is verplaats ik naar de spam-map.

Het was een tijd heel erg rustig maar de laatste tijd neemt het weer behoorlijk toe.

Het is bewezen het kan goed gaan maar nu is het echt weer te veel spam!

 

 

Reputatie 1

Ook hier nog steeds 1 à 2 "ben jij zo alleen” getinte spammails met uitnodiging per dag. Onderwerpregel altijd in het Nederlands. Af en toe een aanbieding met bitcoins of en verzoek om het geven van inloggegevens. KPN: ik denk toch dat jullie de deur wel op een kier hebben staan.

Reputatie 4
Badge +2

Te veel spam op dit moment. Van onroerend goed belasting, waarde huis, dames die alleen zijn, Lotto, Fietsen, AH enzovoort. Ben ik alleen of zijn er nog meer forumleden die daar last van  hebben.

Slechte vraag want het topic is al sinds 2017 actueel. 

Ik verwijder trouw alle mail als die spam is naar de spammap maar kennelijk werkt dat niet. Afzender blokkeren heeft geen zin. De afzender gebruikt steeds een andere extensie….en daarmee kennelijk ook ongrijpbaar voor het spamfilter.

 

Ik ben er zo zat van en eigenlijk al jaaaaarrreeennnnn. Wie heeft de oplossing?

Reputatie 7

Ik verwijder trouw alle mail als die spam is naar de spammap maar kennelijk werkt dat niet.

Als iedereen dat netjes zou doen dan zou je er ook binnen no-time vanaf zijn.

Helaas drukken de meeste mensen direct op de delete knop als ze spam in hun inbox vinden. KPN zou er veel meer aandacht aan moeten besteden om mensen te instrueren spam eerst naar de spamfolder te verplaatsen en daarna pas te verwijderen.

Overigens vind ik hier nog altijd gemiddeld één spam bericht per dag in mijn inbox en is mijn spamfolder vrijwel altijd leeg. In de spamfolder van mijn zakelijke email (ondergebracht bij XS4ALL) vind ik dagelijks een veelvoud daarvan al loopt dat de laatste tijd ook terug. Ik ontvang daar overigens vrijwel alleen Duitse spam berichten en dat zal dan vast wel komen omdat mijn emailadres via één van mijn Duitse klanten bij een spammer terecht is gekomen.

Reputatie 1

Na een paar weken één spammail per dag vandaag 8 met de onderwerpen zoals hiervoor aangegeven door Steennul65. Het gaat dus de verkeerde kant op. KPN?

Reputatie 3
Badge +1

Ook hier de laatste weken weer een toename van spam in de inbox. Bijna dagelijks zit er wel wat bij, met de bekende onderwerpen. Ik markeer ze altijd volgens de regels als spam, in de hoop dat dat helpt.

Reputatie 7

Ook hier de laatste weken weer een toename van spam in de inbox. Bijna dagelijks zit er wel wat bij, met de bekende onderwerpen. Ik markeer ze altijd volgens de regels als spam, in de hoop dat dat helpt.

Spam komt helaas altijd in golven.

Het is vandaag de dag zo eenvoudig voor spammers om hun mailserver te verhuizen naar een andere locatie dat spammers dat ook regelmatig doen. Op zo'n moment zie je dan weer een golf aan spam ontstaan omdat de spammer daardoor weer een compleet andere identiteit heeft aangenomen en opnieuw door de spamfilter herkend moet gaan worden.

Het zal nog lange tijd een kat en muis spelletje blijven.

Zelf heb ik nauwelijks last van spam maar ik houd mijn hart vast nu er opnieuw een groot datalek geconstateerd is waarbij emailadressen buit gemaakt zijn. (RDC)

De kans dat mijn emailadres vroeg of laat bij actieve spammers terecht zal komen is hierdoor weer een stukje groter geworden.

waarom wordt ik overspoeld met dit e-mail adres *******@*******.***

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik krijg al enkele weken dagelijks ca, 20 spamberichten van steeds dezelfde afzender in mij spamfilter. Ze  lijken door een geautomatiseerd systeem te worden verzonden.  Wat kan ik daartegen doen??

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Beste KPN, medegebruikers,

Ik zie heel veel vragen van mensen hoe het KPN mail spamfiter uitgezet kan worden.

Mijn eigen mailclient doet dat al prima en net als al die andere gebruikers wil ik niet geconfronteerd worden met “missende mail” die in een of een andere spamfolder terecht komt.

Ook het voorvoegsel [spam] is hoogst irritant, zeker als je een mail moet beantwoorden.

Samenvattend:

Beste KPN, zorg dat er een instelling komt dat gebruikers het spamfilter zelf kunnen uitzetten als ze dat willen. 

Bij voorbaat hartelijk dank.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7

Beste KPN, zorg dat er een instelling komt dat gebruikers het spamfilter zelf kunnen uitzetten als ze dat willen. 

Dat is echt iets dat jij niet wil want jouw mailbox zal overspoeld worden met mail.

Weet je dat er wereldwijd voor elke echte mail gemiddeld ook vier spamberichten verstuurd worden. Vele daarvan zullen ook doorlopen naar jouw mailcliënt.

Wat KPN mijns inziens wel zou moeten doen is de whitelist functionaliteit vrijgeven zodat je als abonnee kunt aangeven dat bepaalde afzenders nooit als spam gezien mogen worden.

Bij KPN kan je momenteel alleen een blacklist (geblokkeerde afzenders) samenstellen…

...terwijl je bij andere providers (met dezelfde software) ook een whitelist kunt vastleggen.

 

Het zou KPN sieren hier eens naar te kijken, het kan wellicht een hoop ellende voorkomen.

Beste wjb,

Dank voor je reactie. 
Als antwoord op “Dat is echt iets dat jij niet wil want jouw mailbox zal overspoeld worden met mail.” : ik weet heel goed wat ik wil, daarom plaats ik het in dit forum. Ik wil niet dat dit afgevangen wordt in de webmail, mijn eigen mailclient handelt dit prima af. Ook heb ik niet overal mijn e-mailadres achtergelaten zodat ik niet veel spam krijg. 
Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je wordt. 
 

met vriendelijke groet, 

Jack ex-telfort