KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Ik zie koffie, appeltaart en slagroom 😎

Oei, zo hou je ons wel aan het "lijntje” :kissing_smiling_eyes:

De kleuren zijn inderdaad geen hogere wiskunde, maar het is gewoon lastig als ieder programma zelf wat gaat verzinnen, i.p.v. de geldende normen te hanteren.

Dat vind jij lastig, ik vind dat niet. Wat ik lastig vind is dat je er zo'n punt van maakt: veranderen doet KPN het (vooralsnog) toch niet.

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben hard/software ontwikkelaar. Ondeugdelijke producten kan ik niet uitstaan… :relaxed:

Reputatie 7

Ik ben hard/software ontwikkelaar. Ondeugdelijke producten kan ik niet uitstaan… :relaxed:

Ook ik houd mij bijna 35 jaar bezig met het ontwikkelen van software en ik heb geen enkel probleem met de "voortgangsbalk" van KPN.

Ik vind de kleuren in de voortgangsbalk zeer helder.

Donkerblauw (verder kan je niet terug). Dit is inderdaad donkerblauw
Groene bolletje : Hier ben je er in gekomen
Groen : dit deel kan je evt. terugspoelen; groen is max. een uur
Witte bolletje : hier zit JIJ in de uitzending
Wit na het bolletje : wat je achterligt na pauze (en evt. kunt doorspoelen)
Grijs : moet nog uitgezonden worden

Niet zo moeilijk. Mijn moeder van 82 vind het ook heel duidelijk.

Ik ben hard/software ontwikkelaar.

Prima.

Ondeugdelijke producten kan ik niet uitstaan…

Je bedoelt: anders ontwikkelde producten …..
Dat jij het anders zou doen maakt niet door jouw ontwikkelde producten nog niet ondeugdelijk.

Het is net als met Covid-19: verzet is zinloos… Dat zeiden de Borg al:”Resistance is futile. You will be assimilated". Covid-19 is hetzelfde. Alleen door het te ontwijken (KPN, Covid-19), net als de Borg, kun je besmetting (assimilatie) voorkomen.

 

Ik ben hard/software ontwikkelaar. Ondeugdelijke producten kan ik niet uitstaan… :relaxed:

 

Tja, je blijft jouw mening als enige waarheid verkondigen. Ik werk al ruim 40 jaar in de ICT en als ik één ding geleerd heb is dat alles altijd verandert. En dat ICT-ers oer-conservatief zijn: "professionele” Windows gebruikers zullen niet rusten voordat Windows 10 er weer net zo uitziet als Windows 7. En dat terwijl ik Windows 8 een zegen vond; zoals ik al zei: smaken verschillen.

Reputatie 7

En dat terwijl ik Windows 8 een zegen vond; zoals ik al zei: smaken verschillen.

En ik vond Windows 8 juist een ramp. De toepassingen die wij ontwikkelen zijn geen "modern UI" en daarmee zat je bij Windows 8 dus steevast in de verkeerde omgeving. Windows 10 is wat dat betreft een verademing er is immers geen onderscheid meer tussen "modern UI" en de "traditionele omgeving".

Reputatie 7
Badge +10

XP, 7 en 10 hebben mijn voorkeur, om maar ff mee offtopic te gaan ;-)

 

Reputatie 5
Badge +2

Die kleuren zijn echt eenvoudig:

Blauwe lijn: dit is 5 minuten opnametijd die bij het afspelen automatisch wordt overgeslagen. Als je op de blauwe knop drukt op je AB kom je hier niet terecht maar 5 minuten verderop van waar je nu bent. “Nu” is het witte bolletje.

Groene lijn: dit is de opname/speeltijd die je al hebt gepasseerd. Ben je net gestart met kijken dan is er geen groene balk. Als je op het groene knopje druk op je AB, ga je naar het beginpunt van de opname/speeltijd dat is aangegeven met het groene bolletje.

Grijze lijn: dit is het deel van de opname/speeltijd die je nog kan bekijken. Wil je drukken op het grijze knop op de AB, dan heb je veel mogelijkheden. Het grijze vierkantje stopt b.v. het afspelen van een opname.

Witte lijn: er verschijnt een witte lijn als je bij het kijken van live TV pauzeert. De witte lijn geeft aan hoe veel tijd je achterloopt op de live uitzending.

Wit bolletje: dit is waar je nu aan het kijken bent in de opname/speeltijd. Wil je drukken op de witte knop op de AB, dan kan je lang zoeken.

Groen bolletje: dit is 5 minuten na het begin van de opnametijd. Als je op het groene knopje druk op je AB, ga je naar het beginpunt van de opname/speeltijd dat is aangegeven met het dit groene bolletje.

Zie je geen groene lijn, dan heb je nog niets van de opname/uitzending bekeken.

Zie je geen groen bolletje, dan ligt dit onder het witte bolletje.

Ziet het er op jouw AB anders uit; dat kan want er zijn verschillende versies in omloop.

Zie je helemaal geen kleuren op je TV, dan adviseer ik om je zwart/wit TV van 1966 in te ruilen.

Tjonge, jonge het viel niet mee om dit op te schrijven. ik ben benieuwd hoe de officiële specs er uitzien. Ik sta open voor alle verbeteringen en toevoegingen.

Vergeleken met een normale mediaplayer maakt KPN het zich enorm moeilijk door die blauwe balk met dat groene bolletje. Wie neemt er nu waarom zendtijd op die standaard altijd wordt overgeslagen? (antwoord: reclameverplichtingen)

Ik heb toch wel een aantal behoorlijke minpunten aan het nieuwe menu.

  • Ik heb kpn glas kanalen 661 t/m 670), dus de standaard en HD kanalen heb ik verborgen. Voorheen kon ik 2 pagina's naar beneden scrollen en dan was ik bij de lagere kanaalnummers voor SBS9, TLC enz. Omdat er nu eerst de radiokanalen tussen zitten moet ik zowel naar boven als naar beneden zo’n 25 pagina's scrollen. Ik word daar niet vrolijk van.
  • Ik mis het schermpje waarin het huidige kanaal nog te volgen is, terwijl je alvast in de gids kijkt wat het volgende is wat je wil kijken.
  • Waarom moet ik 2 keer klikken als ik naar een ander kanaal wil vanuit de gids?

Uiterlijk is het wel mooier geworden, maar qua functionaliteit is het drastisch naar beneden.

Heb het nu 3 dagen en zit me echt alleen maar te irriteren.

Ik hoop dan ook dat hier serieus eens naar gekeken wordt.

Ik ben zelf ook erg ontevreden over deze nieuwe update. De snelheid van tv was voor mij de reden voor KPN te kiezen en niet voor een andere provider. Sinds de komst van de nieuwe gids is alles traag en niet meer fijn in gebruik.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb toch wel een aantal behoorlijke minpunten aan het nieuwe menu.

  • Ik heb kpn glas kanalen 661 t/m 670), dus de standaard en HD kanalen heb ik verborgen. Voorheen kon ik 2 pagina's naar beneden scrollen en dan was ik bij de lagere kanaalnummers voor SBS9, TLC enz. Omdat er nu eerst de radiokanalen tussen zitten moet ik zowel naar boven als naar beneden zo’n 25 pagina's scrollen. Ik word daar niet vrolijk van.
  • Ik mis het schermpje waarin het huidige kanaal nog te volgen is, terwijl je alvast in de gids kijkt wat het volgende is wat je wil kijken.
  • Waarom moet ik 2 keer klikken als ik naar een ander kanaal wil vanuit de gids?

Uiterlijk is het wel mooier geworden, maar qua functionaliteit is het drastisch naar beneden.

Heb het nu 3 dagen en zit me echt alleen maar te irriteren.

Ik hoop dan ook dat hier serieus eens naar gekeken wordt.

Ik ben zelf ook erg ontevreden over deze nieuwe update. De snelheid van tv was voor mij de reden voor KPN te kiezen en niet voor een andere provider. Sinds de komst van de nieuwe gids is alles traag en niet meer fijn in gebruik.

Als jij het schermpje mist om het huidige kanaal te blijven kijken tijdens het gids kijken, dan verander je dat toch? Heb ik ook gedaan. Is al heel vaak gezegd in dit topic. Ohh en datzelfde geldt voor twee keer klikken.

Reputatie 1

Als je een film of serie van opname bekijkt en eruit wil gaan kan je hem niet verwijderen want je komt in een andere opname terecht. Dit is een bug volgens mij.

Vip2952v2

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Berrybaart! Klopt! Dit is bekend. Wordt aan gedacht:blush:

Reputatie 5
Badge +2

XP, 7 en 10 hebben mijn voorkeur, om maar ff mee offtopic te gaan ;-)

 

ACH IK BEN MIJN COMPUTERLEVEN BEGONNEN MET EEN ASR-33, WAT WAS DAAR NU MIS MEE.

Ik moet ook jammer genoeg Vaststellen dat sinds de nieuwe update de menu enorm traag is, dit is echt super vervelend. 
de extra foto’s enz dat erbij komen vind ik wel leuk enkel die extra handeling om een zender te selecteren is dan weer vervelend maar niet zo vervelend dan hoe traag de menu nu is, je moet de box nu echt ff zijn tijd geven als je een commando geeft. Niet aangenaam, ik hoop dat dit snel word opgelost. 
Ook faalt het ophalen van opnames af en toe. 
 

KPN PLEASE FIX THIS FAST!!! 
 

groeten

Reputatie 7
Badge +10

XP, 7 en 10 hebben mijn voorkeur, om maar ff mee offtopic te gaan ;-)

 

ACH IK BEN MIJN COMPUTERLEVEN BEGONNEN MET EEN ASR-33, WAT WAS DAAR NU MIS MEE.

;-)

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik moet ook jammer genoeg Vaststellen dat sinds de nieuwe update de menu enorm traag is, dit is echt super vervelend. 
de extra foto’s enz dat erbij komen vind ik wel leuk enkel die extra handeling om een zender te selecteren is dan weer vervelend maar niet zo vervelend dan hoe traag de menu nu is, je moet de box nu echt ff zijn tijd geven als je een commando geeft. Niet aangenaam, ik hoop dat dit snel word opgelost. 
Ook faalt het ophalen van opnames af en toe. 
 

KPN PLEASE FIX THIS FAST!!! 
 

groeten

Dat snelle kun je wel vergeten denk ik. We zijn inmiddels al 4 maand verder en de snelheid is er niet beter op geworden (integendeel).

Reputatie 5
Badge +2

Vanavond nog even gechat met KPN.

De oplossing voor alle problemen: software opnieuw laden.

Had ik al heel vaak gedaan. Helpt niks, maar ja kwaad kan het ook niet dacht ik in een vlaag van verstandsverbijstering en het kan onder de afwas.

Helaas, nu heb ik opeens een spontaan herstartende 2260.

Net als Ajax de 2-3 lijkt te maken start het hele ding opnieuw op.

Het nieuwe menu blijft een instabiel drijfzand met verdrinkingsgevaar.

Accenture en KPN: samen vormen ze de centrale verdediging van VVV. (0-13)

Reputatie 2

Vandaag weer een nieuw diepte punt in de wachttijden.

Ik moet nu 9 seconden wachten tot dat er wat gebeurd op het scherm.

als je dan een andere zender selecteert dan duurt het ook weer lang en dan heb ik het over ongeveer 20 tot 30 sec voor dat de zender van keuze op het scherm komt.

Als je dan ongeduldig wordt en een keer een andere knop tussendoor hebt gebruikt dan wordt alles bij het verschijnen van de zender razend snel alles achter elkaar uitgevoerd.

Ik heb een 2952 ontvanger met 4.107.213 en 8.0.107

Dit wordt echt te gek de laatste software update heeft het alleen maar erger gemaakt.

Er zijn al meerdere topics geplaats over de traagheid van het tv menu sinds de update en iedere keer lees ik dat de reactie van KPN is: “we zien meerdere opmerkingen hierover dus waarschijnlijk wordt er wel iets mee gedaan”

Wanneer dan? Want ik heb nu het idee dat het iedere dag trager wordt. En wat gaan ze er dan aan doen? Er zijn meerdere opmerkingen geplaatst dat de werking van het nieuwe menu geen verbetering is t.o.v. het oude menu (meerdere handelingen, geen tv door kunnen kijken in een klein scherm als het menu/gids geopend is)

Reputatie 7

...geen tv door kunnen kijken in een klein scherm als het menu/gids geopend is

Die functionaliteit kan je in de instellingen aan zetten.

Reputatie 7
Badge +30

@Michael1879, welkom! Ik heb je bericht verplaatst naar het algemene topic over het nieuwe menu. Hier plaatsen we updates en verzamelen we de feedback. Er wordt aan de traagheid gewerkt. 

Het kunnen zien van live beeld in de gids en het direct weer naar een programma gaan i.p.v dat eerste nog te moeten bevestigen is met de laatste update weer teruggekomen. Je kunt dit aanzetten via Menu - Instellingen - TV Menu. 

Reputatie 7
Badge +30

Verder, iets wat vanmorgen duidelijk werd: het blijkt dat het oude platform niet altijd het aantal uur aan opnames goed vasthield. Dat wil zeggen dat het met het oude platform kon voorkomen dat je méér dan 200 uur aan opnames had. Normaliter hoort je beschikbare ruimte naar beneden te gaan, en gaat uiteindelijk het systeem je oude opnames verwijderen om ruimte te maken. Dit gebeurde dan soms per ongeluk niet en dan had je veel meer opnames dan je eigenlijk recht op had. Op dat moment in gebruik niet echt een probleem.

Alleen, het nieuwe platform hanteert de 200 uur wél goed. Als je dan overgezet wordt naar het nieuwe platform en je had meer dan 200 uur aan opnames, dan wordt alles wat daarboven zit alsnog verwijderd. Het kan dan ook voorkomen dat je na overzetting naar het nieuwe menu en dus het nieuwe platform, opnames kwijt bent. Je beschikbare ruimte indicator zal dan ook geen of heel weinig vrije ruimte aangeven omdat alleen datgene verwijderd wordt wat boven de 200 uur zit. Je zult dan zelf verder moeten opschonen als je meer wilt opnemen. 

Verder, iets wat vanmorgen duidelijk werd: het blijkt dat het oude platform niet altijd het aantal uur aan opnames goed vasthield. Dat wil zeggen dat het met het oude platform kon voorkomen dat je méér dan 200 uur aan opnames had. Normaliter hoort je beschikbare ruimte naar beneden te gaan, en gaat uiteindelijk het systeem je oude opnames verwijderen om ruimte te maken. Dit gebeurde dan soms per ongeluk niet en dan had je veel meer opnames dan je eigenlijk recht op had. Op dat moment in gebruik niet echt een probleem.

Alleen, het nieuwe platform hanteert de 200 uur wél goed. Als je dan overgezet wordt naar het nieuwe platform en je had meer dan 200 uur aan opnames, dan wordt alles wat daarboven zit alsnog verwijderd. Het kan dan ook voorkomen dat je na overzetting naar het nieuwe menu en dus het nieuwe platform, opnames kwijt bent. Je beschikbare ruimte indicator zal dan ook geen of heel weinig vrije ruimte aangeven omdat alleen datgene verwijderd wordt wat boven de 200 uur zit. Je zult dan zelf verder moeten opschonen als je meer wilt opnemen. 

Erik,

Ik denk dat je hier het huidige probleem van klanten bij KPN goed aangeeft. KPN hanteert veel letters voor zijn communicatie. Maar als er echt iets vantevoren gemeld moet worden aan de klant, is de feitenlijke communicatie niet aanwezig. 

Dit had toch ook van te voren aan de klant gemeld kunnen worden zonder dat een KPN’er (zelfs via middel door een algoritme) opnames verwijderde. 

De klant had dan van tevoren de voor hem minder belangrijke opnames kunnen verwijderen. Het was niet de fout van de klant dat er meer dan 200 uur stond. Dat was 100% de fout van KPN.

Webcare medewerkers schrijven dat ze het druk hebben, doe er dan wat aan en communiceer tijdig en correct (ik zou ook kunnen schrijven, net zoals Erik want jij bent een van de weinigen die het wel goed doet).

Reputatie 7

Verder, iets wat vanmorgen duidelijk werd: het blijkt dat het oude platform niet altijd het aantal uur aan opnames goed vasthield...

Dit had toch ook van te voren aan de klant gemeld kunnen worden ...

Eh...