KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Nu een paar dagen de nieuwe update. Mooi dat er verbeteringen zijn doorgevoerd. Over de snelheid van het openen en sluiten van de gids: die was de eerste dag wat sneller: ipv 5 tot 6 seconden voordat de gids helemaal was geopend, ging dat nu in gemiddeld 3.5 seconden (nog steeds erg traag natuurlijk). Maar nu gaat dat al weer een stukje trager. Vanochtend ging het openen gemiddeld in 4.5 seconden en het sluiten een seconde sneller. Ik hoop niet dat de vertraging doorzet. Vind het zo al traag genoeg.

Reputatie 7

Hallo allemaal! We gaan volgende week weer een nieuwe HTML release doen, deze gaat naar versie nummer 4.109.205. Even een quote van vorige week, van de vorige HTML release:

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Komende week wordt de jas dus aangepast. HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie​​​​​

 

Deze update komt vanaf 6 november en bevat de volgende onderdelen:

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 

  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 

 

 

Tevens ga ik deze update en die van vorige week even kort toevoegen aan het startbericht.

Reputatie 6
Badge +3

Hallo allemaal! We gaan volgende week weer een nieuwe HTML release doen, deze gaat naar versie nummer 4.109.205. Even een quote van vorige week, van de vorige HTML release:

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Komende week wordt de jas dus aangepast. HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie​​​​​

 

Deze update komt vanaf 6 november en bevat de volgende onderdelen:

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 

En wanneer gaan jullie de snelheid/ het snelheidsprobleem dan echt aanpakken en oplossen? Mooi dat bovenstaande, maar ik heb hierboven gepost hoe het zit met de snelheid bij mij (en niet bij mij alleen), maar lees daar niks over. Ik begrijp dat dat los staat van de jas en de kern etc, maar mag ook wel een keer echt worden aangepakt.

Reputatie 7
Badge +25

En wanneer gaan jullie de snelheid/ het snelheidsprobleem dan echt aanpakken en oplossen? Mooi dat bovenstaande, maar ik heb hierboven gepost hoe het zit met de snelheid bij mij (en niet bij mij alleen), maar lees daar niks over. Ik begrijp dat dat los staat van de jas en de kern etc, maar mag ook wel een keer echt worden aangepakt.

Hier wordt ook wel echt aan gewerkt, maar is een stuk ingewikkelder om op te lossen. Ik hoop dat we hier binnenkort meer over kunnen delen. De punten die Erik noemt zijn de aanpassingen die nu eerst gaan komen, maar zijn niet de enige punten waar aan gewerkt wordt. Ik snap dat een oplossing voor de traagheid lang op zich laat wachten, en dat het waarschijnlijk nog langer dan dat voelt.

Reputatie 5
Badge +4

En wanneer gaan jullie de snelheid/ het snelheidsprobleem dan echt aanpakken en oplossen? 

Hier wordt ook wel echt aan gewerkt, maar is een stuk ingewikkelder om op te lossen. Ik hoop dat we hier binnenkort meer over kunnen delen. De punten die Erik noemt zijn de aanpassingen die nu eerst gaan komen, maar zijn niet de enige punten waar aan gewerkt wordt.

@Erik_  en @Paul_  Het is zeer te prijzen dat jullie meer duidelijkheid geven aan binnenkort komende releases. Ook prettig om te lezen dat aan het “snelheidsprobleem” gewerkt wordt (persoonlijk heb ik er nooit aan getwijfeld dat dit hoog op de lijst stond, maar fijn om het nog eens bevestigd te krijgen).

Sinds de overgang van Telfort naar KPN en het nieuwe menu is het er niet beter op geworden.

het menu werkt te traag waardoor je dingen (ondertiteling) mist als je het programma even stopzet.

je moet een handeling meer doen om te komen waar je wilt.

het duurt te lang als je in het menu iets aanklikt.

ook zijn er geplande opnames niet gedaan

Reputatie 6
Badge +3

Sinds de overgang van Telfort naar KPN en het nieuwe menu is het er niet beter op geworden.

het menu werkt te traag waardoor je dingen (ondertiteling) mist als je het programma even stopzet.

je moet een handeling meer doen om te komen waar je wilt.

het duurt te lang als je in het menu iets aanklikt.

ook zijn er geplande opnames niet gedaan

Al deze problemen hebben toch niks te maken met jouw/uw overgang van Telfort naar KPN?

Sinds de overgang van Telfort naar KPN en het nieuwe menu is het er niet beter op geworden.

het menu werkt te traag waardoor je dingen (ondertiteling) mist als je het programma even stopzet.

je moet een handeling meer doen om te komen waar je wilt.

het duurt te lang als je in het menu iets aanklikt.

ook zijn er geplande opnames niet gedaan

Al deze problemen hebben toch niks te maken met jouw/uw overgang van Telfort naar KPN?

Nee misschien niet, maar viel allemaal wel samen. het zal aan de nieuwe up date liggen. 

EEn ander ergernis is dat als je een opname gaat bekijken en je stopt halverwege dat bij een volgende keer hij weer aan het begin begint, terwijl in het verleden het automatisch startte waar je gebleven was. 

Reputatie 5
Badge +4

EEn ander ergernis is dat als je een opname gaat bekijken en je stopt halverwege dat bij een volgende keer hij weer aan het begin begint, terwijl in het verleden het automatisch startte waar je gebleven was. 

Dit laatste komt bij mijn HMB2260's eigenlijk nooit voor. Wij kijken eigenlijk alles pas later (dus via een opname of via terugkijken) en onderbreken het kijken van een (natuurprogramma) opname ook regelmatig, omdat wij bijv. eerst een actualiteitsprogramma of journaal willen zien. Zelden of nooit en zeker de laatste tijd niet hebben we dan dat het verder afspelen niet start op de plaats waar we gebleven waren. Als dit vaak gebeurt is het wellicht handig om de software eens opnieuw te laden of zelfs een hele “frisse start” uit te voeren want mogelijk is de TV-ontvanger een beetje van slag.

Reputatie 5
Badge +2

EEn ander ergernis is dat als je een opname gaat bekijken en je stopt halverwege dat bij een volgende keer hij weer aan het begin begint, terwijl in het verleden het automatisch startte waar je gebleven was. 

Dit laatste komt bij mijn HMB2260's eigenlijk nooit voor. Wij kijken eigenlijk alles pas later (dus via een opname of via terugkijken) en onderbreken het kijken van een (natuurprogramma) opname ook regelmatig, omdat wij bijv. eerst een actualiteitsprogramma of journaal willen zien. Zelden of nooit en zeker de laatste tijd niet hebben we dan dat het verder afspelen niet start op de plaats waar we gebleven waren. Als dit vaak gebeurt is het wellicht handig om de software eens opnieuw te laden of zelfs een hele “frisse start” uit te voeren want mogelijk is de TV-ontvanger een beetje van slag.


De voortgangsondersteuning is zeer onbetrouwbaar. Het lijkt er op dat vooral van oudere opnames wordt “vergeten” waar we zijn gebleven. Mijn oudste opname gebruik ik om de nieuwste menu's te testen en ik denk dat ik die opname al wel 10 maal heb moeten doorspoelen. De balkjes die aangeven waar je was gebleven zijn derhalve ook onbetrouwbaar. (4x 2260) Dit is een probleem dat sinds het nieuwe menu speelt maar kwam voorheen ook wel eens voor. ook na de laatste update met frisse (nou ja, geur TV is gelukkig nog niet uitgebracht door KPN want dat zou bij bugs tot rampen leiden) start.

Wanneer wordt er wat gedaan aan het trage systeem sinds de grote aanpassing. Het is treurig dat er niet adequaat gereageerd wordt en we maar moeten blijven aanmodderen met een traag systeem. 

Reputatie 7
Badge +9

Vanavond uit het niets was mijn HMB2260 “vastgelopen”. Ik keek gewoon TV (RTL4). Met mijn afstandsbediening kon ik niet meer van zender wisselen of naar het menu te gaan. Ik kon wel het geluid van mijn TV veranderen mbv de afstandsbediening.

Uiteindelijk mijn TV-ontvanger uit moeten zetten mbv de schakelaar achterop. Na het opstarten van de TV-ontvanger werkte het weer.

Goedenavond,

Wat is de status van de enorme traagheid van het interactieve menu en dan met name de Gids? Ik lees hier veel klachten over en ook een reactie van KPN dat het bekend is en dat eraan gewerkt wordt, maar inmiddels zijn de laatste berichten van 3 maanden geleden. 

Ik heb echt het idee dat er niet goed gekeken is naar het gebruiksgemak terwijl er tegenwoordig juist meer gekeken wordt naar 'usability' en 'intuïtieve applicaties'. 

- de knoppen 'gids' en 'tv' om terug te keren reageren enorm traag. Vaak duurt t zo lang dat je nog een keer klikt omdat je twijfelt of je goed drukte en dan ben je dus extra lang aan het wachten tot je op de gewenste plek bent

- wanneer je in de gids op de 'ok' knop drukt, gaat ie niet direct naar het programma. Er wordt geadviseerd om op de 'Play' knop te drukken, maar die zit niet naast de pijltjesknoppen dus niet logisch en niet handig dat je niet zonder te kijken naar je afstandsbediening kunt navigeren

- voorheen zag je nog in een bovenhoek het programma doorgaan terwijl je in de gids zat, dat was erg handig

- voorheen zag je in de gids de kleuren van de vier snelknoppen (rood, groen, geel en blauw) om een keuze te maken en nu niet meer, dus moet ik steeds onthouden en blijkbaar is 3x op geel klikken de functie 'zoeken' openen? Staat nergens uitgelegd.

Reputatie 7

Sinds de overgang van Telfort naar KPN en het nieuwe menu is het er niet beter op geworden.

het menu werkt te traag waardoor je dingen (ondertiteling) mist als je het programma even stopzet.

je moet een handeling meer doen om te komen waar je wilt.

het duurt te lang als je in het menu iets aanklikt.

ook zijn er geplande opnames niet gedaan

Al deze problemen hebben toch niks te maken met jouw/uw overgang van Telfort naar KPN?

Nee misschien niet, maar viel allemaal wel samen. het zal aan de nieuwe up date liggen. 

EEn ander ergernis is dat als je een opname gaat bekijken en je stopt halverwege dat bij een volgende keer hij weer aan het begin begint, terwijl in het verleden het automatisch startte waar je gebleven was. 

@Stegeman40, welkom. Je noemt een aantal dingen die niet lekker gaan. Wat betreft extra handelingen. Doel je daar op dat je een extra keer moet klikken als je vanuit de gids een programma wilt bekijken? Dit is sinds een aantal weken weer aan te passen. Je kunt via Menu > Instellingen > TV Menu inschakelen dat je op de OK knop drukken gewoon het programma start in plaats van dat je eerste de pop-up krijgt. 

Wat betreft het hervatten van een gestopte opname. Dit zou bij de meesten gewoon moeten werken. Het kan echter voorkomen dat dit niet werkt. Dat heeft te maken met hoe het systeem in elkaar zit. We hebben van de meeste opnames namelijke meerdere exemplaren op verschillende stukjes geheugen. Op het moment dat je gaat kijken wordt een van die voor jou afgespeeld. Stop je met afspelen wordt daar een vlaggetje aangehangen met waar je was gebleven. Als je dan verder gaat is het de bedoeling dat je dan ook met dat zelfde stukje geheugen contact maakt. Dan wordt het vlaggetje opgemerkt en gaat hij verder vanaf daar. Maar, als je onverhoopt op een ander stukje geheugen terecht komt, dan is het vlaggetje er niet en begint hij dus weer van voren af aan. Meestal gaat dit ook gewoon goed, maar het kan dus misgaan. Als jij nu merkt dat het vaker misgaat dan voorheen, dan raad ik een volledige reset van je ontvanger aan. Gewoon om even te zorgen dat hij weer fris verbinding maakt met het systeem ook. Ik verwacht dat dit ook helpt bij wat je noemt over geplande opnames die niet gedaan zijn.

 

 

Goedenavond,

Wat is de status van de enorme traagheid van het interactieve menu en dan met name de Gids? Ik lees hier veel klachten over en ook een reactie van KPN dat het bekend is en dat eraan gewerkt wordt, maar inmiddels zijn de laatste berichten van 3 maanden geleden. 

Ik heb echt het idee dat er niet goed gekeken is naar het gebruiksgemak terwijl er tegenwoordig juist meer gekeken wordt naar 'usability' en 'intuïtieve applicaties'. 

- de knoppen 'gids' en 'tv' om terug te keren reageren enorm traag. Vaak duurt t zo lang dat je nog een keer klikt omdat je twijfelt of je goed drukte en dan ben je dus extra lang aan het wachten tot je op de gewenste plek bent

- wanneer je in de gids op de 'ok' knop drukt, gaat ie niet direct naar het programma. Er wordt geadviseerd om op de 'Play' knop te drukken, maar die zit niet naast de pijltjesknoppen dus niet logisch en niet handig dat je niet zonder te kijken naar je afstandsbediening kunt navigeren

- voorheen zag je nog in een bovenhoek het programma doorgaan terwijl je in de gids zat, dat was erg handig

- voorheen zag je in de gids de kleuren van de vier snelknoppen (rood, groen, geel en blauw) om een keuze te maken en nu niet meer, dus moet ik steeds onthouden en blijkbaar is 3x op geel klikken de functie 'zoeken' openen? Staat nergens uitgelegd.

We benoemen regelmatig in dit topic dat er aan de traagheid gewerkt wordt, @Burger013. En dat is ook zo. De traagheid is alleen een probleem dat lastiger te verhelpen is dan sommige van de andere dingen die jullie allen gemeld hebben. Vandaar dat dit nog niet volledig is verholpen. 

Het direct naar het programma gaan met OK en het live beeld in de gids hebben we vorige maand weer teruggebracht. Je kunt dit via Menu > Instellingen > TV Menu aan- of uitzetten naar keuze. 

De functies van de gekleurde sneltoetsen varieert afhankelijk van waar je bent. Als ze bruikbaar en relevant zijn ergens, dan wordt dit ook vermeld. In de gids is de groene knop te gebruiken om terugkijken te starten. Dit zie je terug helemaal linksboven in de gids. Geel en blauw zijn ook te gebruiken in de gids. Alleen is dit niet een gids-specifieke functie dus wordt het daar niet genoemd. Geel is zoeken als je in het menu bent (incl. de gids) maar tijdens het kijken van een programma is opent geel de infobalk. En, zoals dan zichtbaar is op de infobalk, als je opnieuw op geel drukt opent het de ‘meer informatie’ pop-up. Blauw is zenderlijsten, zowel in het menu als tijdens live kijken. 

Reputatie 5
Badge +2

De traagheid is alleen een probleem dat lastiger te verhelpen is dan sommige van de andere dingen die jullie allen gemeld hebben. Vandaar dat dit nog niet volledig is verholpen. 

 

 

Ik vind dat wel heel erg eufemistisch.

vandaar dat dit nog volledig niet is verholpen. 

lijkt me eerlijker.

Reputatie 6
Badge +3

De traagheid is alleen een probleem dat lastiger te verhelpen is dan sommige van de andere dingen die jullie allen gemeld hebben. Vandaar dat dit nog niet volledig is verholpen. 

 

 

Ik vind dat wel heel erg eufemistisch.

vandaar dat dit nog volledig niet is verholpen. 

lijkt me eerlijker.

Helemaal eens met bovenstaande spreker!

Reputatie 3
Badge

Naast alle eerder genoemde problemen wil ik er nog een paar aan toevoegen;

Als ik een opname stop wordt er gevraagd: wilt u echt stoppen? Vind ik een overbodige vraag. Ik stop alleen, verwijder nog niks. 

Daarna gaat het beeld eerst terug naar tv en na 2 seconden pas naar het menu van de opnames. Heel onrustig voor de ogen (zeg maar irritant) en volgens mij ook overbodig. 

Play met de ok knop heb ik al aangezet maar werkt niet. 

Opnieuw opstarten heb ik al meerdere keren gedaan en tv start zichzelf ook meerdere keren per week op.

Héél irritant!!!

 

 

Reputatie 2

En nog een aanpassing waar ik eigenlijk geen reactie op terug zie komen zijn de radio zenders tussen de TV zenders.

Is het de bedoeling dat deze daar blijven of gaan die weer terug naar waar ze vandaan komen?

Het is nu erg onhandig om dat deze tussen de glas en de HD zenders staan.

Ik heb de radio zenders nu maar verborgen maar dat betekend dat ik nu eerst een andere zenderlijst moet selecteren wat het gebruik van radio zonder beeldscherm onmogelijk maakt.

Zelfs via de de logitech remote valt dit niet meer te programmeren.

Reputatie 4
Badge +3

@Erik_ of @Paul_ gaat het ook nog mogelijk worden om de bevestiging van het stoppen van een opname optioneel te maken (net als dat er optioneel gemaakt is dat je niet 2x hoeft te drukken om een programma via de gids te starten)?

Als ik op stop druk tijdens het kijken van een opname krijg ik altijd de vraag “weet u zeker dat u de video wilt stoppen?”. Dit lijkt mij vrij logisch want anders had ik niet op stop gedrukt haha.

Maar als het optioneel is kan iedereen zelf kiezen of die het wel of niet wilt.

Reputatie 7

De traagheid is alleen een probleem dat lastiger te verhelpen is dan sommige van de andere dingen die jullie allen gemeld hebben. Vandaar dat dit nog niet volledig is verholpen. 

 

Ik vind dat wel heel erg eufemistisch.

vandaar dat dit nog volledig niet is verholpen. 

lijkt me eerlijker.

Nee, zeker niet. Tuurlijk, de klachten blijven, en we blijven er ook aan werken. Maar als je terugkijkt hier in het topic zie je ook zeker, sinds de afgelopen update, dat mensen aangeven dat het verbeterd is. En verbeterd wil niet zeggen opgelost, maar wel dat het beter is dan daarvoor. De traagheid heeft niet 1 definitieve oorzaak en als we die verhelpen is het klaar. Nee, er zijn meerdere factoren die daarop van invloed zijn. En dan ga je dus krijgen dat het ook in stappen beter wordt. We zouden zelf ook graag zien dat dit sneller gaat, maar het is lastig.

 

En nog een aanpassing waar ik eigenlijk geen reactie op terug zie komen zijn de radio zenders tussen de TV zenders.

Is het de bedoeling dat deze daar blijven of gaan die weer terug naar waar ze vandaan komen?

Het is nu erg onhandig om dat deze tussen de glas en de HD zenders staan.

Ik heb de radio zenders nu maar verborgen maar dat betekend dat ik nu eerst een andere zenderlijst moet selecteren wat het gebruik van radio zonder beeldscherm onmogelijk maakt.

Zelfs via de de logitech remote valt dit niet meer te programmeren.

Dit is doorgegeven, maar er is bij ons op het moment niet bekend of dit aangepast gaat worden.

 

Naast alle eerder genoemde problemen wil ik er nog een paar aan toevoegen;

Als ik een opname stop wordt er gevraagd: wilt u echt stoppen? Vind ik een overbodige vraag. Ik stop alleen, verwijder nog niks. 

Daarna gaat het beeld eerst terug naar tv en na 2 seconden pas naar het menu van de opnames. Heel onrustig voor de ogen (zeg maar irritant) en volgens mij ook overbodig. 

Play met de ok knop heb ik al aangezet maar werkt niet. 

Opnieuw opstarten heb ik al meerdere keren gedaan en tv start zichzelf ook meerdere keren per week op.

Héél irritant!!!

 

Wil jij de ontvanger eens volledig resetten, @Widajono? Want hij hoort die optie gewoon goed te pakken. En als hij dat niet doet, dan is de software misschien niet helemaal 100% ok geïnstalleerd de laatste keer. Een reset naar fabrieksinstellingen zorgt dan voor een opfrisbeurt. Als je daarna de optie weer instelt verwacht ik dat het wel werkt. 

 

@Erik_ of @Paul_ gaat het ook nog mogelijk worden om de bevestiging van het stoppen van een opname optioneel te maken (net als dat er optioneel gemaakt is dat je niet 2x hoeft te drukken om een programma via de gids te starten)?

Als ik op stop druk tijdens het kijken van een opname krijg ik altijd de vraag “weet u zeker dat u de video wilt stoppen?”. Dit lijkt mij vrij logisch want anders had ik niet op stop gedrukt haha.

Maar als het optioneel is kan iedereen zelf kiezen of die het wel of niet wilt.

Ik vind het een goed voorstel om dat als een zelf in te stellen optie toe te voegen. Het helemaal verwijderen van die vraag is denk ik niet handig. Als ik naar mezelf kijk, ik heb toch regelmatig dat ik zelf of een van de katten iets doms doe met de afstandsbediening. Dan is het wel fijn dat hij eerst de pop-up geeft zodat ik met Nee gelijk weer terug ben in de opname in plaats van dat ik hem opnieuw moet starten. We geven het door!

Reputatie 7
Badge +7

Nee, zeker niet. Tuurlijk, de klachten blijven, en we blijven er ook aan werken. Maar als je terugkijkt hier in het topic zie je ook zeker, sinds de afgelopen update, dat mensen aangeven dat het verbeterd is…. 

 

@Erik_  Dit had ik idd geconstateerd en hier gepost. Echter, na een dag was mijn 2952 weet net zo traag als vóór de update. De door mij geconstateerde snelheidsverbetering was dus niet het gevolg van de update maar van de herstart die ik had gedaan. Dit is in andere posts door anderen bevestigd.  

Reputatie 5
Badge +2

De traagheid is alleen een probleem dat lastiger te verhelpen is dan sommige van de andere dingen die jullie allen gemeld hebben. Vandaar dat dit nog niet volledig is verholpen. 

 

Ik vind dat wel heel erg eufemistisch.

vandaar dat dit nog volledig niet is verholpen. 

lijkt me eerlijker.

Nee, zeker niet. Tuurlijk, de klachten blijven, en we blijven er ook aan werken. Maar als je terugkijkt hier in het topic zie je ook zeker, sinds de afgelopen update, dat mensen aangeven dat het verbeterd is.

 

Ik heb dat nieuwe menu nu al 2 a 3 maanden, het gedrag is veranderd over de releases, eerst werd het nog trager, nu is het weer wat beter, maar nog steeds trager dan de eerste ‘nieuwe gids’ waar ik mee geconfronteerd werd.

En die was heel veel trager dan de oude gids.

Ik verwacht ook niet dat de traagheid nog opgelost wordt, het is naar mijn mening geen bug in de uitvoering van het nieuwe platform, maar een over het hoofd gezien of onbelangrijk geacht detail dat ze niet meegenomen hebben in het ontwerp. Dit oplossen betekend waarschijnlijk een herontwerp van het nieuwe platform.

Of, simpeler, iedereen een hardware/infrastructuur upgrade geven.

Reputatie 6
Badge +3

Nee, zeker niet. Tuurlijk, de klachten blijven, en we blijven er ook aan werken. Maar als je terugkijkt hier in het topic zie je ook zeker, sinds de afgelopen update, dat mensen aangeven dat het verbeterd is…. 

 

@Erik_  Dit had ik idd geconstateerd en hier gepost. Echter, na een dag was mijn 2952 weet net zo traag als vóór de update. De door mij geconstateerde snelheidsverbetering was dus niet het gevolg van de update maar van de herstart die ik had gedaan. Dit is in andere posts door anderen bevestigd.  

Klopt wat je zegt, katana. Een paar dagen terug postte ik hier ook al over. Nu zit ik met het openen van de gids al weer op gemiddeld 5 seconden, sluiten niet veel sneller. 

Reputatie 5
Badge +2

Mijn bijdrage over de snelheid:

Onmiddellijk na de installatie (frisse start) zat ik bij het openen van het menu op 2 seconden en dat vond ik (gezien de voorgaande traagheid) acceptabel.

Inmiddels zit ik op 3 seconden bij het openen van de gids en 3 seconden bij het teruggaan naar TV. Dat wordt al weer een beetje irritant.

Ten opzichte van de oude situatie blijft het natuurlijk een achteruitgang. Als werkelijk enig functioneel voordeel zie ik de blauwe knop ( 5 min vooruit). Verder design ten koste van praktisch nut.

Reputatie 4
Badge +3

En nog een aanpassing waar ik eigenlijk geen reactie op terug zie komen zijn de radio zenders tussen de TV zenders.

Is het de bedoeling dat deze daar blijven of gaan die weer terug naar waar ze vandaan komen?

Het is nu erg onhandig om dat deze tussen de glas en de HD zenders staan.

Ik heb de radio zenders nu maar verborgen maar dat betekend dat ik nu eerst een andere zenderlijst moet selecteren wat het gebruik van radio zonder beeldscherm onmogelijk maakt.

Zelfs via de de logitech remote valt dit niet meer te programmeren.

Eens, ik vind het ook een onlogische keuze om de tv en radio zenders bij elkaar te zetten.
Ik zou graag de radio zenders weer apart zien.