KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @RonVerbrugge, heb je nog een Motorola tv ontvanger of gehad?

Kan zijn dat deze nog niet is afgemeld.


Je kunt hier wachten, al kan het een dag of 4 duren voor er een KPN moderator reageert, of je kunt gratis bellen en dan aangeven ‘medewerker spreken’

(0800) 0402

nou deze is al reeds omgeruold (maand of 5 geleden denk ik) en komt dus nogsteeds terug in het overzicht

Reputatie 7

nou deze is al reeds omgeruold (maand of 5 geleden denk ik) en komt dus nogsteeds terug in het overzicht

Als er nog een Motorola 1853 op jouw abonnement geregistreerd staat dan is dat de oorzaak. Bel klantenservice en vraag ze de Motorola uit jouw abonnement te verwijderen.

kunnen jullie vertellen wanneer ik het nieuwe menu krijg of wat de reden is dat ik deze nog niet heb gekregen? Al mijn ontvangers voldoen aan de eisen...heb het zelf geprobeerd door software te verwijderen van ontvanger maar blijf het oude menu ontvangen.

Experia V10A

3x HMB2260

 

groet,

Ron

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

fijn dat deze verplaatst is….ik hoop snel op een update van mijn tv menu

nou deze is al reeds omgeruold (maand of 5 geleden denk ik) en komt dus nogsteeds terug in het overzicht

Als er nog een Motorola 1853 op jouw abonnement geregistreerd staat dan is dat de oorzaak. Bel klantenservice en vraag ze de Motorola uit jouw abonnement te verwijderen.

oh serieus….thanks! ga gelijk bellen

Reputatie 7
Badge +30

@RonVerbrugge laat je nog even weten of de collega's het opgelost hebben? Anders ga ik alsnog voor je aan de slag. 

@RonVerbrugge laat je nog even weten of de collega's het opgelost hebben? Anders ga ik alsnog voor je aan de slag. 

tv ontvanger is inmiddels verwijdert...nu wachten op de update...eerste poging om de update te ontvangen is mislukt maar was misschien iets te snel :-)

Reputatie 7
Badge +25

@RonVerbrugge laat je nog even weten of de collega's het opgelost hebben? Anders ga ik alsnog voor je aan de slag. 

tv ontvanger is inmiddels verwijdert...nu wachten op de update...eerste poging om de update te ontvangen is mislukt maar was misschien iets te snel :-)

Je moet dan eerst in een “bezemsessie” worden meegenomen. Dus mijn advies is om niet om het uur te gaan resetten, maar gewoon rustig af te wachten. Er staat nu in ieder geval niets meer in de weg.

 In de tussentijd werkt het even stroomloos maken tijdelijk.

honderden malen is in dit forum, (vergeef me dat ik de naam van de persoon even vergeten ben) geschreven: “spanningloos” in de volksmond “stroomloos” :joy:

Als electrotechnics kan ik hier natuurlijk een verhandeling elementaire natuurkunde gaan ophangen over elektrische spanning, stroom en weerstand, maar gezien de strekking van dit topic laat ik dat maar 8erwege.

Uit pure wanhoop en frustratie over de traagheid maar 4K televisie genomen in ons pakket. Net de Arris VIP 5202 aangesloten en wat een verademing weer. Eindelijk weer een lekker vlot menu en ook nog de picture in picture terug in de update zie ik. Iets dat eerst niet meer zou kunnen. Sterkte aan iedereen die nog problemen ondervind.

 

Reputatie 7

Uit pure wanhoop en frustratie over de traagheid maar 4K televisie genomen in ons pakket.

Vergeet niet over zes maanden je 4K abonnement weer te beëindigen, dan hoef je de 5202 niet meer om te ruilen en ben je €15,- kwijt.

Uit pure wanhoop en frustratie over de traagheid maar 4K televisie genomen in ons pakket.

Vergeet niet over zes maanden je 4K abonnement weer te beëindigen, dan hoef je de 5202 niet meer om te ruilen en ben je €15,- kwijt.


Ach we hebben sinds kort ook een 4K TV, dus ik kijk het even aan, scheelde mij persoonlijk ook maar 1 euro per maand blijkbaar. Maar thanks voor de tip :sunglasses:

Reputatie 2

Bedankt voor de tip!

Heb zojuist ook nog eens onze vip2952 ontvangers gecontroleerd en die hebben deze update blijkbaar ook gekregen vanavond. Ben benieuwd of het (een deel) van de problemen oplost... we gaan het zien.

@P.Janssen  ik ben benieuwd of jij een snellere werking van jouw 2952's ervaart. Hoe gaat nu bij jou het openen van de gids en het starten van het menu? Gaat dat sneller nu?

Ik heb namelijk vanavond mijn 2952 herstart. Daarna had ie de update. Het starten en sluiten van de gids gaat warempel echt sneller. Ook het starten van het menu gaat nu zoals het moet. Het lijkt alles bij elkaar in de richting v.d. snelheid van mijn 5202 te gaan.

Ben benieuwd naar jouw ervaring.

 

Nou, even een korte update: ik kan inderdaad ook beamen dat met de nieuwe UI/HTML versie 4.108.208 het bladeren door menu en gids op onze vip2952 ontvangers merkbaar vlotter gaat dan de afgelopen tijd. Kan niet echt zeggen dat het nu echt snél is, maar in ieder geval wel een stap in de goede richting. Da’s heel erg fijn! Hopelijk kan het nog wat verder verbeterd worden.

Het probleem met het uitvallen van het zender display op onze ontvangers is helaas nog niet opgelost. Na het herstarten van de ontvangers deed het display het weer een tijdje, maar het is inmiddels helaas weer uitgevallen (vanzelf zijdens het ‘zappen’).

Ik meen gelezen te hebben dat dit door KPN binnenkort ook opgelost gaat worden via een volgende update; dat zou erg fijn zijn want we missen dit toch wel, vooral bij het radio luisteren (TV niet aan).

Reputatie 7
Badge +9

Op de HMB2260 geen snelheids verandering van de gids sinds de laatste update. 

Reputatie 7
Badge +10

Op de HMB2260 geen snelheids verandering van de gids sinds de laatste update. 

Als de vip2952, de '’stuck in a loop'’ ontvangers nu al een snelheidsverandering hebben volgens sommigen hier, moet de volgende fix voor de 2260 een makkie zijn, toch? 😉 #fingerscrossed 

Reputatie 7
Badge +7

Nou, even een korte update: ik kan inderdaad ook beamen dat met de nieuwe UI/HTML versie 4.108.208 het bladeren door menu en gids op onze vip2952 ontvangers merkbaar vlotter gaat dan de afgelopen tijd. Kan niet echt zeggen dat het nu echt snél is, maar in ieder geval wel een stap in de goede richting. Da’s heel erg fijn! Hopelijk kan het nog wat verder verbeterd worden.

@P.Janssen Ik ben dan wel benieuwd hoe het bij jou na 1 of 2 dagen gaat. Want bij mij is het na een dag, op de 2952 inmiddels weer wat stroperiger geworden. Helaas.

Het kan dus zijn dat de snelheidsverbetering die ik na het binnenhalen van de update constateerde, het gevolg was van de herstart i.p.v. de update.

Reputatie 7

Met HTML versie 4.108.208 is de snelheid van de ZXV8001 fantastisch. Er is geen enkele vertraging, alles geschiedt "instantly".

Straks zal ik kijken of onze HMB2260 de update ook ontvangen heeft.

Reputatie 5
Badge +2

Nou, even een korte update: ik kan inderdaad ook beamen dat met de nieuwe UI/HTML versie 4.108.208 het bladeren door menu en gids op onze vip2952 ontvangers merkbaar vlotter gaat dan de afgelopen tijd. Kan niet echt zeggen dat het nu echt snél is, maar in ieder geval wel een stap in de goede richting. Da’s heel erg fijn! Hopelijk kan het nog wat verder verbeterd worden.

@P.Janssen Ik ben dan wel benieuwd hoe het bij jou na 1 of 2 dagen gaat. Want bij mij is het na een dag, op de 2952 inmiddels weer wat stroperiger geworden. Helaas.

Het kan dus zijn dat de snelheidsverbetering die ik na het binnenhalen van de update constateerde, het gevolg was van de herstart i.p.v. de update.

Dat was onze ervaring ook altijd. De eerste dag wat sneller maar na de eerste dag trager en trager.

Op de HMB2260 geen snelheids verandering van de gids sinds de laatste update. 

En hier ook geen snelheidsverbetering op de 2260's. Gids duurt bijna 4 seconden.

Reputatie 7
Badge +7

Met HTML versie 4.108.208 is de snelheid van de ZXV8001 fantastisch. Er is geen enkele vertraging, alles geschiedt "instantly".

……..

Op mijn 5202 dezelfde ervaring: flitsend en geen vertraging.

Wat ik zo bijzonder vind: ik sprak vandaag een collega en die heeft net als ik de 2952. Hij is daar bijzonder tevreden over: “werkt geweldig".  Nou vraag ik je :thinking:

Reputatie 4
Badge +1

Nou, even een korte update: ik kan inderdaad ook beamen dat met de nieuwe UI/HTML versie 4.108.208 het bladeren door menu en gids op onze vip2952 ontvangers merkbaar vlotter gaat dan de afgelopen tijd. Kan niet echt zeggen dat het nu echt snél is, maar in ieder geval wel een stap in de goede richting. Da’s heel erg fijn! Hopelijk kan het nog wat verder verbeterd worden.

@P.Janssen Ik ben dan wel benieuwd hoe het bij jou na 1 of 2 dagen gaat. Want bij mij is het na een dag, op de 2952 inmiddels weer wat stroperiger geworden. Helaas.

Het kan dus zijn dat de snelheidsverbetering die ik na het binnenhalen van de update constateerde, het gevolg was van de herstart i.p.v. de update.


Hier dezelfde ervaring.

Reputatie 4
Badge +2

Gisteravond ook de update gehad op mijn vip2952 v2 en gelukkig is het probleem met de opnames nu opgelost.

Wat betreft het openen en sluiten van de gids. Dit was na de update van ca. twee maanden geleden 2 seconden en nu nog steeds 2 seconden. Door de gids bladeren gaat ook nog steeds vlotjes.

Het spontaan opnieuw opstarten van de 2952 heb ik gelukkig bijna nooit last van gehad, 1 keer net na de eerste update en afgelopen weekend 1 keer.

 

Reputatie 7
Badge +7

We hebben er een issue bij: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geplande-serie-opname-neemt-nog-steeds-op-bestaat-niet-meer-515412

Reputatie 5
Badge +2

Vanmorgen zag ik dat ik ook de 4.108.208 firmware op mijn arris 2952 had gekregen, het leek alsof het wat vlotter werkte, maar niet echt tijd, moest werken (en wakkerder worden).

Zojuist (s’avonds dus) echter wat tijden gemeten :

Gids oproepen : 3 a 4 seconden tot een gevulde gids

Terug naar tv programma zonder zender te wisselen : 2 a 3 seconden

Het blijft dus knudde.

@RonVerbrugge laat je nog even weten of de collega's het opgelost hebben? Anders ga ik alsnog voor je aan de slag. 

tv ontvanger is inmiddels verwijdert...nu wachten op de update...eerste poging om de update te ontvangen is mislukt maar was misschien iets te snel :-)

Je moet dan eerst in een “bezemsessie” worden meegenomen. Dus mijn advies is om niet om het uur te gaan resetten, maar gewoon rustig af te wachten. Er staat nu in ieder geval niets meer in de weg.

Hoelang duurt dit gemiddeld want inmiddels nog geen update, moeten alle ontvangers zijn aangesloten eigenlijk?

Reputatie 4
Badge +1

@RonVerbrugge   probeer die update te “forceren”  met de schakelaar aan achterzijde ontvanger uit en weer even later aanzetten.

Probeer dat bij 1 ontvanger , het kan zijn dat na de update  een popup komt met nieuwe software gevonden , deze ook dan installeren.