KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik vind het ergens wel knap dat men kans heeft gezien om bijna alles wat goed werkte aan het oude programma te verzieken of onbruikbaar traag te maken...

Reputatie 4
Badge +2

Gisteren een nieuw probleem ontdekt 😳
Twee afleveringen gekeken op Netflix, terug naar tv. Beeld staat rechtsboven, even groot als PiP😳. Aantal keer gewisseld van zender en toen was het verholpen. Bijzonder!!

Reputatie 7
Badge +21

Gisteren een nieuw probleem ontdekt 😳
Twee afleveringen gekeken op Netflix, terug naar tv. Beeld staat rechtsboven, even groot als PiP😳. Aantal keer gewisseld van zender en toen was het verholpen. Bijzonder!!

Dat is inderdaad bijzonder. Als dit vaker gebeurd, dan horen we dat graag van je zodat we dit kunnen doorzetten naar onze specialisten.

Reputatie 6
Badge +4

Gisteren een nieuw probleem ontdekt 😳
Twee afleveringen gekeken op Netflix, terug naar tv. Beeld staat rechtsboven, even groot als PiP😳. Aantal keer gewisseld van zender en toen was het verholpen. Bijzonder!!

Dat is inderdaad bijzonder. Als dit vaker gebeurd, dan horen we dat graag van je zodat we dit kunnen doorzetten naar onze specialisten.

Specialisten...HAHAHAHAHAHAHAHAHA  Goede grap, welke specialisten? Als er specialisten rondliepen bij KPN dan hadden we deze problemen momenteel niet. 

Reputatie 5
Badge +4

Wat ook heel vreemd is als de hmb2660 reset éérst het oude menu wordt geladen en dan zegt er is een update en opnieuw reset en het nieuwe menu gaat laden zo duurt het dus 2x zo lang. Ik heb nu “uitstellen”gezegd en draait nu op het oude menu( niet meer uit gezet) alleen het menu is blanco en niet alle functies werken, maar epg en gewoon tv kijken werkt dan snel en ongestoord!

ik heb deze update wel op de 8001, en PIP is weer terug. 

Ja gisteren, eind van de middag, zag ik dat de update er bij  mij ook was, gistermorgen nog niet.

Reputatie 5
Badge +2

Gisteren ook Netflix gekeken (omdat tv echt drama is) maar dat gaat soms maar moeizaam. Beeld bevriest af en toe heel even en gaat daarna weer verder. Echt wel keer of 10 gehad. Voor de updates hadden onze arcadyans er soms ook al moeite mee (lees klapte er dan helemaal uit en start compleet opnieuw op) maar dit kwam nu veel vaker voor.  Gelukkig bleef ie wel aan nu en in Netflix.

Reputatie 7
Badge +7

Heb zojuist ook op mijn VIP2952v2 de nieuwe software incl. PIP gekregen. Het lijkt warempel allemaal wat sneller te zijn geworden: Het menu reageert wat sneller, zelfs het starten van de Gids gaat sneller: Waar het eerder zeker 2 sec duurde voordat alles v.d. gids op het scherm stond, is het nu ongeveer 1,5 sec.

Ben benieuwd of anderen met de 2952 ook deze ervaring hebben.

Het nieuwe ITV menu nog steeds heel erg traag en loopt elke 1 a 2 weken vast. Moet dan het modem ARIS VIP2952 V2 uit zetten, ca. 40 sec. wachten en dan opnieuw weer aan zetten. Vervolgens gaat hij alle zenders opnieuw inladen, duurt ook weer de nodige tijd, daarna werkt hij weer.

Dit moet ik dus ca. elke 1 a 2 weken herhalen en is buitengewoon irritant. Het duurt vaak ca. 6 sec. voor dat hij naar het een ander scherm overgaat. Nieuwe (zwaardere) software met plaatjes om het leuker te maken, maar het modem kan het gewoon niet aan.

KPN wanneer gaat u dit nu eindelijk eens oplossen, want mijn geduld begint op te raken. Graag een datum voor de oplossing.

 

M.vr.gr.

Ruud

 

@Imarco 

Ik kan juist niet zonder. Vreselijk irritant als je de zender wel hoort maar niet ziet.
Als je wat langer in de gids bezig bent, is het wel zo handig als je niets hoeft te missen.

Wat zijn we toch allemaal verschillend. Gelukkig kun je tegenwoordig kiezen. Al zorgde ik dat PIP in het oude systeem ook niks deed…. (radio aan en via menu → gids → tv-gids naar de epg; dan bleef het PIP vakje zwart)

Je kijkt toch niet door naar het programma als je in de gids leest. Je ogen kunnen maar naar één punt kijken. :nerd: Als er al tv aanstond dan deed ik het tijdens een reclameblok. Maar wel met het geluid uit. Vanuit een ooghoek hield ik dan in de gaten of de uitzending weer doorgaat.
Maar eigenlijk kijk ik reclamevrij. Ook de commerciëlen. Want wie kijkt er nog live naar zo'n zender als je via opname de reclame kunt overslaan?

@Ernest_de_Groot , @Anto .

Nadat je de uitzending heb bekeken stop je het afspelen, daarna heb je de keuze om de opname te verwijderen, als je op verwijderen drukt blijkt dat je de net bekeken opname niet heb verwijderd maar de nieuwste die je nog had willen zien.

Gek genoeg heeft niet iedereen dit. Dit zal dus mogelijk weer een wat lastig op te lossen issue worden, vermoed ik. Ik heb 't vorige week, nog voor de laatste update, één keer gehad maar daarna niet meer kunnen reproduceren. Ook niet met dezelfde opname.
Gisteren diverse gekeken en steeds na stoppen was het die opname die net gestopt was die nog geselecteerd stond. En daarna gewist.

De software krijg ik niet geinstalleerd. Hij blijft hangen op 95% (geen actieve lijst). Als ik de software verwijder kan ik gewoon tv kijken. Maar dat moet dus elke keer dat ik tv wil kijken. Ik heb net een nieuw kastje gekregen, maar dat lost niets op. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

Onlangs is de tvgids gewijzigd, als je deze oproept kon je ook tijdens de gids verder kijken.

Deze verandering is gek genoeg weer verdwenen.

Nu staat er weer een afbeelding van het programma ipv bewegende beelden.

Badge +12

Onlangs is de tvgids gewijzigd, als je deze oproept kon je ook tijdens de gids verder kijken.

Deze verandering is gek genoeg weer verdwenen.

Nu staat er weer een afbeelding van het programma ipv bewegende beelden.

Dat is een tijdelijke aanpassing geweest. Op dit moment wordt er weer een update uitgerold waar je deze bewegende beelden (PIP) weer kunt instellen. Kijk anders via instellingen naar tv-menu. Daar kun je het aanpassen. Is dit bij jou niet mogelijk dan heb je de meeste recente update nog niet. Die komt vanzelf dus even geduld. 

Er is een hinderlijke fout opgetreden tijdens de update naar de nieuwe interface.:

Als je een aantal opnamen heb klaarstaan en je bekijkt bijvoorbeeld de oudste opname, die onder aan de lijst staat.

Nadat je de uitzending heb bekeken stop je het afspelen, daarna heb je de keuze om de opname te verwijderen, als je op verwijderen drukt blijkt dat je de net bekeken opname niet heb verwijderd maar de nieuwste die je nog had willen zien.

Bij het stoppen blijft hij niet op de net bekeken uitzending staan maar schiet hij naar de bovenste opname die je nog wil kijken.

Bijzonder hinderlijk, en dit gebeurde niet bij de vorige software.

Dit gebeurt op mijn uhd als mijn oude HD ontvanger.

Bij mij sinds vandaag idem dito.

Mvgr.

Reputatie 5
Badge +2

Je kijkt toch niet door naar het programma als je in de gids leest. Je ogen kunnen maar naar één punt kijken.

Dat klopt, maar je blijft wel naar het geluid luisteren. Als je daar wat interessants hoort, kun je even een blik op het scherm werpen.

Voorbeeld de Formule1. Nogal storend als je mist dat er iemand uitvalt...

Ook ik kijk nu al weer even via het nieuw menu en begrijp niet waarom het tegenwoordig trend lijkt te zijn om dingen te veranderen alleen om te veranderen.
Het zou erg fijn zijn wanneer er iets werd veranderd om het te verbeteren maar daar is bij het nieuwe menu weinig of niets van te vinden!
Het is SUPER traag, het kleine bewegende beeld werkt sinds de storing van vorige week niet meer ( optie is ook niet meer te kiezen) en verder is alles een stuk onduidelijker geworden.
Verbeteringen zou b.v. zijn dat een opgenomen of terug kijk programma gewoon aan het begin start!
De 5 minuten sprong waar zo'n programma nu standaard mee begint zorgt er nu vaak voor dat je al begint met terug spoelen omdat je het begin hebt gemist!

Al met al het is inderdaad anders maar zeer zeker niet beter!
Naar mijn idee weggegooide inspanning die misschien veel beter gebruikt had kunnen worden.
Graag het oude menu terug!! 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Wanneer krijg ik het nieuwe menu. Jullie zeggen dat de arris vip 5202 en de arris vip 2952 al gereed zijn. Ik heb beide maar nog steeds geen nieuw menu. Dus ben ik erg benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Groeten Jan

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Wel of geen PiP: dat moet iedereen lekker zelf weten: je hebt nu gelukkig de keuze om 't aan of uit te zetten, dus verder discussiëren hierover is wat mij betreft zinloos.

Reputatie 5
Badge +4

Ik zet mijn nieuwste probleem toch ook maar even hier. Had een apart topic aangemaakt maar krijg daar niet veel reactie op, waardoor het lijkt of ik de enige ben met dit probleem.

Sinds vanmiddag kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangen (op kanalen 1,2 en 3 én op 661, 662 en 663) alle andere zenders geven zwart beeld, dus RTL, SBS en de buitenlandse zenders.

Weet iemand van een storing daarop???

Ik heb de TV-ontvanger al een nieuwe “frisse start” gegeven op advies van een mede-forumlid, maar dat heeft niets opgeleverd. Misschien heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt en weet een oplossing???

NB Ook gemaakte opnames van Canvas kunnen niet afgespeeld worden merkwaardig genoeg. Ook hier weer alleen opnames van de nederlandse NPO zenders.

Ik heb een probleem na de update naar van Telfort naar KPN.

Als ik een oude opname afspeel, deze stop door terug te drukken of op stop en bevestig wil je deze opname stoppen , dan zou deze op de informatie scherm van deze opname terecht moeten komen.

Maar hij springt nu steeds naar het informatie scherm van de allernieuwste opname. 

gevolgen:

  •   per ongeluk verwijderen van de nieuwste opname.
  •   om de opname te verwijderen moet ik weer omlaag scrollen om deze te verwijderen w

 

 

 

Stel ik kijk ‘De Monitor’ dan na stoppen van het bekijken van deze opname kom ik op het infoscherm van de opname van ‘The Voice kids'

Ik heb de digitale tv opnieuw opgestart. opnieuw softwarelaten installeren en updaten maar nog steeds hetzelfde.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +7

Ja, dit is idd een heel vervelend verschijnsel dat zich voordoet sinds de laatste software-update. Hopelijk komt er snel een oplossing voor.

Reputatie 5
Badge +5

Ik zet mijn nieuwste probleem toch ook maar even hier. Had een apart topic aangemaakt maar krijg daar niet veel reactie op, waardoor het lijkt of ik de enige ben met dit probleem.

Sinds vanmiddag kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangen (op kanalen 1,2 en 3 én op 661, 662 en 663) alle andere zenders geven zwart beeld, dus RTL, SBS en de buitenlandse zenders.

Weet iemand van een storing daarop???

Ik heb de TV-ontvanger al een nieuwe “frisse start” gegeven op advies van een mede-forumlid, maar dat heeft niets opgeleverd. Misschien heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt en weet een oplossing???

NB Ook gemaakte opnames van Canvas kunnen niet afgespeeld worden merkwaardig genoeg. Ook hier weer alleen opnames van de nederlandse NPO zenders.

Je zou haast zeggen, iets met je Abo? Alsof het Abo niet meer wordt herkent. Kun je nog bij Instellingen/ Informatie. En je Ab nr zien?
NPO zenders kreeg je voorheen standaard bij een provider. Lijkt mij al met al iets om toch met KPN op te nemen. 
Aanvulling. Je bent niet de enige. Zie 1e pagina topics. 

Reputatie 5
Badge +2

Na een update (de zoveelste) is het even beter (lees +/- 2seconden) voor de gids maar binnen een dag is het weer zo traag als dikke......soep. 

Is allemaal zo achter traag geworden, duurt te lang. Ik ga weg.

Glas bij caiway aangevraagd! bye bye

Reputatie 5
Badge +2

Caiway.... Weet niet waar je woont (in Zeeland is dat Delta, ook een club waar ze mij nooit meer zien.......…

Wat zijn de alternatieven???? T-Mobile schijnt ook niet alles (ahum) te zijn.…

Jammer dat met de heendendaagse technieken er nog slechte producten als dit bestaan... 

Ik ben niet veel eisend, wat we hadden was prima: simpel en snel.    😭😭