Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7

Ik wil niet dat dit afgevangen wordt in de webmail, mijn eigen mailclient handelt dit prima af.

De spamfilter zal altijd actief blijven op de mailboxen van KPN, zoals dit bij elke zichzelf respecterende provider het geval is. Dat zal ook niet gaan veranderen.

 

Jack ex-telfort schreef:

Ook heb ik niet overal mijn e-mailadres achtergelaten zodat ik niet veel spam krijg.

Jij denkt dat je niet veel spam krijgt maar je wilt echt niet weten hoeveel spam de spamfilter al tegengehouden heeft en voor jou in de prullenbak gegooid heeft zodat je ze niet eens te zien krijgt. Dat zijn er heel erg veel en daarom weet ik 100% zeker dat jij het niet wilt dat de spamfilter uit gezet kan worden.

Ook ik krijg heel weinig spam, een paar per week, maar ik weet dat er vele tientallen per week door de spamfilter tegengehouden worden.

Ik krijg regelmatig porno emails vanuit domain mingle2.com. Ik heb alle mogelijke filter rules gemaakt maar deze emails blijven komen. Het gebeurt op alle email accounts van mijnzelf en mijn vrouw. Er komen elke paar dagen twee van deze emails in alle accounts.

  1. Heeft iemand anders dit probleem?
  1. Waarom werken de filter rules niet?

mvg

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @fedup,  Je kunt het betreffende spambericht in de webmail naar de spammap slepen. Dit wordt dan direct doorgegeven aan onze spamfilterleverancier zodat die het kan meenemen in hun analyse voor aanpassing. Hetzelfde geldt andersom. Als een bericht ten onrechte als spam gemarkeerd is, sleep hem naar de inbox en ook dat wordt gelijk doorgegeven aan de spamfilterleverancier.

Let op: dit wil niet zeggen dat elke mail dan ook per direct niet of juist wel gemarkeerd wordt. De spamfilterleverancier kijkt naar hoeveel meldingen ze krijgen en maakt een afweging gebaseerd op hoeveel mensen iets als spam of juist niet-spam markeren. Voor berichten die duidelijk wel of niet spam zijn zul je dan ook zien dat dit snel is aangepast. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik krijg regelmatig porno emails vanuit domain mingle2.com. Ik heb alle mogelijke filter rules gemaakt maar deze emails blijven komen. Het gebeurt op alle email accounts van mijnzelf en mijn vrouw. Er komen elke paar dagen twee van deze emails in alle accounts.

  1. Heeft iemand anders dit probleem?
  1. Waarom werken de filter rules niet?

mvg

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hier precies hetzelfde probleem. Zowel het plaatsen in de spamfolder als het blokkeren van het e-mailadres heeft tot nu toe niet geholpen.

Piet.

Mijn vraag werd toegevoegd aan een algemene “SPAM” post. Daar gaat het niet om. Ik zal het anders stellen:

Waarom werkt de functie “filter rules” niet?

mvg

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @fedup

Ik zie die mailtjes helaas ook met enige regelmaat binnenkomen, maar het spamfilter zet ze gelukkig meteen in de Spam map. Is dat bij jou ook zo?
Wat wil je bereiken met de filterregels? Volgens mij werken de filterregels alleen op binnenkomende mail in de Postvak IN

RBxx, bedankt. Dat zou een verklaring zijn. Alleen jammer dat ik al die slimme filterregels voor niets heb gemaakt. Ik wilde deze emails gewoon automatisch laten vernietigen.

Een vraag: gaat het over dezelfde afzender “mingle2.com”? Dat zijn echt vervelende mensen.

mvg

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @fedup Ja inderdaad.

Eén of twee keer per week komt via mingle2.com een bericht van Eva, Emma, Julia voorbij. :rage:
Gelukkig verdwijnen ze allemaal in de Spam map

Reputatie 7
Badge +10

@fedup :

Als die emailtjes van “Mingle2.com” allemaal dezelfde afzender hebben dan zou je die emailtjes ook kunnen laten blokkeren. Maar dat kun je niet in jouw emailprogramma doen maar dat moet je in de KPN webmail instellen. En dat moet je dan doen voor elk (KPN) email-account dat jullie hebben. Dan worden die emails al door de KPN emailserver tegengehouden en verwijderd.

Misschien heb je ook iets aan deze deze tips ?

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Willy22 het zijn steeds andere (gegenereerde) afzenders. Blokkeren van individuele afzenders is onbegonnen werk. Zoals @fedup heeft ontdekt werkt het ook niet door filterregels te gebruiken, die werken alleen op de Postvak IN en daar komen die mailtjes niet langs. Het spamfilter krijgt de mail als eerste in handen.

Reputatie 7
Badge +10

@RBxx :

OK. Dan is email van “Mingle2.com” toch echt spam. Anders hadden ze niet de moeite genomen om verschillende afzenders te genereren. En dat terwijl de website van “Mingle2.com” toch wel degelijk  de indruk wekt dat het een serieuze "tent” is.

Dan lijkt het mij toch een goed idee om mijn tips (zie mijn vorige antwoord in dit topic) eens te proberen. Want ikzelf heb heb niets geblokkeerd en gebruik alleen die “Blokkeer externe inhoud” truc/methode om de hoeveelheid spam te beperken. Misschien werkt dat ook bij de email/spam van “Mingle2.com".

Reputatie 7
Badge +30

Filterregels werken niet op de spammap. Dus als de mails daar al in terechtkomen, dan werkt het zoals zou moeten, fedup.

Ik moet zeggen, ik vind het geweldig dat zoveel mensen interesse tonen en willen helpen.

Maar, er lijkt maar een oplossing te zijn. En dat is als KPN naast “blokkeer afzender” ook een functie “blokkeer domain” zou bieden om @mingle2.com en soortgelijke spammers te kunnen blokkeren. Als ik deze post lees hebben heel veel mensen hier iets aan…

Is het technisch niet mogelijk?

Reputatie 7

Maar, er lijkt maar een oplossing te zijn. En dat is als KPN naast “blokkeer afzender” ook een functie “blokkeer domain” zou bieden om @mingle2.com en soortgelijke spammers te kunnen blokkeren. Als ik deze post lees hebben heel veel mensen hier iets aan…

Is het technisch niet mogelijk?

Je kunt een filterregel maken waarbij je mails afkomstig vanaf een domein in de spamfolder plaatst of direct helemaal verwijdert. 

wjb, helaas werken de filterregels niet op emails diein de spambox belanden. Moet altijd handmatig verwijderen.

Reputatie 7
Badge +21

O ja, vergeten :blush: .

De spammap in Webmail wordt automatisch geschoond. Berichten ouder dan 1 maand worden vanzelf gewist.

Reputatie 7
Badge +21

Het lijkt er op dat mingle2.com uit de gratie is. Mogelijk is het spamfilter erachter dat dit niet als 'possible’ spam in de spam-map thuishoort, maar als 'zeker’ spam geblokkeerd moet worden.

Ik heb daarna nog twee berichten via het domein southstreetbusinesscenters.com ontvangen, maar sinds 1 juni zijn de berichten van Eva, Emma, Julia en Anne helemaal gestopt. Hoera, rust...

Reputatie 7
Badge +21

Helaas, het gaat door. Nu zijn Anne en Emma verhuisd naar map-pro.com

Momenteel heb ik heel erg veel spam van Bitcoin aanbieders. Gemiddeld 15 per dag. Is hier wat aan te doen? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Badge +1

Ik had dat een drie maanden geleden ook. Ik heb toen constant ieder binnenkomende mail via “Ongewenste e-mail” geblokkeerd. Ik krijg de laatste maand nu geen bitcoin spam meer binnen.

 

Omdat ik het goed zat was, heb ik al deze mailtjes ook naar 'valse-email@fraudehelpdesk.nl' gestuurd.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Daar zijn ze weer!!! spam, niet zo veel hoor. Ongeveer 20 per dag en dan weer wel in de spammap.

Ik snap best dat er aan mail getwijfeld kan worden of die wel/niet gewenst is. Echter als ik de spammail scan op inhoud dan is het volkomen duidelijk. Dus ga die nu gewoon direct maar weggooien dan heb ik er geen last meer van.:grin:

Reputatie 7

Het is dus mooi dat ze als "possible spam" in jouw spammap geplaatst worden.

Als niemand ze naar de inbox schuift zullen de afzenders vanzelf als confirmed spammers gekenmerkt worden en zullen vanaf dan mails direct in de prullenbak gegooid worden.

Reputatie 4
Badge +2

Het is dus mooi dat ze als "possible spam" in jouw spammap geplaatst worden.

Als niemand ze naar de inbox schuift zullen de afzenders vanzelf als confirmed spammers gekenmerkt worden en zullen vanaf dan mails direct in de prullenbak gegooid worden.

Dat is fijn om te lezen. Maar de lonely lady's weten niet van ophouden…..

Maar ook de AH, BOL, SPAR, GEWONNEN, FIETS. HOOFDPRIJS,LOTERIJ enz:cry:

Reputatie 7
Badge +17

Maar ook de AH, BOL, SPAR, GEWONNEN, FIETS. HOOFDPRIJS,LOTERIJ enz:cry:

Dat komt omdat andere mensen deze e-mails niet als spam zien en deze als gewenste e-mail markeren. De oplossing is in dit geval om je voor dit soort e-mails uit te schrijven. Dan weet je zeker dat je de e-mails niet meer krijgt. :blush:

Edit: mits je zeker weet dat het geen phishing is natuurlijk. Alleen uitschrijven bij nieuwsbrieven.

Reputatie 7

Dat is fijn om te lezen. Maar de lonely lady's weten niet van ophouden…..

Maar ook de AH, BOL, SPAR, GEWONNEN, FIETS. HOOFDPRIJS,LOTERIJ enz:cry:

Bij mij geen "lonely ladies", AH, BOL, SPAR etc.

Laatste dagen wel regelmatig een phishing mail zonder inhoud (alleen een afbeelding) in mijn inbox. En als ik in mijn overzicht van binnengekomen berichten een mailtje zie met de tekst "Bericht zonder inhoud" dan sleep ik hem ongezien linea recta naar mijn spamfolder.

Mij hoor je niet klagen over de spamfilter.