KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dinternet en @SiR-ROUND, jullie melden beide een bekend issue, dat vanaf vandaag door middel van een software update de wereld uitgeholpen gaat worden :slight_smile: Hopelijk ontvangen jullie tv-ontvangers deze update ook op hele korte termijn zodat jullie niet meer per ongeluk de verkeerde opnames wissen!

Reputatie 4
Badge +1

Dank! Ik heb wel gezocht, maar dingen zijn niet zo makkelijk  te vinden op het forum.

Voetbal bijna afgelopen. Kwart voor elf. Spontane herstart; daarna nieuwe UI en nieuwe naam v.d. software (NMC dus). Snel geswitched naar Chromecasten v.a. m'n smartphone.

( @Oberon 5 )

Reputatie 4
Badge +2

Ben ik de enige die dit probleem heeft?

Wanneer ik terug selecteer nadat ik een opname heb gekeken moet ik de video stoppen. Vervolgens kom ik uit op de meest recente opname ipv de net gekeken video.

Nu let ik op wat ik wis, maar ik me voorstellen dat je op verwijderen drukt en dan de verkeerde weggooit.

Thx.

Nee hoor, je bent niet de enigste.

Vanaf deze pagina wordt er al melding over gemaakt. Alweer 2 weken geleden!

Reputatie 4
Badge +1

Truukje werkt!

 

Wow. Update was binnen een paar minuten klaar en alles lijkt wel sneller! Bv ook de zoekfunctie. Thx!

Ben benieuwd of ook de grijze blocking die soms op de onderste helft van het beeld zit ook opgelost is.

Reputatie 6
Badge +3

Voetbal bijna afgelopen. Kwart voor elf. Spontane herstart; daarna nieuwe UI en nieuwe naam v.d. software (NMC dus). Snel geswitched naar Chromecasten v.a. m'n smartphone.

@Oberon 5 )

Waarom doet KPN zo'n update tijdens het tv kijken? Erg vervelend.

Zie quote bij jobje hierboven, maar….

Om 00:20 tijdens kijken opname Jinek reageerde de ontvanger helemaal niet meer op de ab. (rec lichtte ook niet op). Om 00:30 stopte weergave en bleef stilstaand beeld. Aangezien de ontvanger NIETS meer deed op de ab dan dus schakelaar gebruikt. 1 minuut uit gelaten. Na opstarten ontvanger op standby gezet (reageerde weer op ab) en nu eerst lekker slapen. Morgen weer een dag...

Reputatie 5
Badge +2

Truukje werkt!

 

Wow. Update was binnen een paar minuten klaar en alles lijkt wel sneller! Bv ook de zoekfunctie. Thx!

Ben benieuwd of ook de grijze blocking die soms op de onderste helft van het beeld zit ook opgelost is.

Hier ook af en toe grijze blokking in onderste helft. Kan niet echt zeggen dat het bij specifieke zenders voorkomt. Is sinds de nieuwste (geforceerde, op zoek naar snelheid) update.

Nu op HTML 4.108.208 en nmc 8.0.107_1 maar wij ervaren geen snelheidswinst. In tegendeel zelfs!

(Op beide 2260's)

Reputatie 7
Badge +10

Wat fijn om jullie positieve ervaringen met de 4.108.208 versie te lezen! 

Ben benieuwd, hier nog 4.107.213 op de HMB2260. 

Ik hoop dat die van jou ook snel voorzien wordt van deze update :blush:

Ik heb ‘m. De traagheid is helaas onveranderd op de 2260 hier. 😟
Grijze ‘ruis’ onder in beeld hier ook af en toe. 
Op naar de volgende fix hopelijk.…

*Had daarentegen geen opname issues gelukkig. 

Reputatie 4
Badge +1

Grijze blocking lijkt wel gerelateerd aan pauzeren/spoelen zonder de >> knoppen.En heel zeldzaam wel eens spontaan.

Reputatie 7
Badge +10

Grijze blocking lijkt wel gerelateerd aan pauzeren. En heel zeldzaam wel eens spontaan.

Ik ‘ken’ het door atmosferische storingen, maar zag het in dit topic vaker voorbij komen dus wellicht toch firmware gerelateerd :shrug:

Waarom ben ik mijn Opname menu kwijt en al mijn opnamens dus ook? Sinds de update -weg, al contact gehad met KPN, alle resets gedaan niets...@KPN? En nu?

Hallo,

Ik heb sinds de nieuwe update geen zenders meer staan op de display van tv ontvanger. Ik heb al een reset uitgevoerd door de software te verwijderen en hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet. Ik weet dat als ik een nieuwe tv ontvanger krijg dat ik dan helemaal geen zenders op de tv ontvanger zie. vip2952 is mijn type tv ontvanger. Wat kan dit zijn?

 

Wij hebben sinds vorige week precies hetzelfde probleem op allebei onze Arris vip2953 ontvangers en hebben sterk het vermoeden dat het met een recente software update is veroorzaakt. Voorheen nooit problemen gehad met het weergeven van het zendernummer op het display van de ontvanger. We krijgen het display wel weer even aan de praat als we de ontvangers helemaal uitzetten (spanning eraf) of opnieuw opstarten (herstarten).

Verder al weken last van opeens herstarten van de ontvangers (gelukkig niet dagelijks), het soms niet meer reageren van het menu op de afstandsbediening (kastje moet dan uit/aan) en sinds het begin van de updates een erg traag reagerende UI.

UI versie: 4.107.213

SW versie: 8.0.107_1

@P.Janssen  en @P. van den Top :

Wat jullie kunnen doen is Instellingen > Systeem > Software opnieuw installeren.

Doet het display 't dan nog niet dan kunnen jullie de gratis klantenservice bellen (0800 - 0402); als het gesproken menu niets oplevert kun je ook zeggen: "ik wil een medewerker spreken”. En niet werkend display zou een indicatie kunnen zijn van meer hardware fouten en dan moet de ontvanger wellicht vervangen worden. Normaal krijg je dan eenzelfde type terug, maar er bestaat een kans dat je een VIP5202 krijgt en die ontvanger heeft helemáál geen display. 

Reputatie 4
Badge +1

Grijze blocking lijkt wel gerelateerd aan pauzeren. En heel zeldzaam wel eens spontaan.

Ik ‘ken’ het door atmosferische storingen, maar zag het in dit topic vaker voorbij komen dus wellicht toch firmware gerelateerd :shrug:

Het is blocking zoals ik dat niet herken van mijn werk vroeger, ik neem aan dat het ook te maken heeft met 4k inmiddels. Grijs is missende informatie. Kan aan vanalles liggen. Buffer, decoder…

Absoluut niet atmosferisch. Dat kon vroeger wel via RTL, aangezien dat via schotel verzonden werd naar NL. Geen idee of dat nog steeds zo is. 😁🤷‍♂️

Zie quote bij jobje hierboven, maar….

Om 00:20 tijdens kijken opname Jinek reageerde de ontvanger helemaal niet meer op de ab. (rec lichtte ook niet op). Om 00:30 stopte weergave en bleef stilstaand beeld. Aangezien de ontvanger NIETS meer deed op de ab dan dus schakelaar gebruikt. 1 minuut uit gelaten. Na opstarten ontvanger op standby gezet (reageerde weer op ab) en nu eerst lekker slapen. Morgen weer een dag...

Vanmorgen ging onze 8001 gewoon aan (op radio). Maar later op stand-by zetten ging niet meer, niet met de knop op de AB maar ook niet met de knop op de ontvanger. Uitschakelen met schakelaar 8erop en 30 s spanningsloos maken en vervolgens weer inschakelen loste dat probleem op. Heb ik trouwens wel vaker na een (HTML-)update :thinking::unamused:

Reputatie 7

Wij draaien nu een tijdje de 2400.dev versie op onze 5202 i.v.m. geluidsproblemen.

Wat opvalt is dat als we radio aan zetten niet meer automatisch de laatst geluisterde radiozender geselecteerd wordt. Dat is best wel vervelend want nu moeten we telkens opnieuw de zender selecteren door het ingeven van het kanaalnummer.

Zijn er anderen die dit ook ervaren?

Reputatie 7
Badge +10

Wij draaien nu een tijdje de 2400.dev versie op onze 5202 i.v.m. geluidsproblemen.

Wat opvalt is dat als we radio aan zetten dat dan niet meer automatisch de laatst geluisterde radiozender geselecteerd wordt. Dat is best wel vervelend want nu moeten we telkens opnieuw de zender selecteren door het ingeven van het kanaalnummer.

Zijn er anderen die dit ook ervaren?


Nee, hier blijft de laatst gekozen zender (808) met de .dev op de 5202.

Wel opgevallen na een update, dat de tv soms op NPO 1 staat ipv laatst gekozen tv zender, maar dat is soms.

Reputatie 4
Badge +1

Zojuist getest. Na opname stoppen gewoon weer die opname in de lijst. Top! 👍🏼

Reputatie 6
Badge +4

Hier ook HTML 4.108.208 en nmc 8.0.107_1 maar het is nog altijd even traag als voorheen. 

Wij draaien nu een tijdje de 2400.dev versie op onze 5202 i.v.m. geluidsproblemen.

Wat opvalt is dat als we radio aan zetten dat dan niet meer automatisch de laatst geluisterde radiozender geselecteerd wordt. Dat is best wel vervelend want nu moeten we telkens opnieuw de zender selecteren door het ingeven van het kanaalnummer.

Zijn er anderen die dit ook ervaren?

  

Nee, hier blijft de laatst gekozen zender (808) met de .dev op de 5202.

Wel opgevallen na een update, dat de tv soms op NPO 1 staat ipv laatst gekozen tv zender, maar dat is soms.

Tja, en dat zie je niet meteen, want geen display. Ik heb dat overigens al jaren op diversie ontvangers. Vooral na een firmware update (zoals dat vroeger heette). Ik zag daar meestal aan dat er een (nachtelijke) update geweest was. 

Reputatie 7
Badge +10

Wij draaien nu een tijdje de 2400.dev versie op onze 5202 i.v.m. geluidsproblemen.

Wat opvalt is dat als we radio aan zetten dat dan niet meer automatisch de laatst geluisterde radiozender geselecteerd wordt. Dat is best wel vervelend want nu moeten we telkens opnieuw de zender selecteren door het ingeven van het kanaalnummer.

Zijn er anderen die dit ook ervaren?

  

Nee, hier blijft de laatst gekozen zender (808) met de .dev op de 5202.

Wel opgevallen na een update, dat de tv soms op NPO 1 staat ipv laatst gekozen tv zender, maar dat is soms.

Tja, en dat zie je niet meteen, want geen display. Ik heb dat overigens al jaren op diversie ontvangers. Vooral na een firmware update (zoals dat vroeger heette). Ik zag daar meestal aan dat er een (nachtelijke) update geweest was. 


Ik hoor het aan de radiozender, bijna altijd Skyradio aan en zie het uiteraard aan de laatst gekozen tv zender van de avond ervoor op de 5202.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Wij hebben ook de nieuwe software gekregen. alleen de RBL versie is leeg. voor de Rest HTML versie 4.108.208 en NMC versie 8.0.107_1 en DBL versie 2.0.9 hoopt dat het nu allemaal goed komt 😀👍

Reputatie 7
Badge +30

Voor wat betreft de lege plek op de stb, waar je normaliter het zendernummer ziet: de collega's hebben dit kunnen reproduceren en werken aan een oplossing. Wordt hopelijk snel in één van de volgende software updates opgelost! In de tussentijd werkt het even stroomloos maken tijdelijk.

 In de tussentijd werkt het even stroomloos maken tijdelijk.

honderden malen is in dit forum, (vergeef me dat ik de naam van de persoon even vergeten ben) geschreven: “spanningloos” in de volksmond “stroomloos” :joy:

kunnen jullie vertellen wanneer ik het nieuwe menu krijg of wat de reden is dat ik deze nog niet heb gekregen? Al mijn ontvangers voldoen aan de eisen...heb het zelf geprobeerd door software te verwijderen van ontvanger maar blijf het oude menu ontvangen.

Experia V10A

3x HMB2260

 

groet,

Ron

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst