KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 4
Badge +3

@Erik_ of @Paul_ gaat het ook nog mogelijk worden om de bevestiging van het stoppen van een opname optioneel te maken (net als dat er optioneel gemaakt is dat je niet 2x hoeft te drukken om een programma via de gids te starten)?

Als ik op stop druk tijdens het kijken van een opname krijg ik altijd de vraag “weet u zeker dat u de video wilt stoppen?”. Dit lijkt mij vrij logisch want anders had ik niet op stop gedrukt haha.

Maar als het optioneel is kan iedereen zelf kiezen of die het wel of niet wilt.

Ik vind het een goed voorstel om dat als een zelf in te stellen optie toe te voegen. Het helemaal verwijderen van die vraag is denk ik niet handig. Als ik naar mezelf kijk, ik heb toch regelmatig dat ik zelf of een van de katten iets doms doe met de afstandsbediening. Dan is het wel fijn dat hij eerst de pop-up geeft zodat ik met Nee gelijk weer terug ben in de opname in plaats van dat ik hem opnieuw moet starten. We geven het door!

Bedankt!

Reputatie 3
Badge

 

Naast alle eerder genoemde problemen wil ik er nog een paar aan toevoegen;

Als ik een opname stop wordt er gevraagd: wilt u echt stoppen? Vind ik een overbodige vraag. Ik stop alleen, verwijder nog niks. 

Daarna gaat het beeld eerst terug naar tv en na 2 seconden pas naar het menu van de opnames. Heel onrustig voor de ogen (zeg maar irritant) en volgens mij ook overbodig. 

Play met de ok knop heb ik al aangezet maar werkt niet. 

Opnieuw opstarten heb ik al meerdere keren gedaan en tv start zichzelf ook meerdere keren per week op.

Héél irritant!!!

 

Wil jij de ontvanger eens volledig resetten, @Widajono? Want hij hoort die optie gewoon goed te pakken. En als hij dat niet doet, dan is de software misschien niet helemaal 100% ok geïnstalleerd de laatste keer. Een reset naar fabrieksinstellingen zorgt dan voor een opfrisbeurt. Als je daarna de optie weer instelt verwacht ik dat het wel werkt. 

Erik de hele boel is al tig x gereset. Door mij en uit zichzelf, waarom denk je dat dat gaat helpen?

de gids blijft traag maar ook vanuit een opname naar tv beeld duurt héél lang. In plaats van klanten de boel laten resetten kunnen jullie beter een goede update doen. 

 

Reputatie 7

De ontwikkelaars zijn daarvoor hard aan het werk @Widajono. Had je de reset al gedaan om te kijken hoe het daarna gaat? Dat is me nu niet duidelijk.

Dag,  TV en modem met enige regelmaat aan het resetten. Wat een drama na de laatste update! Menu etc ziet er keurig uit maar echt niet gebruiksvriendelijk. Loopt continue vast, knoppen op afstandsbediening verschillende keren in drukken alvorens de TV reageert, reactie is dan over het algemeen een stuk trager dan voorheen. 
als er op kort termijn geen snelle oplossing komt dan maar toch overstappen naar ziggo..? 
 

Alleen overigens geen foutmeldingen meer gehad die ik voor deze update meerdere malen per week kreeg. 

Reputatie 3
Badge

De ontwikkelaars zijn daarvoor hard aan het werk @Widajono. Had je de reset al gedaan om te kijken hoe het daarna gaat? Dat is me nu niet duidelijk.

Het staat er niet duidelijk (dit forum werkt niet heel handig op een mobiele telefoon) maar de tv is al een paar keer gereset door mij én door zichzelf...

Reputatie 3
Badge +1

Ik bezit eveneens de VIP2952 v2 en erger me al maanden aan de traagheid in het menu. Uiteindelijk vond ik dit forum en blijk ik niet de enige. Ik zie dat er gewerkt wordt aan de diverse ongemakken (zo heb ik zojuist het PIP weer geactiveerd, top!), maar die traagheid in de menu's is een dagelijkse grote ergenis binnen het hele huishouden. Wat ik nog niet heb ontdekt is of KPN de oorzaak inmiddels heeft achterhaalt van dit issue en iets heeft geroepen over de termijn waarop dit verholpen gaat zijn.

Hebben er ook meer mensen last van dat wanneer je de NetFlix of YouTube app gebruikt heb en terug wilt naar de TV-stand, dat de ontvanger dan regelmatig nergens meer op reageert? De enige oplossing hiervoor een de TV ontvanger aan/uit zetten en opnieuw laten opstarten. Dit euvel komt enkele keren per week voor bij ons sinds de menu-update van enkele maanden terug.

 

 

@Widajono 

de tv is al een paar keer gereset door zichzelf...

Voor dit fenomeen loopt er een apart topic. In hoeverre dat met het nieuwe tv platform te maken heeft weet ik niet; we hebben dit ook eens een tijd gehad op het oude platform.

Het topic: Spontaan herstartende tv-ontvangers.

 

Reputatie 7

Hebben er ook meer mensen last van dat wanneer je de NetFlix of YouTube app gebruikt heb en terug wilt naar de TV-stand, dat de ontvanger dan regelmatig nergens meer op reageert?

Dat is inderdaad al meerdere keren gemeld.

Reputatie 2

De ontwikkelaars zijn daarvoor hard aan het werk @Widajono. Had je de reset al gedaan om te kijken hoe het daarna gaat? Dat is me nu niet duidelijk.

Het staat er niet duidelijk (dit forum werkt niet heel handig op een mobiele telefoon) maar de tv is al een paar keer gereset door mij én door zichzelf...

Er is wel een verschil in reset en frisse start.

Met de laatste zou het probleem kunnen oplossen of verminderen.

Een reset doet daar niet zo veel aan is mijn ervaring

Reputatie 4
Badge +2

Vorige week leek de snelheid te verbeteren, maar dat is inmiddels nóg slechter geworden..
En ik blijf denken dat ik de knop niet goed heb ingedrukt, dus  tegen de tijd dat er iets op het scherm gebeurt, heb ik alweer gedrukt, ben je écht 4 sec. verder en krijg je de gids van Horizontaal naar Verticaal… (of andersom)

 

Ook het selecteren in het menu (programma, ja dat wil ik kijken), moet je 2x klikken ipv 1x… en ook dat duurt ca 3 sec. voordat het menu verdwijnt.

en de rode knop doet het nog steeds niet..

Het is “gewoon” onhandiger gemaakt, maar (ontbreken van) de snelheid is mega-bloedirritant…
Ik heb nog nooit overwogen weg te gaan, maar hierdoor voel ik me echt belazerd…  

en ik mis ook erkenning van KPN (iets meer dan, "we werken er aan”)

NOTE: ik lees op de vorige pagina wat er per 6 nov. instelbaar wordt…. klinkt goed

 

Reputatie 5
Badge +2

Zo irritant dat de zaak steeds weer vastloopt.

Vandaag de 2260 die op een Powerline zit.

TV live werkt prima

Je vraagt een opname op en je krijgt fout 561

TV live werkt nog

Je start de 2260 opnieuw op  en je krijgt Fout 143

Je start opnieuw op en het proces loopt door tot 85%, dan fout 561

Daarna nogmaals 561 en ook een keer 143.

Voor het nieuwe menu NOOIT problemen met de powerline, nu zeer regelmatig. Wat hebben jullie verknoeid? Time out te kort?

(Powerline in/uit en router aan/uit heeft geen effect: inmiddels als zo vaak gedaan op advies van KPN)

Reputatie 4
Badge +1

Na de installatie van de laatste release (HTML 4.108.208 en NMC 8.0.107_1) loopt mijn VIP2952 vaker vast tijdens het bekijken van opnames. Een harde reset is dan de oplossing. Direct na een reset of een re-install is de performance iets verbeterd (2s) voor gids en menu handelingen, maar dit is van korte duur.
Spontane restarts heb ik nu ook een paar maal ervaren.

Reputatie 7
Badge +22

Na de installatie van de laatste release (HTML 4.108.208 en NMC 8.0.107_1) loopt mijn VIP2952 vaker vast tijdens het bekijken van opnames. Een harde reset is dan de oplossing. Direct na een reset of een re-install is de performance iets verbeterd (2s) voor gids en menu handelingen, maar dit is van korte duur.
Spontane restarts heb ik nu ook een paar maal ervaren.

@PA0FVH In welke tijdsbestek komen die klachten weer terug? Is dat een uur of 2 uur?

Reputatie 7
Badge +10

Hier wordt het oproepen van menu, gids en sluiten van menu en gids steeds trager. Oproepen van menu en gids duurt zeker 4 seconden, sluiten ook 4 seconden. 

Het is nóg trager geworden na HTML 4.108.208 en NMC 8.0.107_1

Tevens nog steeds regelmatig ruis onder in beeld tijdens tv kijken  

 

Reputatie 4
Badge +1

 

@PA0FVH In welke tijdsbestek komen die klachten weer terug? Is dat een uur of 2 uur?

Vastlopers 2 a 3 keer per week, maar nooit direct na een eerdere vastloper.

TV ontvanger direct met UTP aan V10A. Met Windows Speedtest app >200Mbit/s up en down op TV ontvanger netwerkkabel.

@Anneke-Anna

Hier idem, tijdens afspelen opnames, blokjes in onderste helft van het scherm

Reputatie 7
Badge +10

@PA0FVH 

Irritant hè, die ruis/blokjes, schrik er hier telkens van 😧

Hier ook vaker lipsync problemen, lijkt erger te worden. Hoe trager, meer lipsync issues. 

Reputatie 7
Badge +22

Hier wordt het oproepen van menu, gids en sluiten van menu en gids steeds trager. Oproepen van menu en gids duurt zeker 4 seconden, sluiten ook 4 seconden. 

Het is nóg trager geworden na HTML 4.108.208 en NMC 8.0.107_1

Tevens nog steeds regelmatig ruis onder in beeld tijdens tv kijken  

 

:scream: Dat meen je niet! Dat was niet helemaal de bedoeling! Echt irritant! Het zou opgelost zijn,, of toch niet? Waren ze dat nog niet aan het uitzoeken? :thinking:

Reputatie 7
Badge +10

Hier wordt het oproepen van menu, gids en sluiten van menu en gids steeds trager. Oproepen van menu en gids duurt zeker 4 seconden, sluiten ook 4 seconden. 

Het is nóg trager geworden na HTML 4.108.208 en NMC 8.0.107_1

Tevens nog steeds regelmatig ruis onder in beeld tijdens tv kijken  

 

:scream: Dat meen je niet! Dat was niet helemaal de bedoeling! Echt irritant! Het zou opgelost zijn,, of toch niet? Waren ze dat nog niet aan het uitzoeken? :thinking:

Opgelost? Wat heb ik gemist? Vertel! *besteld taart om te vieren* 😂

Reputatie 5
Badge +2

Nu 1 2260 niet meer werkt, maar eens lekker gaan zitten achter een andere 2260.

Eerder heb ik gemeld dat de voortgangsstatus bij opnamen waarvan je al een stuk hebt gekeken niet altijd werkt. Dat blijft voorkomen, namelijk bij de eerste de beste opname die ik open.

Verder hapert nu de enige nuttige nieuwe functie, de blauwe knop (5 minuten vooruit). Deze zorgt er nu voor dat de opname ongeveer (niet precies!) 1 minuut verderop wordt voortgezet. Een half uurtje later werkt het opeens wel.

Bugs, storingen, bugs en nog meer bugs. Onvoorstelbaar.

Reputatie 7
Badge +22

:scream: Dat meen je niet! Dat was niet helemaal de bedoeling! Echt irritant! Het zou opgelost zijn,, of toch niet? Waren ze dat nog niet aan het uitzoeken? :thinking:

Opgelost? Wat heb ik gemist? Vertel! *besteld taart om te vieren* 😂

:joy: Begrijp hieruit dat het niet deze update is die dit zou moeten oplossen. :see_no_evil:

Reputatie 7
Badge +10

:scream: Dat meen je niet! Dat was niet helemaal de bedoeling! Echt irritant! Het zou opgelost zijn,, of toch niet? Waren ze dat nog niet aan het uitzoeken? :thinking:

Opgelost? Wat heb ik gemist? Vertel! *besteld taart om te vieren* 😂

:joy: Begrijp hieruit dat het niet deze update is die dit zou moeten oplossen. :see_no_evil:


Mwoah….1 vooruitzicht waar ‘we’ naar uit kunnen kijken is denk ik, dat geen enkele update ‘dit’ kan oplossen 😉

(heb ik dat niet netjes verkapt omschreven, of niet 😎)

Reputatie 7
Badge +22

:joy: Begrijp hieruit dat het niet deze update is die dit zou moeten oplossen. :see_no_evil:


Mwoah….1 vooruitzicht waar ‘we’ naar uit kunnen kijken is denk ik, dat geen enkele update ‘dit’ kan oplossen 😉

(heb ik dat niet netjes verkapt omschreven, of niet 😎)

:joy::rofl:

Reputatie 7


Mwoah….1 vooruitzicht waar ‘we’ naar uit kunnen kijken is denk ik, dat geen enkele update ‘dit’ kan oplossen

Waarom denk je dat?

Reputatie 7
Badge +10


Mwoah….1 vooruitzicht waar ‘we’ naar uit kunnen kijken is denk ik, dat geen enkele update ‘dit’ kan oplossen

Waarom denk je dat?


Ik denk dat, omdat het allang opgelost zou zijn. Dit is geen ‘gewone’ bug, als het al een bug is. 

Reputatie 7

Ik denk dat, omdat het allang opgelost zou zijn. Dit is geen ‘gewone’ bug, als het al een bug is. 

Omdat het probleem zich niet bij iedereen manifesteert is er blijkbaar ook een (goed) werkende situatie en dan moet die dus ook bij anderen te realiseren zijn.