Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Wat een onmogelijke discussie over lijsten die door de KLANT zelf bijgehouden moeten worden.
Al heel veel eerder is er in dit topic door diverse deelnemers gesteld dat het tegenhouden van spam een zaak is van de provider. In dit geval dus KPN. De klant moet daar geen last van hebben. Immers wij betalen voor een "goed" werkende dienst en niet voor een eigen bijdrage aan de de dienst door zelf te gaan selecteren. Trouwens het blokkeren heeft total geen zin want de spammer maakt steeds opnieuw gebruik van een andere mail extensie. Wat moet gebeuren is een stevige aanpak van de providers op Europees niveau. Ik ben een leek en wil zonder problemen gebruik maken van mijn mail. Bewezen s dat het kan want @gmail.com kan het en zelf mijn OUTLOOK geeft aan dat er doorgelaten spam door het KPN filter spam is.
Conclusie op mijn leken niveau : het kan wel spam herkennen maar we (KPN) doet het. Welke redenen daaraan ten grondslag ligt is mij volkomen onduidelijk, zal wel geld zijn!!! WE zijn maar .....KLANT.
Reputatie 4
Badge +2
We doen er alles aan om de spam tot een minimum te beperken.
Behalve voor mijn account dan........45 spamberichten in 2 dagen!!!!

Ben ik de enige of zijn er meer mensen die de laatste tijd meer spam krijgt. En volgens mij zaken die min of meer hetzelfde (inbraakrisico, postzegels, ..) zijn en waar filters op aangepast hadden kunnen worden. Maar dat lerend vermogen schijnt tekort te schieten...

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2
Het lerend vermogen zou moeten reageren op mededelingen van gebruikers dat een mailtje wel of geen spam is. Ik probeer al drie maanden KPN te overtuigen dat mail van Weekendjeweg of social delas géén spam is, en mail over Bitcoins wél! Maar dat lukt niet. Laat langzaam nog maar een keuze over: weg naar outlook.com of gmail
Nadat het KPN spamfilter weer een aantal maanden goed leek te werken, is het de laatste weken weer helemaal mis. Ik ontvang elke dag (in de nachtelijke uren) veel spam; Bluemail, energienota, inbraakwaarschuwingen, over de WOZ-waarde enz enz. Hoewel ik telkens de mails als 'spam' blokkeer, en ook via webmail de betreffende emailadressen 'laat verwijderen' via de Instellingen, blijft de stroom maar doorgaan. Wie heeft daar nog meer last van?

KPN: HELP!!! Doe er wat aan.
Reputatie 4
Badge +2
Gisteren en vannacht 24 spamberichten ontvangen en ja.......in de reguliere mail.
Dus niet in de spam-map.
Kennelijk is de rem eraf gehaald.
Het is toch zo jammer en nooit een enkele reactie meer van wie dan ook (KPN).
KPN moet zich hiervoor diep schamen.
Klanten komen om in de spam en er wordt merkbaar niets aan gedaan. Als er dan zoveel strijd wordt geleverd op de achtergrond dan is het toch heel prettig dat daarvan melding wordt gemaakt in dit topic, KPN. Dat stemt dan goed en dan nemen klanten een meer afwachtende houding aan. Nu is het bar en boos.
De ongewenste e-mails komen bij mij op de iMac in de map "ongewenste reclame". Op de webmail pagina onder Instellingen/e-mail/ is het mogelijk om de map "Geblokkeerde afzenders" te vullen met de afzenders die je niet meer wilt ontvangen en zien.
Denk dat mijn lijst zo'n 80 geblokkeerde afzenders telt.
Ik blijf maar steeds toch weer van die zogenaamde "Geblokkeerde afzenders" lijst e-mails ontvangen. Zeer irritant. Komen hoofdzakelijk uit Noorwegen.
Wie kan mij daarin verder helpen......

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Jaren lang had ik als provider Onsnet.nu.
Nooit geen problemen gehad met spam.
Na de overgang (aankoop KPN) van deze provider begin ik steeds meer Spam en Phishing mails te krijgen.
Wat is er bij KPN aan de hand wat deze geweldige toename vooral tijdens de laatste weken kan verklaren?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Sinds enige weken is het hopeloos met het KPN Spamfilter. Dagelijks staan er mails in het Spamvak die geen Spa.m zijn . Opmerkelijk is b.v. dat ik dagelijks meerdere mails ontvang van dezelfde afzender waarvan er dan 1 of 2 ten onrechte in het spamvak staan. Daarnaast staan er dagelijks mails die spam zijn en niet in het spamvak staan. Dagelijks stuur ik deze mails naar valse-email@kpn.com en de ten onrechte mails die als spam zijn aangemerkt stuur ik naar abuse@kpn.com en naar samples@kpnmail.nl, echter het lost niets op.
Het is een tijdje goed gegaan maar nu is het hopeloos, ik ben verplicht iedere dag KPN Webmail te controleren naast mijn Email programma. De meeste troep (spam mails) worden tijdens de nachturen verstuurd.
Kan KPN nu eindelijk eens een goed spamfilter installeren?
Groeten, M.Kuiper
Ik zie veel klachten over spam. De KPN spamfilter werkt niet. Maar ik zie geen reactie van KPN. Zoals andere mensen hebben opgemerkt, had ik bij Onsnet bijna geen spam.

Ik wil van KPN horen waarom het bij KPN zo slecht is.

Graag reageren.
De hoeveelheid spam- en andere foute berichten neemt weer sterk toe.
Ook opvallend veel mailtjes waarbij het adres op " .mem " eindigt.
Zou toch mogelijk moeten zijn deze te traceren en te verwijderen?
Reputatie 1
Ik heb per dag ook tientallen Spam mails en ik wordt er moedeloos van. Op mij PC gaan ze naar de Spam map maar op de IPad moet ik handmatig verwijderen. Blocken op mijn webmail heeft nauwelijks effect. Ze zijn voornamelijk te herleiden naar diverse Marktplaats accounts...verkoopt Marktplaats iets door ??
(Heb geen energie alle berichten nu hierover door te lezen)
Reputatie 7
Ik heb maar weer een extra e-mailfilter in webmail aangemaakt om de grootste vervuiler van mijn mailbox te weren en rechtstreeks naar de spamfolder te verbannen.


Resultaat:

Helaas is het weer zover. Van de 20 mailtjes zijn er zeker 15 spam. Ik stuur ze door als bijlage, ik zet ze in geblokkeerde bestanden als markeer ze als ongewenst, maar het mag niet baten.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Wat een enorme hoeveelheid spam-rubbish krijg ik de laatste weken in m'n box!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ook bij mij de laatste weken (na een tijdje rust in de tent) enorme toename van spam. Het melden of blokkeren is mijns inziens een zinloze bezigheid omdat er steeds andere afzendadressen of andere slimmigheden worden gebruikt. De enige die het probleem kan en moet oplossen is KPN. Misschien kunnen zij in de leer gaan bij andere providers?
Ik heb na een tip in dit forum nog even een check gedaan bij https://haveibeenpwned.com/ maar mijn adres is niet gehackt.
Reputatie 2
Badge +1
Het is verschrikkelijk de laatste weken.
"s nachts komen er zo'n 12 binnen die ik om half 8 al als spam markeer en dan overdag nog.

Aangezien ik mijn laptop maar eens per week pak, doe ik alles via de telefoon app maar het haalt niks niets uit.

Ik hoop echt dat hier binnenkort een einde aan komt.

Carla
Hier ook al weken een spam-tsunami!
Het is weer verschrikkelijk met die spam. Het is toch van de zotte dat je eerst in je webmail alles moet controleren en markeren als spam voordat je je mailprogramma aanzet? Alsjeblieft KPN, doe er iets aan!
Reputatie 4
Badge +2
Wel 20-25 spammail per dag, nog nooit was het zo erg als de laatste weken.
Wie gaat dit oplossen?
Blokkeren of wat @wjb doet met MGD heeft geen zin bij mij. Ze komen er gewoon doorheen.
Zo ook de spam met Bitcoin want de teksten zijn ingekopieerde plaatjes en dan heeft op tekst blokkeren geen zin. Wat dan vraag ik mij af? Ik ben het meer dan zat al 2 jaar schrijf ik in dit topic en er is in het geheel geen oplossing geboden.
👹dat ben ik zo boos
Een jaar geleden luidde de KPN reactie op de grote hoeveelheid spam:

'We ervaren op het moment problemen met het spamfilter. Hier wordt aan gewerkt door de technische dienst.'

Momenteel is het aantal spamberichten onacceptabel groot: 20 berichten per dag zijn geen uitzondering. KPN DOE HIER IETS AAN! Als jullie niet weten hoe spam aan te pakken: kijk eens bij zuster XS4all.

Admin: bericht samengevoegd bij lopende topic
Beste KPN,

Hoe kom ik van mijn spam af, ik wordt er ziek van. Ik heb een freeler e-mail adres en die kan men blijkbaar niet terug vinden in het systeem zo heeft men mij verteld en dus kan er geen spamfilter op. Ik zou toch heel graag wensen om niet dagelijks (met name 's nachts) vol te lopen met onzinnige ongevraagde mails. En is er niemand die hier dan wat aan kan doen? Volgens mij hebben we nieuwe wetgeving (AVG) in Europa die de aanpak van deze spamverspreiders toch zou kunnen aanpakken?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Kpn tobt hier al jaren mee en zegt er alles aan te doen, echter zonder succes. Mijn advies, download Spamfighter dat zijn wel professionals.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Dank, ik ga mij oriënteren op een professional:)

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hallo KPN,

Ik zie dat veel mensen voor mij al geklaagd hebben over de enorme toename van spam. Ook ik erger mij heel erg aan al die mailtjes. Om toch nog iets toe te voegen aan de discussie, zal ik proberen om zoveel mogelijk kenmerken te noemen.

De meeste mailtjes komen 's nachts. Sinds een paar dagen komen er echter ook gedurende de dag veel spammetjes binnen.

Het lijkt vaak alsof er tekst in de mailtjes staat, maar meestal zijn het plaatjes die in een mailbericht geplakt zijn.

De mailtjes gaan vaak over CBD, of bitcoin, bolcom, gezondheidsnieuws, dealtjes, weekendjeweg of voordelen.

Vaak bestaan de domeinen van de afzenders uit een willekeurige mengelmoes van letters, die geen normale woorden vormen.
Vaak zitten er ook dezelfde woorden in verwerkt, zoals dealtjes, actie, speciaal of voordeel. Ik heb geprobeerd om met een filter dergelijke woorden vanzelf naar de spammap te laten gaan. Helaas werkt dat niet meer, want inmiddels zitten er andere tekens in die woorden, waardoor het filter ze niet meer herkent. Bijv ac3tie, speci4aal.

Er is een tijd geweest dat het domein vaak eindigde op .be (België), maar inmiddels eindigen de adressen vaak op ondefinieerbare lettercombinaties.

Een tijd geleden was het ook heel erg met de spam, daarna is het een tijd beter gegaan. Maar sinds kort is het weer een drama. Ik hoop dat KPN daar iets aan doet.

Ik ben zelf erg voorzichtig met mijn mailadres. Als ik mijn adres op internet ergens moet achterlaten, gebruik ik nooit mijn KPN-adres, maar een speciaal daarvoor aangemaakt hotmail-adres.
Wat schetst mijn verbazing? Bij Hotmail heb ik nooit spam, bij KPN barst de mailbox uit elkaar van de spam! Ggggrrrrr!

Ik zie veel meldingen hierover, maar geen reactie van KPN. Wordt er wel aan gewerkt?