KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Nog steeds allemaal vragen waar wij geen antwoord op krijgen.
En dát vind ik echt het moeilijkst te accepteren.  
* Hoe groot is nu eigenlijk het probleem?
* Hoeveel klanten treft het?
* Is het eind vd problemen in zicht? 

Na ruim 3 mnd moet er toch onderhand meer info zijn. 
“We zijn op de hoogte” en “er wordt aan gewerkt” voegt voor mij niets meer toe. 

 

Even los van het feit dat wij moderators geen aantallen hebben, zouden we die ook niet geven als we ze wel hadden. Dit omdat dergelijke informatie gewoon bedrijfsgevoelig is. Ik snap volkomen dat degenen hier die (bijna) dagelijks problemen ervaren met hun ontvanger(s) meer willen weten. Maar jullie ervaring wordt er niet anders van als je weet hoeveel klanten hier last van hebben.

Voor jullie is alleen relevant om te weten dat 1) problemen bekend zijn, 2) er aan gewerkt wordt, en 3) wanneer we verwachten dat er oplossingen zijn. Voor dat eerste punt is dit topic. We geven ook nog steeds elke week jullie feedback door aan de tv mensen.

Het tweede punt is bij jullie bekend, geven we ook regelmatig aan. Voor de volledigheid: er wordt keihard gewerkt door de tv mensen. Het is alleen zo dat hier meer werk in zit dan je zelf in eerste instantie misschien denkt. Het gaat hier niet om 1 groot probleem met heel veel symptomen. Elk probleem dat jullie ervaren is een eigen ding waar naar gekeken wordt. 

Als er zo'n probleem aan hen wordt doorgegeven moet er eerst worden gekeken of ze dat probleem kunnen reproduceren intern. Zo ja, dan kunnen ze kijken wat er dan precies misgaat, en of het echt een los iets is of toch samenhangt met wat anders en wat er moet gebeuren om het te herstellen. Soms is dat iets dat snel kan. Soms is het iets dat meer tijd kost. En als het niet lukt om het probleem intern te reproduceren, of het lukt soms wel en soms niet, dan is er meer onderzoek nodig. Daar gebruiken ze dan, als het nodig is, de mensen uit de interne testgroep voor, en soms ook externe KPN klanten zoals jullie. Al met al kan het dus best lang duren voor iets opgelost is. Dat is ontzettend vervelend als je elke dag met je ontvanger aan het klooien bent om te zorgen dat hij naar behoren werkt, maar ook iets waar we dan op dit moment nog niet zo veel aan kunnen doen.

Dat loopt dan over in punt 3, daar valt niet heel strak iets over te zeggen. Als er weer een update(je) gepland staat dan laten we dit hier weten en geven we aan wat daarin aangepast/verbeterd wordt. Maar dat zal nooit alles tegelijk zijn. 

Badge

vervelend, maar: KPN gooit er een update  uit die bij “een deel” van de klanten problemen veroorzaakt, gisteren, tijdens de race, 2x een restart ….. 

Kpn: Zet de oude software terug tot het probleem is gevonden?  Met de oude software heb ik nooit problemen gehad …

Ben me momenteel al aan het orienreren op een niet KPN netwerk aansluiting, want hier ben ik echt niet tevreden mee…  de klant kan weer braaf gaan zitten wachten tot een (te snel losgelaten) software probleem wordt opgelost …. 

Reputatie 7
Badge +9

Als je 15 Euro korting zou krijgen op een 4K abonnement dan betaal je dus niets voor dat 4K abonnement en na zes maanden zeg je hem gewoon weer op. Dan heb je dus voor €0,- jouw HMB2260's of VIP2952's kunnen omruilen naar de VIP5202 en ben je van het fenomeen af.

Tja, als je het kunt bestellen, prima. Dan kun je daar natuurlijk over na gaan denken. Maar met net 17 Mbit/s max down kun je dat meteen vergeten. En dat maakt het dan dubbel zuur: KPN kan al geen hedendaagse snelheid leveren op jou adres, en die services zoals TV die ze vervolgens over deze krakkemikkige snelheid aan gaan bieden die gaan dan ook nog achteruit. 

Reputatie 4
Badge +1

Nog steeds allemaal vragen waar wij geen antwoord op krijgen.
En dát vind ik echt het moeilijkst te accepteren.  
* Hoe groot is nu eigenlijk het probleem?
* Hoeveel klanten treft het?
* Is het eind vd problemen in zicht? 

Na ruim 3 mnd moet er toch onderhand meer info zijn. 
“We zijn op de hoogte” en “er wordt aan gewerkt” voegt voor mij niets meer toe. 

 

knip

 

Dat loopt dan over in punt 3, daar valt niet heel strak iets over te zeggen. Als er weer een update(je) gepland staat dan laten we dit hier weten en geven we aan wat daarin aangepast/verbeterd wordt. Maar dat zal nooit alles tegelijk zijn. 

 

Nou dat zijn fijne vooruitzichten. Er staat niets gepland en wat er wordt aangepast ook geen idee. Update(je) klinkt als minor fix. Maar ja er is ook niet 1 groot probleem, nee er zijn 2 grote problemen: re-starts en traagheid.

Reputatie 7
Badge +30

 

knip

 

Dat loopt dan over in punt 3, daar valt niet heel strak iets over te zeggen. Als er weer een update(je) gepland staat dan laten we dit hier weten en geven we aan wat daarin aangepast/verbeterd wordt. Maar dat zal nooit alles tegelijk zijn. 

 

Nou dat zijn fijne vooruitzichten. Er staat niets gepland en wat er wordt aangepast ook geen idee. Update(je) klinkt als minor fix. Maar ja er is ook niet 1 groot probleem, nee er zijn 2 grote problemen: re-starts en traagheid.

 

Ho. Dat heb ik niet gezegd. Je knipt precies dat stuk van mijn tekst eruit waarin ik juist aangeef dat er continu aan gewerkt wordt.

Er wordt ook regelmatig weer een update(je) uitgerold. Soms wat groter, soms wat kleiner. Dat zie je ook aan de oploop van de versienummering ten opzichte van het beginnummer uit het startbericht. Wat ik (en mijn mede-mods) alleen niet kan is van te voren al zeggen wat er in elke van die updates zit en wanneer precies die komen. We hebben afgelopen week (15-22 oktober) versie NMC 8.0.107_1 i.c.m. HTML 4.107.213 uitgerold.  

Daarnaast heb ik zojuist vernomen dat we deze en komende week (vanaf 29-10) een nieuwe HTML release gaan doen naar versie 4.108.208. Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Komende week wordt de jas dus aangepast. Als je het nieuwe menu al hebt dan is voor deze update geen herstart nodig.  

In deze versie zit, naast diverse kleine verbeteringen/bug fixes, het volgende:

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is dan te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger
Reputatie 6
Badge +10

Als ik de ontvanger uit stand-by haal en direct naar de gids ga, werkt de pijltjes toets niet. Horizontaal als verticale weergave maakt geen verschil. Later na wat zappen en zo werkt het wel.

 

Nog meer mensen hier last van? Vast wel.

Reputatie 6
Badge +4

Er kan van de kant van KPN wel geroepen worden dat er aan gewerkt wordt. Mar ik geloof daar niet meer in. Geloof ook niet dat ze het oplossen, het boeit ze niet genoeg. En de kanten die klagen negeren ze gewoon.

Ik had meer verwacht van KPN, ik heb momenteel tv, internet en mobiel van KPN maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen of het wel de goede provider is voor mij. Ik ben dan ook al aan het vergelijken geslagen om te kijken waar ik naar kan overstappen.

 

Reputatie 7

Er kan van de kant van KPN wel geroepen worden dat er aan gewerkt wordt. Mar ik geloof daar niet meer in.

Ik ben er van overtuigd dat er aan gerwerkt wordt maar wat absoluut zorgelijk is, is dat we vier maanden verder zijn sinds de eerste melding van @Katana321 over de trage gids en dat er nog altijd geen oplossing is.

Frappant is dat het issue zelfs nog langer speelt immers, naar ik begrijp, is hier tijdens de pilot ook al melding van gemaakt.

Reputatie 4
Badge +1

Na zo lang wachten op informatie @Erik_  omtrent voortgang en fixes schoot jouw bericht bij mij in het verkeerde keelgat. Het is zeker niet persoonlijk bedoeld.

Jouw aanvulling / correctie op mijn bericht is heel wat specifieker over wat er binnenkort komen gaat.

Helaas nog geen oplossing in zicht voor het akelige probleem met de traagheid van de TV ontvanger.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Als je een klacht indient belooft KPN binnen 10 dagen telefonisch contact op te nemen. Mooi streven. Helaas dat doen ze niet.

Na 14 dagen geen telefoontje gehad, geen bericht ingesproken, niks.

Het e-mailtje waarin KPN dat belooft ( Jörg Kramer, Directeur Klantenservice) kan je niet beantwoorden.

Dat wordt ge-bounced.

Hier probeer ik KPN nog maar even aan hun mission statement te herinneren:

“Het is onze missie om veilige, betrouwbare en toekomstbestendige netwerken en diensten te leveren die mensen en organisaties in staat stellen om altijd en overal verbonden te zijn en zo waarde toe te voegen aan hun bestaan. “

 

 

Interactie tv update was al traag nu nog erger vreselijk onacceptabel traag zoals door velen al gemeld.

Dit had het softwarelease team en hardware team nooit mogen goedkeuren mijn oude tv met drukknoppen was nog sneller

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 5
Badge +2

Er kan van de kant van KPN wel geroepen worden dat er aan gewerkt wordt. Mar ik geloof daar niet meer in.

Ik ben er van overtuigd dat er aan gerwerkt wordt maar wat absoluut zorgelijk is, is dat we vier maanden verder zijn sinds de eerste melding van @Katana321 over de trage gids en dat er nog altijd geen oplossing is.

Frappant is dat het issue zelfs nog langer speelt immers, naar ik begrijp, is hier tijdens de pilot ook al melding van gemaakt.

Het is zeker dat hiervan in de pilot melding is gemaakt. Het immers vakkundig weggeknipt uit dit forumonderdeel: ("knip, want info uit de pilot”)  uit een melding van @Katana321

De melder klaagt: “Hier is de snelheid van het openen van de Gids ergerlijk traag. Dat duurt hier maar liefst 3 seconden. En terug naar het live-beeld idem dito.”

Het is bij mij inmiddels (na weken van irritatie) iets beter, maar reken toch maar op 2 seconden.

Reputatie 7
Badge +7

Er kan van de kant van KPN wel geroepen worden dat er aan gewerkt wordt. Mar ik geloof daar niet meer in.

Ik ben er van overtuigd dat er aan gerwerkt wordt maar wat absoluut zorgelijk is, is dat we vier maanden verder zijn sinds de eerste melding van @Katana321 over de trage gids en dat er nog altijd geen oplossing is.

Frappant is dat het issue zelfs nog langer speelt immers, naar ik begrijp, is hier tijdens de pilot ook al melding van gemaakt.

Het is zeker dat hiervan in de pilot melding is gemaakt. Het immers vakkundig weggeknipt uit dit forumonderdeel: ("knip, want info uit de pilot”)  uit een melding van @Katana321

De melder klaagt: “Hier is de snelheid van het openen van de Gids ergerlijk traag. Dat duurt hier maar liefst 3 seconden. En terug naar het live-beeld idem dito.”

Het is bij mij inmiddels (na weken van irritatie) iets beter, maar reken toch maar op 2 seconden.

@Anto  en @wjb  ik weet met de beste wil van de wereld niet meer wat ik daar geschreven heb, wat later is weggeknipt. (Ik baal er trouwens van dat ik nu pas zie dat erin geknipt is.)

Wat ik wel zeker weet is dat ik dat bericht gepost heb nadat de uitrol van het nieuwe menu begonnen was. De pilot was toen overigens nog niet officieel afgesloten. Maar omdat de uitrol begonnen was, vond ik dat ik op dat moment mijn ervaringen (positief of negatief) op het openbare forum kon plaatsen i.p.v. op het besloten pilot-forum.

Verder ben ik mij met het plaatsen van berichten altijd bewust geweest dat info uit de pilot niet gedeeld mocht worden. Het zou kunnen dat ik in dat specifieke bericht te vrij ben geweest. Dat weet ik niet meer, maar het zal best. 

Overigens vind ik dat als moderatoren in berichten knippen, zij dit altijd even aan de poster moeten laten weten en ook het waarom. Daar kan ik als poster alleen maar van leren en scherp van blijven, denk ik dan. En is ook een kwestie van fatsoen. 

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt voor je reaktie.

Ik begrijp volledig dat er geen info uit een pilot of testperiode naar buiten mag. Ik heb zelf ook ooit Beta tests gedaan en je wil niet dat de schrik van de tester overslaat op de (potentiële) klant.

Waar het mij om gaat is dat we meteen vanaf het begin last hebben van een traag systeem. Dat was al in de pilot helder en ook onmiddellijk na de uitrol duidelijk. KPN heeft dus bewust een falend systeem uitgerold. Van losstaande incidenten en onvoorziene omstandigheden is geen sprake.

Reputatie 7
Badge +7

…………...

Waar het mij om gaat is dat we meteen vanaf het begin last hebben van een traag systeem. Dat was al in de pilot helder en ook onmiddellijk na de uitrol duidelijk. KPN heeft dus bewust een falend systeem uitgerold. Van losstaande incidenten en onvoorziene omstandigheden is geen sprake.

Maar, ik heb mij in mijn berichten hierboven niets gezegd over hoe het in de pilot was. Dat het “al in de pilot helder was”  is dus jouw conclusie en niet de mijne.

Mijn door wjb aangehaalde bericht is uit de tijd dat de uitrol al begonnen was en ging echt over hoe het op dat moment was. Daar ging mijn bericht toen over.

Weer een BUG gevonden in huidige software en UI.

Ingesteld: pincode gebruiken bij verbergen zenders: NEE

En toch moet je de pincode intoetsen om daarin te komen

(ben nu bij moeder met hmb2260)

Reputatie 2

Veel beter dan wat we nu hebben zal het dus niet worden.

Waarom niet? Als het bij mij goed werkt op een HMB2260 waarom zou het bij jou dan niet beter kunnen worden dan dat je nu hebt?

 

Ik vind dit toch nog wel traag als ik eerlijk mag zijn. Je ziet duidelijk eerst een achtergrond opgebouwd worden en daarna komt de inhoud pas.

Nu gaat dit hier wel sneller als bij mij waar dit gewoon nog eens 5 tot 7 seconden duurt.

Maar dit is duidelijk slecht programmeer werk.

En dat het beter kan heeft KPN in het verleden bewezen. De oude software was zo veel sneller.

Reputatie 2

 

knip

 

Dat loopt dan over in punt 3, daar valt niet heel strak iets over te zeggen. Als er weer een update(je) gepland staat dan laten we dit hier weten en geven we aan wat daarin aangepast/verbeterd wordt. Maar dat zal nooit alles tegelijk zijn. 

 

Nou dat zijn fijne vooruitzichten. Er staat niets gepland en wat er wordt aangepast ook geen idee. Update(je) klinkt als minor fix. Maar ja er is ook niet 1 groot probleem, nee er zijn 2 grote problemen: re-starts en traagheid.

 

In deze versie zit, naast diverse kleine verbeteringen/bug fixes, het volgende:

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is dan te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger

Goed dat er aan gewerkt wordt en ook fijn dat r problemen opgelost worden.

Wat ik alleen mis in deze update is dat er ook iets aan de snelheid gedaan wordt.

Wordt daar wel aan gewerkt? Het duurt nu al zo lang en de gebruikers ervaring wordt voor het grootste deel door de snelheid bepaald.

Als die al slecht is dan kan de rest nog zo mooi zijn maar goed wordt dat nooit.

Reputatie 5
Badge +2

Beste Katana en WJB, het is niet mijn bedoeling jullie in de problemen te brengen.

Ik denk dat ik een tekst die is gepost en later aangepast door een moderator vrijwel onmiddellijk na de uitrol kan interpreteren. Dat blijft natuurlijk mijn interpretatie.

Het gaat om posts op pagina 2 (dus onmiddellijk na de optimistische aankondiging door KPN) van dit onderdeel van het forum:

“ In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. “ (KPN 4 maanden geleden)

Uiteraard zijn er wel zaken veranderd (ten goede) die niet bepaald onder water waren, zoals: PIP, instellingen in het menu voor PIP , de voortgangsbalk en openen van zenders.

Afgezien van de blauwe knop (5 minuten vooruit) ervaar ik geen enkele verbetering. Grootste klacht blijft de irritante traagheid vooral rond de gids. (4 x 2260's, waarvan 1 nieuwe die een supertrage verving.)

Liever zie ik natuurlijk ook reacties van KPN medewerkers, maar ik blijf ook jullie posts waarderen.

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt voor je reaktie.

Ik begrijp volledig dat er geen info uit een pilot of testperiode naar buiten mag. Ik heb zelf ook ooit Beta tests gedaan en je wil niet dat de schrik van de tester overslaat op de (potentiële) klant.

Waar het mij om gaat is dat we meteen vanaf het begin last hebben van een traag systeem. Dat was al in de pilot helder en ook onmiddellijk na de uitrol duidelijk. KPN heeft dus bewust een falend systeem uitgerold. Van losstaande incidenten en onvoorziene omstandigheden is geen sprake.

 

Ik schrik hier een beetje van, niet om de informatiestroom, maar om de openbaarheid van jouw bericht. Als ik in een pilot zit, dan zou ik zelf geen specifieke informatie op een openbaar forum naar buiten brengen, nu niet, nooit niet. 

Reputatie 7

Beste Katana en WJB, het is niet mijn bedoeling jullie in de problemen te brengen.

Ik zou niet weten waarmee je mij "in de problemen zou brengen".

Reputatie 5
Badge +2

Voor ik op andere zaken reageer dacht ik even een stukje TV te kijken. Helaas:

Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: AVS-500-10000

ik klik op OK

“Opnames worden opgehaald”, 0% vrij.

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

2de  poging: Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: STB-zap-01

ik klik op OK

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

Voor de zekerheid maar weer de power kabel er uit getrokken en een harde herstart gemaakt.

Ondertussen gezocht naar KPN storingen, maar niets gevonden.

Gelukkig komt er een huisgenoot aanwaaien die ook op een 2260 hetzelfde probleem heeft.

Dit is werkelijk software om dol van te worden. Moeten we maar een avondje gaan toepen.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Over “in de problemen brengen”:

Stel dat Katana en WJB in de pilotfase hebben getest en tevens hebben beloofd om hierover niets naar buiten te brengen en ze doen dat - geheel per ongeluk- toch, dan kan dat problemen veroorzaken. Op die fiets.

Superrr blij waren we toen we van onze oude kabeltelevisie af waren en bij de kpn gingen bijna 3 jaar geleden.....TOT de nieuwe update.....nu is het alleen maar ellende. Opsomming:-Vreselijk tergend langzaam menu opstart -Geen beeld meer in de boven hoek bij menu -Vaak foutmelding bij terug kijken - Vaak foutmelding bij kijken opnames - Netflix loopt telkens vast -Netflix moet elke x weer met wachtwoord worden opgestart - Schakeling naar andere zenders tergend langzaam - Uit en aan zetten vd tv tergend langzaam - Opstarten opnieuw vh ontvanger loopt vast - Kortom veel heel veel en te veel storingen en ergernissen. Volgens mij moet de technologie er juist op vooruit gaan maar dat hebben ze bij de kpn niet goed begrepen.....gaat dit ooit verbeterd worden?

Voor ik op andere zaken reageer dacht ik even een stukje TV te kijken. Helaas:

Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: AVS-500-10000

ik klik op OK

“Opnames worden opgehaald”, 0% vrij.

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

2de  poging: Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: STB-zap-01

ik klik op OK

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

Voor de zekerheid maar weer de power kabel er uit getrokken en een harde herstart gemaakt.

Ondertussen gezocht naar KPN storingen, maar niets gevonden.

Gelukkig komt er een huisgenoot aanwaaien die ook op een 2260 hetzelfde probleem heeft.

Dit is werkelijk software om dol van te worden. Moeten we maar een avondje gaan toepen.

 

 

Hier hetzelfde probleem in Groningen, hopeloos die kpn tv zooi. Bij Telfort was er zelden een storing en na de overname iedere week ellende. Wanneer wordt er iets verbeterd? Weer geen nieuws? Weer stilte? Planning? Echt?

 

https://allestoringen.nl/storing/kpn/