KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

@Dirck

Gisteravond ook de update gehad op mijn vip2952 v2 en gelukkig is het probleem met de opnames nu opgelost.

Euh, welk van de problemen? Dat opnames niet allemaal in de lijst stonden? Anders?

@RonVerbrugge

moeten alle ontvangers zijn aangesloten eigenlijk?

Hoe moeten ze de update anders ontvangen? Ook minimaal standby. Oh ja, en ze moeten aangemeld staan op je abonnementsnummer.

Al je ontvangers betaal je voor in je abonnement. Dus in de kast zetten is weggegooid geld. (heb je een Alles-in-1 Standaard/Premium abo met 2 ontvangers dan kan je niet naar 1)

 

Verder algemeen:

Hier op logeeradres: hmb2260. Gids in 2 seconden na indrukken knop geladen.

Op mijn thuisadres (heb 't wel over 6 dagen geleden): vip2952, 2 seconden v.d. gids.

Websites doen er ook vaak tot 2 seconden over dus dat vind ik alleszins acceptabel.

Reputatie 2

Hier op logeeradres: hmb2260. Gids in 2 seconden na indrukken knop geladen.

Op mijn thuisadres (heb 't wel over 6 dagen geleden): vip2952, 2 seconden v.d. gids.

Websites doen er ook vaak tot 2 seconden over dus dat vind ik alleszins acceptabel.

Tja ik vind dat rond uit slecht en te lang duren.

Is ook niet nodig als de software gewoon goed geschreven is.

In het verleden kon dat ook gewoon dus waarom dat nu niet meer kan ???

Reputatie 4
Badge +2

Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Wanneer ik terug selecteer nadat ik een opname heb gekeken moet ik de video stoppen. Vervolgens kom ik uit op de meest recente opname ipv de net gekeken video.

Nu let ik op wat ik wis, maar ik me voorstellen dat je op verwijderen drukt en dan de verkeerde weggooit.

Thx.

 

 

 

 

 

 

 

Precies hetzelfde probleem hier en ook al het verkeerde weggegooid 

Reputatie 4
Badge +2

@Dirck

Gisteravond ook de update gehad op mijn vip2952 v2 en gelukkig is het probleem met de opnames nu opgelost.

Euh, welk van de problemen? Dat opnames niet allemaal in de lijst stonden? Anders?

 

Dat je telkens weer bij de verkeerde opname terechtkwam na het stoppen van een opname. (zie bericht boven mij)

Reputatie 4
Badge +2

@Ouweneus: Dit probleem moet nu opgelost zijn sinds de nieuwe update 2 dagen geleden.

Reputatie 7
Badge +9

goedemorgen allemaal ikzelf heb ook de nieuwe software alleen de RBL VERSIE 1.2.2 niet wel vreemd 🤔

Iedere dag irriteer ik mij aan de het nieuwe menu, is traag en de extra handelingen maken het ook niet beter. Waarom kan de klant niet kiezen, nu wordt je ineens geconfronteerd met een andere werking waar ik niet om het gevraagd. Ik vraag mij af hoe degene die dit heeft bedacht het zou vinden als hij in zijn auto stapt en het stuur zit ineens aan de andere kant.

Reputatie 7
Badge +10

Ik vraag mij af hoe degene die dit heeft bedacht het zou vinden als hij in zijn auto stapt en het stuur zit ineens aan de andere kant.

“London calling” ;-) 

Reputatie 7
Badge +7

“London calling” ;-) 

Of: “Communication is the word” 

Reputatie 5
Badge +2

IIk vraag mij af hoe degene die dit heeft bedacht het zou vinden als hij in zijn auto stapt en het stuur zit ineens aan de andere kant.

 

Die zeggen hun lidmaatschap op (brexit)

Maar ik voel me met het nieuwe menu meer als beschreven in deze video https://youtu.be/MFzDaBzBlL0

Reputatie 7
Badge +7

IIk vraag mij af hoe degene die dit heeft bedacht het zou vinden als hij in zijn auto stapt en het stuur zit ineens aan de andere kant.

Die zeggen hun lidmaatschap op (brexit)

Maar ik voel me met het nieuwe menu meer als beschreven in deze video https://youtu.be/MFzDaBzBlL0

Ach, ik zeg: Alles is mogelijk. Als ik met de handen gekruist kan pianospelen (ook liggend op de vloer), lijkt mij die fiets ook niet zo moeilijk :grin:

Reputatie 5
Badge +2

Een vraag voor de firmware ontwikkelaars.
Als ik op mijn arris vip 2952v2 de gids oproep, duurt dat 3 a 5 seconden.
Een groot deel daarvan is afhankelijkheid van de netwerk servers/infrastructuur om de programma informatie op te halen.
En uiteindelijk staat daar dan de 8 kanalen programma gegevens, met rechtsboven de door mij ingeschakelde PiP.
Als ik nu terug ga naar het lopende programma, een actie die niet afhankelijk is van externe infrastructuur, zie ik het volgende gebeuren :
Het PiP beeld wordt naar volledig geschaald, dat is zichtbaar in het PiP deel, en dit duurt minder dan een seconde.
Vervolgens staat de programma informatie nog ruim 2 seconden over het beeld heen.
Waarom niet meteen die tekst 'overlay' weggehaald !

Reputatie 7

Als ik nu terug ga naar het lopende programma, een actie die niet afhankelijk is van externe infrastructuur, zie ik het volgende gebeuren :
Het PiP beeld wordt naar volledig geschaald, dat is zichtbaar in het PiP deel, en dit duurt minder dan een seconde.
Vervolgens staat de programma informatie nog ruim 2 seconden over het beeld heen.
Waarom niet meteen die tekst 'overlay' weggehaald !

 

Nuttige waarneming, @gdf. Ik verwacht dat ze dit zelf ook gezien hebben en meenemen in het onderzoek & oplossen. Maar we gaan dit in ieder geval ook even doorgeven aan ze voor de zekerheid.

Reputatie 3
Badge

Geen drastisch issue maar wel een verbeterpuntje voor de firmware.

Het volgende gezien op m'n HMB2260.

Netflix aan het kijken.

Direct de ontvanger in de standby gezet.

Ontvanger staat in standby en wordt de klok (keurig) weergegeven op het front display.

Ontvanger weer aanzetten met de standby button en dan wordt er niets meer weergegeven op het front display van de ontvangen. Kan gewoon zappen maar er worden geen kanaalnummers o.i.d. weergegeven.

Terug naar standby wordt de klok wel weer weergegeven maar bij wederom de standby knop indrukken geeft het frontdisplay weer niets weer.

Netflix geopend en vanuit het Netflix hoofdmenu de home button ingedrukt om weer terug te keren naar lineair kijken.

Het front display geeft de kanaalnummer(s) weer.

 

Reputatie 5
Badge +2

@KPN!

 

Graag ook opname/afspeel nakijken tijdens live uitzending nakijken. Kijk nu (weer) lopende opname van live uitzending (formule 1) en daar heb ik weer dat je niet kan springen in de tijd met de blauwe en ook niet met de pijltjestoetsen. Als je die gebruikt ga je weer naar een vast punt in de opname! 

Vooruit spoelen werkt wel goed. Dus puur een bug in de functie.

Al eerder gemeld.

 

Wanneer komt er duidelijkheid over de perikelen van de nieuwe software?

Deadlines moeten toch wel gesteld zijn? Of zijn de klachten niet serieus genoeg? 

Heb het idee dat de klant als zeurkous wordt weggezet want oplossingen rondom de (door KPN gecreëerde) problemen blijven maar uit. Simpelweg negeren van mensen met problemen lossen de problemen niet op.

Reputatie 1

Zou iedereen met een 5202 deze al moeten hebben inmiddels? Wij hebben nog steeds de oude versie van het menu op 2 decoders. (decoders hangen continu aan netwerk en standby als ze niet gebruikt worden.)

Reputatie 7
Badge +10

Zou iedereen met een 5202 deze al moeten hebben inmiddels? Wij hebben nog steeds de oude versie van het menu op 2 decoders. (decoders hangen continu aan netwerk en standby als ze niet gebruikt worden.)

@Jimmy87 De 5202 moet al voorzien zijn. Welke update staat er nu op?

Heb je toevallig eerder een Motorola tv ontvanger gehad? Bel dan gratis om deze alsnog af te melden zodat je alsnog de updates binnen krijgt. (0800) 0402

Reputatie 1

Zal later even kijken, zijn op dit moment allebei in gebruik namelijk.

Wel een motorola gehad inderdaad maar deze zou al afgemeld moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Zal later even kijken, zijn op dit moment allebei in gebruik namelijk.

Wel een motorola gehad inderdaad maar deze zou al afgemeld moeten zijn.

@Jimmy87 De Motorola is duidelijk nog niet afgemeld. 

Reputatie 1

Zijn de motorola kastjes de oude hD kastjes? Wij zijn namelijk overgestapt van het oude HD naar 4K toen we zijn verlengd naar KPN Hussel.

Reputatie 7
Badge +10

Zijn de motorola kastjes de oude hD kastjes? Wij zijn namelijk overgestapt van het oude HD naar 4K toen we zijn verlengd naar KPN Hussel.

@Jimmy87 Dat zou goed kunnen, meestal wanneer de nieuwste 4K ontvanger de laatste updates nog niet heeft, staat er nog een oude Motorola “in de weg”


Het beste kun je bellen om dit na te laten kijken en alsnog af te laten melden. 

Reputatie 1

Bedankt @Anneke-Anna dan ga ik dit doen.

Martijn en Lies schreven:

Graag ook opname/afspeel nakijken tijdens live uitzending nakijken. Kijk nu (weer) lopende opname van live uitzending (formule 1) en daar heb ik weer dat je niet kan springen in de tijd met de blauwe en ook niet met de pijltjestoetsen. Als je die gebruikt ga je weer naar een vast punt in de opname! 

Vooruit spoelen werkt wel goed. Dus puur een bug in de functie.

Al eerder gemeld.

Hier* net ook. Met afl. van Dierenkliniek van RTL 5. Opname kijken terwijl ie nog gemaakt wordt. Blauwe knop, en ook een '’tijdsprong'’ wil niet; je komt idd op hetzelfde punt éérder….

Gisteren met Hollands got talent, ook opname gekeken terwijl uitzending nog liep, dan weer probleemloos met '’tijdsprong'’ van 8 minuten tijdens reclame.

*logeeradres met hmb2260

Reputatie 7
Badge +10

Wat opnames betreft, dit is mij vaker opgevallen en ook eerder melding van gemaakt;

Bij het stoppen van de opname springt het beeld naar live tv én weer terug naar de opname om vervolgens weer terug te springen naar het opname overzicht.
Dit doet zich voor op de 2260 die ik nu in gebruik heb. 

Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. (ook zeer omslachtig/onrustig)

Reputatie 2

Een vraag voor de firmware ontwikkelaars.
Als ik op mijn arris vip 2952v2 de gids oproep, duurt dat 3 a 5 seconden.
Een groot deel daarvan is afhankelijkheid van de netwerk servers/infrastructuur om de programma informatie op te halen.
En uiteindelijk staat daar dan de 8 kanalen programma gegevens, met rechtsboven de door mij ingeschakelde PiP.
Als ik nu terug ga naar het lopende programma, een actie die niet afhankelijk is van externe infrastructuur, zie ik het volgende gebeuren :
Het PiP beeld wordt naar volledig geschaald, dat is zichtbaar in het PiP deel, en dit duurt minder dan een seconde.
Vervolgens staat de programma informatie nog ruim 2 seconden over het beeld heen.
Waarom niet meteen die tekst 'overlay' weggehaald !

Ik zie bij ons hetzelfde gedrag op beide vip 2952 ontvangers. Het oproepen van de gids gaat hier wel ietsje vlotter; duurt iets minder dan 3 seconden om de gids volledig gepresenteerd te krijgen.