KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ja, maar bij live kijken is het multi-kleur balkje totaal zinloos en verwarrend.
En waarom moet het net andersom als bij alle andere programma’s???

Reputatie 5
Badge +3

@nadia, Erg jammer dat ik geen enkele reactie krijg op mijn vraag enige tijd terug wat er na de laatste update van het menu nu exact  verandert is. Zo gek is het toch niet om bij een update de aanpassingen te communiceren met de klanten?Op dit moment ervaar ik in het verlengde van de laatste update een merkbare vertraging in het oproepen van de gids en het schakelen tussen programma’s. 

Ik beschik over een Arris 5202 VIP 

Echter gisterenavond de 1e storing.

Hier ook dat het tv opname menu niet geladen kon worden.

Kreeg een timeout melding dat de server niet reageert.

Ik lees meerdere meldingen van een storing gisteravond (met opnames?). Volgens mij kan het geen centrale serverstoring geweest zijn, want ik heb (met m'n 8001, dat wel) nergens last van gehad, niet met opnames (inplannen/terugkijken), ook niet met terugkijken via de gids, maar ook niet via de Andoid-app. 

Schijnbaar heeft KPN het opgegeven, en laat gebruikers in hun sop gaar koken… (het is een kleine moeite om zo nu en dan een update te geven van de stand van zaken. 

Dat heeft KPN-moderator Erik_ gisteren nog gedaan. 

Reputatie 7

Ja, maar bij live kijken is het multi-kleur balkje totaal zinloos en verwarrend.

Bij live kijken zie je die balk toch niet staan, die zie je alleen de eerste (paar) seconden. Je moet eens weten hoeveel mensen in de gids gewoon de OK (of play) knop gebruiken en zo de uitzending "live" starten om dan alsnog te kiezen voor terugkijken omdat dat groene stukje toch al wat langer is dan ze lief is. Wel interessant om dan in één oogopslag het deel te zien wat je echt dreigt te gaan missen en niet de reclame aan het begin.

@nadia, Erg jammer dat ik geen enkele reactie krijg op mijn vraag enige tijd terug wat er na de laatste update van het menu nu exact  verandert is. Zo gek is het toch niet om bij een update de aanpassingen te communiceren met de klanten?Op dit moment ervaar ik in het verlengde van de laatste update een merkbare vertraging in het oproepen van de gids en het schakelen tussen programma’s. 

Ik beschik over een Arris 5202 VIP 

Jij bent volgens mij de eerste die over de 5202 klaagt, ik heb dat nog niet eerder gezien. Daarom net ff wat testjes gedaan met onze 5202 (gebruik ik niet zo vaak, de 8001 is onze standaard ontvanger) en ik heb (nog?) geen last van de vertraging waar jij 't over hebt, op de 8001 ook niet trouwens.

Reputatie 5
Badge +2

Schijnbaar heeft KPN het opgegeven, en laat gebruikers in hun sop gaar koken… (het is een kleine moeite om zo nu en dan een update te geven van de stand van zaken. 

Dat heeft KPN-moderator Erik_ gisteren nog gedaan. 


Een nietszeggende en zinloze post.
“Hoeveel mensen er last van hebben is geheim”, “We werken eraan”, “Hoe lang het gaat duren is onbekend”.  Als je iets post, post dan iets zinvols.
(hij heeft niets nieuws gezegd wat we niet al wisten of vreesden)

Is net zoals een weerbericht waarin ze zeggen “het kan morgen gaan regenen, maar misschien ook niet”
 

Reputatie 5
Badge +2

Bij live kijken zie je die balk toch niet staan, die zie je alleen de eerste (paar) seconden.

Juist dan is het storend. In die balk wil ik alleen zien hoever ik in het programma ‘zit’ als ik er naartoe zap.
Als ik eerst over al die kleurtjes in die balk na moet gaan denken is de balk al weer weg. Je moet iets nooit moeilijk maken als het ook makkelijk kan.

Tja, die balk was er ook al bij het oude menu, dus wat dat betreft functioneel niets veranderd. En jammer dat er voor jouw "niets nieuws” in Erik_'s post stond, voor mij wel.

Reputatie 7

Imarco schreef:

In die balk wil ik alleen zien hoever ik in het programma ‘zit’ als ik er naartoe zap.

En dat is nu precies wat je ziet aan de hand van het groene gedeelte van dat balkje.

Het stuk voor het groene balkje zijn de aanlopende vijf minuten die standaard geskipt worden omdat dat het reclameblok is.

De huidige weergave is nauwkeuriger dan wat jij voorstelt.

Reputatie 5
Badge +2

Tja, die balk was er ook al bij het oude menu, dus wat dat betreft functioneel niets veranderd.

Dat was toch geen progressbar in 4 kleuren zoals nu… (ik heb me toen ook nooit geergerd)

Reputatie 7

Tja, die balk was er ook al bij het oude menu, dus wat dat betreft functioneel niets veranderd.

Dat was toch geen progressbar in 4 kleuren zoals nu… (ik heb me toen ook nooit geergerd)

Ik zie maar drie kleuren (en een wit bolletje).

Het klopt dat de eerste vijf minuten tegenwoordig donkerblauw getoond worden, maar dat is mijns inziens juist een goede verbetering omdat die eerste vijf minuten toch reclame zijn en je zo dus een beter beeld krijgt van het gedeelte van de uitzending dat je echt hebt gemist als je er net naartoe bent gezapt.

Reputatie 5
Badge +2

Ik zie zwart/groen/wit/grijs… :relaxed:

Blijft de vraag waarom KPN het zo onnatuurlijk en eigengereid moet invullen.
Alle andere programma’s hebben een licht gekleurde streep voor “is geweest” en zwart voor “komt nog”. Waarom moet daar nou zo nodig vanaf geweken worden???

Reputatie 7

Alle andere programma’s hebben een licht gekleurde streep voor “is geweest” en zwart voor “komt nog”. Waarom moet daar nou zo nodig vanaf geweken worden???

Omdat het betere informatie verstrekt en precies past bij de mogelijke acties.

Als jij kiest voor "terugkijken" via de groene knop dan wordt de uitzending gestart op de plek waar het groene bolletje staat.

Reputatie 5
Badge +2

Heb je een hekel aan dat lelijke ding dat Info balk heet, doe dan het volgende:

Selecteer Menu

Selecteer instellingen

Selecteer TV menu

Ga naar de optie Info balk en met de pijltjes < en > zet je de balk op de gewenste tijdduur.

Selecteer Bewaren en ga terug naar TV.

 

Info balk haters (zoals ik, want lelijk en in de weg) zetten hem op 1 seconde; dat is het miniumum.

Als de balk kleiner en / of meer transparant zou zijn zou ik hem op 3 seconden laten staan.

Let op: met diverse updates gaan bij mij de instellingen verloren en moet je dit opnieuw doen.

 

Reputatie 5
Badge +2

Als jij kiest voor "terugkijken" via de groene knop dan wordt de uitzending gestart op de plek waar het groene bolletje staat.

Het groene bolletje staat op het moment waarop ik naar die zender ben gezapt. Waarom zou ik dat terug willen kijken, dat heb ik al gezien? (als ik al iets wil zien is het daarvoor, wat ik nog niet gezien heb)

Ik zie zwart/groen/wit/grijs… :relaxed:

Blijft de vraag waarom KPN het zo onnatuurlijk en eigengereid moet invullen.
Alle andere programma’s hebben een licht gekleurde streep voor “is geweest” en zwart voor “komt nog”. Waarom moet daar nou zo nodig vanaf geweken worden???

Welke "andere programma's”? Bedoel je andere providers? En waarom moet alles bij iedereen altijd hetzelfde zijn? Iedere tv (zeker ieder merk) doet 't toch ook op z'n eigen manier en auto's, wasmachines etc. ook. 

Het zwarte deel geeft aan: dát deel dat is verstreken zonder dat je er naar gekeken hebt (dat kan de eerste 5 min zijn bij terugkijken, maar ook een half uur of nog anders, omdat je er toen pas naartoe gezapt bent); ik vind zwart daarvoor een uitstekende "kleur” omdat zwart staat voor de totale afwezigheid van alle kleuren die je niet gezien hebt, maar smaken verschillen. Het groene bolletje geeft het punt aan waarop je bent gaan kijken, de groene balk dat wat je al wel gezien hebt, het witte bolletje geeft het "nu” aan en het witte (grijze zo je wilt) deel: wat er nog komt (wat mij betreft ook de beste kleur, omdat wit staat voor alle kleuren die nog komen moeten).

Ik kan me herinneren dat er ook in het oude menu een voorgangsindicator te zien was.

Reputatie 5
Badge +2

Ieder programma wat een ‘voortgangsindicator’ heeft werkt op dezelfde manier (audio, video, files kopieeren, het maakt niet uit...) Dit is de laatste halve eeuw al zo en erg handig.
(ik heb nog geen programma gezien wat daar vanaf wijkt)

Waarom moet KPN dan zonodig een nieuw (vierkant) wiel uitvinden???
Wat je zelf van die kleuren vindt is niet belangrijk, er zijn nu eenmaal ongeschreven normen voor die (bijna) iedereen hanteert.

Jij kunt ook wel zeggen “ik heb liever stoplichten die geel zijn als je door mag rijden en blauw als je moet stoppen’ . Dat slaat toch ook nergens op? Er zijn niet voor niets vaste regels voor…

 

wit staat voor alle kleuren die nog komen moeten

 

Daar begrijp ik niets van, wat bedoel je daarmee? (lijkt wel een Trump kreet… :relaxed: )

Ik ben geen infobalk-hater, ik vind het zelfs heel nuttig. Maar hij moet wel veel minder opvallend in het beeld, dan stoort het totaal niet.

Reputatie 5
Badge +2

Het is reuze grappig met die info balk.

Hier verschilt men van mening over de gebruikte kleuren (zwart of blauw? wit of grijs?).

Men verschilt bovendien van mening over de werking: wat doet dat groene bolletje nou precies (waar de uitzending na 5 minuten begin? of wanneer ik begon te kijken?

Er zijn ook lieden die denken dat het blauwe (of is het zwart?) gedeelte de reclame overslaat; dat is m.i. pertinent onjuist. Het slaat de eerste 5 minuten over. Sommige zenders hebben immers geen/nauwelijks reclame/mededelingen. KPN weet niet welk deel reclame is. Soms start een opgenomen programma eerder dan na 5 minuten en moet ik even terugspoelen.

Zet je een zender aan en druk je kort daarna op pauze, dan liggen de twee gekleurde bolletjes over elkaar heen, zodat het een onbegrijpelijke brei aan informatie wordt.

De dames en heren designers hebben hier geen prettig en eenduidig interface gemaakt; dat is wel duidelijk. Het oude balkje was eenvoudig, kleiner, minder storend en gebruikers begrepen het beter.

Ik laat de balk na 1 seconde verdwijnen.

wit staat voor alle kleuren die nog komen moeten

 

Daar begrijp ik niets van, wat bedoel je daarmee? (lijkt wel een Trump kreet… :relaxed: )

Elementaire natuurkunde: zwart is het totaal ontbreken van alle kleuren, wit is de totale aanwezigheid van alle kleuren (laat wit licht maar eens door een prisma schijnen, en b.v. de regenboog vertoont dit gedrag ook; zwart licht daarentegen bestaat niet). Ik weet niet of Trump weet heeft van elementaire natuurkunde. Maar we dwalen af, dus nu weer on topic graag.

Ieder programma wat een ‘voortgangsindicator’ heeft werkt op dezelfde manier (audio, video, files kopieeren, het maakt niet uit...) Dit is de laatste halve eeuw al zo en erg handig.
(ik heb nog geen programma gezien wat daar vanaf wijkt)

Waarom moet KPN dan zonodig een nieuw (vierkant) wiel uitvinden???
Wat je zelf van die kleuren vindt is niet belangrijk, er zijn nu eenmaal ongeschreven normen voor die (bijna) iedereen hanteert.

Is dat zo? Dat is mij nog nooit opgevallen, Windows doet 't anders dan Android, iOS weer anders. Zelfs binnen Windows is het niet overal hetzelfde. Maar als jij niet gelukkig bent met de KPN-methode, er zijn genoeg andere providers, dus wat let je? (Doen die 't wel op "jouw universele” manier?)

Als ik eerst over al die kleurtjes in die balk na moet gaan denken is de balk al weer weg.

@Imarco

Dit is het topic over het menu van de DECODER.

Er zijn maar 3 kleuren in de voortgangsbalk: grijs, groen en wit. Het is beslist geen hogere wiskunde.

De infobalk is verder gewoon KPN-groen.

Reputatie 7

PeterG schreef:

Er zijn maar 3 kleuren in de voortgangsbalk: grijs, groen en wit.

Ik zie de kleuren donkerblauw, groen, grijs en een wit bolletje. :wink:

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik zie koffie, appeltaart en slagroom 😎

Reputatie 5
Badge +2

Als ik eerst over al die kleurtjes in die balk na moet gaan denken is de balk al weer weg.

@Imarco

Dit is het topic over het menu van de DECODER.

Er zijn maar 3 kleuren in de voortgangsbalk: grijs, groen en wit. Het is beslist geen hogere wiskunde.

De infobalk is verder gewoon KPN-groen.


Dan is er toch wat mis met je bril…  :relaxed: 
Ik zie 2 kleuren blauw in de balk en geen groen… (behalve die groene vlek linksboven)
De progressbar zelf is zwart, groen en grijs (met een wit bolletje)

De kleuren zijn inderdaad geen hogere wiskunde, maar het is gewoon lastig als ieder programma zelf wat gaat verzinnen, i.p.v. de geldende normen te hanteren.

Zoals eerder gezegd:
Als er op ieder kruispunt verschillende kleuren verkeerslichten staan, begrijpt ook niemand er wat van...