KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

Het meest eenvoudige alternatief is het 4K pakket abonneren en over 6 maanden weer terug gaan naar het gewone pakket. Dan ben je €15,- verder maar heb je wel jouw TV ontvanger(s) vervangen door de VIP5202.

Helaas is die optie wel alleen weggelegd voor Hussel abonnees met een Internet snelheid van minstens 50Mbps.

Bij aanvraag 4k ontvangers, contract getekend. Na opzeggen andere provider belde kpn dat er niet voldoende bandbreedte was en dat ze gewone ontvangers hadden opgestuurd. %^#%@^# provider.

Reputatie 7
Badge +30

De software krijg ik niet geinstalleerd. Hij blijft hangen op 95% (geen actieve lijst). Als ik de software verwijder kan ik gewoon tv kijken. Maar dat moet dus elke keer dat ik tv wil kijken. Ik heb net een nieuw kastje gekregen,

maar dat lost niets op. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

​​​@Susene, welkom! Dat is wel bijzonder.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag mee. Welke ontvanger heb je? En welke software staat er op als je tv kijkt?

 

 

Wanneer krijg ik het nieuwe menu. Jullie zeggen dat de arris vip 5202 en de arris vip 2952 al gereed zijn. Ik heb beide maar nog steeds geen nieuw menu. Dus ben ik erg benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Groeten Jan

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Janloo43 wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Je hebt niet ook nog een Motorola in huis toevallig? 

Ik zet mijn nieuwste probleem toch ook maar even hier. Had een apart topic aangemaakt maar krijg daar niet veel reactie op, waardoor het lijkt of ik de enige ben met dit probleem.

Sinds vanmiddag kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangen (op kanalen 1,2 en 3 én op 661, 662 en 663) alle andere zenders geven zwart beeld, dus RTL, SBS en de buitenlandse zenders.

Weet iemand van een storing daarop???

Ik heb de TV-ontvanger al een nieuwe “frisse start” gegeven op advies van een mede-forumlid, maar dat heeft niets opgeleverd. Misschien heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt en weet een oplossing???

NB Ook gemaakte opnames van Canvas kunnen niet afgespeeld worden merkwaardig genoeg. Ook hier weer alleen opnames van de nederlandse NPO zenders.

 

@MariusTEL ik had je topic gezien inderdaad. Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt 😞. Klopt het dat je twee ontvangers hebt? Ervaar je dit op beide ontvangers?

Reputatie 2

Arris update naar 8 107 1. gehad vandaag

Daarna Storingsmeldingen, beeld hapert,

" bevroren " beeld. Gaat dus nog steeds niet goed.

De software krijg ik niet geinstalleerd. Hij blijft hangen op 95% (geen actieve lijst). Als ik de software verwijder kan ik gewoon tv kijken. Maar dat moet dus elke keer dat ik tv wil kijken. Ik heb net een nieuw kastje gekregen,

maar dat lost niets op. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

​​​@Susene, welkom! Dat is wel bijzonder.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag mee. Welke ontvanger heb je? En welke software staat er op als je tv kijkt?

 

Hoi Marcia,

 

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik weet niet welke software erop staat als ik wel tv kan kijken. Hoe kan ik dat zien? Ik heb al 3x service gebeld en 1x met een monteur. Tot nu toe blijft het hangen op 95%. De buren hadden hetzelfde, maar bij hen was een nieuw kastje wel de oplossing. Bij 95% krijg ik de melding op de tv dat er geen actieve lijst is. 

 

Bedankt!

Wel of geen PiP: dat moet iedereen lekker zelf weten: je hebt nu gelukkig de keuze om 't aan of uit te zetten, dus verder discussiëren hierover is wat mij betreft zinloos.

PiP is bij mij sinds de laatste grote storing onvindbaar, de optie om het aan te zetten is gewoon verdwenen !!

Reputatie 2

Net de nieuwe software ontvangen en even geteld maar het menu duurt nog steeds te lang met het laden. Zeker meer dan 4 seconden voor dat alles op beeld staat.

Verder nog niet echt gekeken naar de de andere verschillen maar de pip is terug maar je moet hem wel even aan zetten om dat te zien.

eigenlijk wel weer een kleine verbetering maar nog niet de ervaring die ik had voor dat de software ellende begon.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Jammer dat sinds de laatste update de voortgangsbalkjes niet altijd (goed) werken. Soms verschijnt er geen voortgangsbalkje als ik een opname gedeeltelijk bekeken heb. Soms zijn alle voortgangsbalkjes ineens weg. Ik moet dan de opnamelijst sluiten en opnieuw openen, dan verschijnen ze weer.

Reputatie 5
Badge +4

 

 

Ik zet mijn nieuwste probleem toch ook maar even hier. Had een apart topic aangemaakt maar krijg daar niet veel reactie op, waardoor het lijkt of ik de enige ben met dit probleem.

Sinds vanmiddag kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangen (op kanalen 1,2 en 3 én op 661, 662 en 663) alle andere zenders geven zwart beeld, dus RTL, SBS en de buitenlandse zenders.

Weet iemand van een storing daarop???

Ik heb de TV-ontvanger al een nieuwe “frisse start” gegeven op advies van een mede-forumlid, maar dat heeft niets opgeleverd. Misschien heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt en weet een oplossing???

NB Ook gemaakte opnames van Canvas kunnen niet afgespeeld worden merkwaardig genoeg. Ook hier weer alleen opnames van de nederlandse NPO zenders.

 

@MariusTEL ik had je topic gezien inderdaad. Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt 😞. Klopt het dat je twee ontvangers hebt? Ervaar je dit op beide ontvangers?

Het klopt dat ik twee ontvangers heb en het probleem doet zich op beide voor. Ze hebben allebei de nieuwste software. Ik ben heel recent overgezet van Telfort naar KPN, misschien is er met de overzetting iets mis gegaan?? Ik heb zoeven het modem (Experia V8) opnieuw opgestart om een nieuwe verbinding te maken (ook al omdat plotsklaps het internet weg was) maar dat heeft geen invloed gehad (internet is wel teruggekomen gelukkig). Overigens heb ik ook ontdekt dat ik de regionale zenders, zoals TV West en Fryslan wél kan ontvangen. Heel vreemd allemaal. KPN help eens even??!!!

Reputatie 5
Badge +4

 

 

 

 

@MariusTEL ik had je topic gezien inderdaad. Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt 😞. Klopt het dat je twee ontvangers hebt? Ervaar je dit op beide ontvangers?

Het klopt dat ik twee ontvangers heb en het probleem doet zich op beide voor. Ze hebben allebei de nieuwste software. Ik ben heel recent overgezet van Telfort naar KPN, misschien is er met de overzetting iets mis gegaan?? Ik heb zoeven het modem (Experia V8) opnieuw opgestart om een nieuwe verbinding te maken (ook al omdat plotsklaps het internet weg was) maar dat heeft geen invloed gehad (internet is wel teruggekomen gelukkig). Overigens heb ik ook ontdekt dat ik de regionale zenders, zoals TV West en Fryslan wél kan ontvangen. Heel vreemd allemaal. KPN help eens even??!!!

Heb net even gekeken en het werkt allemaal weer!! Mogelijk (meest waarschijnlijk) inderdaad een instelling van de abonnementsgegevens aan de kant van KPN wat nu kennelijk is gereset. Ook andere problemen die ik ineens sinds gistermiddag had (zoals nauwelijks of geen reactie op de afstandsbediening en niet of pas na herhaalde keren kunnen stoppen van afspelen van een opname) zijn voorbij. Hopelijk blijft de boel nu stabiel.

Reputatie 5
Badge +2

Het meest eenvoudige alternatief is het 4K pakket abonneren en over 6 maanden weer terug gaan naar het gewone pakket. Dan ben je €15,- verder maar heb je wel jouw TV ontvanger(s) vervangen door de VIP5202

Helaas lost dat maar een klein deel op van de problemen, er blijft dan nog een waslijst aan bugs over.
(en daarbij verdom ik om te betalen voor fouten die KPN gemaakt heeft)

Sinds vandaag ook weer PIP. (1 probleem van de lijst)
De problemen met PIP zijn er nog steeds:

  PIP is te groot, valt deels onder de gidstekst (vooral met ondertitels irritant)
  Tijdbalk en ‘NU’ wijzer lopen door de PIP heen.
  Liever ook een kader er omheen, is nu rommelig met dat fade effect naar de randen.

Hier nu na update ook vaak stilstaand beeld op sommige zenders (irritant! :rage: )

 

Reputatie 5
Badge +5

 

 

 

 

@MariusTEL ik had je topic gezien inderdaad. Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt 😞. Klopt het dat je twee ontvangers hebt? Ervaar je dit op beide ontvangers?

Het klopt dat ik twee ontvangers heb en het probleem doet zich op beide voor. Ze hebben allebei de nieuwste software. Ik ben heel recent overgezet van Telfort naar KPN, misschien is er met de overzetting iets mis gegaan?? Ik heb zoeven het modem (Experia V8) opnieuw opgestart om een nieuwe verbinding te maken (ook al omdat plotsklaps het internet weg was) maar dat heeft geen invloed gehad (internet is wel teruggekomen gelukkig). Overigens heb ik ook ontdekt dat ik de regionale zenders, zoals TV West en Fryslan wél kan ontvangen. Heel vreemd allemaal. KPN help eens even??!!!

Heb net even gekeken en het werkt allemaal weer!! Mogelijk (meest waarschijnlijk) inderdaad een instelling van de abonnementsgegevens aan de kant van KPN wat nu kennelijk is gereset. Ook andere problemen die ik ineens sinds gistermiddag had (zoals nauwelijks of geen reactie op de afstandsbediening en niet of pas na herhaalde keren kunnen stoppen van afspelen van een opname) zijn voorbij. Hopelijk blijft de boel nu stabiel.

Dus wellicht toch Abo instelling/overname probleem geweest?
De regio zenders zitten nl vaak ook in de basis, zoals NPO.
Er gaan meer mensen over van Telfort. Goed dat je probleem is opgelost 🙂

De problemen met PIP zijn er nog steeds:

  PIP is te groot, valt deels onder de gidstekst (vooral met ondertitels irritant)
  Tijdbalk en ‘NU’ wijzer lopen door de PIP heen.
  Liever ook een kader er omheen, is nu rommelig met dat fade effect naar de randen.

Problemen? Ik ben juist blij met de wijze waarop PiP is geïmplementeerd en vind het wel mooi gedaan. Ik vind verstoringen zoals opnieuw startende ontvangers en te hoge laadtijd van de Gids wel problemen (waar ik overigens geen last van heb met en 8001 en 5202), dit dus juist niet! Smaken verschillen.

Reputatie 7

Ik ben juist blij met de wijze waarop PiP is geïmplementeerd en vind het wel mooi gedaan.

Dat ben ik volledig met je eens.

Ik vind verstoringen zoals opnieuw startende ontvangers en te hoge laadtijd van de Gids wel problemen (waar ik overigens geen last van heb met en 8001 en 5202), dit dus juist niet!

En ook daar ben ik het volledig mee eens.

Reputatie 5
Badge +2

Je gaat me toch niet vertellen dat je het reuze handig vindt dat de ondertitels (deels) achter de gidstekst vallen?  Kadertje erom en wat kleiner is beter functioneel gezien. “Mooi gedaan” boeit me niet, het moet functioneel zijn. (Oude PIP was prima)
(je gaat tenslotte toch niet de hele avond vol bewondering naar die tv gids zitten staren? :relaxed: )

Mooi is goed, maar het moet geen afbreuk aan de functionaliteit doen…
(daarbij is de ‘nieuwe’ gids nog verre van mooi trouwens)

Zoals ik al eerder heb aangegeven: PiP kun je uit- of aanzetten en is bovendien niet bedoeld om uitgebreid tv mee te kijken, maar meer om juist dat ene moment waarop je min of meer zit te w88 niet te missen wanneer je snel even iets wilt opzoeken in de Gids. Wil je ondertitels goed kunnen lezen moet je wat mij betreft sowieso geen gebruik maken van PiP. In de oude PiP waren de ondertitels voor mij ook veel te klein om te kunnen lezen. 

Reputatie 7
Badge +30

De software krijg ik niet geinstalleerd. Hij blijft hangen op 95% (geen actieve lijst). Als ik de software verwijder kan ik gewoon tv kijken. Maar dat moet dus elke keer dat ik tv wil kijken. Ik heb net een nieuw kastje gekregen,

maar dat lost niets op. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

​​​@Susene, welkom! Dat is wel bijzonder.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag mee. Welke ontvanger heb je? En welke software staat er op als je tv kijkt?

Hoi Marcia,

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik weet niet welke software erop staat als ik wel tv kan kijken. Hoe kan ik dat zien? Ik heb al 3x service gebeld en 1x met een monteur. Tot nu toe blijft het hangen op 95%. De buren hadden hetzelfde, maar bij hen was een nieuw kastje wel de oplossing. Bij 95% krijg ik de melding op de tv dat er geen actieve lijst is. 

 

@Susene, dank je! Ik zie dat er vorige week een technische melding hiervoor is aangemaakt.  Deze staat nog open. Dus wat je nu het beste kunt doen is telefonisch contact opnemen. Je hebt op de 19e van ons een sms ontvangen met daarin een telefoonnummer en toegangscode. Bel naar dat nummer, dan zit je gelijk bij de goede afdeling.

 

 

 

Wanneer krijg ik het nieuwe menu. Jullie zeggen dat de arris vip 5202 en de arris vip 2952 al gereed zijn. Ik heb beide maar nog steeds geen nieuw menu. Dus ben ik erg benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Groeten Jan

@Janloo43, jij hebt ook een Motorola 1853 aangesloten. Klanten die een of meer van deze modellen hebben zijn nog niet omgezet. Dat gebeurt in de komende periode.  

 

 

Verder, @Dirck, @Ernest_de_Groot, @MMaat  en nog een aantal die dit aangaven: het niet terugkeren op de goede opname na het stopzetten hiervan wordt onderzocht. We komen erop terug.   

Reputatie 7

Je gaat me toch niet vertellen dat je het reuze handig vindt dat de ondertitels (deels) achter de gidstekst vallen? 

Ik ga echt geen televisie kijken via dat PiP schermpje.

Het is mijns inziens functionaliteit om de lopende uitzending zijdelings te blijven volgen terwijl je (even) iets in de gids opzoekt of snel even een opname wilt inplannen.

Heb zojuist ook op mijn VIP2952v2 de nieuwe software incl. PIP gekregen. Het lijkt warempel allemaal wat sneller te zijn geworden: Het menu reageert wat sneller, zelfs het starten van de Gids gaat sneller: Waar het eerder zeker 2 sec duurde voordat alles v.d. gids op het scherm stond, is het nu ongeveer 1,5 sec.

Ben benieuwd of anderen met de 2952 ook deze ervaring hebben.

Net de update gedaan op mijn VIP2952 V2. Van een reactietijd van ca. 4 sec naar 2,5 sec gegaan.  Beter, maar nog niet wat het moet zijn. Wel blij dat PiP weer terug is.

Zoals al eerder aangegeven: ik heb met een 8001 en 5202 niet te klagen, integendeel. Maar ik denk ook dat we een beetje "verwend” zijn. Ik heb 200 Mb/s internet maar toch moet ik zeer regelmatig meer dan 2,5 s w88 voordat een website op m'n pc (bekabeld 1 Gb/s, Intel i7, Chromium browser) geladen is. Ik vermoed zomaar dat ik daarin niet de enige ben. Over dat soort laadtijden hoor ik vrijwel niemand "klagen”.

Natuurlijk besef ik ook wel dat het met het oude menu doorgaans beter was, en ik zou graag willen dat het sneller zou zijn dan 2,5 s. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je de gids raadpleegt, maar als ik naar mezelf kijk is dat niet zó vaak, dat ik 2,5 s als bijzonder hinderlijk zou ervaren. Dat gezegd hebbende hoop ik dat KPN snel een mogelijkheid vindt om ook die 2,5 s bij het nieuwe menu op sommige typen ontvangers nog verder te verlagen. 

Badge

(hebben al 6 jaar kpn, maar)

Het nieuwe menu: slecht, in gids kan ik niet 2 programma’s  na elkaar meer opnemen met de pijltjes, moet eerst terug naar gids, dan volgende programma selecteren.

Opnames: bekijken ok, maar na het stoppen van de opname schiet je naar de bovenste opname ne blijf je niet op de gekeken opname staan, resultaat, steeds bijna de verkeerde opname weggooien … en dan de resets .. maar daar over in een andere topic 😞 helaas geen fan  (meer)

Reputatie 5
Badge +4

Opnames: bekijken ok, maar na het stoppen van de opname schiet je naar de bovenste opname ne blijf je niet op de gekeken opname staan, resultaat, steeds bijna de verkeerde opname weggooien … en dan de resets .. maar daar over in een andere topic 😞 helaas geen fan  (meer)

Dit probleem is door meer mensen aangekaart en KPN gaat er naar kijken. Wel heel vervelend overigens.

Reputatie 4
Badge +1

Natuurlijk besef ik ook wel dat het met het oude menu doorgaans beter was, en ik zou graag willen dat het sneller zou zijn dan 2,5 s. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je de gids raadpleegt, maar als ik naar mezelf kijk is dat niet zó vaak, dat ik 2,5 s als bijzonder hinderlijk zou ervaren. Dat gezegd hebbende hoop ik dat KPN snel een mogelijkheid vindt om ook die 2,5 s bij het nieuwe menu op sommige typen ontvangers nog verder te verlagen. 

Was het alleen maar het oproepen van de gids, maar de 2 - 3 seconden wachttijd (geen verbetering na update) heb je bij alle acties. Open gids, kies zender, stop opname, verwijder (verkeerde) opname enz.

 

Reputatie 2

Hier ook weer PiP beschikbaar, dat is erg fijn. Had wat kleiner mogen zijn, maar is gewoon handig.

wel vervelend dat ik geen serie opname meer kan inplannen. Ging gisterenavond de eerder serie van The Royals inplannen, maar dat ging niet, ik moest ze per aflevering inplannen , en moet dat volgende week dus weer doen, en vooral niet vergeten. Erg lastig! 

Reputatie 5
Badge +2

Na updaten is het even wat sneller (is niet snel) maar elke dag lijkt er een seconde bij te komen....