Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +2

@Bart_Z  Met alle respect Bart_Z maar zie jij dan niet dat het door mij niet bewust fout is geschreven…..

Ik marker het nog in ROOD. Ik zal je advies dan ook maar niet opvolgen…..afmelden.

Reageren op spam is nou in eenmaal not dune!!

 

Reputatie 7
Badge +17

Haha, jup! Dat is spam. Weg er mee:scream:! Bart heeft er (denk ik) oprecht overheen gelezen:laughing:.  

Reputatie 4
Badge +2

@Lisa hoe jammer is het dat @Bart_Z hier niet reageert.

Reputatie 7

Er stond weer een echt mailtje in de spamfolder.

 

Sinds enige tijd belanden veel goede emails in de spam box van KPN mail. 

Ik krijg ze dus niet eens meer binnen op mijn outlook, maar ze worden op de server al in de spam geplaatst.

Hier komen bijvoorbeeld mails van mkij eigen gmail in terecht, maar ook van bedrijven waar ik gewoon emails van verwacht, meestal ook gewoon krijg en dan plots niet meer.

Als ik dan op de server op Geen Pam klik bij de betreffende email, komen ze alsnog door, maar toch met de tekst ervoor [spam] wat dus niet goed is. EN de kans dat ze er volgende keer weer niet bij zitten, is zeker weer aanwezig.

Is er niet iets definitiefs aan te doen ?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 4
Badge +2

@wjb Er stond weer een echt mailtje in de spamfolder.

Dat is vervelend, maar bij mij staat spam in de  in box, ook heel vervelend!

@Ewald1970  Welkom in de wereld van kpn mail………………………..niet te vatten in één noemer.

Het is oud zeer, het loopt al jaaaarennnnn         zo ben ik begonnen:boy:  en na al die jaren :older_man:  en het wordt niet beter!

 

Reputatie 7

Toch jammer dat je als sponsor van het berenbos dit soort mail in jouw spamfolder terug te moeten vinden.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is zeker jammer! :( Nieuwsbrieven horen niet in de spam te komen, daar hoort men zich voor uit te schrijven. 

Fijne dagen!

Reputatie 1

Dit bericht is voor KPN support!!!

Alle mail die ik van KPN ontvang, zowel van het forum als bestel en status updates komen in de spam folder terecht.


*admin: verplaatst naar verzameltopic

Sinds een maand of 2 verdwijnen ontvangen E-mails in de spam map bij KPN webmail zodat ik deze niet meer ziet. Ik moet dus apart op Webmail inloggen om te kijken welke mail in de spam map zit en dan verhuizen naar de inbox. Eerder ontving de E-mail www.fremo-net.eu altijd op mijn Mozilla Thunderbird account. Zo ook met Trainservice Dankaert uit Belgie. De mail van deze twee bedrijven is absoluut GEEN spam. Waarom is dit verandert? Na 25 jaar gewerkt te hebben bij KPN krijg je dit. De service is er absoluut NIET beter op geworden.:rage:

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

@Wavestar welkom! Klopt het dat jij geen gebruik maakt van de KPN mail, maar van een andere mailprovider? In dat geval kan je de vraag het beste bij hen neerleggen.

 

@VO1000 welkom! Wat balen zeg :-(. Het enige wat je kan doen is de mail als ‘niet-spam’ aanmerken. Maar op het moment dat veel mensen dit soort nieuwsbrieven (onterecht) wél als spam markeren, dan heb je absoluut kans dat deze mails in jouw spam box blijven komen.

Reputatie 1

@Marcia_ Ik maak inderdaad geen gebruik van KPN mail maar maak gebruik van de mail van mijn eigen domein.

Ik heb net de mail log bekeken van mijn mail log en ik zie inderdaad dat dat de mails van KPN in mijn SPAM folder terecht komen. Ik kan echter uit deze log file niet voldoende informatie halen wat de oorzaak is. Mogelijk is de SPF DNS record van kpn.com fout.

Ik heb zojuist een support ticket aangemaakt bij mijn hosting bedrijf en gevraagd of zijn kunnen achterhalen waarom alle mails van KPN in mijn SPAM folder terecht komen. Als ik daar antwoord op heb dan meld ik dit hier terug. Ik vermoed wel dat er iets verkeerd gaat bij het versturen van mail vanuit KPN systemen.

Reputatie 1

@Wavestar welkom! Klopt het dat jij geen gebruik maakt van de KPN mail, maar van een andere mailprovider? In dat geval kan je de vraag het beste bij hen neerleggen.

 

@VO1000 welkom! Wat balen zeg :-(. Het enige wat je kan doen is de mail als ‘niet-spam’ aanmerken. Maar op het moment dat veel mensen dit soort nieuwsbrieven (onterecht) wél als spam markeren, dan heb je absoluut kans dat deze mails in jouw spam box blijven komen.

@Marcia_ 

Beste Marcia,

Ik ben al in contact met  mijn hosting provider over dit probleem. Om een één af andere reden zijn de mail de headers van KPN mails in mijn mail programma niet volledig. Hierom kan mijn hosting provider nog niets doen met mijn klacht. Kan je even een korte reactie op dit bericht geven zodat ik een nieuwe mail van het KPN forum krijg. Het is niet belangrijk wat je in dit bericht schrijft. Een andere forum lid mag ook reageren op dit bericht zodat ik een nieuwe mail van het KPN forum krijg.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hierbij een korte reactie, zodat Wavestar een nieuwe mail van het KPN forum krijgt.

Stuur je trouwens deze mails wel als bijlage door naar de hosting provider? Dan zou alle header info compleet moeten overkomen.

Reputatie 1

@RBxx 

Beste RBxx,

Dank voor je reactie. Jouw reactie heeft zoals verwacht een email bericht opgeleverd waarvoor mijn dank. Ik heb van deze email nu volledige header info weten te achterhalen en aangeleverd aan mijn hosting provider. Eerder gaf ik in Outlook de opdracht om de mails die in de SPAM folder terecht kwamen de opdracht dat het geen SPAM was. Dan werd de mail verplaatst naar de Inbox. Mogelijk dat deze handeling de mail headers stripte.

Ik wacht nu op antwoord van de support afdeling van mijn hosting provider.

Reputatie 1

@RBxx 

Beste RBxx en andere forum leden,

Mijn hosting provider heeft inmiddels een aanpassing gemaakt aan de instellingen van het SPAM filter en verzoekt mij nu om een nieuwe email vanuit het KPN forum te laten generen. Kan iemand een reactie sturen op dit bericht zodat ik weer een nieuwe email vanuit het KPN forum ontvang.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo Wavestar, ik zie mijn forummailtje zojuist binnenkomen, dus hierbij weer een reactie om ‘jouw’ mailtje te triggeren.

Reputatie 1

Hallo Wavestar, ik zie mijn forummailtje zojuist binnenkomen, dus hierbij weer een reactie om ‘jouw’ mailtje te triggeren.

@RBxx 

Beste RBxx,

Dank voor de snelle reactie. Mijn hosting provider heeft goed werk geleverd. De mail vanuit het KPN forum komt nu gewoon weer in de Inbox terecht. Dank voor het meedenken en reageren.

Wil van KPN ,dat de emails van Bitcoins en van bonus advertenties helemaal niet meer in e.mails terecht komt

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

 

Afbeeldingen van externe email worden standaard niet geladen, tenzij ik dat expliciet toe sta.

So far.

Het gaat mij niet om wat IK kan doen tegen deze SPAM/Fishing mails, maar, wat KPN zou moeten doen.

Die Jord Kelder Bit Coin onzin wordt nu allang afgevangen door Facebook. Waarom niet door KPN?

Dominante vrouwen, penisverlengers, turbo koopjes, chronische pijnverlichters (met altijd een zogenaamde afzender met een email adres dat lijkt alsof iemand random het alfabet heeft leeggegooid), dat soort dingen moet een SPAM filter van KPN herkennen. En NIET doorlaten naar zijn klanten!  DAAR gaat het mij om.

Ik ben IT-er. Die andere maatregelen ken ik wel. Gaat me erom dat KPN nu zijn werk niet doet. (En, ik heb daar 22 jaar gewerkt. Het is ook, naast gewoon extreem veel last, plaatsvervangende schaamte.)

 ik krijg sinds een paar maanden de zelfde spam verschrikkelijk gewoon  het is ontzettend balen  vooral als je al een ouder iemand bent zoals ik   bah 

Reputatie 7

De bovenstaande mail heb ik van mijn spamfolder naar Postvak IN moeten slepen. :confounded:

Reputatie 7

En ook de onderstaande mail van AD is weer in de spamfolder terechtgekomen. @Dennis ABD?!

 

Reputatie 7
Badge +7

En ook de onderstaande mail van AD is weer in de spamfolder terechtgekomen. @Dennis ABD?!

 

 

Fixed.

Reputatie 4
Badge +2

Die @Dennis ABD die kan toch heel veel. Nu nog graag ff de vd Vallk spam oplossen…...:blush:

Reputatie 7
Badge +7

Spam uit naam van vd Valk of false positives? In geval van dat laatste, wat is het afzender adres? (tag me even als je antwoord, ik krijg geen notifications als er een update is van dit topic).