KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Hallo,

Ik heb sinds de nieuwe update geen zenders meer staan op de display van tv ontvanger. Ik heb al een reset uitgevoerd door de software te verwijderen en hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet. Ik weet dat als ik een nieuwe tv ontvanger krijg dat ik dan helemaal geen zenders op de tv ontvanger zie. vip2952 is mijn type tv ontvanger. Wat kan dit zijn?

 

Alvast bedankt!

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Verder, iets wat vanmorgen duidelijk werd: het blijkt dat het oude platform niet altijd het aantal uur aan opnames goed vasthield...

Dit had toch ook van te voren aan de klant gemeld kunnen worden ...

Eh...

Je hebt gelijk wjb, daar heb ik dus duidelijk overheen gelezen. 

Echter vreemd dat dit nooit bij de afdeling facturering gebeurt :joy: . 

Ik had het kunen weten, want zoals ik al schreef is Erik wel altijd helder in zijn berichtgeving.

Reputatie 7
Badge +10

@CorL , je kunt toch niet iets van te voren bekendmaken als iets later gebeurd? Neem aan dat KPN geen Tita Tovenaar, die in de toekomst kan kijken, in dienst heeft. 

@CorL , je kunt toch niet iets van te voren bekendmaken als iets later gebeurd? Neem aan dat KPN geen Tita Tovenaar, die in de toekomst kan kijken, in dienst heeft. 

Nee maar als je een algoritme inbouwd om het te begrenzen op 200 uur, dan is dat nu net een item dat je moet verifieeren of dit geen consequenties heeft. Dit kan een testgroep echt niet voor je doen. 

Bij de ICT heet dat risicoanalyse. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Risicoanalyse

Bij het bouwen van de Eurotunnel is ook niet gezegd, nee dat hoeven we niet te controleren, er is nog nooit een tunnel ingestort onder een zee. 

Reputatie 7
Badge +10

@CorL , je kunt toch niet iets van te voren bekendmaken als iets later gebeurd? Neem aan dat KPN geen Tita Tovenaar, die in de toekomst kan kijken, in dienst heeft. 

Nee maar als je een algoritme inbouwd om het te begrenzen op 200 uur, dan is dat nu net een item dat je moet verifieeren of dit geen consequenties heeft. Dit kan een testgroep echt niet voor je doen. 

Bij de ICT heet dat risicoanalyse. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Risicoanalyse

Bedankt voor de info, ik ben er volledig mee bekend. Wellicht handig voor anderen. 

Sinds mijn bovenstaande ontvangers geupdate zijn naar het nieuwe menu, is deze ontzettend TRAAG geworden.

Oproepen van Opnames of de gids duurt erg lang. Kastje teruggezet naar fabrieksinstellingen en software er nieuw opgezet; GEEN oplossing of verbetering ! 

Ook al enige keren gehad dat mijn opnames niet gevonden konden worden.

WELKE OPLOSSING ? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Ik moet ook jammer genoeg Vaststellen dat sinds de nieuwe update de menu enorm traag is, dit is echt super vervelend. 
de extra foto’s enz dat erbij komen vind ik wel leuk enkel die extra handeling om een zender te selecteren is dan weer vervelend maar niet zo vervelend dan hoe traag de menu nu is, je moet de box nu echt ff zijn tijd geven als je een commando geeft. Niet aangenaam, ik hoop dat dit snel word opgelost. 
Ook faalt het ophalen van opnames af en toe. 
 

KPN PLEASE FIX THIS FAST!!! 
 

groeten

heb ik helaas ook last van. Net ook in dit forum de vraag uitgezet hoe op te lossen....

Ik ben mijn opname menu helemaal kwijt..is wel gewoon in mijn pakket. Heb er al 5 dagen geleden over gebeld...alles gedaan om te resetten etc..

en nu?

Hallo,

Ik heb sinds de nieuwe update geen zenders meer staan op de display van tv ontvanger. Ik heb al een reset uitgevoerd door de software te verwijderen en hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet. Ik weet dat als ik een nieuwe tv ontvanger krijg dat ik dan helemaal geen zenders op de tv ontvanger zie. vip2952 is mijn type tv ontvanger. Wat kan dit zijn?

De Vip5202 heeft geen display meer, maar alle andere modellen nog wel. Als dat bij jou niet meer werkt kun je 't beste de klantenservice bellen (0800 - 0402, gratis). Het niet meer werken van het display kan duiden op mogelijk andere problemen in je ontvanger en die kan daarom wellicht 't beste vervangen worden. Normaal krijg je bij vervanging hetzelfde model terug, maar als je een 5202 krijgt heb je dus ook geen display, maar wel een snellere ontvanger :thinking:

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb sinds de nieuwe update geen zenders meer staan op de display van tv ontvanger. Ik heb al een reset uitgevoerd door de software te verwijderen en hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet. Ik weet dat als ik een nieuwe tv ontvanger krijg dat ik dan helemaal geen zenders op de tv ontvanger zie. vip2952 is mijn type tv ontvanger. Wat kan dit zijn?

 

Wij hebben sinds vorige week precies hetzelfde probleem op allebei onze Arris vip2953 ontvangers en hebben sterk het vermoeden dat het met een recente software update is veroorzaakt. Voorheen nooit problemen gehad met het weergeven van het zendernummer op het display van de ontvanger. We krijgen het display wel weer even aan de praat als we de ontvangers helemaal uitzetten (spanning eraf) of opnieuw opstarten (herstarten).

Verder al weken last van opeens herstarten van de ontvangers (gelukkig niet dagelijks), het soms niet meer reageren van het menu op de afstandsbediening (kastje moet dan uit/aan) en sinds het begin van de updates een erg traag reagerende UI.

UI versie: 4.107.213

SW versie: 8.0.107_1

Reputatie 4
Badge +1

Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Wanneer ik terug selecteer nadat ik een opname heb gekeken moet ik de video stoppen. Vervolgens kom ik uit op de meest recente opname ipv de net gekeken video.

Nu let ik op wat ik wis, maar ik me voorstellen dat je op verwijderen drukt en dan de verkeerde weggooit.

Thx.

 

 

 

 

 

 

 

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn opnames. Als ik een programma heb gekeken en de opname daarma stop, dan komt niet het programma in het menu in beeld, maar de bovenste in de lijst. In mijn automatisme om direct na het kijken de opname te verwijderen, heb ik al meerdere keren hierdoor de verkeerde opname gewist.

Als ik het goed wil doen moet ik eerst terug naar de lijst met alle opnames en dan naar het programma dat ik bekeken heb en dan kan ik het juiste programma pas verwijderen.

Dit is erg irritant en bovendien heb ik al een film gemist die niet terug te kijken was via de gids.

Kunnen jullie dit probleem alsjeblieft oplossen?

Met vriendelijke groet, Joris

Reputatie 5
Badge +2

Na een geforceerde modemherstart dan toch maar de frisse start geprobeerd. Het goede nieuws is dat kastje 1 (2260) direct aan de utp na zo'n half uur loopt met:

html 4.108.208

nml 8.0.107_1

dbl 2.0.9

Dat ziet er na 20 minuten aardig uit, zelfs het probleem met het weggooien van de verkeerde opnames is warempel opgelost. (kijk opname - stop - en je keerde voorheen terug bij de nieuwste opname).

Het slechte nieuws is dat na de herstart van het modem kastje 2 dat aan een internet via het stroom netwerk hangt, niet aan de praat te krijgen is:

errors die ik heb gehad zijn

845

846

143

561

Deze zouden allemaal te maken moeten hebben met een probleem met het netwerk. Maar waarom krijg je pas problemen met het netwerk als je al 85% van de installatie hebt gehad (bij error 561)?

hij hapert dan bij “Opvragen instellingen mislukt”. Het "stroomnetwerk” heb ik enkele keren van / aan het stroom en aan de router gehad. Doet al jaren goede dienst. Het heeft al 2 maanden net zo goed/slecht gefunctioneerd met het nieuwe menu als de andere drie 2260's.

Iemand enig idee?

Bewerking:

ik laat ém nog eenmaal lopen en dan doe ik de update van het kastje via de utp kabel op een ander plekje. vervolgens plaats ik'm terug en dan is het weer spannend.

never a dull moment with kpn ):

Reputatie 4
Badge +1

Na 1 week zonder spontaan herstarten  van de  VIP 2952 V2 vanavond om 18:46 een herstart   !@$%@!

Blijkt na het opstarten de  UI versie (heet nu HTML versie) naar versie 4.108.208 is gegaan.

Software versie heet nu NMC versie.

Versie sinds 28-10-2020
Oude versie sinds 21-10-2020

 

Reputatie 1

Vanuit jullie heb ik twee keer de TV ontvanger VIP2959.

 

Sinds de nieuwste versie van het menu is bij ons veel trager geworden bij het starten van de gids. Ook wanneer je een zender selecteert is dit dermate in snelheid achteruit gegaan. Graag een oplossing hiervoor.

Daarnaast is het nu dat spontaan het nummer van de zender niet meer zichtbaar is op de voorzijde van de tv ontvanger. Dit speelt bij beide ontvangers. Dit terwijl er gewoon tv wordt gekeken, en dus niet dat een programma of opname terug wordt gekeken, want dan weet ik dat het nummer niet zichtbaar is.

 

De beide ontvangers zijn meerdere malen opnieuw opgestart. Dan werkt het weer, maar op een spontaan moment weer niet.

 

Graag een oplossing hiervoor.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 2

Na 1 week zonder spontaan herstarten  van de  VIP 2952 V2 vanavond om 18:46 een herstart   !@$%@!

Blijkt na het opstarten de  UI versie (heet nu HTML versie) naar versie 4.108.208 is gegaan.

Software versie heet nu NMC versie.

Versie sinds 28-10-2020
Oude versie sinds 21-10-2020

 

Bedankt voor de tip!

Heb zojuist ook nog eens onze vip2952 ontvangers gecontroleerd en die hebben deze update blijkbaar ook gekregen vanavond. Ben benieuwd of het (een deel) van de problemen oplost... we gaan het zien.

Hier op mijn logeeradres met hmb2260 is die update er (nog?) niet.

Reputatie 4
Badge +1

Hier op mijn vip2952 nu versie HTML 4.108.208 waarmee het weggooien van de verkeerde opname is gefixt. Getest met het verwijderen van een opname.

Reputatie 4
Badge +1

@PeterG  , probeer het door de ontvanger te herstarten met de schakelaar uit/aanzetten of via instellingen, systeem, tv ontvanger herstarten

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor de tip!

Heb zojuist ook nog eens onze vip2952 ontvangers gecontroleerd en die hebben deze update blijkbaar ook gekregen vanavond. Ben benieuwd of het (een deel) van de problemen oplost... we gaan het zien.

@P.Janssen  ik ben benieuwd of jij een snellere werking van jouw 2952's ervaart. Hoe gaat nu bij jou het openen van de gids en het starten van het menu? Gaat dat sneller nu?

Ik heb namelijk vanavond mijn 2952 herstart. Daarna had ie de update. Het starten en sluiten van de gids gaat warempel echt sneller. Ook het starten van het menu gaat nu zoals het moet. Het lijkt alles bij elkaar in de richting v.d. snelheid van mijn 5202 te gaan.

Ben benieuwd naar jouw ervaring.

Reputatie 7

...Het starten en sluiten van de gids gaat warempel echt sneller. Ook het starten van het menu gaat nu zoals het moet. Het lijkt alles bij elkaar in de richting v.d. snelheid van mijn 5202 te gaan.

Dat zou een hele mooie ontwikkeling zijn.

Reputatie 4
Badge +1

Ik ervaar ook een verbetering in de snelheid van de gids en het menu (vip2952) met de 4.108.208 update.

Reputatie 5
Badge +2

Hoera, na 2 uur gedoe heb ik de 2260 van zolder eerst via utp een frisse start gegeven, vervolgens naar zolder gebracht met de internet via stroomkabel (wel even 2 x kabeltje er uit en kabeltje erin) tot leven gebracht. “It is alive  !

Het is ongelofelijk, al na 4 maanden hebben we nu - eerlijk is eerlijk- een acceptabel snel menu. Zoals ik al eerder meldde werkt de fix voor het per ongeluk weggooien van de nieuwste opname.

Nog twee kastjes 2260 te gaan...

Reputatie 7
Badge +10

Ben benieuwd, hier nog 4.107.213 op de HMB2260. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat fijn om jullie positieve ervaringen met de 4.108.208 versie te lezen! 

Ben benieuwd, hier nog 4.107.213 op de HMB2260. 

Ik hoop dat die van jou ook snel voorzien wordt van deze update :blush: