KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

komt er een huisgenoot aanwaaien

@Anto

Dat verfrist de boel tenminste.

Hier ook gedoe met opnames hoor. Had ik ook topic over gestart (gedeelde smart...). Toevallig waar ik op visite ben ook een 2260, al denk ik dat het gedoe met opnames vanavond niet type gebonden is. Via tv.kpn.com (mijn eigen account) laadden die opnames ook niet net. Tussen 21:45 en …..

We doen al niet eens meer moeite om te gaan herstarten, kabels eruit/erin enzo. Vergeefse moeite.

Reputatie 1

Het linkt erop dat er massive server problemen zijn op het moment.. dit draadje stroomt al weer vol: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/foutcode-stb-zap-01-foutmelding-avs-to-0001-avs-403-10146-2-en-avs-500-10000-507366/index45.html

 

ikzelf kom niet eens meer in het menu nu. 

Reputatie 1

Hier ook de stb-zal-01 foutcode. Voor de verandering opnieuw opgestart en nu ook de code avs-500-10000. 

gids en menu werken niet meer...

Reputatie 7

Stel dat Katana en WJB in de pilotfase hebben getest en tevens hebben beloofd om hierover niets naar buiten te brengen en ze doen dat - geheel per ongeluk- toch, dan kan dat problemen veroorzaken.

Maar ja, dan moet je wel deelgenomen hebben aan die pilot ...

Sinds de uitrol van het nieuwe menu is de ontvanger niet vooruit te branden. Nu kan ik helemaal niet eens meer in het menu komen. Dit is knap waardeloos en ronduit een wanprestatie. Hier betaal ik niet voor!

Voor ik op andere zaken reageer dacht ik even een stukje TV te kijken. Helaas:

Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: AVS-500-10000

ik klik op OK

“Opnames worden opgehaald”, 0% vrij.

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

2de  poging: Open opnames en start een opname, vervolgens:

error: STB-zap-01

ik klik op OK

Er gebeurt niets, de 2260 zit volledig vast en moet met de aan/uit knop aan het werk worden gezet.

Voor de zekerheid maar weer de power kabel er uit getrokken en een harde herstart gemaakt.

Ondertussen gezocht naar KPN storingen, maar niets gevonden.

Gelukkig komt er een huisgenoot aanwaaien die ook op een 2260 hetzelfde probleem heeft.

Dit is werkelijk software om dol van te worden. Moeten we maar een avondje gaan toepen.

 

 

Exact hetzelfde in Lochem. De Windows Media Center van 15 jaar geleden functioneerde destijds beter. En zelfs daarvoor: de videorecorder.

Toch behoorlijk jammer dat heel veel functionaliteit gewoon niet is ontwikkeld door de heren en dames.van KPN (lees: achteruitgang), en hetgeen wèl ontwikkeld is niet fatsoenlijk werkt.

Lijkt wel op Microsoft: 2x per jaar een grote onderdelenupdate en daarna 4 maanden lang patches om bugs op te lossen.

Badge

Ik vind het nieuwe TV menu ook geen verbetering. Systeem is traag, vaak foutcodes bij functie, waar vervolgens alle opnames op 0% staan. Bij systeem opstarten met nieuwe software installeren. Ga kijken of het helpt, maar voor een abonnement wat aan de prijs is mag kpn wel eens wat beter en sneller zijn best doen.

Be

 

Ontevreden abonneer 

Wanneer zijn de problemen bij de inter actieve TV eindelijk eens opgelost.

Voor de 5e keer in 1 maand in de avond uren geen iTV. 

Wordt het niet eens tijd voor een financiele compensatie aan de abonnee’s ?

Dit kan en MAG niet gebeuren als je pretendeert  een goede, grote en de beste provider te zijn.

Stel dat Katana en WJB in de pilotfase hebben getest en tevens hebben beloofd om hierover niets naar buiten te brengen en ze doen dat - geheel per ongeluk- toch, dan kan dat problemen veroorzaken.

Maar ja, dan moet je wel deelgenomen hebben aan die pilot ...

@wjb We praten dan natuurlijk dan wel over tijdens de pilotfase. Die is geeindigd op hetzelfde moment als dit topic is gelanceerd. (Of het moeten duidelijk vermelde technische KPN geheimen zijn).

 

Ik vind het nieuwe TV menu ook geen verbetering. Systeem is traag, vaak foutcodes bij functie, waar vervolgens alle opnames op 0% staan. Bij systeem opstarten met nieuwe software installeren. Ga kijken of het helpt, maar voor een abonnement wat aan de prijs is mag kpn wel eens wat beter en sneller zijn best doen.

Be

 

Ontevreden abonneer 

Wij hadden het ook. Je kan dit soort storingen hier vinden. 
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2020/10/26/storing-bij-kpn-met-opnames/

Reputatie 3
Badge

Het nieuwe tv menu vind ik fris en goed eruit zien.

Maar volgens mij mag ik m'n handjes knijpen als ik dit zo allemaal lees want ik heb tot op heden niet echt last van traagheid en/of spontane reset van m'n beide HMB2260 ontvangers. (heb dit nieuwe menu nu een paar maanden geloof ik)

Tv gids en andere menu items zijn hooguit binnen de 2s geladen. 

Echter gisterenavond de 1e storing.

Hier ook dat het tv opname menu niet geladen kon worden.

Kreeg een timeout melding dat de server niet reageert.

Reputatie 5
Badge +2

Schijnbaar heeft KPN het opgegeven, en laat gebruikers in hun sop gaar koken… (het is een kleine moeite om zo nu en dan een update te geven van de stand van zaken. Schijnbaar interesseert het ze geen moer.

Ik blijf erbij dat een roll-back de enige juiste oplossing is, de nieuwe software is totaal ‘rot’ en kan niet snel worden aangepast. (overal zitten problemen)
Daarbij had ik geen problemen met de oude software (alleen wat oudbollig, maar da’s de nieuwe ook nog steeds.)
Ik vind iets als OpenPLI nog steeds vele malen mooier en zelf aan te passen:

 

 

Reputatie 1

Ik heb in het begin van de update gereageerd op de vernieuwing en het toen een tijd aangekeken. Ik moet  nu concluderen dat het echt niet goed gaat. Wat velen melden; het systeem -en met name de gids- is erg traag. Wat ik erg vervelend vind op dit moment is dat bij het kijken van opnames je bij het stoppen terugkomt bij het begin van de opname lijst.  Dat was niet zo. Je kwam eerst altijd uit bij de opname waar je naar zat te kijken. (Heb nu al per ongeluk een opname weg gegooid.) De opname lijst kun je op alfabet of datum zetten. Maar hij schiet telkens terug naar datum. Ik had gisteren ook de melding over de server storing.

De pakketten vind ik zelf minder duidelijk. Series en films waren eerst beter te vinden en duidelijker weergegeven.

Er zijn wel leuke verbeteringen. De blauwe vooruit knop en de 30 seconden knop. Het opnemen gaat makkelijker. (En weggooien ook, dat is minder..) Maar is het dit allemaal waard.

 

Nieuwe menu wordt steeds trager en na ca 1 a 2 weken loopt het vast en werkt niets meer. Om te resetten moet ik de ontvanger geheel uit zetten, ca. 40 sec wachten, weer aanzetten, wachten tot de zenders ingeladen zijn en dan werkt het weer. Echter het werkt dan traag en wordt in de volgende dagen steeds trager en na 1 a 2 weken zit de boel weer vast. Met traag bedoel ik dat het ca. 6 sec. duurt voordat in het menu je verder kan. Hier moet snel een oplossing voor komen want ik irriteer me hier mateloos aan.

Ik heb in het begin van de update gereageerd op de vernieuwing en het toen een tijd aangekeken. Ik moet  nu concluderen dat het echt niet goed gaat. Wat velen melden; het systeem -en met name de gids- is erg traag. Wat ik erg vervelend vind op dit moment is dat bij het kijken van opnames je bij het stoppen terugkomt bij het begin van de opname lijst.  Dat was niet zo. Je kwam eerst altijd uit bij de opname waar je naar zat te kijken. (Heb nu al per ongeluk een opname weg gegooid.) De opname lijst kun je op alfabet of datum zetten. Maar hij schiet telkens terug naar datum. Ik had gisteren ook de melding over de server storing.

De pakketten vind ik zelf minder duidelijk. Series en films waren eerst beter te vinden en duidelijker weergegeven.

Er zijn wel leuke verbeteringen. De blauwe vooruit knop en de 30 seconden knop. Het opnemen gaat makkelijker. (En weggooien ook, dat is minder..) Maar is het dit allemaal waard.

 

Klopt helemaal MareZee , ik heb al diverse opnames gewist voor ik erachter kwam dat hij automatisch naar het laatste opgenomen programma gaat , heel irritant .

Inderdaad is de TV-gids aan d trage kant .

Ook het heen en weer geflits van de info-balk bij het zappen vind ik irritant , kan ook niet meer uitgeschakeld worden .

Reputatie 5
Badge +2

Info balk is ook lomp en veel te hoog. Zoals eerder gezegd, maak hem smaller en transparant (zie voorbeeld boven, transparancy kun je instellen van 0...100%).  Veel minder storend.

Reputatie 4
Badge +2

Info balk is ook lomp en veel te hoog. Zoals eerder gezegd, maak hem smaller en transparant (zie voorbeeld boven, transparency kun je instellen van 0...100%).  Veel minder storend.

OpenPLi kun je toch gewoon met KPN gebruiken als ik op het forum lees? Wat weerhoudt je daarvan?

Reputatie 5
Badge +2

OpenPLi kun je toch gewoon met KPN gebruiken als ik op het forum lees? Wat weerhoudt je daarvan?

Als jij ergens een versie voor de KPN ontvangers weet te vinden houd ik me aanbevolen… :relaxed:

Ja ik weet het, het is al bekend maar na de update is de gids of wat dan ook echt niet vooruit te branden. Ik erger me niet heel snel aan iets maar dit begint echt vervelend te worden.

Ook de extra info die je voorgeschoteld krijgt bij het "bladeren" door de gids vindt ik vervelend omdat dit bovenop de toch al trage gids het gevoelsmatig nog trager maakt. Al met al is het het er helemaal niet op vooruit gegaan.

Is er iets bekend over wat hier aan gedaan gaat worden?

@Imarco 

Info balk is veel te hoog.

Ik ben toch wel eens benieuwd naar een foto. Want de infobalk staat gewoon op dezelfde hoogte als ondertitels. Hetzelfde als bij het oude menu. Alleen is ie nu de hele breedte van het scherm. Dat is wat bedekking betreft het enige verschil met de oude balk.

In het oude menu had ik 'm “bij zappen en zenderwissel UIT staan”. Dat mag van mij weer terug komen.

Reputatie 5
Badge +2

De balk is storend groot aanwezig in het beeld. (hij vult bijna een kwart van het beeld).
Als je hem transparant maakt is het veel minder overheersend. (en minder oudbollig… :relaxed: )

 

Reputatie 7

Als je echt wil dat het een moderner uiterlijk krijgt, zorg dan dat hij op de onderkant van het scherm uitgelijnd wordt. Dus geen zwevende balk maar een liggende balk.

Daarbij kan het donkerblauwe gedeelte een stuk minder hoog en wijkt de achtergrond voor de klok met zijn afgeronde hoeken af van de stijl van het overall design.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Nog maar te zwijgen van het rare zwart-groen-wit-grijze balkje, is heel verwarrend.
Ik kijk er nu al maanden naar en moet nog steeds nadenken als ik het zie.

Balkje links hoort gekleurd, balkje rechts zwart. (zo doen alle andere programma’s het ook...)

Reputatie 4
Badge +2

OpenPLi kun je toch gewoon met KPN gebruiken als ik op het forum lees? Wat weerhoudt je daarvan?

Als jij ergens een versie voor de KPN ontvangers weet te vinden houd ik me aanbevolen… :relaxed:


Dat niet, eigen ontvanger aanschaffen...

Reputatie 7

Nog maar te zwijgen van het rare zwart-groen-wit-grijze balkje, is heel verwarrend.
Ik kijk er nu al maanden naar en moet nog steeds nadenken als ik het zie.

Balkje links hoort gekleurd, balkje rechts zwart. (zo doen alle andere programma’s het ook...)

Maar het geeft aan waar de uitzending gestart zal worden als je kiest voor terugkijken.