KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Is er al meer bekend over het probleem dat ik sinds donderdag heb na de laatste update?

Na het bekijken van een opname kom je niet meer in het scherm terug van die opname, maar krijg je het scherm te zien van een andere opname. Met als resultaat dat je dus de verkeerde opname gaat verwijderen.

Dit lijkt me toch een serieus probleem en ik vind het dan ook vreemd dat er nog geen andere klachten hierover te vinden zijn!

@Dirck en @PeterG Ja, ook ik heb zojuist dit bijzondere verschijnsel mogen ervaren: Ik zette een oude opname stop en kwam toen uit in het info-scherm van de nieuwste opname. Heel bijzonder.

Hopelijk wordt deze bug er snel uitgehaald @Erwin_ 

Zojuist even getest. En wat blijkt: Nu kom ik na het stoppen van een opname wel netjes uit in het juiste bijbehorende info-scherm. Blijkbaar doet het verschijnsel zich at random voor.

Ik ben benieuwd wanneer hier door een van de gezinsleden per ongeluk de verkeerde opname wordt verwijderd en hoeveel er dan gevloekt gaat worden. 

Reputatie 7
Badge +7

Als je echt de VIP5202 wilt hebben neem dan zes maanden het 4K pakket.

Dat kost je in totaal €15,- en na zes maanden kan je het 4K pakket weer opzeggen maar hoef je de VIP5202's niet meer om te ruilen.

Je gelooft toch zelf niet dat er mensen gaan bijbetalen om weer fatsoenlijk tv te kunnen kijken, nadat KPN deze ellende over zichzelf afgeroepen heeft?  Het lost trouwens veel van de problemen niet op.

Als ik 5 tot 7 seconden zou moeten wachten op het openen van de gids en ik zou weten dat ik dat probleem zou kunnen verhelpen door een "investering" van €15,- dan zou ik het wel weten.

@wjb Als ik het goed heb, moet je dan wel een Hussel-abo hebben. Dat zou betekenen dat ik dan moet overstappen naar Hussel en dat is voor mij geen optie want ik heb nu Alles-in-een incl gratis Fox-sport. Met Hussel en Fox ben ik duurder uit. Niet veel maar toch.

Of mis ik iets?

Reputatie 5
Badge +2

Als ik 5 tot 7 seconden zou moeten wachten op het openen van de gids en ik zou weten dat ik dat probleem zou kunnen verhelpen door een "investering" van €15,- dan zou ik het wel weten.

Is gewoon een principekwestie: je gaat niet iemand belonen voor de ellende die hij over zichzelf (en ons) heeft afgeroepen. Wij Nederlanders zijn altijd veel te meegaand en volgzaam wat dat betreft.

KPN moet juist ons betalen voor deze hele (tragi)komedie.

Reputatie 2

Traagheid is énorm!

Na de update is het dramatisch geworden KPN. We hebben nog géén voordeel kunnen ontdekken. Wie hebben dit getest? 

Reputatie 5
Badge +2

Traagheid is énorm!

Na de update is het dramatisch geworden KPN. We hebben nog géén voordeel kunnen ontdekken. Wie hebben dit getest? 

 

Optimist, jij vraagt je af wie dit getest heeft, ik vraag me af of dit getest is.

Reputatie 7

@wjb Als ik het goed heb, moet je dan wel een Hussel-abo hebben. Dat zou betekenen dat ik dan moet overstappen naar Hussel en dat is voor mij geen optie want ik heb nu Alles-in-een incl gratis Fox-sport. Met Hussel en Fox ben ik duurder uit. Niet veel maar toch.

Of mis ik iets?

Je moet daarvoor inderdaad een Hussel abonnement hebben maar dat is voor vrijwel iedereen goedkoper behalve voor de FOX Sports abonnees met een Alles-in-1 abonnement.

Je mist dus niets. :wink:

Na de update is het menu vreselijk traag. Even scrollen is er niet meer bij. Ik denk dat ook de TV kastjes aan een update toe zijn. Ben helemaal niet blij met deze nutteloze aanpassing. Nieuwe software op een oud apparaat werkt gewoon niet. Ik neem aan dat KPN snel contact met mij opneemt om een oplossing voor te stellen. 

 

@Katana321@Dirck 

Ik mocht net (18 okt. 13:07) ook even ervaren dat ik het verhaaltje van een andere opname (de meest recente) kreeg bij het onderbreken van het afspelen van een andere opname (Steenrijk, straatarm).
Echter, …. toen ik Steenrijk, straatarm daarom nogmaals even liet spelen en weer stopte kon ik het verschijnsel niet reproduceren. Tot 2 X ging het weer goed, daarna niet meer geprobeerd.

Overigens, je krijgt dan een heel andere titel te zien dan die je net keek…. je moet met > verwijderen nog selecteren… en dan nog op OK drukken. Verwijderen verkeerde moet je dan wel heel erg op de automatische piloot doen.

@TMG1961

Maar wel iedere maand ruim 62 euro van mijn rekening af schrijven.

Ho ho, dat is niet allemaal voor de TV. Wat is het deel wat je voor de TV betaalt?
Hier overigens een vip2952 (zonder V2) en die doet het momenteel best goed. Gids is er in 1,5 seconden. Na een herstart is het voor enkele weken weer deze snelheid. Als het opgelopen is tot zo'n 3 seconden doe ik een herstart.

Ook bij mijn moeder met de HMB2260 is het nog geen 2 seconden.

Reputatie 7
Badge +7

Je moet daarvoor inderdaad een Hussel abonnement hebben maar dat is voor vrijwel iedereen goedkoper behalve voor de FOX Sports abonnees met een Alles-in-1 abonnement.

Je mist dus niets. :wink:

Heb net nog even rondgekeken op de site van KPN. Sowieso kan ik geen 4K-pakket afnemen, dus die tweede 5202 zit er voor mij voorlopig niet in. (Maximum snelheid hier is 100 Mbit/s. Heb nu pairbonding. In de meterkast zit een glasvezelaansluiting, maar helaas kan ik geen kpn op glasvezel kiezen.)

Badge +12

Je moet daarvoor inderdaad een Hussel abonnement hebben maar dat is voor vrijwel iedereen goedkoper behalve voor de FOX Sports abonnees met een Alles-in-1 abonnement.

Je mist dus niets. :wink:

Heb net nog even rondgekeken op de site van KPN. Sowieso kan ik geen 4K-pakket afnemen, dus die tweede 5202 zit er voor mij voorlopig niet in. (Maximum snelheid hier is 100 Mbit/s. Heb nu pairbonding. In de meterkast zit een glasvezelaansluiting, maar helaas kan ik geen kpn op glasvezel kiezen.)

Als de looptijd van je abbo het toelaat zou je kunnen overstappen naar XS4ALL. Die leveren alleen de 5202 en je krijgt er gelijk een Fritz!box bij. Ik weet eigenlijk niet of ze nog nieuwe klanten aannemen.

Reputatie 7

Heb net nog even rondgekeken op de site van KPN. Sowieso kan ik geen 4K-pakket afnemen, dus die tweede 5202 zit er voor mij voorlopig niet in. (Maximum snelheid hier is 100 Mbit/s. Heb nu pairbonding. In de meterkast zit een glasvezelaansluiting, maar helaas kan ik geen kpn op glasvezel kiezen.)

Maar het 4K pakket is ook voor VDSL abonnementen met een snelheid vanaf 100Mbps beschikbaar.

Reputatie 1

Na alle 95 pagina's meestal terechte onvrede en commotie, heb ik een paar zaken die denk ik minder omslachtig zouden kunnen en daardoor logischer en mogelijk sneller.

  1. ZENDERLIJSTEN:
    Zet de ZENDERLIJSTEN onder GIDS ipv MENU/INSTELLINGEN/ZENDERLIJSTEN met de diverse zenderlijsten direct zichtbaar en ook welke op dat ogenblik actief is.
    Reden: meerdere personen in een huishouden kunnen sneller en makkelijker switchen naar hun eigen favoriete zenderlijst.
  2. TERUGKIJKEN VIDEO:
    Bij TERUGKIJKEN aan het einde vd video terug naar de GIDS op de datum/uur van die specifieke video.
    Reden: Bij terugkijken aan het einde vd video kun je alleen JA of NEE aangeven.
    Bij NEE kijk je verder.
    Bij JA ga je terug naar de gids op het huidige tijdstip en moet je weer de halve of hele week terug om daar nog iets te kijken.
  3. TERUGKIJKEN en OPNAMES kijken: 
    1. De 5 minuten doorspoel optie is OK
    2. Alleen wanneer je stopt, ook bij gewoon doorspoelen of terug, stopt het nooit daar waar je wilt, wat je ziet bij het stoppen krijg je niet.
    Altijd ervoor of erna, soms ver soms minder ver van daar je wilt zijn.
    Reden: Zou fijn zijn als datgene in beeld kwam waar je op AFSPELEN drukt.
  4. TERUGKIJKEN en OPNAMES:
    Aan het einde vd video kun je uit het programma en bij JA komt het huidige programma even voor een paar seconden naar boven en wordt zichtbaar, om vervolgens naar of GIDS of OPNAMES te gaan.
    Bijzonder irritant en een wijziging zou welkom zijn.
  5. OPNAMES:
    Bij het bekijken vd opname zie je die 5 minuten soms wel en som niet in/bij het begin vd opname.
    Bijzonder irritant en een wijziging zou welkom zijn.

En ja, het nieuwe menu is TRAAG, te zwaar voor de huidige configuraties vh KPN netwerk.
Misschien moet KPN nieuwe modem/routers en ITV settopboxen leveren die wel deze zware programma's aan kunnen.
Ik heb een jaar geleden nieuwe CAT 6 kabels en connectors toegepast en ook dat helpt nu niet.

 

Overigens ben ik al aan het kijken voor een andere provider die misschien het beter voor elkaar heeft.

 

Reputatie 7
Badge +7

Maar het 4K pakket is ook voor VDSL abonnementen met een snelheid vanaf 100Mbps beschikbaar.

ah, je hebt gelijk. Ik had het met de keuzes verkeerd gedaan. 

Ik zie nu dat ik zelfs 4K kan kiezen als ik snelheid 50 Mbit/s zou nemen. Want die internetsnelheid vind ik niet zo belangrijk.

Ik zou p/m 3,87 méér betalen dan nu.

Ik wacht toch maar even af wat de ontwikkelingen zijn en wat de moderatoren de komende weken hier gaan posten. Gelukkig heb ik één 5202 die beneden staat en dus het meest gebruikt wordt. De gebruikservaring op de 5202 is prima.

@Edwin_Merks :  Heb net op de site van xs4all gekeken. Daar zou ik nog duurder uit zijn, dus dat ga ik sowieso maar niet doen. Toch bedankt voor de tip.

Reputatie 7

Ik wacht toch maar even af wat de ontwikkelingen zijn en wat de moderatoren de komende weken hier gaan posten.

Dat zou ik ook zeker doen, het is immers aan KPN om met een oplossing te komen.

Wat zeer frappant blijft is dat het echt niet zo is dat elke abonnee getroffen wordt door die trage gids. Ja, onze HMB2260 doet er ook bijna twee seconden over om de gids op te bouwen maar dat is toch heel wat "beter" dan die vijf tot zeven seconden die ik hier af en toe lees.

Reputatie 5
Badge +2

 

Wat zeer frappant blijft is dat het echt niet zo is dat elke abonnee getroffen wordt door die trage gids.

 

Ik kan me echt niet voorstellen dat er vip2952 ontvangers zijn die zelfs maar bij benadering de performance halen in de nieuwe gids, als je die vergelijkt met de vorige gids.

Niet iedere klant stoort zich er misschien aan, of weten de weg naar dit forum te vinden, maar dat maakt hun intvangers niet minder traag.

 

Reputatie 5
Badge +2

Het moet gewoon goed werken, ook met de zwakste schakel in de keten (bijv. 2952).
‘t Is gewoon een kwestie van brak geschreven software.

Bijvoorbeeld als je 3x op ‘volgende pagina’ drukt in de gids. Alle pagina’s worden geheel afgemaakt (ook de eerste 2 die je niet wilt zien), dit is tijdsverspilling.

Het beeindigen van de gids duurt ook een eeuwigheid. (waarom, er valt niets te doen verder???)

Reputatie 7

Niet iedere klant stoort zich er misschien aan, of weten de weg naar dit forum te vinden, maar dat maakt hun intvangers niet minder traag.

Het opbouwen van de gids binnen twee seconden is toch echt minder dan de vijf tot zeven seconden die ik hier lees. Ik kan het echt niet anders maken, maar onze HMB2260 laadt de gids toch echt binnen de twee seconden.

Zet het geluid hard om te horen wanneer ik op de gidsknop van de afstandsbediening druk.

Reputatie 5
Badge +2

Niet iedere klant stoort zich er misschien aan, of weten de weg naar dit forum te vinden, maar dat maakt hun intvangers niet minder traag.

Het opbouwen van de gids binnen twee seconden is toch echt minder dan de vijf tot zeven seconden die ik hier lees. Ik kan het echt niet anders maken, maar onze HMB2260 laadt de gids toch echt binnen de twee seconden.

Zet het geluid hard om te horen wanneer ik op de gidsknop van de afstandsbediening druk.

Typisch..…

En de rest van de menu's?

 

Zender lijsten kan je nog steeds snel benaderen met de blauwe knop. Nergens te vinden maar werkt (net als voorheen dus).

Reputatie 5
Badge +2

Het opbouwen van de gids binnen twee seconden is toch echt minder dan de vijf tot zeven seconden die ik hier lees. Ik kan het echt niet anders maken, maar onze HMB2260 laadt de gids toch echt binnen de twee seconden.

 

En de oude gids op mijn 2952 deed dad ruim binnen de seconde, waarschijnlijk ruim binnen de halve seconde.

2 seconden vind ik te traag !

En dezelfde soort trage shit als je terug gaat uit de gids naar het lopende programma, dat had je echt niet in de oude gids, instant beeld terug !

Zet die 4k ontvangers van je maar eens aan de kant, en ga alleen de HMB gebruiken, eens kijken hoelang je dat volhoud.

Reputatie 7

2 seconden vind ik te traag !

Ook ik vind het traag maar ik plaats dat voorbeeld alleen maar om aan te geven dat er blijkbaar hele grote verschillen zijn van die snelheid bij de éne en andere abonnee.

Er wordt gezegd dat het wel 5 tot 7 seconden duurt voordat de gids getoond wordt en dat is toch echt heel iets anders dan dat dat filmpje laat zien.

 

En dezelfde soort trage shit als je terug gaat uit de gids naar het lopende programma, dat had je echt niet in de oude gids, instant beeld terug !

Ik merk geen significante vertraging bij het kiezen van een zender.

Reputatie 1

Het moet gewoon goed werken, ook met de zwakste schakel in de keten (bijv. 2952).
‘t Is gewoon een kwestie van brak geschreven software.

Bijvoorbeeld als je 3x op ‘volgende pagina’ drukt in de gids. Alle pagina’s worden geheel afgemaakt (ook de eerste 2 die je niet wilt zien), dit is tijdsverspilling.

Het beeindigen van de gids duurt ook een eeuwigheid. (waarom, er valt niets te doen verder???)

Helemaal mee eens, wat een drama nu. Gids opstarten duurt lang. Net alsof er niets gebeurt als je op de knop drukt. Als je dan vervolgens op de zender klikt, duurt het nog een keer lang voordat de zender verschijnt. Zo frusterend, want de met de oude gids was niets mis mee en was veel sneller.....

Reputatie 4
Badge +2

@Katana321@Dirck 

Ik mocht net (18 okt. 13:07) ook even ervaren dat ik het verhaaltje van een andere opname (de meest recente) kreeg bij het onderbreken van het afspelen van een andere opname (Steenrijk, straatarm).
Echter, …. toen ik Steenrijk, straatarm daarom nogmaals even liet spelen en weer stopte kon ik het verschijnsel niet reproduceren. Tot 2 X ging het weer goed, daarna niet meer geprobeerd.

Overigens, je krijgt dan een heel andere titel te zien dan die je net keek…. je moet met > verwijderen nog selecteren… en dan nog op OK drukken. Verwijderen verkeerde moet je dan wel heel erg op de automatische piloot doen.

Als het een andere titel is, dan heb je het wel in de gaten. Maar wat als de titel van de opname dezelfde titel is als de nieuwste opname?

ik bekijk de opname “Ik hou van Holland” van verleden week terug en toevallig is de nieuwste opname ook “Ik hou van Holland”. Iemand die deze bug in de software nog niet in de gaten heeft, zal dan ook de verkeerde opname gaan verwijderen.

Ik heb vandaag al heel wat opnames teruggekeken, maar nog niet 1 keer na het stoppen van de opname ben ik bij de juiste opname terecht gekomen.

Ik hoop dat hier dan ook zo snel mogelijk naar gekeken zal worden, want zoals ik begrepen heb zal de rest van de klanten op 20 en 21 oktober overgezet worden naar de nieuwste software (met deze vervelende bug)

Reputatie 6
Badge +4

@Katana321@Dirck 

Ik mocht net (18 okt. 13:07) ook even ervaren dat ik het verhaaltje van een andere opname (de meest recente) kreeg bij het onderbreken van het afspelen van een andere opname (Steenrijk, straatarm).
Echter, …. toen ik Steenrijk, straatarm daarom nogmaals even liet spelen en weer stopte kon ik het verschijnsel niet reproduceren. Tot 2 X ging het weer goed, daarna niet meer geprobeerd.

Overigens, je krijgt dan een heel andere titel te zien dan die je net keek…. je moet met > verwijderen nog selecteren… en dan nog op OK drukken. Verwijderen verkeerde moet je dan wel heel erg op de automatische piloot doen.

@TMG1961

Maar wel iedere maand ruim 62 euro van mijn rekening af schrijven.

Ho ho, dat is niet allemaal voor de TV. Wat is het deel wat je voor de TV betaalt?
Hier overigens een vip2952 (zonder V2) en die doet het momenteel best goed. Gids is er in 1,5 seconden. Na een herstart is het voor enkele weken weer deze snelheid. Als het opgelopen is tot zo'n 3 seconden doe ik een herstart.

Ook bij mijn moeder met de HMB2260 is het nog geen 2 seconden.

ik heb internet en tv basis plus duits pakket en dat is samen 62.84 per maand, heb 200 mbit internet. Zonder internet geen tv.

Goedenavond,

 

Normaal gesproken zal je mij niet zo snel horen. Maar na al die jaren vind ik dit wel nodig

Na de update van de tv ontvangers is het echt om te huilen.

Geen verbinding, happert beeld, opnames die niet willen werken, tijdens de opname terugkijken is gewoon niet meer mogelijk, trage gids maar wel een mooie lay-out 😅.

Dit alles is een bekend probleem als ik het internet afstruin.

Daarnaast als klant heb ik ook slecht internet, deze klacht heb ik in de afgelopen jaren meermaals telefonisch of via chat gemeld. Daaruit blijkt dat er geen dossier wordt opgebouwd per individuele klant. 

Dit is jammer want telkens het zelfde verhaal te vertellen aan een medewerker, en dan weer doorverwezen te worden naar bijv de app om je internet te checken of je stekker uit de modem te trekken werkt ook niet.

Om het verhaal kort te houden,

het probleem is niet opgelost en ik werd uiteindelijk vriendelijk verzocht om naar een andere provider te gaan door een medewerker.

Dit advies heb overigens ook overgenomen.

Het is gewoon jammer je betaald per maand best veel geld voor iets wat nooit volledig goed gewerkt heeft.

Er zijn overigens ook goede medewerkers bij de kpn ☺️ die oplossingsgericht zijn.

 

Groet, Hans 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Weer iets nieuws. De Arcadyan staat aan in stand by. Je zet hem aan met de AB. er gebeurt niets.

Je zet hem aan met de aan/uit (=stand by) knop bovenop het kastje. Er gebeurt niets.

Je moet het kastje met de knop aan de achterzijde aan/uit (= geen stand by) weer op stand by zetten. Dan gaat het ding herstarten, software laden en na enige tijd heb je weer beeld.

Meer van dit soort ongein bij anderen?

Nog zoiets raars: opname ruimte is 0% op kastje 1. Opname ruimte is 14 % op andere kastjes. Oplossing: stroom eraf en opnieuw opstarten. Dit gebeurt zeer regelmatig.

Er blijft gedoe sinds die update.