KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Is er al meer bekend over het probleem dat ik sinds donderdag heb na de laatste update?

Na het bekijken van een opname kom je niet meer in het scherm terug van die opname, maar krijg je het scherm te zien van een andere opname. Met als resultaat dat je dus de verkeerde opname gaat verwijderen.

Dit lijkt me toch een serieus probleem en ik vind het dan ook vreemd dat er nog geen andere klachten hierover te vinden zijn!

@Dirck en @PeterG Ja, ook ik heb zojuist dit bijzondere verschijnsel mogen ervaren: Ik zette een oude opname stop en kwam toen uit in het info-scherm van de nieuwste opname. Heel bijzonder.

Hopelijk wordt deze bug er snel uitgehaald @Erwin_ 

Badge +12

Ik heb hier nu 2 stuks VIP5202. Nergens last van. Menu is mooi, snel etc. Zegt genoeg lijkt me alleen wordt dat een flinke kostenpost voor KPN. Ik begrijp gewoon niet dat KPN bij vervanging van een box niet gelijk de VIP5202 uitlevert.

Reputatie 5
Badge +2

Is het menu dan ook anders? Ik bedoel duidelijk bv welke kleurknoppen waarvoor dienen in de gids? Pip aanwezig in de gids? Opnames stoppen kom je in het juiste programma menu? Dat soort dingen.

Badge +12

Menu is gewoon het nieuwe menu. Het is anders dan het vorige, mee eens. Het is even wennen, mee eens. Pip is er nu even uitgehaald maar daar heb ik niet zo op gelet. Volgens mij werkte het gewoon en opnames kijken gaat ook goed. Misschien zijn er dus wel issues maar op de manier waarop ik de boxen gebruik heb ik nergens last van.

Reputatie 7

Pip is er nu even uitgehaald maar daar heb ik niet zo op gelet.

Als je UI versie 4.107.213 is dan kan je in het menu de PiP aan zetten, de foto in de rechterbovenhoek wordt dan vervangen door de lopende uitzending.

Reputatie 5
Badge +2

Nou, dan is het duidelijk. Binnenkort alle klanten nieuwe kastjes, een excuusbrief en komende maanden korting als schadeloosstelling voor het enorme ongemak! Lezen jullie mee KPN?

Badge +12

Pip is er nu even uitgehaald maar daar heb ik niet zo op gelet.

Als je UI versie 4.107.213 is dan kan je in het menu de PiP aan zetten, de foto in de rechterbovenhoek wordt dan vervangen door de lopende uitzending.

O dat werkt bij mij inderdaad.

Reputatie 5
Badge +2

Lezen jullie mee KPN?

Daar komt natuurlijk geen antwoord op...:relaxed:
Ze kunnen moeilijk toegeven dat dit een ‘self-inflicted’ en geheel voorspelbaar debacle is…
Zoals ik eerder zei, de Trump methode: doen alsof je neus bloedt en alles ontkennen… (‘fake news’… :relaxed: )

Badge +12

Nou, dan is het duidelijk. Binnenkort alle klanten nieuwe kastjes, een excuusbrief en komende maanden korting als schadeloosstelling voor het enorme ongemak! Lezen jullie mee KPN?

Dat gaan ze echt niet doen of het kastje moet kapot zijn maar ik kees hier dat KPN dan een vervangende VIP2952 of HMB2260 opstuurt (en dus geen VIP5202). 

Reputatie 5
Badge +2

Definieer kapot. Het functioneert i.i.g. niet zoals bedoeld en is niet te repareren. Kastje is niet van ons, betaal netjes elke maand huur.

Reputatie 7

Als je echt de VIP5202 wilt hebben neem dan zes maanden het 4K pakket.

Dat kost je in totaal €15,- en na zes maanden kan je het 4K pakket weer opzeggen maar hoef je de VIP5202's niet meer om te ruilen.

Badge +12

Definieer kapot. Het functioneert i.i.g. niet zoals bedoeld en is niet te repareren. Kastje is niet van ons, betaal netjes elke maand huur.

Het kastje zelf is dan niet kapot en daar heb ik het over (meer hardwarematig kapot dus). 

Reputatie 5
Badge +2

'Het kastje zelf is dan niet kapot en daar heb ik het over (meer hardwarematig kapot dus). '

 

Geen (passende) ondersteuning meer, is dus end of life.

Badge +12

'Het kastje zelf is dan niet kapot en daar heb ik het over (meer hardwarematig kapot dus). '

 

Geen (passende) ondersteuning meer, is dus end of life.

Ik denk dat je dat niet gaat winnen.

 

Reputatie 5
Badge +2

Denk het ook niet... :weary::tired_face: maar heb wel gelijk. Net als de anderen op dit forum.....

Reputatie 6
Badge +4

En het is na 95 pagina's met klachten nog altijd niet opgelost. Hier is de gids nog altijd extreem traag, tussen de 5 en 7 sec voordat deze reageert, soms langer. Maar voor mij is het plezier van tv kijken er inmiddels ver af. Kijk nog maar zeer zelden tv. Oorzaak? De puinhoop die KPN ervan gemaakt heeft met het nieuwe menu. Maar wel iedere maand ruim 62 euro van mijn rekening af schrijven. Ja dat kunnen ze goed, maar iets opleveren wat werkt is teveel gevraagd. En als je belt krijg je iemand aan de lijn die amper weet hoe een tv er uit ziet en geen benul heeft waar het over gaat.

In mijn ogen is KPN toch echt heel hard achteruit gegaan. Meer dan een zeer magere 2 van de 10 punten kan ik helaas niet meer geven voor de kwaliteit en service van KPN. En ik vrees dat dit eerder lager dan hoger zal worden. 

 

Badge +12

En het is na 95 pagina's met klachten nog altijd niet opgelost. Hier is de gids nog altijd extreem traag, tussen de 5 en 7 sec voordat deze reageert, soms langer. Maar voor mij is het plezier van tv kijken er inmiddels ver af. Kijk nog maar zeer zelden tv. Oorzaak? De puinhoop die KPN ervan gemaakt heeft met het nieuwe menu. Maar wel iedere maand ruim 62 euro van mijn rekening af schrijven. Ja dat kunnen ze goed, maar iets opleveren wat werkt is teveel gevraagd. En als je belt krijg je iemand aan de lijn die amper weet hoe een tv er uit ziet en geen benul heeft waar het over gaat.

In mijn ogen is KPN toch echt heel hard achteruit gegaan. Meer dan een zeer magere 2 van de 10 punten kan ik helaas niet meer geven voor de kwaliteit en service van KPN. En ik vrees dat dit eerder lager dan hoger zal worden. 

 

Het enige wat je kunt doen is hopen dat het zo snel mogelijk wordt opgelost. Wil je dat niet dan is de enige optie overstappen naar een andere provider (waar ongetwijfeld ook issues zijn). Dreigen met opzeggen of storneren zoals sommige aangeven, heeft totaal geen zin. De klantenservice over dit soort zaken bellen evenmin (die weten amper wat er speelt en kunnen het woord ‘techniek’ geeneens spellen). 

Dus...uitzitten en hopen dat het beter wordt, of overstappen..

Reputatie 5
Badge +2

Als je echt de VIP5202 wilt hebben neem dan zes maanden het 4K pakket.

Dat kost je in totaal €15,- en na zes maanden kan je het 4K pakket weer opzeggen maar hoef je de VIP5202's niet meer om te ruilen.

Je gelooft toch zelf niet dat er mensen gaan bijbetalen om weer fatsoenlijk tv te kunnen kijken, nadat KPN deze ellende over zichzelf afgeroepen heeft?  Het lost trouwens veel van de problemen niet op.

Reputatie 7

Als je echt de VIP5202 wilt hebben neem dan zes maanden het 4K pakket.

Dat kost je in totaal €15,- en na zes maanden kan je het 4K pakket weer opzeggen maar hoef je de VIP5202's niet meer om te ruilen.

Je gelooft toch zelf niet dat er mensen gaan bijbetalen om weer fatsoenlijk tv te kunnen kijken, nadat KPN deze ellende over zichzelf afgeroepen heeft?  Het lost trouwens veel van de problemen niet op.

Als ik 5 tot 7 seconden zou moeten wachten op het openen van de gids en ik zou weten dat ik dat probleem zou kunnen verhelpen door een "investering" van €15,- dan zou ik het wel weten.

Reputatie 4
Badge +2

Is er al meer bekend over het probleem dat ik sinds donderdag heb na de laatste update?

Na het bekijken van een opname kom je niet meer in het scherm terug van die opname, maar krijg je het scherm te zien van een andere opname. Met als resultaat dat je dus de verkeerde opname gaat verwijderen.

Dit lijkt me toch een serieus probleem en ik vind het dan ook vreemd dat er nog geen andere klachten hierover te vinden zijn!

@Dirck en @PeterG Ja, ook ik heb zojuist dit bijzondere verschijnsel mogen ervaren: Ik zette een oude opname stop en kwam toen uit in het info-scherm van de nieuwste opname. Heel bijzonder.

Hopelijk wordt deze bug er snel uitgehaald @Erwin_ 


Ik heb net gelezen dat nog maar een klein gedeelte van de klanten de nieuwste update hebben gekregen en dat volgende week de rest volgt. Dan zullen er vast meer klachten komen :wink:

Reputatie 6
Badge +4

Als je echt de VIP5202 wilt hebben neem dan zes maanden het 4K pakket.

Dat kost je in totaal €15,- en na zes maanden kan je het 4K pakket weer opzeggen maar hoef je de VIP5202's niet meer om te ruilen.

Je gelooft toch zelf niet dat er mensen gaan bijbetalen om weer fatsoenlijk tv te kunnen kijken, nadat KPN deze ellende over zichzelf afgeroepen heeft?  Het lost trouwens veel van de problemen niet op.

Als ik 5 tot 7 seconden zou moeten wachten op het openen van de gids en ik zou weten dat ik dat probleem zou kunnen verhelpen door een "investering" van €15,- dan zou ik het wel weten.

Sorry maar ik kijk nog liever helemaal geen tv meer dan dat ik KPN ook nog eens 15 euro ga geven voor een nieuwe ontvanger via een abonnement waar ik met mijn tv niets aan heb. 

Badge +12

Als je echt de VIP5202 wilt hebben neem dan zes maanden het 4K pakket.

Dat kost je in totaal €15,- en na zes maanden kan je het 4K pakket weer opzeggen maar hoef je de VIP5202's niet meer om te ruilen.

Je gelooft toch zelf niet dat er mensen gaan bijbetalen om weer fatsoenlijk tv te kunnen kijken, nadat KPN deze ellende over zichzelf afgeroepen heeft?  Het lost trouwens veel van de problemen niet op.

Als ik 5 tot 7 seconden zou moeten wachten op het openen van de gids en ik zou weten dat ik dat probleem zou kunnen verhelpen door een "investering" van €15,- dan zou ik het wel weten.

Ik heb net even getest en bij mij komt de gids (ruim) binnen 1 seconde in beeld. Da's toch wel een verschilletje. 

Reputatie 4
Badge +2

Nou, dan is het duidelijk. Binnenkort alle klanten nieuwe kastjes, een excuusbrief en komende maanden korting als schadeloosstelling voor het enorme ongemak! Lezen jullie mee KPN?

Dat gaan ze echt niet doen of het kastje moet kapot zijn maar ik kees hier dat KPN dan een vervangende VIP2952 of HMB2260 opstuurt (en dus geen VIP5202). 


Ik zit ook bij XS4ALL (al 18 jaar) en zie net op hun website dat ze nu standaard de VIP5202 leveren. Zal ze volgende week even bellen om mijn VIP2952 V2 om te ruilen voor de VIP5202.

Reputatie 6
Badge +3

Als je echt de VIP5202 wilt hebben neem dan zes maanden het 4K pakket.

Dat kost je in totaal €15,- en na zes maanden kan je het 4K pakket weer opzeggen maar hoef je de VIP5202's niet meer om te ruilen.

Je gelooft toch zelf niet dat er mensen gaan bijbetalen om weer fatsoenlijk tv te kunnen kijken, nadat KPN deze ellende over zichzelf afgeroepen heeft?  Het lost trouwens veel van de problemen niet op.

Als ik 5 tot 7 seconden zou moeten wachten op het openen van de gids en ik zou weten dat ik dat probleem zou kunnen verhelpen door een "investering" van €15,- dan zou ik het wel weten.

Ik heb net even getest en bij mij komt de gids (ruim) binnen 1 seconde in beeld. Da's toch wel een verschilletje. 

Mooi voor jou.

Reputatie 5
Badge +4

Nadat eerst heel veel Digitenne klanten zijn weggejaagd door de fratsen van KPN is het nu de beurt aan de Interactieve TV kijkers om in de problemen te zitten en er zeker mensen zijn die KPN voor gezien houden als dit nog langer gaat duren. Software updaten is niet hun sterkste kant, kan zo maar meer als een jaar overheen gaan,als het niet langer is. Een verbetering voor de Digitenne ontvangers zit er ook nog steeds niet aan te komen sinds 2019. Het zal mij benieuwen hoe lang dit gaat duren en hoeveel klanten het voor gezien houden. Op m'n Arcadyan HMB2260 is het niet ongestoord tv kijken , midden in een programma loopt hij vast en alleen reset en software opnieuw laden ( nb. 2 keer ) ben je 20 min verder en kan je niet verder kijken waar je gebleven was