KPN inflatiecorrectie 2023

  • 1 June 2023
  • 512 reacties
  • 17727 keer bekeken
KPN inflatiecorrectie 2023

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

512 reacties

Ik vind het opmerkelijk dat jij dit vol blijft houden terwijl

  • hier in dit topic iemand aangeeft dit in april nog gedaan te hebben
  • er op andere plekken op internet bijv forum Tweakers ook meldingen erover zijn
  • en dat KPN desgevraagd stelt dat onder bepaalde omstandigheden deze mogelijkheid bestaat

 

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij is het altijd al zo geweest dat verlengen betekent dat je overgaat naar de nieuwste abonnementsvorm. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Wat is het nut van verlengen dan ook als het abonnement gewoon hetzelfde blijft? 

 

Wat is het nut van verlengen dan ook als het abonnement gewoon hetzelfde blijft? 

Simpel een xx aantal maanden korting. Het fenomeen wat menig klant doet bij elke provider. 

 

Of op dit moment Hussel met korting beter is dan switchen naar TV+ is weer een ander ding. Of het wel of niet mogelijk is om een Hussel abonnement te "Verlengen" laat ik buiten beschouwing.

Reputatie 7

Volgens mij is het altijd al zo geweest dat verlengen betekent dat je overgaat naar de nieuwste abonnementsvorm. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn. Wat is het nut van verlengen dan ook als het abonnement gewoon hetzelfde blijft? 

Dat is ook niet anders en dat betekent dat bij "verlengen" na 23 januari 2023 er per definitie een TV+ abonnement aangegaan zal worden immers het Husselabonnement bestond vanaf die datum feitelijk niet meer in de verkoopkanalen.

Reputatie 7
Badge +24

@wjb en de rest. De beloofde terugkoppeling. Wanneer een klant in die periode verlengt, tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023, en overgegaan is van Hussel naar TV+ zal er geen inflatiecorrectie worden doorberekend. 

Reputatie 7

Ik vind het opmerkelijk dat jij dit vol blijft houden terwijl

  • hier in dit topic iemand aangeeft dit in april nog gedaan te hebben

Wie dan?

Heb je een link?

Reputatie 7

@wjb  en de rest De beloofde terugkoppeling. Wanneer een klant in die periode verlengt, tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023, en overgegaan is van Hussel naar TV+ zal er geen inflatiecorrectie worden doorberekend. 

Dat is mooi en ook wat ik had verwacht maar dan is mijn volgende vraag wat @Shyrin_ bedoelt met

  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie

Dat is dus blijkbaar niet zo.

Ik vind het opmerkelijk dat jij dit vol blijft houden terwijl

  • hier in dit topic iemand aangeeft dit in april nog gedaan te hebben

Wie dan?

Heb je een link?

Op dit forum im dit topic bijvoorbeeld hier: 

 

Reputatie 7

Ik vind het opmerkelijk dat jij dit vol blijft houden terwijl

  • hier in dit topic iemand aangeeft dit in april nog gedaan te hebben

Wie dan?

Heb je een link?

Op dit forum im dit topic bijvoorbeeld hier: 

Ik dacht al dat je met het bericht van @Yur2 zou komen, maar lees dat bericht nog eens heel aandachtig en stel je vervolgens de vraag of @Yur2 zijn Husselabonnement in april heeft "verlengd". Ik denk dat het antwoord nee is.

Voor mij is vooral het laatste punt het belangrijkst. En ik ga er vanuit dat als het uit die bron komt dat er wel degelijk een groep klanten is (of het er nu 2 of een miljoen is) waarbij een Hussel-abonnement is verlengd. 

Reputatie 7
Badge +16

@wjb  en de rest De beloofde terugkoppeling. Wanneer een klant in die periode verlengd, tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023, overgegaan is van Hussel naar TV+ zal er geen inflatiecorrectie worden doorberekend. 

Super! Dat betekend dus dat ik geen verhoging krijg. Fijn nieuws zo op de maandag. 
 

@wjb toen ik in februari dit jaar belde voor een nieuwe aanbieding is mij gewoon een keus geboden om mijn bestaande hussel te verlengen met een jaar of te verlengen naar TV+ met 1 jaar. 

Ik vind het opmerkelijk dat jij dit vol blijft houden terwijl

  • hier in dit topic iemand aangeeft dit in april nog gedaan te hebben

Wie dan?

Heb je een link?

Op dit forum im dit topic bijvoorbeeld hier: 

Ik dacht al dat je met het bericht van @Yur2 zou komen, maar lees dat bericht nog eens heel aandachtig en stel je vervolgens de vraag of @Yur2 zijn Husselabonnement in april heeft "verlengd". Ik denk dat het antwoord nee is.

Goedemiddag, ik kan het volgende bevestigen:

  1. Ik heb vandaag mijn abonnement “verlengd”, dat wil zeggen ik ben een nieuw jaarcontract aangegaan en tevens overgestapt naar TV+. Ik kreeg hierbij 3 maanden 20 euro "blijfkorting” en 6 maanden “TV+ voor half geld”. Dit zal per persoon anders zijn wat je kan krijgen/ wat je wordt aangeboden. In vergelijking met overstappen naar concurrent is het mager, maar ik wilde toch graag blijven i.v.m. goede ervaring en meelopende mobiele abonnementen.
  2. wjb heeft zowel gelijk als ongelijk :) . De gewone servicedesk kon wel mijn abonnement met een jaar verlengen, maar dan alleen naar TV+. Echter:
  3. De gewone servicedesk kon mij geheel geen korting aanbieden, maar kon me wel doorzetten naar een afdeling die dat wel zou kunnen
  4. Die afdeling kon ZOWEL mijn bestaande contract met een jaar “verlengen” (ook met soortgelijke kortingen, iets minder korting en iets duurder), maar kon dus ook nieuw TV+ contract doen. Ik heb dat laatste gekozen omdat dit na 3 maanden 5 euro goedkoper is en na 6 maanden 8 euro goedkoper dan het met korting laten doorlopen van huidig abonnement. Dus als je vasthoudend bent kun je - ook nu nog - wel degelijk je Hussel contract een jaar verlegen met wat korting.

Ik noem het “als bestaande klant opnieuw aangaan van een jaarcontract met wat blijf-korting” verlengen, omdat dat ook de enige zinvolle “verlenging” is, je kunt uiteraard ook gewoon na de einddatum van je contract nix doen, dan blijf je ook gewoon je huidige product houden.

Reputatie 7
Badge +16

 

@wjb  en de rest De beloofde terugkoppeling. Wanneer een klant in die periode verlengd, tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023, overgegaan is van Hussel naar TV+ zal er geen inflatiecorrectie worden doorberekend. 

Dat is mooi en ook wat ik had verwacht maar dan is mijn volgende vraag wat @Shyrin_ bedoelt met

  • Voor de abonnementen die verlengd zijn tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023 geldt de inflatiecorrectie

Dat is dus blijkbaar niet zo.

 

👇🏾
 

Je kan het Hussel abonnement verlengen zonder over te stappen naar TV+ of binnen Hussel het abonnement met andere diensten op te bouwen. Dit kan gebeurd zijn als zelf voor extra maandelijkse korting voor bestaande klant.

Dit klopt, vandaar dat ik deze periode zo specifiek benoem. 

Reputatie 7

Je kan het Hussel abonnement verlengen zonder over te stappen naar TV+ of binnen Hussel het abonnement met andere diensten op te bouwen. Dit kan gebeurd zijn als zelf voor extra maandelijkse korting voor bestaande klant.

Dit klopt, vandaar dat ik deze periode zo specifiek benoem. 

Dat is dan zeker alleen via de afdeling retainment?

 

Dit klopt, vandaar dat ik deze periode zo specifiek benoem. 

Dat is dan zeker alleen via de afdeling retainment?

Dat lijkt mij wel duidelijk en logisch. 

 

Zojuist mijn berichtje gekregen € 3,78 erbij een slordige € 65,00 voor 100/100, TV en Telefoon. Eerst maar eens telefoon laten vallen daarna zien we wel verder.

Ik heb even gekeken naar mijn nieuwe prijs en wat als ik nieuwe klant wordt. Ik betaal als vaste klant dus meer als een nieuwe klant met de verhoging. Ik heb een oud contract al jaren dezelfde en daardoor wordt je gestraft. 
Ga maar opzeggen en opnieuw afsluiten of toch maar eens verder kijken dan.

 

Zojuist mijn berichtje gekregen € 3,78 erbij een slordige € 65,00 voor 100/100, TV en Telefoon. Eerst maar eens telefoon laten vallen daarna zien we wel verder.

Nog eens beter naar de laatste factuur gekeken  21% btw daar schrok ik van. Zeker omdat in ieder geval internet noodzakelijk kwaad aan het worden is. De inflatiecorrectie prima maar die hoge btw dat kan toch wel anders?

Reputatie 7
Badge +24

 

Zojuist mijn berichtje gekregen € 3,78 erbij een slordige € 65,00 voor 100/100, TV en Telefoon. Eerst maar eens telefoon laten vallen daarna zien we wel verder.

Nog eens beter naar de laatste factuur gekeken  21% btw daar schrok ik van. Zeker omdat in ieder geval internet noodzakelijk kwaad aan het worden is. De inflatiecorrectie prima maar die hoge btw dat kan toch wel anders?

Sowieso kan KPN daar niets aan doen. Daarvoor moet u in Den Haag zijn.

Maar ik acht de kans heel klein dat btw op internet ooit lager word.

Reputatie 7
Badge +7

Vandaag de mail gekregen. Mijn Hussel-abo gaat vanaf juli 3,46 euro duurder worden. Als ik goed gerekend heb, is daarmee een abo op tv+ goedkoper. Maar ja, het tv+ kastje dat hier nog staat, kan mij nog steeds niet zo bekoren. En mijn vrouw al helemaal niet. (*Edit: en daarmee bedoel ik dat het kastje haar niet kan bekoren. Dus niet dat mijn vrouw mij niet kan bekoren. 🤣)

Ik zie het nog ff aan, denk ik.

Reputatie 7
Badge +8

@wjb  en de rest De beloofde terugkoppeling. Wanneer een klant in die periode verlengd, tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023, overgegaan is van Hussel naar TV+ zal er geen inflatiecorrectie worden doorberekend. 

Nice ik had net laatste dag maart omgezet naar TV+

@Nick83 klopt, dat dit niet bij de providers ligt.

De providers zouden namens hun klanten kunnen lobbyen voor 9% echter zal dat ook nooit gebeuren. Net als energie wat slechts tijdelijk naar 9% was gezet. 

Ik was gewoon verbaasd dat beide standaard hoog tarief zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Dankjewel @JanZ_  voor jouw reactie. 

Jij schreef : 

Nee, dat is onjuist. De verhoging mag per 1 juli plaatsvinden, dus ook in de toekomst. In dit geval juist beter omdat het later plaatsvindt. 


Mijn reactie daarop; 

Ik snap dat het gunstiger uitpakt, maar dat is juridisch alleen niet juist. 

Per 1 juli 2023 is per 1 juli 2023. En niet vanaf bijvoorbeeld 15 juli 2023. 

Uit het artikel : 

 

Graag een reactie hierop. 

 

 

Wie van de moderators durft hier inhoudelijk op te reageren? 

https://www.schrijfwijzer.nl/taalvragen/verwarwoordenboek/verwarwoord/420

 

https://www.schrijfwijzer.nl/taalvragen/verwarwoordenboek/verwarwoord/405/op-per

 

Taalkundig klopt het. 

 

Reputatie 7
Badge +7

@wjb  en de rest De beloofde terugkoppeling. Wanneer een klant in die periode verlengd, tussen 23 januari 2023 en 01 april 2023, overgegaan is van Hussel naar TV+ zal er geen inflatiecorrectie worden doorberekend. 

Bedankt voor de verduidelijking. Ik zal de correctie ondergaan 😅. Mijn ouders hebben net geluk en kunnen nog een tijdje voor de oude prijzen genieten van internet en tv(+). Ik zal de boodschap overbrengen 😊

Wat een gedoe over de correctie. Kunnen we de inflatie niet gewoon afschaffen.

 

Reputatie 7
Badge +7

@Nick83 klopt, dat dit niet bij de providers ligt.

De providers zouden namens hun klanten kunnen lobbyen voor 9% echter zal dat ook nooit gebeuren. Net als energie wat slechts tijdelijk naar 9% was gezet. 

Ik was gewoon verbaasd dat beide standaard hoog tarief zijn.

Helemaal eens. Internet is een basisbehoefte. Zeker nu de digitalisering in stroomversnelling komt zou iedere Nederlander een betaalbare kwaliteitsverbinding (KPN 😃) moeten kunnen betalen. Bed, Bad, Brood en Betaalbaarinternet dus.