KPN inflatiecorrectie 2023

  • 1 June 2023
  • 512 reacties
  • 17727 keer bekeken
KPN inflatiecorrectie 2023

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

512 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Iedereen kan de inflatiecorrectie ontwijken door na 1 juli over te stappen op TV+.

Waarom na 1 juli, als.je uit contract bent kun je toch net zo goed voor 1 juli overstappen? 

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij? 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt de inflatiecorrectie in 2023 ook voor jou.
 

Dit gaat over het internet en tv deel en de inflatiecorrectie. Maar volgens mij kunnen er per 1 juli nog prijs wijzigingen komen op andere diensten. Ik vermoed dat daarom je per juli aan de “veilige” kant zit 😅 of minimaal voor een jaar weet waar je aan toe bent 😅

Iedereen kan de inflatiecorrectie ontwijken door na 1 juli over te stappen op TV+.

Waarom na 1 juli, als.je uit contract bent kun je toch net zo goed voor 1 juli overstappen? 

Klopt, als je jouw contract na 1 april hebt verlengd dan zal je sowieso geen inflatiecorrectie krijgen.

De communicatie van KPN t.a.v. het al dan niet van toepassing zijn van de inflatiecorrectie op abonnementen die tussen 23 januari 2023 en 1 april 2023 verlengd zijn is zo vaag dat ik niet 100% durf te zeggen of je dan wel of niet die inflatiecorrectie zult krijgen. De vraag is dan immers wat verstaan wordt onder verlengen. Als ik mijn Hussel abonnement verlengd heb en daardoornaaf de TV+ propositie omgezet ben, is dat dan een verlenging of een nieuw abonnement?

Ja inderdaad, ik ben ook benieuwd wat er zou gebeuren als ik mijn Hussel verleng zonder over te stappen naar tv+. Morgen nog maar eens bellen, ben net deze maand uit contract. Helaas zijn de verleng aanbiedingen wat minder dan ik hoopte, 2 weken geleden konden ze maximaal 3 maanden 20 euro korting geven.

Reputatie 7
Badge +24

Ja inderdaad, ik ben ook benieuwd wat er zou gebeuren als ik mijn Hussel verleng zonder over te stappen naar tv+. 

Dat kan volgens mij niet eens. 

Ja inderdaad, ik ben ook benieuwd wat er zou gebeuren als ik mijn Hussel verleng zonder over te stappen naar tv+. 

Dat kan volgens mij niet eens. 

Vorige maand nog wel, die korting gold alleen als ik ongewijzgd door zou gaan met mijn huidige tv decoders.Maar wellicht is het inmiddels anders.

Reputatie 7

Ja inderdaad, ik ben ook benieuwd wat er zou gebeuren als ik mijn Hussel verleng zonder over te stappen naar tv+. 

Dat kan volgens mij niet eens. 

Vorige maand nog wel, die korting gold alleen als ik ongewijzgd door zou gaan met mijn huidige tv decoders.Maar wellicht is het inmiddels anders.

Sinds 23 januari word je bij het "verlengen" van een Hussel abonnement altijd overgezet naar TV+.

Ja inderdaad, ik ben ook benieuwd wat er zou gebeuren als ik mijn Hussel verleng zonder over te stappen naar tv+. 

Dat kan volgens mij niet eens. 

Vorige maand nog wel, die korting gold alleen als ik ongewijzgd door zou gaan met mijn huidige tv decoders.Maar wellicht is het inmiddels anders.

Sinds 23 januari word je bij het "verlengen" van een Hussel abonnement altijd overgezet naar TV+.

Volgens mij niet altijd hoor, op Tweakers heb ik meerdere gezien die in april hun Hussel een jaar verlengd hebben. En de helpdesk was 2 weken geleden heel duidelijk dat als.ik akkoord ging ik dan juist niet naar tv+ zou gaan. Maar goed, gezien inflatie verhaal wil ik waarschijnlijk juist wel naar tv+, mits KPN me nog wel een leuk aanbod kan doen. Het liefst blijf ik, maar de concurrentie lonkt met erg mooie aanbiedingen.

Iedereen kan de inflatiecorrectie ontwijken door na 1 juli over te stappen op TV+.

Waarom na 1 juli, als.je uit contract bent kun je toch net zo goed voor 1 juli overstappen? 

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij? 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt de inflatiecorrectie in 2023 ook voor jou.
 

Dit gaat over het internet en tv deel en de inflatiecorrectie. Maar volgens mij kunnen er per 1 juli nog prijs wijzigingen komen op andere diensten. Ik vermoed dat daarom je per juli aan de “veilige” kant zit 😅 of minimaal voor een jaar weet waar je aan toe bent 😅

Welke andere diensten? Telefonie of extra zenderpakketten?

 

"Sinds 23 januari word je bij het "verlengen" van een Hussel abonnement altijd overgezet naar TV+."

 

Dan heb je toch een ander product (propositie) kan er dan nog van verlengen worden gesproken?

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben zo vrij om aan te nemen dat de genoemde diensten niet meer in aanmerking komen voor een verhoging.

Reputatie 7

Galdor68 schreef:

"Sinds 23 januari word je bij het "verlengen" van een Hussel abonnement altijd overgezet naar TV+."

Dan heb je toch een ander product (propositie) kan er dan nog van verlengen worden gesproken?

Vandaar dat ik "verlengen" ook tussen aanhalingstekens had geplaatst.

Als er geen sprake is van verlengen maar van het aangaan van een nieuw contract dan zou je mijns inziens dus ook in aanmerking moeten komen voor de welkomstkorting.

Toch lijkt KPN alleen de optie te bieden om een Hussel abonnement aan te passen.

Het lijkt nog altijd niet mogelijk te zijn via mijn.kpn.com een Hussel abonnement te verlengen.

 

Reputatie 7

Ik ben zo vrij om aan te nemen dat de genoemde diensten niet meer in aanmerking komen voor een verhoging.

Een prijsverhoging is uiteraard gewoon nog mogelijk maar dan zal KPN dat minimaal 1 maand van te voren persoonlijk moeten communiceren. Het kan dus nog altijd dat de abonnementsprijzen bijvoorbeeld op 1 september aangepast worden al acht ik de kans daarop nagenoeg nihil.

Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om je Hussel-abonnement te verlengen. Af het slim is dat is dan vraag twee. Maar het kan wel degelijk. Het is eigenlijk simpel. Alle TV+ abonnementen worden op 1 juli niet in prijs verhoogd. Dat is ook het geval voor alle verlengingen vanaf 1 april tot juni. En als je een overeenkomst hebt met tijdelijke actieprijs dan blijft die prijs tot einde actie gelijk.

Maar het misverstand bij velen is dat KPN gewoon op meerdere momenten per maarde abonnementsprijs mag verhogen. Dit hoeft niet verplicht alleen in juli. Dit kan ook in oktober of in juli en oktober zijn. Alleen moet het in dat geval klanten de mogelijkheid geven om kosteloos het abonnement op te zeggen omdat het indexeren/inflatiecorrectie volgens eigen algemene voorwaarden alleen in juli mag zonder de mogelijkheid tot kosteloos opzeggen.

Galdor68 schreef:

"Sinds 23 januari word je bij het "verlengen" van een Hussel abonnement altijd overgezet naar TV+."

Dan heb je toch een ander product (propositie) kan er dan nog van verlengen worden gesproken?

Vandaar dat ik "verlengen" ook tussen aanhalingstekens had geplaatst.

Als er geen sprake is van verlengen maar van het aangaan van een nieuw contract dan zou je mijns inziens dus ook in aanmerking moeten komen voor de welkomstkorting.

Toch lijkt KPN alleen de optie te bieden om een Hussel abonnement aan te passen.

Het lijkt nog altijd niet mogelijk te zijn via mijn.kpn.com een Hussel abonnement te verlengen.

 

Klopt, via MijnKPN kan ik helemaal geen nieuw jaarcontract regelen.  Alleen aanpassen snelheid en extra's, maar dat is dan allemaal gewoon binnen mijn contractvrije abonnement. Ik kan niet een jaar verlengen en ik kan ook niet overstappen naar TV+, ik moet echt via de helpdesk telefonisch een nieuw jaarcontract regelen. Maar dat was vroeger ook al zo, telefonisch kunnen ze in elk geval meer qua eventueel korting verlenen en/of meedenken.

Reputatie 7

Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om je Hussel-abonnement te verlengen. Af het slim is dat is dan vraag twee.

Je kunt een Husselabonnement helemaal niet verlengen, je kunt hem alleen door laten lopen onder de bestaande condities.

Ik zal mijn Husselabonnement gewoon door laten lopen want ik betaal liever €3,50 per maand meer dan dat ik opgescheept zit met TV+.

@Roy74

Dus Digitenne en of de prijs van Telefonie dat staat inderdaad los van deze indexatie of een algemene prijswijziging van de basisprijs. In tegrnstelling met Ziggo is daar bij KPN geen sprake van.

@wjb die vorm van "verlengen" was toch nooit mogelijk via Mijn KPN enkel telefonisch waarbij men zich weer voor 12 maanden vastlegd met een tijdelijke korting? Of ben ik in twee jaar tijd iets vergeten?  Destijds met de overstap van Compleet naar Hussel was dan wel een 'nieuwe' overeenkomst maar dat maakte iemand geen nieuwe klant, dus switchen van Hussel naar TV+ maakt iemand net zo min een nieuwe klant, kortom geen nieuwe klanten bonus.

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben zo vrij om aan te nemen dat de genoemde diensten niet meer in aanmerking komen voor een verhoging.

Een prijsverhoging is uiteraard gewoon nog mogelijk maar dan zal KPN dat minimaal 1 maand van te voren persoonlijk moeten communiceren. Het kan dus nog altijd dat de abonnementsprijzen bijvoorbeeld op 1 september aangepast worden al acht ik de kans daarop nagenoeg nihil.

Dat denk ik ook. Er was nog ruimte zat in de inflatiecorrectie om meer te verhogen zonder risico op grote groepen klanten die door een verhoging plots contractloos zijn.

Reputatie 7
Badge +7

@Roy74

Dus Digitenne en of de prijs van Telefonie dat staat inderdaad los van deze indexatie of een algemene prijswijziging van de basisprijs. In tegrnstelling met Ziggo is daar bij KPN geen sprake van.

 


Ik denk niet dat het los staat van deze indexatie in het algemeen maar ik lees het zo dat in deze indexatie er gekozen is om deze niet te verhogen. Ik verwacht zelf dat er geen algehele verhoging meer komt omdat klanten dan contractloos zijn.

Je zal de tekst maar moeten bedenken richting de klant 😃😅

 

Reputatie 7

Destijds met de overstap van Compleet naar Hussel was dan wel een 'nieuwe' overeenkomst maar dat maakte iemand geen nieuwe klant, dus switchen van Hussel naar TV+ maakt iemand ook geen nieuwe klant, kortom geen nieuwe klanten bonus.

Destijds bij de overgang van Compleet naar Hussel heb ik "gewoon" zes maanden lang €22,50 korting ontvangen.

 

@Roy74

Dus Digitenne en of de prijs van Telefonie dat staat inderdaad los van deze indexatie of een algemene prijswijziging van de basisprijs. In tegrnstelling met Ziggo is daar bij KPN geen sprake van.

 


Ik denk niet dat het los staat van deze indexatie in het algemeen maar ik lees het zo dat in deze indexatie er gekozen is om deze niet te verhogen. Ik verwacht zelf dat er geen algehele verhoging meer komt omdat klanten dan contractloos zijn.

Je zal de tekst maar moeten bedenken richting de klant 😃😅

 

Laat ik het anders formuleren een prijswijzing van het basisabonnement is volgens mij iets anders dan de indexatie waar het hier over gaat.

 

Ik ben wel benieuwd of ik vandaag mijn nieuwe factuur ontvang de 4e is mijn standaard factuurdatum.

 

@wjb dat geloof ik graag echter ging dat telefonisch of via Mijn KPN dat is verder geen nieuwe klanten korting eerder een " wat fijn dat u blijft" beloning. 

 

Aanvullend ik kan ook nog niet via Mijn KPN naar TV+ blijkbaar kan dat blijkbaar enkel via de 'gewone' pagina. In tegenstelling tot wat ik hier lees. 

 

Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om je Hussel-abonnement te verlengen. Af het slim is dat is dan vraag twee.

Je kunt een Husselabonnement helemaal niet verlengen, je kunt hem alleen door laten lopen onder de bestaande condities.

Ik zal mijn Husselabonnement gewoon door laten lopen want ik betaal liever €3,50 per maand meer dan dat ik opgescheept zit met TV+.

Dat is wat KPN zelf zegt over de mogelijkheden. Daar hou ik mij dan maar aan.

Reputatie 7

Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om je Hussel-abonnement te verlengen. Af het slim is dat is dan vraag twee.

Je kunt een Husselabonnement helemaal niet verlengen, je kunt hem alleen door laten lopen onder de bestaande condities.

Ik zal mijn Husselabonnement gewoon door laten lopen want ik betaal liever €3,50 per maand meer dan dat ik opgescheept zit met TV+.

Dat is wat KPN zelf zegt over de mogelijkheden. Daar hou ik mij dan maar aan.

En toch denk ik dat het dan (als journalist) heel belangrijk is om door te vragen wat KPN dan onder dat "verlengen" verstaat want, geloof me of niet, een Husselabonnement is nooit "te verlengen" geweest en zal dat ook nooit gaan worden. Een Husselabonnement is alleen "aan te passen" maar de einddatum van het contract zal daarbij nooit veranderen. Ook op dit moment is het, zonder tussenkomst van de klantenservice, nog altijd niet mogelijk om een Husselabonnement te "verlengen" naar een TV+ abonnement.

Reputatie 7
Badge +7

@wjb Maar, ik heb vorig jaar in september toch echt mijn Hussel-abo verlengd. En dat betekent in de praktijk dat ik opnieuw een jaarcontract ben aangegaan, dus een nieuwe einddatum gekregen.

Ik heb dat toen niet via de site of app gedaan, maar telefonisch bij de klantenservice.

@wjb geen enkel abonnements vorm was zonder tussenkomst van de klantenservice te "verlengen". Wijzigen naar TV+ is voor mij geen "verlenging" ook het voor 12 maanden opnieuw vastleggen met een "geef me korting of ik stap over" aanbod is in mijn ogen niet echt een verlenging.

Of we "nu"  onze huidige hussel abonnementen met een tijdelijk aanbod kunnen "verlengen" is weer een ander verhaal. 

Reputatie 7

Ook ik ben van mening dat het verlengen van een vast abonnement niet bestaat en dat er altijd sprake is van het aangaan van een nieuw abonnement.

Dat is ook precies waarom ik aangeef dat het voor mij niet duidelijk is wat KPN bedoelt met

  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie

@wjb ik begrijp nu werkelijk niet waarom je zo persoonlijk moet worden in je reactie. Maar als jij zegt dat het niet kan dan beslissen wij bij deze dat het niet kan. Ik zal het morgen even doorgeven dat het niet kan. Dan kan niemand vanaf nu zich meer vergissen.

Ook ik ben van mening dat het verlengen van een vast abonnement niet bestaat en dat er altijd sprake is van het aangaan van een nieuw abonnement.

Dat is ook precies waarom ik aangeef dat het voor mij niet duidelijk is wat KPN bedoelt met

  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie

Ik lees dat als het opnieuw voor 12 maanden vastleggen met een tijdelijke korting. Wezenlijk vergelijkbaar met een vernieuwde overeenkomst van een mobiel abonnement.

Dus laten we JanD als voorbeeld nemen die is na de 23ste naar TV+ overgestapt, als dit een "verlenging is dan krijgt ook Jan de correctie. Want het is nog steeds onduidelijk. Want is huidige de TV+ propositie? Dan heeft Jan wel "geluk".

  • Voor de abonnementen die afgesloten zijn vóór 23 januari 2023 geldt de inflatiecorrectie 
  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie
  • Voor onze huidige abonnementen die afgesloten zijn na 23 januari 2023 geldt er geen inflatiecorrectie