KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7
Badge +30

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Badge +12

 

Tja, het verbaast mij nog steeds dat dit onderwerp nog niet de consumentenprogramma's op tv heeft gehaald. Of de consumentengids. 

 

Ik vermoed omdat het klagen beperkt blijft tot dit forum. Als meerdere (of veel) mensen dit gaan melden op bijv. Tweakers.net dan krijgt het vanzelf aandacht. Tweakers leidt namelijk ook  automatisch door naar Nu.nl  

Reputatie 3
Badge

Begin langzaam aan de neiging te krijgen om de HMB2260 te pakken en deze bij de directie van KPN op het bureau te gooien.

Ook ik heb de HMB2260 (2 exemplaren) en heb geen enkele neiging om hiermee te gaan gooien. Ik ben uiterst content met de ontvangers en het functioneren van de ontvangers. Alles gaat lekker vlot zoals de TV-gids oproepen, ook het bladeren van de gids verloop lekker vlot, snel schakelen van de ene naar de andere zender. Geen enkel probleem met opnemen en afspelen. Geen enkele spontane herstarts. Gelukkig is PIP weer terug.

Dus met een HMB2260 kan het wel goed gaan.

Reputatie 5
Badge +4

Begin langzaam aan de neiging te krijgen om de HMB2260 te pakken en deze bij de directie van KPN op het bureau te gooien.

Ook ik heb de HMB2260 (2 exemplaren) en heb geen enkele neiging om hiermee te gaan gooien. Ik ben uiterst content met de ontvangers en het functioneren van de ontvangers. Alles gaat lekker vlot zoals de TV-gids oproepen, ook het bladeren van de gids verloop lekker vlot, snel schakelen van de ene naar de andere zender.

Dus met een HMB2260 kan het wel goed gaan.

Behalve de vervelende problemen een paar dagen geleden, die dus duidelijk met de overgang van het Telfort abonnement naar KPN te maken hadden en inmiddels (gelukkig) opgelost zijn, kan ik de woorden van @UruPukaPuka bevestigen. Ook op mijn HMB2260's loopt het best goed eigenlijk. Nog iets sneller zou fijn zijn, maar er is geen echt probleem.

Nuchter beschouwd zijn we wel ondertussen op pag 102 aangekomen, maar als je eens heel objectief zou tellen hoeveel abonnees in dit topic van het KPN forum reacties schrijven gaat het om een héél klein aantal van de miljoen of wat die KPN heeft. Dat neemt natuurlijk niet weg dat als je constant herstartende TV ontvanger hebt of iedere keer weet ik hoeveel seconden moet wachten dat echt ongelooflijk waardeloos (om geen andere woorden te gebruiken) is.

Reputatie 7

En daarom is het zo belangrijk om te weten wat de omvang van het probleem nu werkelijk is alvorens te gaan roepen dat alles maar teruggedraaid zou moeten worden.

Laat overigens onverlet dat het heel belangrijk is om a.s.a.p. vast te stellen wat nu de werkelijke oorzaak is van de problemen met de traagheid en het herstarten van de TV ontvangers.

Tja, het verbaast mij nog steeds dat dit onderwerp nog niet de consumentenprogramma's op tv heeft gehaald. Of de consumentengids. 

In de laatste providertest in een recente Consumentengids scoorden KPN (en merken van KPN) de eerst 5 of zo plaatsen uit de lijst, met KPN Glasvezel op 1. Of dat de volgende keer nog zo is?

Reputatie 7
Badge +10

Het heeft in mijn ogen geen enkele nut om te vertellen ‘hoe goed het wel kan gaan’. 

Klanten die wel hinderlijke issues ervaren kunnen daar helemaal niets mee.

Er moet gekeken worden naar de groep waar het wél mis gaat. 

Het abonnement, wát je ook betaald, lijkt mij voor iedereen gelijk. 

Na de recente update van m'n 8001 stond de resolutie weer op 720p, i.p.v. UHD@50. Ik zie wel vaker dat sommige instellingen (vooral resolutie, maar ook altijd de instelling voor de herinnering) na een firmwareupdate teruggesteld zijn. Ik heb dat al vaker gemeld (ook met oudere ontvangers had ik dat al) maar ook daar doet KPN niets aan. Ik vraag me af hoeveel kijkers met een 4k- of HD-toestel tegenwoordig onwetend naar 720p kijken. Ik heb onlangs gelezen dat de default tegenwoordig Automatisch zou zijn, maar ik geloof dat - gebaseerd op veel eigen ervaringen - absoluut niet, i.i.g. niet voor de 8001 en ouder.

Advies: controleer na een update altijd al je instellingen.

Reputatie 7

Na de recente update van m'n 8001 stond de resolutie weer op 720p, i.p.v. UHD@50. Ik zie wel vaker dat sommige instellingen (vooral resolutie, maar ook altijd de instelling voor de herinnering) na een firmwareupdate teruggesteld zijn.

Ook dat is een issue dat lang niet door iedereen zo ervaren wordt. Onze 8001 verliest nooit zijn instellingen bij een firmware update.

Ook dat is een issue dat lang niet door iedereen zo ervaren wordt. Onze 8001 verliest nooit zijn instellingen bij een firmware update.

Ik ervaar dat al jaren (op alle ontvangers die ik tot nu toe heb gehad), niet altijd maar meestal wel. Alleen van de 5202 weet ik 't niet zeker, die gebruik ik niet zoveel, de 8001 (met display(!)) staat in de woonkamer. Ook wordt de laatst bekeken tv- c.q. beluisterde radio-zender na een update niet onthouden, maar staat hij steevast op zendernummer 1: daaraan zie ik dan ook dat er een update is geweest, want 's avonds zet ik de ontvanger standaard uit op een radiozender (die ik 's morgens als eerst beluister, hoef ik alleen de ontvanger maar aan te zetten, de soundbar volgt dan vanzelf).

Reputatie 7

Ook dat is een issue dat lang niet door iedereen zo ervaren wordt. Onze 8001 verliest nooit zijn instellingen bij een firmware update.

Ik ervaar dat al jaren (op alle ontvangers die ik tot nu toe heb gehad), niet altijd maar meestal wel. Alleen van de 5202 weet ik 't niet zeker, die gebruik ik niet zoveel, de 8001 (met display(!)) staat in de woonkamer. Ook wordt de laatst bekeken tv- c.q. beluisterde radio-zender na een update niet onthouden, maar staat hij steevast op zendernummer 1: daaraan zie ik dan ook dat er een update is geweest, want 's avonds zet ik de ontvanger standaard uit op een radiozender (die ik 's morgens als eerst beluister, hoef ik alleen de ontvanger maar aan te zetten, de soundbar volgt dan vanzelf).

Apart, want ook de laatsgekozen zender blijft bij ons na een firmware update gewoon ongewijzigd. Eigenlijk merken wij nooit iets van een firmware update, behalve dan natuurlijk bij de overgang naar het nieuwe menu. :wink:

Reputatie 2

Ook nu lukt het me weer niet om series in te plannen. Zijn nieuwe, nog niet eerder uitgezonden series, dus dat kan het probleem niet zijn.

Reputatie 5
Badge +2

Ook dat is een issue dat lang niet door iedereen zo ervaren wordt. Onze 8001 verliest nooit zijn instellingen bij een firmware update.

Ik ervaar dat al jaren (op alle ontvangers die ik tot nu toe heb gehad), niet altijd maar meestal wel. Alleen van de 5202 weet ik 't niet zeker, die gebruik ik niet zoveel, de 8001 (met display(!)) staat in de woonkamer. Ook wordt de laatst bekeken tv- c.q. beluisterde radio-zender na een update niet onthouden, maar staat hij steevast op zendernummer 1: daaraan zie ik dan ook dat er een update is geweest, want 's avonds zet ik de ontvanger standaard uit op een radiozender (die ik 's morgens als eerst beluister, hoef ik alleen de ontvanger maar aan te zetten, de soundbar volgt dan vanzelf).

Apart, want ook de laatsgekozen zender blijft bij ons na een firmware update gewoon ongewijzigd. Eigenlijk merken wij nooit iets van een firmware update, behalve dan natuurlijk bij de overgang naar het nieuwe menu. :wink:

 

Over bewaren instellingen, toen ik de hernieuwde invoering van de PiP versie kreeg, had ik de eerste paar minuten geen PiP, in de vorige teruggetrokken versie had ik de PiP aanstaan.

Maar  enige tijd later (5 a 10 minuten of zo)  ineens wel weer.

Vermoedelijk worden de instellingen niet op het doosje maar op een externe server opgeslagen, en start nieuwe firmware met de defaults (geen PiP),

Of dit vroeger ook zo was weet ik niet.

Waarom kan je de info-balk niet meer uit schakelen tijdens het zappen ? 

 Wanneer je tijdens het kijken van een opname deze even stopt of ten einde is gaat de info heel veel keren direct naar je laatste opname in de opnamelijst , wil je de opname dan weer verder kijken dien je deze eerst weer op te zoeken in je opnamelijst .

Waardoor wordt dit veroorzaakt ?

Daarbij komt het voor dat je ,,denkt’’ de al bekeken opname gaat verwijderen maar dan de laatste opname verwijderd die opgenomen is/wordt en nog bekeken moet worden .

Waarom is er geen verschil meer tussen de R van programma ingepland met een groene balletje en een R met een rood balletje dat hij aan het opnemen is . 

De nieuwe software is mijn inziens zeker geen verbetering , te veel manken !

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Het nieuwe menu is inderdaad tergend traag. Oude menu was makkelijker en PIP was erg fijn. Hoop dat KPN de traagheid zo spoedig mogelijk oplost want heb het idee dat het anders toch wel abonees gaat kosten. Voor mij moet het niet een maand zo doorgaan anders zeg ik mijn KPN abonement dit jaar nog op!!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 5
Badge +5

 

Bij mij ging het precies zo. De PIP was meteen weer geactiveerd na de laatste update. Dat verbaasde mij toen wel. 

Verder meld ik toch ook even dat ik sinds een dag of 10 geen storingen meer heb. Netflix, Amazon Prime, de opnames kijken of plannen. Alles is weer goed. Ook geen herstartende boxen meer. 
Kon ik maar achterhalen waarom. 
Het enige wat ik wel anders doe, van beide boxen gaat in de nacht de stroom af. 
Misschien helpt dat wel? Het opnieuw opstarten van de boxen elke dag. 

 

Reputatie 3
Badge

Ik ervaarde het nieuwe tv menu als erg prettig en stabiel op alle 3 de hmb2260 decoders.  Ik benadruk ervaarde.

De laatste 10 dagen verliezen de decoders 1 voor 1 hun stabiliteit. Daarbij herstarten ze nu spontaan op de dag , lopen ze vast in de menus voor opgenomen programma’s en houden ze niet meer de instellingen vast na de herstart. De ott diensten (Netflix,prime en bibliotheek met tv series en films) werken wel prima .

Zo herken ik de decoders niet. Begrijp dat er wat issues zijn die eruit gesloopt moeten worden en het zeker niet bij iedereen gebeurd, maar het begint wel wat vervelend te worden.

 

 

Reputatie 6
Badge +4

Fijn voor al die mensen die geen problemen hebben met een HMB2260. Ze mogen daar heel blij om zijn. Echter zijn er genoeg mensen met problemen en die hebben er absoluut niets aan als er steeds geroepen wordt bij mij werkt de HMB2260 zonder problemen. Dat lost hun probleem niet op.

Ik heb al sinds ik het nieuwe menu heb problemen en ik zie voorlopig geen enkele oplossing. Als je met KPN belt wordt je niet geholpen. Ik betaal net zoveel per maand als iemand die wel een werkende ontvanger heeft. Dus ik heb gewoon recht op een werkende ontvanger en niet eentje die meer aan het herstarten is of meer bezig is met opbouwen van een menu dan dat deze daadwerkelijk doet waarvoor die gemaakt is.

Heb het al eerder gezegd, mijn plezier in tv kijken is me door KPN echt afgenomen. Ik betaal iedere maand ruim 62 euro voor tv en internet maar het is momenteel amper de helft waard. 

Reputatie 2

De fout ligt duidelijk bij de programmeur van het nieuwe menuscherm.
-------

Als ik een opgenomen programma na bekeken te hebben wil stoppen druk ik op STOP.

Krijg je een blok in beeld.

Video stoppen? OK

Dan krijg ik opeens een heel ander programma in beeld dat pas veel later is opgenomen.

Bij verwijderen? OK

Dan kun je dus zomaar, als je niet oplet, een geheel nieuw programma verwijderen, dat je nog niet eens bekeken hebt.

Typisch een geval van een programmeur die zijn eigen instellingen NIET controleert en KPN dat het nieuwe menuscherm NIET controleert.

*admin: berichten samengevoegd en verplaatst naar het juiste topic

Reputatie 7
Badge +10

Precies @TMG1961, het slaat ook nergens op dat ook nog notabene KPN medewerkers in dit topic komen vertellen dat ze ‘blij zijn’ met hun ontvanger.


Dat komt bij mij aan dat de klanten die wel een heleboel issues hebben (en ik weet zeker dat het hier het topje van de ijsberg is) met de ontvanger totaal niet serieus genomen worden en er geen druk achter zit om het op te lossen. 

Reputatie 4
Badge +1

En hoe groot is de groep lineaire TV kijkers, die niet of zeer gering van de menu- en/of gidsfuncties gebruik maken? Een oordeel over de performance van de TV ontvangers door deze groep heeft voor mij een andere waarde.

Dat topje van de ijsberg zou wel eens veel groter kunnen zijn dan dat wij denken.

Reputatie 7
Badge +10

@PA0FVH, het duurt de laatste tijd alleen al minimaal (!) 45 minuten om iemand aan telefoon te krijgen bij KPN. 
Maar niks aan de hand, toch? 🙉🙈🙊

Reputatie 7
Badge +10

En daarom is het zo belangrijk om te weten wat de omvang van het probleem nu werkelijk *

 

Ik hoef dat niet belangrijk te vinden, ik heb het niet gemaakt en word er ook niet voor betaald. Maar bétaal er voor! 
 

Reputatie 6
Badge +7

Ja inderdaad dus wat voor compensatie gaat KPN ons eigenlijk  aanbieden?

Reputatie 4
Badge +1

De eerste zes maanden 15 euro korting op een 4K abonnement.

Reputatie 7

Precies @TMG1961, het slaat ook nergens op dat ook nog notabene KPN medewerkers in dit topic komen vertellen dat ze ‘blij zijn’ met hun ontvanger.

Ik hoop wel dat het voor iedereen vrij is om zijn/haar ervaring en/of mening te vermelden.

Je hebt trouwens een heel goed geheugen of je bent heel ver teruggebladerd door dit topic om ... heb je een bronverwijzing?