KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hier ook weer PiP beschikbaar, dat is erg fijn. Had wat kleiner mogen zijn, maar is gewoon handig.

wel vervelend dat ik geen serie opname meer kan inplannen. Ging gisterenavond de eerder serie van The Royals inplannen, maar dat ging niet, ik moest ze per aflevering inplannen , en moet dat volgende week dus weer doen, en vooral niet vergeten. Erg lastig! 

@hannekie81, serie opnames an sich is er nog steeds. Het kan wel zijn dat een bepaalde serie toch niet als serie op te nemen is. Dit ligt dan vaak aan de zender die niet de goede info meegeeft (onder water) aan het bedrijf dat de programmagids maakt. Waardoor ons systeem niet weet dat het eigenlijk een serie is.

Daarnaast kan het ook nog zijn dat er nog een serieopname aanwezig is bij je die deze afleveringen meeneemt. Bij een al of nog actieve serieopname krijg je namelijk niet meer die optie te zien als je een aflevering uit die serie probeert op te nemen. Controleer even in je geplande opnames of de serie opname daar niet nog/al staat.  

kunnen jullie die updates niet s’nachts doen? en wil niet veel zeggen maar net update gehad en nu kan me vrouw geen opnames kijken hij stopt steeds niet cool,


Admin: bericht samengevoegd met juiste topic

Reputatie 1

Sinds het nieuwe menu  heb ik dat teruggaan van tv gids of opnames naar tv  erg lang duurt 

Is dat op te lossen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Sinds het nieuwe menu  heb ik dat teruggaan van tv gids of opnames naar tv  erg lang duurt 

Is dat op te lossen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Er zijn hier 100 pagina's over het nieuwe menu en gids, Vele klachten gaan over de traagheid. Lees maar even en dan weet je het antwoord.

Reputatie 7
Badge +30

kunnen jullie die updates niet s’nachts doen? en wil niet veel zeggen maar net update gehad en nu kan me vrouw geen opnames kijken hij stopt steeds niet cool,

Hoi @steefdusty, volgens mij heb jij het over een update van je tv ontvanger en niet van je V10 aangezien het updatetopic waar je in reageerde ongeveer een jaar oud is. Daarom heb ik je bericht verplaatst naar dit topic dat over de huidige tv ontvanger update(s) gaat. 

In het algemeen: updates worden ook 's nachts uitgevoerd juist zodat je er niets van merkt. Maar, als het om wat voor reden dan ook een aantal keer niet lukt om dat 's nachts te doen, dan zal het overdag gebeuren.

Als je issues ervaart nu na de update, reset dan even je ontvanger. Dit zorgt ervoor dat alles even weer fris binnengehaald en geïnstalleerd wordt. Ik verwacht dat dit de oplossing zal zijn.

Reputatie 2

Hier ook weer PiP beschikbaar, dat is erg fijn. Had wat kleiner mogen zijn, maar is gewoon handig.

wel vervelend dat ik geen serie opname meer kan inplannen. Ging gisterenavond de eerder serie van The Royals inplannen, maar dat ging niet, ik moest ze per aflevering inplannen , en moet dat volgende week dus weer doen, en vooral niet vergeten. Erg lastig! 

@hannekie81, serie opnames an sich is er nog steeds. Het kan wel zijn dat een bepaalde serie toch niet als serie op te nemen is. Dit ligt dan vaak aan de zender die niet de goede info meegeeft (onder water) aan het bedrijf dat de programmagids maakt. Waardoor ons systeem niet weet dat het eigenlijk een serie is.

Daarnaast kan het ook nog zijn dat er nog een serieopname aanwezig is bij je die deze afleveringen meeneemt. Bij een al of nog actieve serieopname krijg je namelijk niet meer die optie te zien als je een aflevering uit die serie probeert op te nemen. Controleer even in je geplande opnames of de serie opname daar niet nog/al staat.  


@Erik_ 
dat vind ik dan wel een beetje vreemd, dit is een nieuwe serie die nog niet eerder is uitgezonden. En de voorgaande twee series zijn afgelopen zomer wel gewoon als serie opgenomen.

het vreemde is ook, als ik op REC drukte, stond er gewoon ook, wil je een aflevering opnemen, of de keuze voor serie-opnemen.

ik klikte dan op serie-opnemen, maar dan gebeurde er niks. Dus na een paar keer proberen dus maar gekozen om ze allebei los in te plannen. 

Reputatie 5
Badge +2

Tv kijken wordt op elke mogelijke manier minder leuk gemaakt. Tv kijk app op de tablet etc. Is ook al drama. Om de 15 seconden zit je naar een stilstaand beeld te kijken. Buffering............. Live of terugkijken maakt geen verschil

Reputatie 5
Badge +2

Terugkijken is nu ook al vreemd aan het doen. Wil samenvatting van de vrije trainingen van F1 kijken, doe dit via de gids. Komt niet dit programma maar het aansluitend programma, the inside Line. 

Reputatie 6
Badge +7

Decoder die volslagen vastliep en alleen een harde reset die hielp.

 

Goed bezig KPN.

 

Gelukkig ligt alle bedrading van Ziggo hier nog dus dat wordt plug and play waarschijnlijk want enige tegemoetkoming is ook nog niet aangeboden voor het ongemak.

Reputatie 5
Badge +2

Nu ook al dat er opnames dubbel tussen staan…

Blijft lastige kost.... Software.

 

Terugkijken is nu ook al vreemd aan het doen. Wil samenvatting van de vrije trainingen van F1 kijken, doe dit via de gids. Komt niet dit programma maar het aansluitend programma, the inside Line. 

Is het wel gelukt om het programma uiteindelijk te bekijken?

Reputatie 5
Badge +2

Terugkijken is nu ook al vreemd aan het doen. Wil samenvatting van de vrije trainingen van F1 kijken, doe dit via de gids. Komt niet dit programma maar het aansluitend programma, the inside Line. 

Is het wel gelukt om het programma uiteindelijk te bekijken?

Heb niet meer gekeken. Ben er helemaal klaar mee 😒

Reputatie 7
Badge +10


Mijn ouders zijn er ook klaar mee. :( 


De ontvanger, HMB 2260, blijft spontaan herstarten, de cijfers (tijd etc.) op het display zien er raar/onvolledig uit.

Het bladeren door de gids of menu oproepen gaat ontzettend gepaard met haperingen. 

Dat kan gewoon niet goed zijn. 

Reputatie 7

Beste KPN, hoe kan het nu toch dat de éne abonnee met een HMB2260, zoals mijn ouders en ikzelf, geen problemen ervaren terwijl het bij anderen schering en inslag lijkt te zijn dat de TV ontvanger tergend langzaam wordt en zelfs spontaan herstart.

Reputatie 7
Badge +10

Beste KPN, hoe kan het nu toch dat de éne abonnee met een HMB2260, zoals mijn ouders en ikzelf, geen problemen ervaren terwijl het bij anderen schering en inslag lijkt te zijn dat de TV ontvanger tergend langzaam wordt en zelfs spontaan herstart.


Ik wil dit ook graag oprecht weten voor mijn ouders die van hun pensioen willen genieten en rustig tv willen kijken.


Mijn vader was er echt zo klaar mee, want (iets met ding bij grofvuil gooien) een aantal keer tijdens zijn favoriete programma, Per Seconde Wijzer, spontane herstart. 

Reputatie 7
Badge +7

@Anneke-Anna en @wjb  Naar mijn mening gaan er met dit nieuwe menu/tv-platform 2 zaken mis:

Er is een technische kant en er is een communicatie-/organisatie-kant aan het verhaal. Immers, hoe is het mogelijk dat, ondanks alle problemen, de uitrol van het nieuwe menu/tv-platform gewoon is doorgegaan. Ik snap dit met de beste wil van de wereld niet. Als bij mij op het werk zoveel technische ict-problemen zouden zijn, zou ik (ik ben ict-coördinator) allang aan de noodrem gehangen hebben. En ik weet zeker dat er dan naar mij geluisterd zou zijn. Gelukkig is er bij mij op het werk een uitstekende ict-structuur waarin de ict-afdeling geen eiland op zich is. Dat is wel ooit zo geweest en in die tijd gingen er dingen mis die vergelijkbaar zijn met wat er nu bij iTV gebeurt.

Ik heb ongeveer 2 weken geleden de volgende vragen gesteld: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/overlegstructuur-kpn-512233

Reputatie 7

...hoe is het mogelijk dat, ondanks alle problemen, de uitrol van het nieuwe menu/tv-platform gewoon is doorgegaan. Ik snap dit met de beste wil van de wereld niet.

Dat komt omdat het "point of no return" al gepasseerd is. Daarnaast weten wij absoluut niet wat het percentage is van de abonnees dat getroffen wordt door deze problemen. Is dat 75% van de abonnees of is dat 5% van de abonnees.

Reputatie 7
Badge +10

Precies @Katana321 

Ik vraag het niet eens voor mijzelf, maar ik vind het echt rot en onbegrijpelijk dat dit zo uit de hand heeft kunnen lopen. En het ‘is maar tv’ 

Maar zeker gezien de huidige Covid-19 men meer thuis zit en dat geklooi met de gemiddelde tv-ontvanger er ook nog bij, dit kán gewoon niet dat het zo lang moet duren eer het als vanouds, of beter werkt.  

Reputatie 7
Badge +10

...hoe is het mogelijk dat, ondanks alle problemen, de uitrol van het nieuwe menu/tv-platform gewoon is doorgegaan. Ik snap dit met de beste wil van de wereld niet.

Dat komt omdat het "point of no return" al gepasseerd is. Daarnaast weten wij absoluut niet wat het percentage is van de abonnees dat getroffen wordt door deze problemen. Is dat 75% van de abonnees of is dat 5% van de abonnees.

Al is het 5% dat is 5% teveel. As simple as that. 

Reputatie 7
Badge +7

Dat komt omdat het "point of no return" al gepasseerd is. Daarnaast weten wij absoluut niet wat het percentage is van de abonnees dat getroffen wordt door deze problemen. Is dat 75% van de abonnees of is dat 5% van de abonnees.

Ik snap heel goed dat het point of no return al geweest is. Maar dat is nu precies mijn punt. Hoe kan het dat dat point al voorbij is terwijl er zoveel problemen zijn? Ik zou nu iets over de pilot kunnen zeggen, maar dat doe/mag ik niet.

Wat betreft de getallen, inderdaad dat is de vraag. Maar volgens mij moet ook bij 5% de implementatie tijdelijk stopgezet worden. Al zou er bij maar 1% problemen zijn...

Reputatie 7

Ik zou nu iets over de pilot kunnen zeggen, maar dat doe/mag ik niet.

Zelfs een pilot zou zich eigenlijk niet hoeven te bekommeren over dergelijke technische tekortkomingen, een pilot zou moeten gaan over functionele tekortkomingen/verbeteringen en het delen van ervaringen opdat verbeteringen in volgende releases kunnen worden doorgevoerd. Dat het developmentteam of eigenlijk de productowner signalen rond traagheid en/of crashes naast zich neer heeft gelegd en toch een GO heeft gegeven voor de uitrol is natuurlijk een behoorlijke fout gebleken.

Reputatie 5
Badge +5

Nog steeds allemaal vragen waar wij geen antwoord op krijgen.
En dát vind ik echt het moeilijkst te accepteren.  
* Hoe groot is nu eigenlijk het probleem?
* Hoeveel klanten treft het?
* Is het eind vd problemen in zicht? 

Na ruim 3 mnd moet er toch onderhand meer info zijn. 
“We zijn op de hoogte” en “er wordt aan gewerkt” voegt voor mij niets meer toe. 

Reputatie 7
Badge +7

Zelfs een pilot zou zich eigenlijk niet hoeven te bekommeren over dergelijke technische tekortkomingen, een pilot zou moeten gaan over functionele tekortkomingen/verbeteringen en het delen van ervaringen opdat verbeteringen in volgende releases kunnen worden doorgevoerd. Dat het developmentteam of eigenlijk de productowner signalen rond traagheid en/of crashes naast zich neer heeft gelegd en toch een GO heeft gegeven voor de uitrol is natuurlijk een behoorlijke fout gebleken.

Iets met spijker en kop. 

Reputatie 7
Badge +7

Nog steeds allemaal vragen waar wij geen antwoord op krijgen.
En dát vind ik echt het moeilijkst te accepteren.  
* Hoe groot is nu eigenlijk het probleem?
* Hoeveel klanten treft het?
* Is het eind vd problemen in zicht? 

Na ruim 3 mnd moet er toch onderhand meer info zijn. 
“We zijn op de hoogte” en “er wordt aan gewerkt” voegt voor mij niets meer toe. 

Tja, het verbaast mij nog steeds dat dit onderwerp nog niet de consumentenprogramma's op tv heeft gehaald. Of de consumentengids. 

Zelf vind ik het niet zo heel relevant hoeveel mensen er last van hebben. Al zou het in heel Nederland goed draaien maar bij mij niet, dan is dat voor mij een heel groot probleem.

Reputatie 6
Badge +4

Hier nog altijd problemen. Ook na de laatste update waarbij PiP weer terug is. Het wordt er niet beter op alleen maar slechter.

Begin langzaam aan de neiging te krijgen om de HMB2260 te pakken en deze bij de directie van KPN op het bureau te gooien.

Voor mij persoonlijk laat dit alles gewoon zien dat KPN zich geen ene moer aantrekt van hun klanten. Er wordt niets gedaan en kom nu niet aan met ja maar dit en dat is al gebeurt. Ik moet nog altijd tussen de 5 en 8 seconden wachten voordat ik de gids zie en iedere actie die ik daarna doe vergt ook nog eens tussen de 3 en 5 seconden. En dan begin ik nog niet eens over herstartende ontvanger of wegvallend beeld. 

Ja ik ben behoorlijk pissig, mede omdat KPN ons gewoon in de kou laat staan en absoluut niets doet. We zitten inmiddels op pagina 101 en nog altijd is er niets veranderd. En er komen alleen maar meer problemen bij ipv dat het er minder worden.