KPN inflatiecorrectie 2023

  • 1 June 2023
  • 512 reacties
  • 17799 keer bekeken
KPN inflatiecorrectie 2023

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

512 reacties

Reputatie 7

@wjb ik begrijp nu werkelijk niet waarom je zo persoonlijk moet worden in je reactie. 

Ik word toch ook helemaal niet persoonlijk, jij vat mijn opmerking als persoonlijk op, maar dat is uiteraard niet zo.

Reputatie 7

Ook ik ben van mening dat het verlengen van een vast abonnement niet bestaat en dat er altijd sprake is van het aangaan van een nieuw abonnement.

Dat is ook precies waarom ik aangeef dat het voor mij niet duidelijk is wat KPN bedoelt met

  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie

Ik lees dat als het opnieuw voor 12 maanden vastleggen met een tijdelijke korting. Wezenlijk vergelijkbaar met een vernieuwde overeenkomst van een mobiel abonnement.

Dus laten we JanD als voorbeeld nemen die is na de 23ste naar TV+ overgestapt, als dit een "verlenging is dan krijgt ook Jan de correctie. Want het is nog steeds onduidelijk. Want is huidige de TV+ propositie? Dan heeft Jan wel "geluk".

  • Voor de abonnementen die afgesloten zijn vóór 23 januari 2023 geldt de inflatiecorrectie 
  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie
  • Voor onze huidige abonnementen die afgesloten zijn na 23 januari 2023 geldt er geen inflatiecorrectie 

Blijft de vraag wat KPN bedoelt met

  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie

Ik weet het nog steeds niet, immers het verlengen van een lopend abonnement bestaat naar ons beider mening niet en sinds 23 januari is alleen het huidige TV+ abonnement te contracteren.

Hopelijk kan @Shyrin_ dat nog verduidelijken.

Inderdaad mag wat nu specifiek "verlengen" is mag worden opgehelderd, ik zie het zoals wat Katana beschrijft.

 

Ps @wjb ik heb het over een abonnement niet over een contract, een contract periode loopt bij KPN voor internet en tv maximaal 12 maanden en minimaal 1 maand, dus de periode waarbinnen je nooit zonder afkoopsom kan opzeggen behalve de gewijzigde voorwaarden. Daarna wordt het een stilzwijgend maandelijks verlengde abonnement.

Reputatie 7
Badge +24

Verlengen komt ook neer op een nieuw contract aangaan. Zo is er bijvoorbeeld een aantal klanten die nog een dusdanig oud abonnement hebben dat ze een aanbod krijgen, dit is wel een voorbeeld van een relatief klein aantal. Het verschil tussen afgesloten en verlengd is of ze al wel of niet klant waren, dus als iemand een nieuwe klant is. 

 

Reputatie 7

@Alex_P, Wat betekent dat concreet voor de abonnees die tussen 23 januari en 1 april hun contract "verlengd" hebben en nu dus een TV+ abonnement hebben?

Krijgen die nu wel of niet te maken met een inflatiecorrectie?

@Alex_P, Wat betekent dat concreet voor de abonnees die tussen 23 januari en 1 april hun contract "verlengd" hebben en nu dus een TV+ abonnement hebben?

Krijgen die nu wel of niet te maken met een inflatiecorrectie?

Zoals ik het begrijp wel, dan zou JanD dus wel de correctie krijgen, want dat betreft geen nieuwe klant.

 

Reputatie 7

@Alex_P, Wat betekent dat concreet voor de abonnees die tussen 23 januari en 1 april hun contract "verlengd" hebben en nu dus een TV+ abonnement hebben?

Krijgen die nu wel of niet te maken met een inflatiecorrectie?

Zoals ik het begrijp wel, dan zou JanD dus wel de correctie krijgen, want dat betreft geen nieuwe klant.

Ik hoor het graag van @Alex_P of één van zijn collega's.

Alles van TV+ krijgt geen verhoging

Nu nog graag een ‘officiële reactie’ namens KPN😉😎

Nu nog graag een ‘officiële reactie’ namens KPN😉😎

Inderdaad want hoe ik de reactie van Alexp lees is mogelijk toch niet wat daadwerkelijk wordt bedoeld. Ps je weet het snel genoeg zodra je eerstvolgende factuur binnen komt.

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P, Wat betekent dat concreet voor de abonnees die tussen 23 januari en 1 april hun contract "verlengd" hebben en nu dus een TV+ abonnement hebben?

Krijgen die nu wel of niet te maken met een inflatiecorrectie?

Even dat ik alles duidelijk heb voordat ik hier iets bevestig, waar zie je dit? Ergens op kpn.com op de pagina's over de verhoging? 

Hallo @Alex_P vraag dit even aan @TvG2016 die beweert dit heel stellig binnen dit topic in een eerdere reactie en hij zal wel een ‘betrouwbare’ bron hebben, toch?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie die data inderdaad hier, maar ze komen mij niet zo snel bekend voor. Vandaar mijn vraag waar dit vandaan komt, voordat ik zelf iets heb gemist. 

 

Admin edit: Het gaat inderdaad om de TV+ klanten, de oudere versies (Hussel en ervoor) krijgen het wél. 

Reputatie 7

@Alex_P, Wat betekent dat concreet voor de abonnees die tussen 23 januari en 1 april hun contract "verlengd" hebben en nu dus een TV+ abonnement hebben?

Krijgen die nu wel of niet te maken met een inflatiecorrectie?

Even dat ik alles duidelijk heb voordat ik hier iets bevestig, waar zie je dit? Ergens op kpn.com op de pagina's over de verhoging? 

Zie deze opmerking van @Shyrin_.

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P, Wat betekent dat concreet voor de abonnees die tussen 23 januari en 1 april hun contract "verlengd" hebben en nu dus een TV+ abonnement hebben?

Krijgen die nu wel of niet te maken met een inflatiecorrectie?

Even dat ik alles duidelijk heb voordat ik hier iets bevestig, waar zie je dit? Ergens op kpn.com op de pagina's over de verhoging? 

Zie deze opmerking van @Shyrin_.

Yes gezien, dat is ook de begindatum van de nieuwe TV+. Had mijn bericht hierboven al aangepast. 

Reputatie 7

@Alex_P, Wat betekent dat concreet voor de abonnees die tussen 23 januari en 1 april hun contract "verlengd" hebben en nu dus een TV+ abonnement hebben?

Krijgen die nu wel of niet te maken met een inflatiecorrectie?

Even dat ik alles duidelijk heb voordat ik hier iets bevestig, waar zie je dit? Ergens op kpn.com op de pagina's over de verhoging? 

Zie deze opmerking van @Shyrin_.

Yes gezien, dat is ook de begindatum van de nieuwe TV+. Had mijn bericht hierboven al aangepast. 

Maar @Alex_P, je geeft daar opnieuw geen eenduidig antwoord.

Admin edit: Het gaat inderdaad om de TV+ klanten, de oudere versies (Hussel en ervoor) krijgen het wél. 

Krijgt iemand die op 1 maart zijn Husselabonnement "verlengd" heeft en nu dus een TV+ abonnement heeft nu wel of niet te maken met die inflatiecorrectie?

Graag een kort antwoord namelijk of het antwoord "Wel" of het antwoord "Niet".

 

Als HD van Hussel naar TV+ gaat is het geen verlenging maar ga je over naar een nieuwe abonnementsvorm. Alle TV+ abonnementen worden niet op 1 juli verhoogd. 

Reputatie 7
Badge +24

Als HD van Hussel naar TV+ gaat is het geen verlenging maar ga je over naar een nieuwe abonnementsvorm. Alle TV+ abonnementen worden niet op 1 juli verhoogd. 

Ja... da is feitelijk bij mobiele abonnementen ook zo. Toch noemt men het verlengen. 

Reputatie 7

Als HD van Hussel naar TV+ gaat is het geen verlenging maar ga je over naar een nieuwe abonnementsvorm. Alle TV+ abonnementen worden niet op 1 juli verhoogd. 

Ik lees dat niet uit de opmerkingen van @Alex_P en daarom wil ik het graag uit de mond van @Alex_P  of een andere KPN moderator horen.

En al ware dat inderdaad zo, wat ik overigens ook denk, waarom dan toch die opmerking dat "verlengingen" aangegaan tussen 23 januari en 1 april wel een inflatiecorrectie zullen krijgen immers in die periode kon er alleen "verlengd' worden naar een TV+ abonnement en zou het dus in jouw optiek niet om een verlenging gaan.

Je kan het Hussel abonnement verlengen zonder over te stappen naar TV+ of binnen Hussel het abonnement met andere diensten op te bouwen. Dit kan gebeurd zijn als zelf voor extra maandelijkse korting voor bestaande klant.

Je kan het Hussel abonnement verlengen zonder over te stappen naar TV+ of binnen Hussel het abonnement met andere diensten op te bouwen. Dit kan gebeurd zijn als zelf voor extra maandelijkse korting voor bestaande klant.

Dat kan je inderdaad zien als een verlenging. Want het blijft hetzelfde product.

 

Echter AlexP schrijft : Het verschil tussen afgesloten en verlengd is of ze al wel of niet klant waren, dus als iemand een nieuwe klant is. 

 

​​​​​​Daaruit lees ik dat bestaande klanten klanten die voor 1 april voor TV+ hebben gekozen ook gezien wordt als een verlenging en wel die inflatiecorrectie krijgen. Echter in een andere reactie wordt weer gezegd dat dit niet zo is, kortom geen eenduidigheid.

Reputatie 7

Je kan het Hussel abonnement verlengen zonder over te stappen naar TV+ of binnen Hussel het abonnement met andere diensten op te bouwen. 

Nee, dat kan je niet, je kunt een Husselabonnement alleen aanpassen maar verlengen is niet mogelijk en al helemaal niet meer sinds 23 januari 2023 immers dan zou je sowieso omgezet gaan worden naar een TV+ abonnement.

Reputatie 7
Badge +24

Als HD van Hussel naar TV+ gaat is het geen verlenging maar ga je over naar een nieuwe abonnementsvorm. Alle TV+ abonnementen worden niet op 1 juli verhoogd. 

Ik lees dat niet uit de opmerkingen van @Alex_P en daarom wil ik het graag uit de mond van @Alex_P  of een andere KPN moderator horen.

En al ware dat inderdaad zo, wat ik overigens ook denk, waarom dat toch die opmerking dat "verlengingen" aangegaan tussen 23 januari en 1 april wel een inflatiecorrectie zullen krijgen immers in die periode kon er alleen "verlengd' worden naar een TV+ abonnement en zou het dus in jouw optiek niet om een verlenging gaan.

Ik zie ook dat dit verwarrend kan zijn, vooral door de terminologie verlengen en overgaan naar een nieuw abonnement. Ik meen ook dat TV+ niet onder de correctie valt als die overstap tussen 23 januari en 1 april plaats heeft gevonden.

Ik ga deze navragen voordat er hier mee onduidelijkheid over komt, dan kan ik het met zekerheid zeggen. Ik kom hier morgen op terug. 

Je kan het Hussel abonnement verlengen zonder over te stappen naar TV+ of binnen Hussel het abonnement met andere diensten op te bouwen. 

Nee, dat kan je niet, je kunt een Husselabonnement alleen aanpassen maar verlengen is niet mogelijk en al helemaal niet meer sinds 23 januari 2023 immers dan zou je sowieso omgezet gaan worden naar een TV+ abonnement.

En dan gaan wij in een cirkeltje want we kunnen meer dan tien berichten terug gaan toen jij heel persoonlijk richting mij deed: dit blijkt onder bepaalde omstandigheden wel mogelijk te zijn. 

Reputatie 7

TvG2016 schreef:

...dit blijkt onder bepaalde omstandigheden wel mogelijk te zijn. 

Nee, dit is sinds 23 januari 2023 ook niet onder bepaalde omstandigheden mogelijk. Sinds die datum bestaat het Husselabonnement feitelijk niet meer in de verkoopkanalen van KPN.