Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Hallo,

ik heb nooit last van spam de laatste 10 jaar en sinds 1.5 wordt mijn mailbox
geterroriseert door spam. zo vervelend, ben eerst bezig om alles te ruimen en daarna
via mailprogramma van KPN de emailadressen te blokkeren maar niets helpt.
Het lijkt wel of mijn spamfilter uitstaat. KPN kunnen jullie me uitleggen hoe dit mogelijk is.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
De spamfilter van KPN lijkt er de laatste dagen stevig op vooruit gegaan te zijn.
Ik heb nu al een paar dagen geen spam berichten in mijn inbox aangetroffen en ook het aantal spam berichten in de spamfolder is heel laag.
Ik hoop dat dit een blijvertje zal blijken te zijn. ☺️
Reputatie 4
Badge +2
De spamfilter van KPN lijkt er de laatste dagen stevig op vooruit gegaan te zijn.
Ik heb nu al een paar dagen geen spam berichten in mijn inbox aangetroffen en ook het aantal spam berichten in de spamfolder is heel laag.
Ik hoop dat dit een blijvertje zal blijken te zijn.
☺️


Mijn ervaring is anders, vanaf december al bezig om een aantal verzenders als "echt, geen spam" in het spamfilter te krijgen lukt niet
Reputatie 7
Vandaag helaas toch weer twee spam berichten in mijn inbox. 🙁

Reputatie 2
Badge +1
Oh dat valt nog mee.

Vrijdag 18 stuks, gisteren 11 en vandaag staat de teller al op 3.
Gisterenavond in 2 uur tijd 7 stuks.

Ik wordt er wat simpel van. Ze komen in mijn inbox binnen en geef ze telkens als spam aan.
Ik heb ze een paar dagen naar de kpn gestuurd, maar dat lukt niet op mijn telefoon/tablet waar ik mijn lees.
Reputatie 4
Badge +2
Voor vandaag voegen we bol.com, ebook.nl en Nextdoor.nl aan het lijstje van niet correct herkende mail (maw mail die door KPN wordt bestempeld als SPAM maar dat niet is!). begin er toch over te denken om mijn inschrijvingen aan te passen en dus voor deze verzenders naar gmail.com te gaan.
Want ik geloof er niet meer in dat mijn melding dat dit geen spam is als resultaat heeft dat een volgende mail van bol.com gewoon bij Outlook van Office te lezen valt. Ik geef het op.
Reputatie 4
Badge +2
@Allart Het leek zo goed te gaan het blokkeren door KPN van spam. Zie daarvoor mijn eerdere bericht.
En natuurlijk jouw reactie.
Helaas neemt de spam nu opnieuw, na een paar hoopvolle dagen weer behoorlijk toe!!
Dat blijkt ook wel uit de bovenstaande berichten.
Graag weer een reactie van je wat KPN nu gaat doen!!
Immers het mag niet zo zijn dat klanten blijvende de dupe zijn van de slechte prestaties die worden geleverd door een bedrijf dat service en klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft staan.
We gaan voor "zeer tevreden" zou ik zo zeggen!!!!
Reputatie 7
Badge +12
Dat is een tegenvaller, ik koppel jullie ervaring door naar de collega's die de spammers bevechten! Mogelijk dat een nieuwe spamrun roet in het eten gooit.
Reputatie 4
Badge +2
Voor vandaag voegen we Webwereld en Scoupy aan de lijst van onterechte als spam gemerkte mail
Goed om deze berichten te lezen! Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan nieuwe techniek om spam te voorkomen, fijn om te lezen dat de eerste resultaten hierin positief zijn!

Na al mijn negatieve berichten de afgelopen maanden, EIN-DE-LIJK een verbetering......Ik ben nog niet SPAM vrij (blijf berichten doorsturen naar het valse email adres) maar dit is toch wel een hele opluchting. Jammer alleen dat mijn vertrouwen in KPN enigszins is verdwenen en vraag mij af hoe lang dit deze keer goed blijft gaan. Maar goed, voor nu ben ik tevreden. SPAM zal je toch nooit kunnen uitbannen.
Enkele dagen geleden berichtte ik blij dat ik bijna geen spam meer ontving.
Helaas... sinds afgelopen weekend gaat het weer mis. Ik krijg weer heel wat spammetjes per dag. Ik stuur ze allemaal door naar KPN, ik hoop dat ook voor deze mailtjes een oplossing gevonden wordt.
Reputatie 4
Badge +2
De spam neemt weer enorm toe, in nog geen 24 uur is onderstaand de oogst.
Deze zijn als spam aangemerkt door webmail, en door mijzelf in de spam map geplaatst.
Het is treurig om vast te stellen dat het optimisme van enkele dagen geleden terug is naar min 0 (-0)
Alle goede berichten op het forum keren nu weer om in negativiteit.
KPN verliest de strijd dus kennelijk altijd van de spammer. Ik ben maar een leek hoor maar op de site van www.kpn.com/valse email staan heel andere berichten hoe kpn omgaat met spam die door de klanten als spam worden doorgestuurd. Als dat werkelijk wordt gevolgd dan zou spam al lang niet meer bestaan!!!!!




Goed om deze berichten te lezen! Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan nieuwe techniek om spam te voorkomen, fijn om te lezen dat de eerste resultaten hierin positief zijn!Na al mijn negatieve berichten de afgelopen maanden, EIN-DE-LIJK een verbetering......Ik ben nog niet SPAM vrij (blijf berichten doorsturen naar het valse email adres) maar dit is toch wel een hele opluchting. Jammer alleen dat mijn vertrouwen in KPN enigszins is verdwenen en vraag mij af hoe lang dit deze keer goed blijft gaan. Maar goed, voor nu ben ik tevreden. SPAM zal je toch nooit kunnen uitbannen.



Ook hier begint de SPAM teller weer op te lopen. @# $%^&*

FF wakker blijven @Kpn @Allart. Een goed begin is slechts het halve werk!!!
Reputatie 4
Badge +2




op dit moment tik ik halverwege de zaterdag 24 SPAM-mails weg, op 1 dag binnen, vele met dezelfde tekst, en met een andere @$T5ewer5-afzender.
Ik gebruik Firetrust Mailwasher, met als enige nadeel dat ik die eerst moet opstarten, voordat ik mijn e-mail open. maar daarna brandschoon....
Mail-filters in KPN-mail heb ik opgegeven, omdat er een maximum aantal filters is ingesteld.
Reputatie 1
Is er een algemeen stappenplan te geven om een nieuw "schoon" e-mailadres te maken en in gebruik te nemen? Ook ik krijg veel te veel spam op mijn huidige adres, en regels of spamfilters helpen maar matig.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Dirk2000, welkom! Wil je een nieuw @ kpnmail.nl e-mailadres aanmaken? Dat kan je in MijnKPN doen. Je kunt daar een nieuw e-mailadres of een alias aanmaken.

Admin: bericht aangepast i.v.m. foutieve informatie
Reputatie 4
Badge +2
😊Onvoorstelbaar, ik zie geen spam. Moet het toch ff melden!!!
Reputatie 7
Yes, dat is goed nieuws @Steennul65! Bedankt voor het delen. Ik zag hier en daar al wat meer positieve berichten. Hopelijk blijft het zo, ik kan niet helemaal uitsluiten dat er weer eens wat ongewenste berichten er door gaan glippen. Wij zijn nog altijd non-stop bezig SPAM te verbannen. Nieuwe processen en systemen moeten dat uiteindelijk permanent voor ons gaan doen. Er staan daarvoor nog ontwikkelingen dit jaar op de rol. Blijf vooral met jullie feedback komen 🙂

Ook 'gewenste' berichten die als SPAM worden gemarkeerd zien we graag van jullie. Dat is minstens zo irritant!
Reputatie 4
Badge +2
Ik ga het nog een keer schrijven, na heel veel negatieve berichten van mij, nu bijna geen spam meer.
Vandaag 2 in de spamwebmail en 1 in de mail. Wel een gevaarlijke van van Lanschot. Maar ook die is doorgestuurd naar valse-email@kpn.com
😊
Reputatie 7
Badge +7
Meld phishing van banken ook zeker bij banken zelf. Hoewel wij de informatie gebruiken om het spamfilter te trainen, halen wij geen domeinen uit de lucht mbt phishing van derde partijen.
Reputatie 4
Badge +2
Ik ben toch wel bezorgd om de reactie van Dennis.

@Dennis ABD Beste Dennis, dit staat op de website van KPN.

Wat doet KPN tegen phishing?

Zodra we een melding binnen krijgen van een nieuwe valse e-mail doen we het volgende:
  • We plaatsen zo snel mogelijk een melding op kpn.com
  • We nemen contact op met de provider van waar de mail verzonden wordt om te zorgen dat dit zo snel mogelijk stopt
  • We nemen contact op met de partij waar de site draait om deze off-line te laten halen
  • Wij maken een melding bij Google, om te zorgen dat er een waarschuwing in de browser te zien is, als de link toch aangeklikt wordt
  • Wij stellen anti spam bedrijven op de hoogte van de URL, zodat spam filters deze kunnen herkennen
Uiteraard loopt dit proces 24/7 en worden alle acties direct opgepakt.

Toch iets anders als wat jij er van maakt.......
Voor alle zekerheid vwb de spamfiltering ben ik nu een " zeer tevreden klant" dat is een doelstelling van KPN dacht ik zo.
Reputatie 7
Ik ben toch wel bezorgd om de reactie van Dennis.

@Dennis ABD Beste Dennis, dit staat op de website van KPN.

Wat doet KPN tegen phishing?

Zodra we een melding binnen krijgen van een nieuwe valse e-mail doen we het volgende:
  • We plaatsen zo snel mogelijk een melding op kpn.com
  • We nemen contact op met de provider van waar de mail verzonden wordt om te zorgen dat dit zo snel mogelijk stopt
  • We nemen contact op met de partij waar de site draait om deze off-line te laten halen
  • Wij maken een melding bij Google, om te zorgen dat er een waarschuwing in de browser te zien is, als de link toch aangeklikt wordt
  • Wij stellen anti spam bedrijven op de hoogte van de URL, zodat spam filters deze kunnen herkennen
Uiteraard loopt dit proces 24/7 en worden alle acties direct opgepakt.

Toch iets anders als wat jij er van maakt.......
Voor alle zekerheid vwb de spamfiltering ben ik nu een " zeer tevreden klant" dat is een doelstelling van KPN dacht ik zo.

Toch klopt het helemaal, KPN onderneemt die acties t.a.v. phishing naar KPN klantgegevens, niet naar phishing naar klantgegevens van andere organisaties zoals bijvoorbeeld banken.
Reputatie 7
Badge +7
Ik zou graag takedowns doen van alle phishing gezien ik er niet alleen prive, maar ook beroepsmatig een hekel aan heb. Er is echter simpelweg te veel phishing om dit te doen. Hierin moeten wij een keus maken, waarbij wij kiezen om enkel takedowns te doen voor kpn targeted phishing.
Reputatie 4
Badge +2
@wjb schreef: Toch klopt het helemaal, KPN onderneemt die acties t.a.v. phishing naar KPN klantgegevens, niet naar phishing naar klantgegevens van andere organisaties zoals bijvoorbeeld banken.

Dat is een weet en staat niet op de site van KPN althans dat haal ik niet uit de tekst....

@Dennis ABD Jammer, we zijn gelijk gestemd maar ik begrijp het wel dat het uit de lucht halen wel heel moeilijk is.


Met de spam gaat het echt goed, ik moet een duim up geven voor dit moment.👍
Reputatie 7
@wjb schreef: Toch klopt het helemaal, KPN onderneemt die acties t.a.v. phishing naar KPN klantgegevens, niet naar phishing naar klantgegevens van andere organisaties zoals bijvoorbeeld banken.
Dat is een weet en staat niet op de site van KPN althans dat haal ik niet uit de tekst....

Ik reageerde eigenlijk ook met name op

Ik ben toch wel bezorgd om de reactie van Dennis.
...Toch iets anders als wat jij er van maakt.......

en wilde eigenlijk alleen de opmerking van Dennis bevestigen

Meld phishing van banken ook zeker bij banken zelf. Hoewel wij de informatie gebruiken om het spamfilter te trainen, halen wij geen domeinen uit de lucht mbt phishing van derde partijen.