KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

En die mogen ze morgen van mij ook weer direct gaan verwijderen. Als je een opname hebt bekeken en op stop hebt gedrukt, dan ga je namelijk niet terug naar de betreffende opname zodat je die kunt verwijderen, maar je gaat naar de laatste opname die gemaakt is.

Als je dit niet in de gaten hebt, dan verwijder je dus mooi de verkeerde opnames.

Foutje, bedankt!

Reputatie 7

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

Geluid is nog steeds erg zacht

Ben benieuwd naar de releasenotes!

 

We zijn vandaag begonnen met het her-uitrollen hiervan. Dit zal in, naar verwachting, drie groepen gebeuren. De volgende twee staan gepland voor 20 en 22 oktober. 

Reputatie 7

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

En die mogen ze morgen van mij ook weer direct gaan verwijderen. Als je een opname hebt bekeken en op stop hebt gedrukt, dan ga je namelijk niet terug naar de betreffende opname zodat je die kunt verwijderen, maar je gaat naar de laatste opname die gemaakt is.

Als je dit niet in de gaten hebt, dan verwijder je dus mooi de verkeerde opnames.

Foutje, bedankt!

Wil je het eens met de terugknop proberen, @Dirck? Ik heb hier namelijk de andere versie van de afstandsbediening en die heeft de stopknop niet meer. Dus ik gebruik de terugknop en kom dan netjes uit op de opname die ik net gestopt heb. 

Reputatie 6
Badge +3

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

Geluid is nog steeds erg zacht

Ben benieuwd naar de releasenotes!

 

We zijn vandaag begonnen met het her-uitrollen hiervan. Dit zal in, naar verwachting, drie groepen gebeuren. De volgende twee staan gepland voor 20 en 22 oktober. 

Die uitzondering van de extra twee data werden niet door jou gecommuniceerd volgens mij. Zou allemaal rondom dit weekend zijn opgelost als ik het me goed herinner?!

Reputatie 7
Badge +16

Ik zet het hier neer, weet niet zeker of dit met het nieuwe menu te maken heeft.
Op de Arris 5202 loopt het geluid niet synchroon (lipsync) bij live tv. 

Klopt, heb ik hier ook ontzettend last van. Gelukkig ben ik niet de enige. 

‘Gelukkig’ Dan hoef ik de hele reutemeteut niet continu door te lopen :-) 

Nee inderdaad. Ik merk dat het geluid juist achterloopt en dan heeft vertraging toevoegen niet heel veel zin. Dus ze moeten even weer aan de slag.

@ChrisWissink Ik heb nu sbs9 (21.14) er op staan met de film Get Carter en het loopt behoorlijk achter. Andere zender, bv. rtl4 geen probleem. Het is ook niet bij elke zender lijkt het. 

@Anneke-Anna Heb het ook verschillend inderdaad. Bijvoorbeed Jinek is het ergste of bureau 040. 
Ik zie nu met jouw film als voorbeeld ook dat het geluid voor loopt op de beweging van de monden. @Erik_ Kunnen we hier wat mee naar het itv team?

Reputatie 4
Badge +2

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

En die mogen ze morgen van mij ook weer direct gaan verwijderen. Als je een opname hebt bekeken en op stop hebt gedrukt, dan ga je namelijk niet terug naar de betreffende opname zodat je die kunt verwijderen, maar je gaat naar de laatste opname die gemaakt is.

Als je dit niet in de gaten hebt, dan verwijder je dus mooi de verkeerde opnames.

Foutje, bedankt!

Wil je het eens met de terugknop proberen, @Dirck? Ik heb hier namelijk de andere versie van de afstandsbediening en die heeft de stopknop niet meer. Dus ik gebruik de terugknop en kom dan netjes uit op de opname die ik net gestopt heb. 


Maakt niks uit. Met zowel de stopknop als de terugknop kom ik op de laatst gemaakte opname uit. Dit was gisteren nog niet zo.

Sinds de recente upgrade van de kpn digitale tv ontvangers, nieuwe look en feel, reageren de menu's ontzettend traag. Erg vervelend dat deze updates op deze manier worden verspreid, ik zou liefst terug willen. 

De tv gids openen duurt 5 a 6 seconden, vervolgens overschakelen naar een andere zender kost ook zeker 5 seconden voordat het beeld verschijnt.

Hebben anderen hier ook last van?

Zijn er oplossingen beschikbaar? Ik heb al diverse keren de firmware geüpdatet, maar het word er niet beter van.

Komen hier nog updates voor? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 2
Badge

Ja er zijn meer mensen die hier last van hebben, en dat al enkele maanden. KPN belooft beterschap maar dat blijft tot op heden uit. Dus dennk dat je er maar aan moet wennen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

Dus dennk dat je er maar aan moet wennen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dacht het niet. Onderdanig gedrag waar je wel duur voor betaald komt in mijn woordenboek niet voor.

Als de traagheid niet verholpen wordt en dus de KPN kwaliteit niet terugkomt, verander ik van provider, dan betaal ik minder voor momenteel dezelfde mindere “kwaliteit”. 

Beste KPN. Het is nu maand geleden dat jullie deze update heb opgedrongen.  Waar jullie vinden dat t leuk is om plots een groot nutteloos plaatje te laten zien van t programma dat geselecteerd is. Wat dan in de plaats komt van de Beeld in beeld van programma wat je al keek. Graag deze terug. 
 

grootste ergenis is de traagheid van het menu.  Echt dramatisch. En ja heb ook al reset en opnieuw geïnstalleerd.  En nee dat hielp geen fluit.  Nu is het ik druk op Gids. Wacht 3-5sec en daar verschijnt deze. Maar eerst alleen blauw. En na weer sec de letters. 
echt dramatisch. Je zou verwachten van een ‘tech’ bedrijf dat nieuw menu eerst in beta getest word en alles bekeken en dan in real world. Niet in een test kan omgeving want daar werkt t altijd beter. 
 

ik hoop Snel dat dit traagheidsprobleem snel (na maand nog niet verbeterd) opgelost word. 
fijne dag. 

Reputatie 6
Badge +3

Pip is weer terug!
UI 4.107.213
SW: 8.0.107_1

Geluid is nog steeds erg zacht

Ben benieuwd naar de releasenotes!

 

We zijn vandaag begonnen met het her-uitrollen hiervan. Dit zal in, naar verwachting, drie groepen gebeuren. De volgende twee staan gepland voor 20 en 22 oktober. 

Die uitzondering van de extra twee data werden niet door jou gecommuniceerd volgens mij. Zou allemaal rondom dit weekend zijn opgelost als ik het me goed herinner?!

Het valt me op dat wanneer ik een (kritische) vraag stel of opmerking maak,, daar nooit op wordt gereageerd door de betreffende MOD! Meerdere keren gebeurd.

Reputatie 2
Badge

Dus dennk dat je er maar aan moet wennen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dacht het niet. Onderdanig gedrag waar je wel duur voor betaald komt in mijn woordenboek niet voor.

Als de traagheid niet verholpen wordt en dus de KPN kwaliteit niet terugkomt, verander ik van provider, dan betaal ik minder voor momenteel dezelfde mindere “kwaliteit”. 

 Zeg ook niet dat ik er niets mee doe, maar heb nog geen alternatief gevonden die minder kost dan mijn huidige opstelling.

Reputatie 6
Badge +7

Helemaal eens!

 

Het spontaan opstarten hebben we nu geruime tijd niet gezien maar de reactiesnelheid van het menu doen mij zeer sterk denken aan mijn reden van overstappen van Ziggo naar KPN namelijk het product horizon box xl wat een wanproduct was en hieraan (kon?) niets worden gedaan.

Wat kon ik doen? De overstap naar KPN maken.

 

Nu Ziggo de mediabox next heeft is dat probleem getackeld en samen met Vodafone wordt het interessanter dan ooit.

 

Aangezien er ook nog steeds geen nieuws is op het aangekondigde glasvezelnetwerk en mijn mobiele abonnementen bijna vrij zijn is de kans zeer groot aanwezig dat ik binnen afzienbare tijd weer de overstap ga maken.

 

Misschien ooit weer terug als er ooit glasvezel komt maar misschien ook niet.

Jammer KPN van dit gepruts.

Badge +12

Sinds de nieuwe software heb ik niets anders dan problemen met tv kijken. Wij hebben een Arris 2952, en vandaag maar weer eens gebeld. Weer alles moeten resetten en dan pas doet die het weer. Het is inmiddels al ong 5 weken aan de gang, en nog steeds is er geen oplossing. Vandaag maar gezegd dat ik het abbonements geld laat storneren, omdat KPN niet levert wat ze beloven.

Kijken wat er uitkomt.

Met je opmerking dat je gaat storneren? Antwoord: Niets. Als je niet betaald sluiten ze je op een gegeven moment gewoon af. Los van het feit dat je volledig gelijk hebt gaat KPN echt geen druk voelen als je roept dat je gaat storneren. 

Badge +12

Sinds de recente upgrade van de kpn digitale tv ontvangers, nieuwe look en feel, reageren de menu's ontzettend traag. Erg vervelend dat deze updates op deze manier worden verspreid, ik zou liefst terug willen. 

De tv gids openen duurt 5 a 6 seconden, vervolgens overschakelen naar een andere zender kost ook zeker 5 seconden voordat het beeld verschijnt.

Hebben anderen hier ook last van?

Zijn er oplossingen beschikbaar? Ik heb al diverse keren de firmware geüpdatet, maar het word er niet beter van.

Komen hier nog updates voor? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Verwacht geen rechtsreeks antwoord op deze vraag (helaas). Lees even de 93 pagina's door...dan lees je dat veel mensen dit probleem hebben. KPN zegt dat er achter de schermen gewerkt wordt aan verbetering (ook omdat terugdraaien van de update niet mogelijk is).

Sinds de nieuwe software heb ik niets anders dan problemen met tv kijken. Wij hebben een Arris 2952, en vandaag maar weer eens gebeld. Weer alles moeten resetten en dan pas doet die het weer. Het is inmiddels al ong 5 weken aan de gang, en nog steeds is er geen oplossing. Vandaag maar gezegd dat ik het abbonements geld laat storneren, omdat KPN niet levert wat ze beloven.

Kijken wat er uitkomt.

Met je opmerking dat je gaat storneren? Antwoord: Niets. Als je niet betaald sluiten ze je op een gegeven moment gewoon af. Los van het feit dat je volledig gelijk hebt gaat KPN echt geen druk voelen als je roept dat je gaat storneren. 

Net als dreigen met ‘opstappen’, daar wordt KPN niet warm of koud van. Geen handvol maar een land vol klanten.

 

Reputatie 5
Badge +2

KPN zegt dat er achter de schermen gewerkt wordt aan verbetering (ook omdat terugdraaien van de update niet mogelijk is).

Gezwets.
Natuurlijk kun je het terugdraaien, alleen willen ze niet.

Nogmaals kpn, geef informatie en een roadmap hoe / wanneer / wat gaat worden opgelost.
Doe een rollback, dan kun je op je gemak knutselen aan de nieuwe ‘software’ totdat
het bruikbaar is. (deze versie is niet levensvatbaar)

En geef regelmatig updates over de stand van zaken en wanneer wat is opgelost.
“We werken eraan” volstaat niet, deadlines moeten er zijn…
(je kop in het zand steken en hopen dat het overwaait werkt ook niet, dit gaat zeker niet weg)

 

KPN zegt dat er achter de schermen gewerkt wordt aan verbetering (ook omdat terugdraaien van de update niet mogelijk is).

Gezwets.
Natuurlijk kun je het terugdraaien, alleen willen ze niet.

Ik begrijp dat jij goed thuis bent in ICT-projecten. Wellicht dat je dan ook weet dat in zulke projecten nog wel eens een "point-of-no-return” zit en dat het dan dus niet meer mogelijk is om de boel terug te draaien. In mijn leven als ICT-er ben zoiets meermalen tegengekomen. Wat ik er tot nu toe van begrepen heb is dat KPN op dit gebied dat punt al lang gepasseerd is en dat de boel dus inderdaad niet meer teruggedraaid kan worden, of ze dat nu willen of niet. Of ze e.e.a. van te voeren voldoende getest en voorbereid hebben kan ik niet beoordelen: ik was daar niet bij betrokken, zoals verreweg de meesten van ons. Anderzijds weet ik wel een beetje van de organisatie van KPN en hun werkwijze, i.i.g. genoeg om te weten dat ze ook niet over één nacht ijs gaan.

Tenslotte weet ik ook dat er zich soms onverwachte situaties kunnen voordoen in de "real world” die je met de beste wil van de wereld niet door goede voorbereiding noch door uitvoerig testen kunt voorzien en die zich soms pas voordoen als je al niet meer terug kunt. Of dat hier ook het geval ik kan ik wederom niet beoordelen.

Reputatie 5
Badge +2

Zolang er geen onvervangbare onderdelen verschrot zijn, is terugdraaien altijd mogelijk.
Het kan zijn dat het kostbaar is veel werk, maar da’s wat anders, het is nu eenmaal zo.
(als je je billen brand moet je op de blaren zitten)

Ik heb heel complexe projecten gedaan, en zo’n debacle heb ik nog nooit meegemaakt.
Dit soort fouten is volkomen voorspelbaar en er is geen excuus voor.
(met goede ‘real-world’ testen voor de uitrol was dit nooit gebeurd)

Ze gaan zeker niet over één nacht ijs: ze zijn er door gezakt...

Reputatie 7
Badge +10

Het hoeft wat mij betreft niet teruggedraaid worden, want de layout vind ik persoonlijk niet lelijk, best mooi eigenlijk

Die $%#<%~£!!!! (censuur) problemen moeten opgelost worden zodat het gemak én snelheid op alle ontvangers overeenkomen met de ‘oude’ firmware, en terugkomt. 

Reputatie 5
Badge +2

Oplossen zal nog lang duren, ik heb geen zin om zolang aan te blijven modderen met die gammele zooi.
Hoe het menu of gids eruit ziet is bijzaak, daar ga ik niet de hele avond naar zitten kijken…

Hoofdzaak: moet simpel, snel, en goed werken. (en momenteel doet ‘t dat alledrie niet… )
Nieuwe gids/menu ziet er  vergeleken een ‘echt’ programma als OpenPLI nog steeds lelijk
en oubollig uit (zo zagen programma’s 10+ jaar geleden uit)

Je zou toch mogen verwachten dat je nu uit skins zou kunnen kiezen om je programma zelf
‘aan te kleden’ zoals je zelf mooi vindt.

Reputatie 7
Badge +10

Net als dreigen met ‘opstappen’, daar wordt KPN niet warm of koud van. Geen handvol maar een land vol klanten.

 

Ik spreek voor mijzelf wanneer ik zeg dat ik mij geen enkele illusie maak dat KPN om mij verlegen zit  :wink:

Maar ik zit ook niet om KPN verlegen.

Wanneer de kwaliteit minder wordt en het in mijn ogen erop begint te lijken dat er maar wat aangerommeld wordt het laatste jaar zeker, maar ik wel voor kwaliteit betaal, (daarom ben ik ook klant bij KPN geworden, om die kwaliteit) en dit zienderogen achteruit zie gaan, dan houdt het bij mij ook een keer op.

 

Inderdaad, er is momenteel een aanbieding en ik denk dat we gaan overstappen. Dat menu is heel erg gebruikersonvriendelijk, je moet heel vaak klikken om ergens te komen, je hebt geen beeld meer als je in de gids kijkt,zoals eerst en het reageert inderdaad heel erg traag. Ook videomenu is  erg op achteruit gegaan. Zuur, wanneer je elk jaar meer en meer moet betalen zonder enige verklaring. Nieuwe abonnementen zijn vaak ook voordeliger dan voor leden zoals wij die al decennia bij kpn zitten.

Reputatie 1

Sorry, dit is echt geen leuk tv kijken meer zo. Wat slecht!! Hoe zit het met garantie? Leveren wat jullie beloven? En ook nog eens een van de duurdere zijn.... 

Reputatie 2

Hallo,

We zijn al enige tijd geleden om gezet naar de nieuwe software maar sindsdien is het een drama.

De TV gids is traag en de algehele bediening reageert niet lekker.  

We hebben hier een arris 2952.

De oude software was prima kunnen we die niet terug krijgen?

ik heb al verschillende keren de boel uit en aan gezet en ook de software opnieuw geladen maar het blijft traag.

Het werkt allemaal wel   a     l     e    e   n        erg      l  a    n   g   z  a   a  m.