KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7

Het meest eenvoudige alternatief is het 4K pakket abonneren en over 6 maanden weer terug gaan naar het gewone pakket. Dan ben je €15,- verder maar heb je wel jouw TV ontvanger(s) vervangen door de VIP5202.

Helaas is die optie wel alleen weggelegd voor Hussel abonnees met een Internet snelheid van minstens 50Mbps.

Bij aanvraag 4k ontvangers, contract getekend. Na opzeggen andere provider belde kpn dat er niet voldoende bandbreedte was en dat ze gewone ontvangers hadden opgestuurd. %^#%@^# provider.

Reputatie 7
Badge +30

De software krijg ik niet geinstalleerd. Hij blijft hangen op 95% (geen actieve lijst). Als ik de software verwijder kan ik gewoon tv kijken. Maar dat moet dus elke keer dat ik tv wil kijken. Ik heb net een nieuw kastje gekregen,

maar dat lost niets op. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

​​​@Susene, welkom! Dat is wel bijzonder.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag mee. Welke ontvanger heb je? En welke software staat er op als je tv kijkt?

 

 

Wanneer krijg ik het nieuwe menu. Jullie zeggen dat de arris vip 5202 en de arris vip 2952 al gereed zijn. Ik heb beide maar nog steeds geen nieuw menu. Dus ben ik erg benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Groeten Jan

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Janloo43 wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Je hebt niet ook nog een Motorola in huis toevallig? 

Ik zet mijn nieuwste probleem toch ook maar even hier. Had een apart topic aangemaakt maar krijg daar niet veel reactie op, waardoor het lijkt of ik de enige ben met dit probleem.

Sinds vanmiddag kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangen (op kanalen 1,2 en 3 én op 661, 662 en 663) alle andere zenders geven zwart beeld, dus RTL, SBS en de buitenlandse zenders.

Weet iemand van een storing daarop???

Ik heb de TV-ontvanger al een nieuwe “frisse start” gegeven op advies van een mede-forumlid, maar dat heeft niets opgeleverd. Misschien heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt en weet een oplossing???

NB Ook gemaakte opnames van Canvas kunnen niet afgespeeld worden merkwaardig genoeg. Ook hier weer alleen opnames van de nederlandse NPO zenders.

 

@MariusTEL ik had je topic gezien inderdaad. Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt 😞. Klopt het dat je twee ontvangers hebt? Ervaar je dit op beide ontvangers?

Reputatie 2

Arris update naar 8 107 1. gehad vandaag

Daarna Storingsmeldingen, beeld hapert,

" bevroren " beeld. Gaat dus nog steeds niet goed.

De software krijg ik niet geinstalleerd. Hij blijft hangen op 95% (geen actieve lijst). Als ik de software verwijder kan ik gewoon tv kijken. Maar dat moet dus elke keer dat ik tv wil kijken. Ik heb net een nieuw kastje gekregen,

maar dat lost niets op. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

​​​@Susene, welkom! Dat is wel bijzonder.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag mee. Welke ontvanger heb je? En welke software staat er op als je tv kijkt?

 

Hoi Marcia,

 

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik weet niet welke software erop staat als ik wel tv kan kijken. Hoe kan ik dat zien? Ik heb al 3x service gebeld en 1x met een monteur. Tot nu toe blijft het hangen op 95%. De buren hadden hetzelfde, maar bij hen was een nieuw kastje wel de oplossing. Bij 95% krijg ik de melding op de tv dat er geen actieve lijst is. 

 

Bedankt!

Wel of geen PiP: dat moet iedereen lekker zelf weten: je hebt nu gelukkig de keuze om 't aan of uit te zetten, dus verder discussiëren hierover is wat mij betreft zinloos.

PiP is bij mij sinds de laatste grote storing onvindbaar, de optie om het aan te zetten is gewoon verdwenen !!

Reputatie 2

Net de nieuwe software ontvangen en even geteld maar het menu duurt nog steeds te lang met het laden. Zeker meer dan 4 seconden voor dat alles op beeld staat.

Verder nog niet echt gekeken naar de de andere verschillen maar de pip is terug maar je moet hem wel even aan zetten om dat te zien.

eigenlijk wel weer een kleine verbetering maar nog niet de ervaring die ik had voor dat de software ellende begon.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Jammer dat sinds de laatste update de voortgangsbalkjes niet altijd (goed) werken. Soms verschijnt er geen voortgangsbalkje als ik een opname gedeeltelijk bekeken heb. Soms zijn alle voortgangsbalkjes ineens weg. Ik moet dan de opnamelijst sluiten en opnieuw openen, dan verschijnen ze weer.

Reputatie 5
Badge +4

 

 

Ik zet mijn nieuwste probleem toch ook maar even hier. Had een apart topic aangemaakt maar krijg daar niet veel reactie op, waardoor het lijkt of ik de enige ben met dit probleem.

Sinds vanmiddag kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangen (op kanalen 1,2 en 3 én op 661, 662 en 663) alle andere zenders geven zwart beeld, dus RTL, SBS en de buitenlandse zenders.

Weet iemand van een storing daarop???

Ik heb de TV-ontvanger al een nieuwe “frisse start” gegeven op advies van een mede-forumlid, maar dat heeft niets opgeleverd. Misschien heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt en weet een oplossing???

NB Ook gemaakte opnames van Canvas kunnen niet afgespeeld worden merkwaardig genoeg. Ook hier weer alleen opnames van de nederlandse NPO zenders.

 

@MariusTEL ik had je topic gezien inderdaad. Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt 😞. Klopt het dat je twee ontvangers hebt? Ervaar je dit op beide ontvangers?

Het klopt dat ik twee ontvangers heb en het probleem doet zich op beide voor. Ze hebben allebei de nieuwste software. Ik ben heel recent overgezet van Telfort naar KPN, misschien is er met de overzetting iets mis gegaan?? Ik heb zoeven het modem (Experia V8) opnieuw opgestart om een nieuwe verbinding te maken (ook al omdat plotsklaps het internet weg was) maar dat heeft geen invloed gehad (internet is wel teruggekomen gelukkig). Overigens heb ik ook ontdekt dat ik de regionale zenders, zoals TV West en Fryslan wél kan ontvangen. Heel vreemd allemaal. KPN help eens even??!!!

Reputatie 5
Badge +4

 

 

 

 

@MariusTEL ik had je topic gezien inderdaad. Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt 😞. Klopt het dat je twee ontvangers hebt? Ervaar je dit op beide ontvangers?

Het klopt dat ik twee ontvangers heb en het probleem doet zich op beide voor. Ze hebben allebei de nieuwste software. Ik ben heel recent overgezet van Telfort naar KPN, misschien is er met de overzetting iets mis gegaan?? Ik heb zoeven het modem (Experia V8) opnieuw opgestart om een nieuwe verbinding te maken (ook al omdat plotsklaps het internet weg was) maar dat heeft geen invloed gehad (internet is wel teruggekomen gelukkig). Overigens heb ik ook ontdekt dat ik de regionale zenders, zoals TV West en Fryslan wél kan ontvangen. Heel vreemd allemaal. KPN help eens even??!!!

Heb net even gekeken en het werkt allemaal weer!! Mogelijk (meest waarschijnlijk) inderdaad een instelling van de abonnementsgegevens aan de kant van KPN wat nu kennelijk is gereset. Ook andere problemen die ik ineens sinds gistermiddag had (zoals nauwelijks of geen reactie op de afstandsbediening en niet of pas na herhaalde keren kunnen stoppen van afspelen van een opname) zijn voorbij. Hopelijk blijft de boel nu stabiel.

Reputatie 5
Badge +2

Het meest eenvoudige alternatief is het 4K pakket abonneren en over 6 maanden weer terug gaan naar het gewone pakket. Dan ben je €15,- verder maar heb je wel jouw TV ontvanger(s) vervangen door de VIP5202

Helaas lost dat maar een klein deel op van de problemen, er blijft dan nog een waslijst aan bugs over.
(en daarbij verdom ik om te betalen voor fouten die KPN gemaakt heeft)

Sinds vandaag ook weer PIP. (1 probleem van de lijst)
De problemen met PIP zijn er nog steeds:

  PIP is te groot, valt deels onder de gidstekst (vooral met ondertitels irritant)
  Tijdbalk en ‘NU’ wijzer lopen door de PIP heen.
  Liever ook een kader er omheen, is nu rommelig met dat fade effect naar de randen.

Hier nu na update ook vaak stilstaand beeld op sommige zenders (irritant! :rage: )

 

Reputatie 5
Badge +5

 

 

 

 

@MariusTEL ik had je topic gezien inderdaad. Wat vreemd dat je hier tegenaan loopt 😞. Klopt het dat je twee ontvangers hebt? Ervaar je dit op beide ontvangers?

Het klopt dat ik twee ontvangers heb en het probleem doet zich op beide voor. Ze hebben allebei de nieuwste software. Ik ben heel recent overgezet van Telfort naar KPN, misschien is er met de overzetting iets mis gegaan?? Ik heb zoeven het modem (Experia V8) opnieuw opgestart om een nieuwe verbinding te maken (ook al omdat plotsklaps het internet weg was) maar dat heeft geen invloed gehad (internet is wel teruggekomen gelukkig). Overigens heb ik ook ontdekt dat ik de regionale zenders, zoals TV West en Fryslan wél kan ontvangen. Heel vreemd allemaal. KPN help eens even??!!!

Heb net even gekeken en het werkt allemaal weer!! Mogelijk (meest waarschijnlijk) inderdaad een instelling van de abonnementsgegevens aan de kant van KPN wat nu kennelijk is gereset. Ook andere problemen die ik ineens sinds gistermiddag had (zoals nauwelijks of geen reactie op de afstandsbediening en niet of pas na herhaalde keren kunnen stoppen van afspelen van een opname) zijn voorbij. Hopelijk blijft de boel nu stabiel.

Dus wellicht toch Abo instelling/overname probleem geweest?
De regio zenders zitten nl vaak ook in de basis, zoals NPO.
Er gaan meer mensen over van Telfort. Goed dat je probleem is opgelost 🙂

De problemen met PIP zijn er nog steeds:

  PIP is te groot, valt deels onder de gidstekst (vooral met ondertitels irritant)
  Tijdbalk en ‘NU’ wijzer lopen door de PIP heen.
  Liever ook een kader er omheen, is nu rommelig met dat fade effect naar de randen.

Problemen? Ik ben juist blij met de wijze waarop PiP is geïmplementeerd en vind het wel mooi gedaan. Ik vind verstoringen zoals opnieuw startende ontvangers en te hoge laadtijd van de Gids wel problemen (waar ik overigens geen last van heb met en 8001 en 5202), dit dus juist niet! Smaken verschillen.

Reputatie 7

Ik ben juist blij met de wijze waarop PiP is geïmplementeerd en vind het wel mooi gedaan.

Dat ben ik volledig met je eens.

Ik vind verstoringen zoals opnieuw startende ontvangers en te hoge laadtijd van de Gids wel problemen (waar ik overigens geen last van heb met en 8001 en 5202), dit dus juist niet!

En ook daar ben ik het volledig mee eens.

Reputatie 5
Badge +2

Je gaat me toch niet vertellen dat je het reuze handig vindt dat de ondertitels (deels) achter de gidstekst vallen?  Kadertje erom en wat kleiner is beter functioneel gezien. “Mooi gedaan” boeit me niet, het moet functioneel zijn. (Oude PIP was prima)
(je gaat tenslotte toch niet de hele avond vol bewondering naar die tv gids zitten staren? :relaxed: )

Mooi is goed, maar het moet geen afbreuk aan de functionaliteit doen…
(daarbij is de ‘nieuwe’ gids nog verre van mooi trouwens)

Zoals ik al eerder heb aangegeven: PiP kun je uit- of aanzetten en is bovendien niet bedoeld om uitgebreid tv mee te kijken, maar meer om juist dat ene moment waarop je min of meer zit te w88 niet te missen wanneer je snel even iets wilt opzoeken in de Gids. Wil je ondertitels goed kunnen lezen moet je wat mij betreft sowieso geen gebruik maken van PiP. In de oude PiP waren de ondertitels voor mij ook veel te klein om te kunnen lezen. 

Reputatie 7

De software krijg ik niet geinstalleerd. Hij blijft hangen op 95% (geen actieve lijst). Als ik de software verwijder kan ik gewoon tv kijken. Maar dat moet dus elke keer dat ik tv wil kijken. Ik heb net een nieuw kastje gekregen,

maar dat lost niets op. Wanneer wordt dit probleem opgelost?

​​​@Susene, welkom! Dat is wel bijzonder.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik graag mee. Welke ontvanger heb je? En welke software staat er op als je tv kijkt?

Hoi Marcia,

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik weet niet welke software erop staat als ik wel tv kan kijken. Hoe kan ik dat zien? Ik heb al 3x service gebeld en 1x met een monteur. Tot nu toe blijft het hangen op 95%. De buren hadden hetzelfde, maar bij hen was een nieuw kastje wel de oplossing. Bij 95% krijg ik de melding op de tv dat er geen actieve lijst is. 

 

@Susene, dank je! Ik zie dat er vorige week een technische melding hiervoor is aangemaakt.  Deze staat nog open. Dus wat je nu het beste kunt doen is telefonisch contact opnemen. Je hebt op de 19e van ons een sms ontvangen met daarin een telefoonnummer en toegangscode. Bel naar dat nummer, dan zit je gelijk bij de goede afdeling.

 

 

 

Wanneer krijg ik het nieuwe menu. Jullie zeggen dat de arris vip 5202 en de arris vip 2952 al gereed zijn. Ik heb beide maar nog steeds geen nieuw menu. Dus ben ik erg benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Groeten Jan

@Janloo43, jij hebt ook een Motorola 1853 aangesloten. Klanten die een of meer van deze modellen hebben zijn nog niet omgezet. Dat gebeurt in de komende periode.  

 

 

Verder, @Dirck, @Ernest_de_Groot, @MMaat  en nog een aantal die dit aangaven: het niet terugkeren op de goede opname na het stopzetten hiervan wordt onderzocht. We komen erop terug.   

Reputatie 7

Je gaat me toch niet vertellen dat je het reuze handig vindt dat de ondertitels (deels) achter de gidstekst vallen? 

Ik ga echt geen televisie kijken via dat PiP schermpje.

Het is mijns inziens functionaliteit om de lopende uitzending zijdelings te blijven volgen terwijl je (even) iets in de gids opzoekt of snel even een opname wilt inplannen.

Heb zojuist ook op mijn VIP2952v2 de nieuwe software incl. PIP gekregen. Het lijkt warempel allemaal wat sneller te zijn geworden: Het menu reageert wat sneller, zelfs het starten van de Gids gaat sneller: Waar het eerder zeker 2 sec duurde voordat alles v.d. gids op het scherm stond, is het nu ongeveer 1,5 sec.

Ben benieuwd of anderen met de 2952 ook deze ervaring hebben.

Net de update gedaan op mijn VIP2952 V2. Van een reactietijd van ca. 4 sec naar 2,5 sec gegaan.  Beter, maar nog niet wat het moet zijn. Wel blij dat PiP weer terug is.

Zoals al eerder aangegeven: ik heb met een 8001 en 5202 niet te klagen, integendeel. Maar ik denk ook dat we een beetje "verwend” zijn. Ik heb 200 Mb/s internet maar toch moet ik zeer regelmatig meer dan 2,5 s w88 voordat een website op m'n pc (bekabeld 1 Gb/s, Intel i7, Chromium browser) geladen is. Ik vermoed zomaar dat ik daarin niet de enige ben. Over dat soort laadtijden hoor ik vrijwel niemand "klagen”.

Natuurlijk besef ik ook wel dat het met het oude menu doorgaans beter was, en ik zou graag willen dat het sneller zou zijn dan 2,5 s. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je de gids raadpleegt, maar als ik naar mezelf kijk is dat niet zó vaak, dat ik 2,5 s als bijzonder hinderlijk zou ervaren. Dat gezegd hebbende hoop ik dat KPN snel een mogelijkheid vindt om ook die 2,5 s bij het nieuwe menu op sommige typen ontvangers nog verder te verlagen. 

Badge

(hebben al 6 jaar kpn, maar)

Het nieuwe menu: slecht, in gids kan ik niet 2 programma’s  na elkaar meer opnemen met de pijltjes, moet eerst terug naar gids, dan volgende programma selecteren.

Opnames: bekijken ok, maar na het stoppen van de opname schiet je naar de bovenste opname ne blijf je niet op de gekeken opname staan, resultaat, steeds bijna de verkeerde opname weggooien … en dan de resets .. maar daar over in een andere topic 😞 helaas geen fan  (meer)

Reputatie 5
Badge +4

Opnames: bekijken ok, maar na het stoppen van de opname schiet je naar de bovenste opname ne blijf je niet op de gekeken opname staan, resultaat, steeds bijna de verkeerde opname weggooien … en dan de resets .. maar daar over in een andere topic 😞 helaas geen fan  (meer)

Dit probleem is door meer mensen aangekaart en KPN gaat er naar kijken. Wel heel vervelend overigens.

Reputatie 4
Badge +1

Natuurlijk besef ik ook wel dat het met het oude menu doorgaans beter was, en ik zou graag willen dat het sneller zou zijn dan 2,5 s. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je de gids raadpleegt, maar als ik naar mezelf kijk is dat niet zó vaak, dat ik 2,5 s als bijzonder hinderlijk zou ervaren. Dat gezegd hebbende hoop ik dat KPN snel een mogelijkheid vindt om ook die 2,5 s bij het nieuwe menu op sommige typen ontvangers nog verder te verlagen. 

Was het alleen maar het oproepen van de gids, maar de 2 - 3 seconden wachttijd (geen verbetering na update) heb je bij alle acties. Open gids, kies zender, stop opname, verwijder (verkeerde) opname enz.

 

Reputatie 2

Hier ook weer PiP beschikbaar, dat is erg fijn. Had wat kleiner mogen zijn, maar is gewoon handig.

wel vervelend dat ik geen serie opname meer kan inplannen. Ging gisterenavond de eerder serie van The Royals inplannen, maar dat ging niet, ik moest ze per aflevering inplannen , en moet dat volgende week dus weer doen, en vooral niet vergeten. Erg lastig! 

Reputatie 5
Badge +2

Na updaten is het even wat sneller (is niet snel) maar elke dag lijkt er een seconde bij te komen....