KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Badge +12

 

Tja, het verbaast mij nog steeds dat dit onderwerp nog niet de consumentenprogramma's op tv heeft gehaald. Of de consumentengids. 

 

Ik vermoed omdat het klagen beperkt blijft tot dit forum. Als meerdere (of veel) mensen dit gaan melden op bijv. Tweakers.net dan krijgt het vanzelf aandacht. Tweakers leidt namelijk ook  automatisch door naar Nu.nl  

Reputatie 3
Badge

Begin langzaam aan de neiging te krijgen om de HMB2260 te pakken en deze bij de directie van KPN op het bureau te gooien.

Ook ik heb de HMB2260 (2 exemplaren) en heb geen enkele neiging om hiermee te gaan gooien. Ik ben uiterst content met de ontvangers en het functioneren van de ontvangers. Alles gaat lekker vlot zoals de TV-gids oproepen, ook het bladeren van de gids verloop lekker vlot, snel schakelen van de ene naar de andere zender. Geen enkel probleem met opnemen en afspelen. Geen enkele spontane herstarts. Gelukkig is PIP weer terug.

Dus met een HMB2260 kan het wel goed gaan.

Reputatie 5
Badge +4

Begin langzaam aan de neiging te krijgen om de HMB2260 te pakken en deze bij de directie van KPN op het bureau te gooien.

Ook ik heb de HMB2260 (2 exemplaren) en heb geen enkele neiging om hiermee te gaan gooien. Ik ben uiterst content met de ontvangers en het functioneren van de ontvangers. Alles gaat lekker vlot zoals de TV-gids oproepen, ook het bladeren van de gids verloop lekker vlot, snel schakelen van de ene naar de andere zender.

Dus met een HMB2260 kan het wel goed gaan.

Behalve de vervelende problemen een paar dagen geleden, die dus duidelijk met de overgang van het Telfort abonnement naar KPN te maken hadden en inmiddels (gelukkig) opgelost zijn, kan ik de woorden van @UruPukaPuka bevestigen. Ook op mijn HMB2260's loopt het best goed eigenlijk. Nog iets sneller zou fijn zijn, maar er is geen echt probleem.

Nuchter beschouwd zijn we wel ondertussen op pag 102 aangekomen, maar als je eens heel objectief zou tellen hoeveel abonnees in dit topic van het KPN forum reacties schrijven gaat het om een héél klein aantal van de miljoen of wat die KPN heeft. Dat neemt natuurlijk niet weg dat als je constant herstartende TV ontvanger hebt of iedere keer weet ik hoeveel seconden moet wachten dat echt ongelooflijk waardeloos (om geen andere woorden te gebruiken) is.

Reputatie 7

En daarom is het zo belangrijk om te weten wat de omvang van het probleem nu werkelijk is alvorens te gaan roepen dat alles maar teruggedraaid zou moeten worden.

Laat overigens onverlet dat het heel belangrijk is om a.s.a.p. vast te stellen wat nu de werkelijke oorzaak is van de problemen met de traagheid en het herstarten van de TV ontvangers.

Tja, het verbaast mij nog steeds dat dit onderwerp nog niet de consumentenprogramma's op tv heeft gehaald. Of de consumentengids. 

In de laatste providertest in een recente Consumentengids scoorden KPN (en merken van KPN) de eerst 5 of zo plaatsen uit de lijst, met KPN Glasvezel op 1. Of dat de volgende keer nog zo is?

Reputatie 7
Badge +10

Het heeft in mijn ogen geen enkele nut om te vertellen ‘hoe goed het wel kan gaan’. 

Klanten die wel hinderlijke issues ervaren kunnen daar helemaal niets mee.

Er moet gekeken worden naar de groep waar het wél mis gaat. 

Het abonnement, wát je ook betaald, lijkt mij voor iedereen gelijk. 

Na de recente update van m'n 8001 stond de resolutie weer op 720p, i.p.v. UHD@50. Ik zie wel vaker dat sommige instellingen (vooral resolutie, maar ook altijd de instelling voor de herinnering) na een firmwareupdate teruggesteld zijn. Ik heb dat al vaker gemeld (ook met oudere ontvangers had ik dat al) maar ook daar doet KPN niets aan. Ik vraag me af hoeveel kijkers met een 4k- of HD-toestel tegenwoordig onwetend naar 720p kijken. Ik heb onlangs gelezen dat de default tegenwoordig Automatisch zou zijn, maar ik geloof dat - gebaseerd op veel eigen ervaringen - absoluut niet, i.i.g. niet voor de 8001 en ouder.

Advies: controleer na een update altijd al je instellingen.

Reputatie 7

Na de recente update van m'n 8001 stond de resolutie weer op 720p, i.p.v. UHD@50. Ik zie wel vaker dat sommige instellingen (vooral resolutie, maar ook altijd de instelling voor de herinnering) na een firmwareupdate teruggesteld zijn.

Ook dat is een issue dat lang niet door iedereen zo ervaren wordt. Onze 8001 verliest nooit zijn instellingen bij een firmware update.

Ook dat is een issue dat lang niet door iedereen zo ervaren wordt. Onze 8001 verliest nooit zijn instellingen bij een firmware update.

Ik ervaar dat al jaren (op alle ontvangers die ik tot nu toe heb gehad), niet altijd maar meestal wel. Alleen van de 5202 weet ik 't niet zeker, die gebruik ik niet zoveel, de 8001 (met display(!)) staat in de woonkamer. Ook wordt de laatst bekeken tv- c.q. beluisterde radio-zender na een update niet onthouden, maar staat hij steevast op zendernummer 1: daaraan zie ik dan ook dat er een update is geweest, want 's avonds zet ik de ontvanger standaard uit op een radiozender (die ik 's morgens als eerst beluister, hoef ik alleen de ontvanger maar aan te zetten, de soundbar volgt dan vanzelf).

Reputatie 7

Ook dat is een issue dat lang niet door iedereen zo ervaren wordt. Onze 8001 verliest nooit zijn instellingen bij een firmware update.

Ik ervaar dat al jaren (op alle ontvangers die ik tot nu toe heb gehad), niet altijd maar meestal wel. Alleen van de 5202 weet ik 't niet zeker, die gebruik ik niet zoveel, de 8001 (met display(!)) staat in de woonkamer. Ook wordt de laatst bekeken tv- c.q. beluisterde radio-zender na een update niet onthouden, maar staat hij steevast op zendernummer 1: daaraan zie ik dan ook dat er een update is geweest, want 's avonds zet ik de ontvanger standaard uit op een radiozender (die ik 's morgens als eerst beluister, hoef ik alleen de ontvanger maar aan te zetten, de soundbar volgt dan vanzelf).

Apart, want ook de laatsgekozen zender blijft bij ons na een firmware update gewoon ongewijzigd. Eigenlijk merken wij nooit iets van een firmware update, behalve dan natuurlijk bij de overgang naar het nieuwe menu. :wink:

Reputatie 2

Ook nu lukt het me weer niet om series in te plannen. Zijn nieuwe, nog niet eerder uitgezonden series, dus dat kan het probleem niet zijn.

Reputatie 5
Badge +2

Ook dat is een issue dat lang niet door iedereen zo ervaren wordt. Onze 8001 verliest nooit zijn instellingen bij een firmware update.

Ik ervaar dat al jaren (op alle ontvangers die ik tot nu toe heb gehad), niet altijd maar meestal wel. Alleen van de 5202 weet ik 't niet zeker, die gebruik ik niet zoveel, de 8001 (met display(!)) staat in de woonkamer. Ook wordt de laatst bekeken tv- c.q. beluisterde radio-zender na een update niet onthouden, maar staat hij steevast op zendernummer 1: daaraan zie ik dan ook dat er een update is geweest, want 's avonds zet ik de ontvanger standaard uit op een radiozender (die ik 's morgens als eerst beluister, hoef ik alleen de ontvanger maar aan te zetten, de soundbar volgt dan vanzelf).

Apart, want ook de laatsgekozen zender blijft bij ons na een firmware update gewoon ongewijzigd. Eigenlijk merken wij nooit iets van een firmware update, behalve dan natuurlijk bij de overgang naar het nieuwe menu. :wink:

 

Over bewaren instellingen, toen ik de hernieuwde invoering van de PiP versie kreeg, had ik de eerste paar minuten geen PiP, in de vorige teruggetrokken versie had ik de PiP aanstaan.

Maar  enige tijd later (5 a 10 minuten of zo)  ineens wel weer.

Vermoedelijk worden de instellingen niet op het doosje maar op een externe server opgeslagen, en start nieuwe firmware met de defaults (geen PiP),

Of dit vroeger ook zo was weet ik niet.

Waarom kan je de info-balk niet meer uit schakelen tijdens het zappen ? 

 Wanneer je tijdens het kijken van een opname deze even stopt of ten einde is gaat de info heel veel keren direct naar je laatste opname in de opnamelijst , wil je de opname dan weer verder kijken dien je deze eerst weer op te zoeken in je opnamelijst .

Waardoor wordt dit veroorzaakt ?

Daarbij komt het voor dat je ,,denkt’’ de al bekeken opname gaat verwijderen maar dan de laatste opname verwijderd die opgenomen is/wordt en nog bekeken moet worden .

Waarom is er geen verschil meer tussen de R van programma ingepland met een groene balletje en een R met een rood balletje dat hij aan het opnemen is . 

De nieuwe software is mijn inziens zeker geen verbetering , te veel manken !

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Het nieuwe menu is inderdaad tergend traag. Oude menu was makkelijker en PIP was erg fijn. Hoop dat KPN de traagheid zo spoedig mogelijk oplost want heb het idee dat het anders toch wel abonees gaat kosten. Voor mij moet het niet een maand zo doorgaan anders zeg ik mijn KPN abonement dit jaar nog op!!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +5

 

Bij mij ging het precies zo. De PIP was meteen weer geactiveerd na de laatste update. Dat verbaasde mij toen wel. 

Verder meld ik toch ook even dat ik sinds een dag of 10 geen storingen meer heb. Netflix, Amazon Prime, de opnames kijken of plannen. Alles is weer goed. Ook geen herstartende boxen meer. 
Kon ik maar achterhalen waarom. 
Het enige wat ik wel anders doe, van beide boxen gaat in de nacht de stroom af. 
Misschien helpt dat wel? Het opnieuw opstarten van de boxen elke dag. 

 

Reputatie 3
Badge

Ik ervaarde het nieuwe tv menu als erg prettig en stabiel op alle 3 de hmb2260 decoders.  Ik benadruk ervaarde.

De laatste 10 dagen verliezen de decoders 1 voor 1 hun stabiliteit. Daarbij herstarten ze nu spontaan op de dag , lopen ze vast in de menus voor opgenomen programma’s en houden ze niet meer de instellingen vast na de herstart. De ott diensten (Netflix,prime en bibliotheek met tv series en films) werken wel prima .

Zo herken ik de decoders niet. Begrijp dat er wat issues zijn die eruit gesloopt moeten worden en het zeker niet bij iedereen gebeurd, maar het begint wel wat vervelend te worden.

 

 

Reputatie 6
Badge +4

Fijn voor al die mensen die geen problemen hebben met een HMB2260. Ze mogen daar heel blij om zijn. Echter zijn er genoeg mensen met problemen en die hebben er absoluut niets aan als er steeds geroepen wordt bij mij werkt de HMB2260 zonder problemen. Dat lost hun probleem niet op.

Ik heb al sinds ik het nieuwe menu heb problemen en ik zie voorlopig geen enkele oplossing. Als je met KPN belt wordt je niet geholpen. Ik betaal net zoveel per maand als iemand die wel een werkende ontvanger heeft. Dus ik heb gewoon recht op een werkende ontvanger en niet eentje die meer aan het herstarten is of meer bezig is met opbouwen van een menu dan dat deze daadwerkelijk doet waarvoor die gemaakt is.

Heb het al eerder gezegd, mijn plezier in tv kijken is me door KPN echt afgenomen. Ik betaal iedere maand ruim 62 euro voor tv en internet maar het is momenteel amper de helft waard. 

Reputatie 2

De fout ligt duidelijk bij de programmeur van het nieuwe menuscherm.
-------

Als ik een opgenomen programma na bekeken te hebben wil stoppen druk ik op STOP.

Krijg je een blok in beeld.

Video stoppen? OK

Dan krijg ik opeens een heel ander programma in beeld dat pas veel later is opgenomen.

Bij verwijderen? OK

Dan kun je dus zomaar, als je niet oplet, een geheel nieuw programma verwijderen, dat je nog niet eens bekeken hebt.

Typisch een geval van een programmeur die zijn eigen instellingen NIET controleert en KPN dat het nieuwe menuscherm NIET controleert.

*admin: berichten samengevoegd en verplaatst naar het juiste topic

Reputatie 7
Badge +10

Precies @TMG1961, het slaat ook nergens op dat ook nog notabene KPN medewerkers in dit topic komen vertellen dat ze ‘blij zijn’ met hun ontvanger.


Dat komt bij mij aan dat de klanten die wel een heleboel issues hebben (en ik weet zeker dat het hier het topje van de ijsberg is) met de ontvanger totaal niet serieus genomen worden en er geen druk achter zit om het op te lossen. 

Reputatie 4
Badge +1

En hoe groot is de groep lineaire TV kijkers, die niet of zeer gering van de menu- en/of gidsfuncties gebruik maken? Een oordeel over de performance van de TV ontvangers door deze groep heeft voor mij een andere waarde.

Dat topje van de ijsberg zou wel eens veel groter kunnen zijn dan dat wij denken.

Reputatie 7
Badge +10

@PA0FVH, het duurt de laatste tijd alleen al minimaal (!) 45 minuten om iemand aan telefoon te krijgen bij KPN. 
Maar niks aan de hand, toch? 🙉🙈🙊

Reputatie 7
Badge +10

En daarom is het zo belangrijk om te weten wat de omvang van het probleem nu werkelijk *

 

Ik hoef dat niet belangrijk te vinden, ik heb het niet gemaakt en word er ook niet voor betaald. Maar bétaal er voor! 
 

Reputatie 6
Badge +7

Ja inderdaad dus wat voor compensatie gaat KPN ons eigenlijk  aanbieden?

Reputatie 4
Badge +1

De eerste zes maanden 15 euro korting op een 4K abonnement.

Reputatie 7

Precies @TMG1961, het slaat ook nergens op dat ook nog notabene KPN medewerkers in dit topic komen vertellen dat ze ‘blij zijn’ met hun ontvanger.

Ik hoop wel dat het voor iedereen vrij is om zijn/haar ervaring en/of mening te vermelden.

Je hebt trouwens een heel goed geheugen of je bent heel ver teruggebladerd door dit topic om ... heb je een bronverwijzing?