KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb vanmorgen vroeg het ding wéér gereset en de nieuwste firmware er op gezet. Ben benieuwd of het goed gaat. 
 

Ik denk dat je zelf vooraf het antwoord al wel weet…  :relaxed: (al hoop je voor iets anders...)

 

Reputatie 7

Ik heb net in een ander topic een melding gezien van iemand die 'm vandaag heeft gekregen, maar had 'm zelf vanmorgen nog niet op de 8001 (op de 5202 vorige week vrijdag al).

Ik heb hem ontvangen op onze 8001.

Reputatie 7

Hoezo 3 sec? 5-6 hier. Glasaansluiting hier met 100/100.

Niet iedereen heeft last van het traag laden van de gids.

Bij ons wordt de gids binnen twee seconden geladen op onze HMB2260.

Zie dit bericht.

Reputatie 2

Sinds een paar dagen heb ik nu steeds dat als je een opname gedeeltelijk hebt bekeken, hij de volgende keer dat je hem start hij weer vanaf het begin start, en niet waar je gebleven was. Zeer irritant, moet je dus steeds weer zoeken naar het punt waar je gebleven was...

Hoezo 3 sec? 5-6 hier. Glasaansluiting hier met 100/100.

Niet iedereen heeft last van het traag laden van de gids.

Bij ons wordt de gids binnen twee seconden geladen op onze HMB2260.

Zie dit bericht.

Helaas heb ik een VIP2952. Weer volledig opnieuw geïnstalleerd, helaas maar minimale verbetering. De 2952 is echt niet meer geschikt. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb vanmorgen vroeg het ding wéér gereset en de nieuwste firmware er op gezet. Ben benieuwd of het goed gaat. 
 

Ik denk dat je zelf vooraf het antwoord al wel weet…  :relaxed: (al hoop je voor iets anders...)

 

Het was tegen beter weten in 😉 

Maar ik heb het in ieder geval gevraagd 😇

Reputatie 5
Badge +4

Afgelopen nacht/morgen zou de 2 uitrol van de nieuwste software plaatsvinden

UI:  4.107.213
SW: 8.0.107_1

Is deze uitrol afgelopen nacht ook echt uitgevoerd of toch weer stopgezet vanwege (weer) andere problemen?

Wij kregen de nieuwe software gistermiddag laat. Er is dus voortgang in. PiP zit er weer in en de opbouw van de gids gaat iets anders dan de vorige keer. Moet nog eens kijken of het ook sneller is en of er ook andere dingen veranderd zijn. Maar nogmaals de uitrol gaat “gewoon” door.

Reputatie 5
Badge +2

Zou handig zijn als ze vooraf een berichtje sturen, dan weet je wat er gaat gebeuren…
(nog steeds geen ‘uitrol” gezien hier...)

Maar nogmaals de uitrol gaat “gewoon” door.

Langzaam maar zeker. Is net een stoomwals : waar die geweest is, is alles kapot… :relaxed: 

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb net in een ander topic een melding gezien van iemand die 'm vandaag heeft gekregen, maar had 'm zelf vanmorgen nog niet op de 8001 (op de 5202 vorige week vrijdag al).

@Henk2304 ik heb deze update wel op de 8001, en PIP is weer terug. 

Ik heb PIP uit. Dat gebeweeg is zo onrustig en leidt af.

Ook bewegende reclames op websites vind ik een ramp. In apps ook vreeeselijk.

In het oude systeem zette ik de gids via het menu aan als er radio aanstond want dat was er ook geen PIP….

Reputatie 7

In het oude systeem zette ik de gids via het menu aan als er radio aanstond want dat was er ook geen PIP….

In het oude systeem waren de gidsen voor televisie en radio toch gescheiden?

Als je dan een radio zender geselecteerd had (om naar te luisteren) dan zag je toch alleen de radiozenders in de gids?

 

Ik hoop trouwens dat de gids voor televisie en radio op korte termijn weer gescheiden gaat/kan worden want persoonlijk vind ik het heel vervelend dat de radiozenders achteraan in de gids staan. Om die reden heb ik alle radiozenders uit mijn zenderlijst verwijderd uitgezonderd de drie zenders waar wij regelmatig naar luisteren. Ik kan me niet voorstellen dat dat de intentie is geweest van het samenvoegen van de gids voor televisie en radio.

Reputatie 5
Badge +4

Heb vanmiddag even wat tests gedaan (met dus de nieuwste software UI:  4.107.213
SW: 8.0.107_1 
op de ontvangers). Resultaat vwn het benaderen en verlaten van de gids na herhaalde metingen met een stopwatch erbij:

Gids van knop indrukken tot volledig “getoond”: ca. 2,6 seconden

Verlaten gids van knop indrukken tot terug bij TV beeld: ca. 2,3 seconden

Door de gids heen bladeren gaat vrijwel zonder vertraging. Dit is op onze HMB2260 ontvangers, glasvezel 50/50. 

wjb schreef: Als je dan een radio zender geselecteerd had (om naar te luisteren) dan zag je toch alleen de radiozenders in de gids?

Ja. Dat waren ze.

Maar via Menu → gids kon je wel kiezen voor radio- of tvgids.

Dus tijdens radio luisteren was zo wel de tvgids mogelijk.
En bij tv kijken de radiogids.

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb PIP uit. Dat gebeweeg is zo onrustig en leidt af.
Ook bewegende reclames op websites vind ik een ramp. In apps ook vreeeselijk.

Ik kan juist niet zonder. Vreselijk irritant als je de zender wel hoort maar niet ziet.
Als je wat langer in de gids bezig bent, is het wel zo handig als je niets hoeft te missen.

Bewegende reclames vind ik ook vreselijk. (stilstaande trouwens ook… :relaxed: )

 

Reputatie 7
Badge +9

Na de laatste update op mijn HMB2260 lijken er, voor mij, wat positieve verbeteringen te zijn:

  • meer tijd om zender (cijfers)in te typen
  • de tv-gids laat vanaf indrukken knop op AB in 2 seconden. Hoop dat het in een latere update nog gehalveerd kan worden 
  • PIP boven in tv-gids
Reputatie 1

de irritatie bij gebruik ITV blijft oplopen.
het compleet onvoorspelbare gedrag qua uitzending gemist is zeer ergerlijk.

vandaag Giro op Eurosport, 5u40 opname. 2 uur vooruit springen, systeem maakt daar iets anders van. zeg 5 minuten. meerdere keren achter elkaar werkt op dezelfde manier niet. ondanks dat je ruim voor het einde zit springt het hele systeem uit de opname?
compleet onbruikbaar zo die terugkijk functionaliteit.

de traagheid van het hele systeem op AB knopacties is sowieso ook weer aan het verergeren.

Reputatie 5
Badge +2

Vandaag weer hetzelfde:

De Arcadyan staat aan in stand by. Je zet hem aan met de AB. er gebeurt niets.

Je zet hem aan met de aan/uit (=stand by) knop bovenop het kastje. Er gebeurt niets.

Je moet het kastje met de knop aan de achterzijde aan/uit (= geen stand by) weer op stand by zetten. Dan gaat het ding herstarten, software laden en na enige tijd heb je weer beeld.

Maar deze keer weer iets anders: je krijgt geen beeld omdat de 2260 weer in stand by gaat.

Je drukt op de knop op de 2260. Er gebeurt niets.

Je drukt er nog een keer op. Er gebeurt weer niets.

Je drukt er nogmaals op en het KPN wonder geschiedt na enkele minuten zelfwerkzaamheid: beeld.

Ben ik nou echt de enige die dit heeft?

Reputatie 7
Badge +9

@Anto, dit lijkt mij geen verband te houden met de nieuwe software. Ik zou KPN bellen op 0800-0402. Spreek dan in dat je een medewerker wilt spreken. Of maak een eigen topic aan en vul je profiel zoveel als mogelijk in. Voordat je een reactie krijgt van een moderator kan wel een paar dagen duren. Bellen is dus sneller.

Reputatie 3
Badge

Er is een hinderlijke fout opgetreden tijdens de update naar de nieuwe interface.:

Als je een aantal opnamen heb klaarstaan en je bekijkt bijvoorbeeld de oudste opname, die onder aan de lijst staat.

Nadat je de uitzending heb bekeken stop je het afspelen, daarna heb je de keuze om de opname te verwijderen, als je op verwijderen drukt blijkt dat je de net bekeken opname niet heb verwijderd maar de nieuwste die je nog had willen zien.

Bij het stoppen blijft hij niet op de net bekeken uitzending staan maar schiet hij naar de bovenste opname die je nog wil kijken.

Bijzonder hinderlijk, en dit gebeurde niet bij de vorige software.

Dit gebeurt op mijn uhd als mijn oude HD ontvanger.

Reputatie 4
Badge +2

Er is een hinderlijke fout opgetreden tijdens de update naar de nieuwe interface.:

Als je een aantal opnamen heb klaarstaan en je bekijkt bijvoorbeeld de oudste opname, die onder aan de lijst staat.

Nadat je de uitzending heb bekeken stop je het afspelen, daarna heb je de keuze om de opname te verwijderen, als je op verwijderen drukt blijkt dat je de net bekeken opname niet heb verwijderd maar de nieuwste die je nog had willen zien.

Bij het stoppen blijft hij niet op de net bekeken uitzending staan maar schiet hij naar de bovenste opname die je nog wil kijken.

Bijzonder hinderlijk, en dit gebeurde niet bij de vorige software.

Dit gebeurt op mijn uhd als mijn oude HD ontvanger.


Hier heb ik ze vorige week ook al op gewezen, maar ondanks deze bug in de nieuwe software, hebben ze toch besloten om deze verder uit te rollen.

Reputatie 7
Badge +7

@Dirck Ja, je had vorige week dus helemaal gelijk met jouw vermoeden dat als ze deze update verder uitrollen dat dan vanzelf meer klachten hierover komen… Dat zal nu dus wel gebeuren.
Vanavond had ik er ook weer een keer last van. En wat het dan extra lastig maakt, is dat de voortgangsbalkjes niet meer bij elke bekeken opname verschijnen...

Reputatie 4
Badge +2

@DirckHet probleem waar jij tegenaanloopt is niet echt gebruiksvriendelijk. Hopelijk heb je tot nog toe optijd ontdekt dat het verkeerde programma geselecteerd was. Ik ga voor je navragen of dit euvel bekend is bij ons. :confused:  

@Lisa : Ik neem aan dat het euvel niet bekend is bij jullie? Aangezien jullie toch verder gegaan zijn met het uitrollen van deze software met deze vervelende bug er in. Nu maar hopen dat er niet te veel klachten komen over verwijderde opnames.

Reputatie 5
Badge +2

@Anto, dit lijkt mij geen verband te houden met de nieuwe software. Ik zou KPN bellen op 0800-0402. Spreek dan in dat je een medewerker wilt spreken. Of maak een eigen topic aan en vul je profiel zoveel als mogelijk in. Voordat je een reactie krijgt van een moderator kan wel een paar dagen duren. Bellen is dus sneller.


Ik heb een klacht lopen vanaf 12/10. Ik wacht tot ze opbellen. Voor zover ik weet is er 2 maal gebeld waarbij de telefoon exact 2 maal overging. Er is niet ingesproken.

Met de chat heb ik 4 slechte ervaringen. Bellen kost krankzinnig veel tijd.

Bij een eerder probleem heb ik op verzoek van een moderator mijn profiel verder ingevuld. en wat denk je?

Er gebeurde niets. Uiteindelijk heeft bellen toen geholpen en is een ultra trage arcadyan vervangen. Deze nieuwe is nu even traag als de andere drie.

Het gaat KPN bij deze update duidelijk boven het vermogen.

Ter verduidelijking: voor het nieuwe UI deze klacht nooit gehad. Nu op 2 van de 4 arcadyans.

Alle andere problemen die ik had zag ik terug bij anderen, maar deze niet. Apart.

Reputatie 5
Badge +2

Er is een hinderlijke fout opgetreden tijdens de update naar de nieuwe interface.:

Als je een aantal opnamen heb klaarstaan en je bekijkt bijvoorbeeld de oudste opname, die onder aan de lijst staat.

Nadat je de uitzending heb bekeken stop je het afspelen, daarna heb je de keuze om de opname te verwijderen, als je op verwijderen drukt blijkt dat je de net bekeken opname niet heb verwijderd maar de nieuwste die je nog had willen zien.

Bij het stoppen blijft hij niet op de net bekeken uitzending staan maar schiet hij naar de bovenste opname die je nog wil kijken.

Bijzonder hinderlijk, en dit gebeurde niet bij de vorige software.

Dit gebeurt op mijn uhd als mijn oude HD ontvanger.

 

Het zelfde hier.

Heb net het nieuwe release gekregen met PIP. Fijn, dan kan ik naar de gids terwijl ik de doelpunten toch kan zien vallen. Pip had ik ook op mijn oude matchline philips TV met videorecorder. Is dus eigenlijk functioneel oude meuk...

Maar ik kan bevestigen dat dezelfde knoeperd van een bug (zoals hierboven beschreven) hier ook optreedt.

Als je even niet oplet gooi je de verkeerde opname weg. Terugrollen die update.

Als dit het fantastische Accenture AV platform is, loont het om toch eens verder te shoppen KPN . . .

De blauwe knop ( 5 min vooruit spoelen) dat is werkelijk de enige verbetering die ik vanuit mijn optiek als eenvoudige gebruiker zie.

De balkjes die aangeven wat je gezien hebt, zijn ook een goed idee, maar helaas werken ze vaak niet.

Reputatie 6
Badge +4

Voordat men bij KPN besloot om de klanten een nieuw tv menu te geven was ik happy en tevreden en keek ik met plezier tv.

Nu kijk ik amper nog tv omdat ik me meer erger aan het menu en een amper reagerende hmb2260 dan dat ik plezier beleef aan het tv kijken.