KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Is er al meer bekend over het probleem dat ik sinds donderdag heb na de laatste update?

Na het bekijken van een opname kom je niet meer in het scherm terug van die opname, maar krijg je het scherm te zien van een andere opname. Met als resultaat dat je dus de verkeerde opname gaat verwijderen.

Dit lijkt me toch een serieus probleem en ik vind het dan ook vreemd dat er nog geen andere klachten hierover te vinden zijn!

@Dirck en @PeterG Ja, ook ik heb zojuist dit bijzondere verschijnsel mogen ervaren: Ik zette een oude opname stop en kwam toen uit in het info-scherm van de nieuwste opname. Heel bijzonder.

Hopelijk wordt deze bug er snel uitgehaald @Erwin_ 

Zojuist even getest. En wat blijkt: Nu kom ik na het stoppen van een opname wel netjes uit in het juiste bijbehorende info-scherm. Blijkbaar doet het verschijnsel zich at random voor.

Ik ben benieuwd wanneer hier door een van de gezinsleden per ongeluk de verkeerde opname wordt verwijderd en hoeveel er dan gevloekt gaat worden. 

Reputatie 7
Badge +7

Als je echt de VIP5202 wilt hebben neem dan zes maanden het 4K pakket.

Dat kost je in totaal €15,- en na zes maanden kan je het 4K pakket weer opzeggen maar hoef je de VIP5202's niet meer om te ruilen.

Je gelooft toch zelf niet dat er mensen gaan bijbetalen om weer fatsoenlijk tv te kunnen kijken, nadat KPN deze ellende over zichzelf afgeroepen heeft?  Het lost trouwens veel van de problemen niet op.

Als ik 5 tot 7 seconden zou moeten wachten op het openen van de gids en ik zou weten dat ik dat probleem zou kunnen verhelpen door een "investering" van €15,- dan zou ik het wel weten.

@wjb Als ik het goed heb, moet je dan wel een Hussel-abo hebben. Dat zou betekenen dat ik dan moet overstappen naar Hussel en dat is voor mij geen optie want ik heb nu Alles-in-een incl gratis Fox-sport. Met Hussel en Fox ben ik duurder uit. Niet veel maar toch.

Of mis ik iets?

Reputatie 5
Badge +2

Als ik 5 tot 7 seconden zou moeten wachten op het openen van de gids en ik zou weten dat ik dat probleem zou kunnen verhelpen door een "investering" van €15,- dan zou ik het wel weten.

Is gewoon een principekwestie: je gaat niet iemand belonen voor de ellende die hij over zichzelf (en ons) heeft afgeroepen. Wij Nederlanders zijn altijd veel te meegaand en volgzaam wat dat betreft.

KPN moet juist ons betalen voor deze hele (tragi)komedie.

Reputatie 2

Traagheid is énorm!

Na de update is het dramatisch geworden KPN. We hebben nog géén voordeel kunnen ontdekken. Wie hebben dit getest? 

Reputatie 5
Badge +2

Traagheid is énorm!

Na de update is het dramatisch geworden KPN. We hebben nog géén voordeel kunnen ontdekken. Wie hebben dit getest? 

 

Optimist, jij vraagt je af wie dit getest heeft, ik vraag me af of dit getest is.

Reputatie 7

@wjb Als ik het goed heb, moet je dan wel een Hussel-abo hebben. Dat zou betekenen dat ik dan moet overstappen naar Hussel en dat is voor mij geen optie want ik heb nu Alles-in-een incl gratis Fox-sport. Met Hussel en Fox ben ik duurder uit. Niet veel maar toch.

Of mis ik iets?

Je moet daarvoor inderdaad een Hussel abonnement hebben maar dat is voor vrijwel iedereen goedkoper behalve voor de FOX Sports abonnees met een Alles-in-1 abonnement.

Je mist dus niets. :wink:

Na de update is het menu vreselijk traag. Even scrollen is er niet meer bij. Ik denk dat ook de TV kastjes aan een update toe zijn. Ben helemaal niet blij met deze nutteloze aanpassing. Nieuwe software op een oud apparaat werkt gewoon niet. Ik neem aan dat KPN snel contact met mij opneemt om een oplossing voor te stellen. 

 

@Katana321@Dirck 

Ik mocht net (18 okt. 13:07) ook even ervaren dat ik het verhaaltje van een andere opname (de meest recente) kreeg bij het onderbreken van het afspelen van een andere opname (Steenrijk, straatarm).
Echter, …. toen ik Steenrijk, straatarm daarom nogmaals even liet spelen en weer stopte kon ik het verschijnsel niet reproduceren. Tot 2 X ging het weer goed, daarna niet meer geprobeerd.

Overigens, je krijgt dan een heel andere titel te zien dan die je net keek…. je moet met > verwijderen nog selecteren… en dan nog op OK drukken. Verwijderen verkeerde moet je dan wel heel erg op de automatische piloot doen.

@TMG1961

Maar wel iedere maand ruim 62 euro van mijn rekening af schrijven.

Ho ho, dat is niet allemaal voor de TV. Wat is het deel wat je voor de TV betaalt?
Hier overigens een vip2952 (zonder V2) en die doet het momenteel best goed. Gids is er in 1,5 seconden. Na een herstart is het voor enkele weken weer deze snelheid. Als het opgelopen is tot zo'n 3 seconden doe ik een herstart.

Ook bij mijn moeder met de HMB2260 is het nog geen 2 seconden.

Reputatie 7
Badge +7

Je moet daarvoor inderdaad een Hussel abonnement hebben maar dat is voor vrijwel iedereen goedkoper behalve voor de FOX Sports abonnees met een Alles-in-1 abonnement.

Je mist dus niets. :wink:

Heb net nog even rondgekeken op de site van KPN. Sowieso kan ik geen 4K-pakket afnemen, dus die tweede 5202 zit er voor mij voorlopig niet in. (Maximum snelheid hier is 100 Mbit/s. Heb nu pairbonding. In de meterkast zit een glasvezelaansluiting, maar helaas kan ik geen kpn op glasvezel kiezen.)

Badge +12

Je moet daarvoor inderdaad een Hussel abonnement hebben maar dat is voor vrijwel iedereen goedkoper behalve voor de FOX Sports abonnees met een Alles-in-1 abonnement.

Je mist dus niets. :wink:

Heb net nog even rondgekeken op de site van KPN. Sowieso kan ik geen 4K-pakket afnemen, dus die tweede 5202 zit er voor mij voorlopig niet in. (Maximum snelheid hier is 100 Mbit/s. Heb nu pairbonding. In de meterkast zit een glasvezelaansluiting, maar helaas kan ik geen kpn op glasvezel kiezen.)

Als de looptijd van je abbo het toelaat zou je kunnen overstappen naar XS4ALL. Die leveren alleen de 5202 en je krijgt er gelijk een Fritz!box bij. Ik weet eigenlijk niet of ze nog nieuwe klanten aannemen.

Reputatie 7

Heb net nog even rondgekeken op de site van KPN. Sowieso kan ik geen 4K-pakket afnemen, dus die tweede 5202 zit er voor mij voorlopig niet in. (Maximum snelheid hier is 100 Mbit/s. Heb nu pairbonding. In de meterkast zit een glasvezelaansluiting, maar helaas kan ik geen kpn op glasvezel kiezen.)

Maar het 4K pakket is ook voor VDSL abonnementen met een snelheid vanaf 100Mbps beschikbaar.

Reputatie 1

Na alle 95 pagina's meestal terechte onvrede en commotie, heb ik een paar zaken die denk ik minder omslachtig zouden kunnen en daardoor logischer en mogelijk sneller.

  1. ZENDERLIJSTEN:
    Zet de ZENDERLIJSTEN onder GIDS ipv MENU/INSTELLINGEN/ZENDERLIJSTEN met de diverse zenderlijsten direct zichtbaar en ook welke op dat ogenblik actief is.
    Reden: meerdere personen in een huishouden kunnen sneller en makkelijker switchen naar hun eigen favoriete zenderlijst.
  2. TERUGKIJKEN VIDEO:
    Bij TERUGKIJKEN aan het einde vd video terug naar de GIDS op de datum/uur van die specifieke video.
    Reden: Bij terugkijken aan het einde vd video kun je alleen JA of NEE aangeven.
    Bij NEE kijk je verder.
    Bij JA ga je terug naar de gids op het huidige tijdstip en moet je weer de halve of hele week terug om daar nog iets te kijken.
  3. TERUGKIJKEN en OPNAMES kijken: 
    1. De 5 minuten doorspoel optie is OK
    2. Alleen wanneer je stopt, ook bij gewoon doorspoelen of terug, stopt het nooit daar waar je wilt, wat je ziet bij het stoppen krijg je niet.
    Altijd ervoor of erna, soms ver soms minder ver van daar je wilt zijn.
    Reden: Zou fijn zijn als datgene in beeld kwam waar je op AFSPELEN drukt.
  4. TERUGKIJKEN en OPNAMES:
    Aan het einde vd video kun je uit het programma en bij JA komt het huidige programma even voor een paar seconden naar boven en wordt zichtbaar, om vervolgens naar of GIDS of OPNAMES te gaan.
    Bijzonder irritant en een wijziging zou welkom zijn.
  5. OPNAMES:
    Bij het bekijken vd opname zie je die 5 minuten soms wel en som niet in/bij het begin vd opname.
    Bijzonder irritant en een wijziging zou welkom zijn.

En ja, het nieuwe menu is TRAAG, te zwaar voor de huidige configuraties vh KPN netwerk.
Misschien moet KPN nieuwe modem/routers en ITV settopboxen leveren die wel deze zware programma's aan kunnen.
Ik heb een jaar geleden nieuwe CAT 6 kabels en connectors toegepast en ook dat helpt nu niet.

 

Overigens ben ik al aan het kijken voor een andere provider die misschien het beter voor elkaar heeft.

 

Reputatie 7
Badge +7

Maar het 4K pakket is ook voor VDSL abonnementen met een snelheid vanaf 100Mbps beschikbaar.

ah, je hebt gelijk. Ik had het met de keuzes verkeerd gedaan. 

Ik zie nu dat ik zelfs 4K kan kiezen als ik snelheid 50 Mbit/s zou nemen. Want die internetsnelheid vind ik niet zo belangrijk.

Ik zou p/m 3,87 méér betalen dan nu.

Ik wacht toch maar even af wat de ontwikkelingen zijn en wat de moderatoren de komende weken hier gaan posten. Gelukkig heb ik één 5202 die beneden staat en dus het meest gebruikt wordt. De gebruikservaring op de 5202 is prima.

@Edwin_Merks :  Heb net op de site van xs4all gekeken. Daar zou ik nog duurder uit zijn, dus dat ga ik sowieso maar niet doen. Toch bedankt voor de tip.

Reputatie 7

Ik wacht toch maar even af wat de ontwikkelingen zijn en wat de moderatoren de komende weken hier gaan posten.

Dat zou ik ook zeker doen, het is immers aan KPN om met een oplossing te komen.

Wat zeer frappant blijft is dat het echt niet zo is dat elke abonnee getroffen wordt door die trage gids. Ja, onze HMB2260 doet er ook bijna twee seconden over om de gids op te bouwen maar dat is toch heel wat "beter" dan die vijf tot zeven seconden die ik hier af en toe lees.

Reputatie 5
Badge +2

 

Wat zeer frappant blijft is dat het echt niet zo is dat elke abonnee getroffen wordt door die trage gids.

 

Ik kan me echt niet voorstellen dat er vip2952 ontvangers zijn die zelfs maar bij benadering de performance halen in de nieuwe gids, als je die vergelijkt met de vorige gids.

Niet iedere klant stoort zich er misschien aan, of weten de weg naar dit forum te vinden, maar dat maakt hun intvangers niet minder traag.

 

Reputatie 5
Badge +2

Het moet gewoon goed werken, ook met de zwakste schakel in de keten (bijv. 2952).
‘t Is gewoon een kwestie van brak geschreven software.

Bijvoorbeeld als je 3x op ‘volgende pagina’ drukt in de gids. Alle pagina’s worden geheel afgemaakt (ook de eerste 2 die je niet wilt zien), dit is tijdsverspilling.

Het beeindigen van de gids duurt ook een eeuwigheid. (waarom, er valt niets te doen verder???)

Reputatie 7

Niet iedere klant stoort zich er misschien aan, of weten de weg naar dit forum te vinden, maar dat maakt hun intvangers niet minder traag.

Het opbouwen van de gids binnen twee seconden is toch echt minder dan de vijf tot zeven seconden die ik hier lees. Ik kan het echt niet anders maken, maar onze HMB2260 laadt de gids toch echt binnen de twee seconden.

Zet het geluid hard om te horen wanneer ik op de gidsknop van de afstandsbediening druk.

Reputatie 5
Badge +2

Niet iedere klant stoort zich er misschien aan, of weten de weg naar dit forum te vinden, maar dat maakt hun intvangers niet minder traag.

Het opbouwen van de gids binnen twee seconden is toch echt minder dan de vijf tot zeven seconden die ik hier lees. Ik kan het echt niet anders maken, maar onze HMB2260 laadt de gids toch echt binnen de twee seconden.

Zet het geluid hard om te horen wanneer ik op de gidsknop van de afstandsbediening druk.

Typisch..…

En de rest van de menu's?

 

Zender lijsten kan je nog steeds snel benaderen met de blauwe knop. Nergens te vinden maar werkt (net als voorheen dus).

Reputatie 5
Badge +2

Het opbouwen van de gids binnen twee seconden is toch echt minder dan de vijf tot zeven seconden die ik hier lees. Ik kan het echt niet anders maken, maar onze HMB2260 laadt de gids toch echt binnen de twee seconden.

 

En de oude gids op mijn 2952 deed dad ruim binnen de seconde, waarschijnlijk ruim binnen de halve seconde.

2 seconden vind ik te traag !

En dezelfde soort trage shit als je terug gaat uit de gids naar het lopende programma, dat had je echt niet in de oude gids, instant beeld terug !

Zet die 4k ontvangers van je maar eens aan de kant, en ga alleen de HMB gebruiken, eens kijken hoelang je dat volhoud.

Reputatie 7

2 seconden vind ik te traag !

Ook ik vind het traag maar ik plaats dat voorbeeld alleen maar om aan te geven dat er blijkbaar hele grote verschillen zijn van die snelheid bij de éne en andere abonnee.

Er wordt gezegd dat het wel 5 tot 7 seconden duurt voordat de gids getoond wordt en dat is toch echt heel iets anders dan dat dat filmpje laat zien.

 

En dezelfde soort trage shit als je terug gaat uit de gids naar het lopende programma, dat had je echt niet in de oude gids, instant beeld terug !

Ik merk geen significante vertraging bij het kiezen van een zender.

Reputatie 1

Het moet gewoon goed werken, ook met de zwakste schakel in de keten (bijv. 2952).
‘t Is gewoon een kwestie van brak geschreven software.

Bijvoorbeeld als je 3x op ‘volgende pagina’ drukt in de gids. Alle pagina’s worden geheel afgemaakt (ook de eerste 2 die je niet wilt zien), dit is tijdsverspilling.

Het beeindigen van de gids duurt ook een eeuwigheid. (waarom, er valt niets te doen verder???)

Helemaal mee eens, wat een drama nu. Gids opstarten duurt lang. Net alsof er niets gebeurt als je op de knop drukt. Als je dan vervolgens op de zender klikt, duurt het nog een keer lang voordat de zender verschijnt. Zo frusterend, want de met de oude gids was niets mis mee en was veel sneller.....

Reputatie 4
Badge +2

@Katana321@Dirck 

Ik mocht net (18 okt. 13:07) ook even ervaren dat ik het verhaaltje van een andere opname (de meest recente) kreeg bij het onderbreken van het afspelen van een andere opname (Steenrijk, straatarm).
Echter, …. toen ik Steenrijk, straatarm daarom nogmaals even liet spelen en weer stopte kon ik het verschijnsel niet reproduceren. Tot 2 X ging het weer goed, daarna niet meer geprobeerd.

Overigens, je krijgt dan een heel andere titel te zien dan die je net keek…. je moet met > verwijderen nog selecteren… en dan nog op OK drukken. Verwijderen verkeerde moet je dan wel heel erg op de automatische piloot doen.

Als het een andere titel is, dan heb je het wel in de gaten. Maar wat als de titel van de opname dezelfde titel is als de nieuwste opname?

ik bekijk de opname “Ik hou van Holland” van verleden week terug en toevallig is de nieuwste opname ook “Ik hou van Holland”. Iemand die deze bug in de software nog niet in de gaten heeft, zal dan ook de verkeerde opname gaan verwijderen.

Ik heb vandaag al heel wat opnames teruggekeken, maar nog niet 1 keer na het stoppen van de opname ben ik bij de juiste opname terecht gekomen.

Ik hoop dat hier dan ook zo snel mogelijk naar gekeken zal worden, want zoals ik begrepen heb zal de rest van de klanten op 20 en 21 oktober overgezet worden naar de nieuwste software (met deze vervelende bug)

Reputatie 6
Badge +4

@Katana321@Dirck 

Ik mocht net (18 okt. 13:07) ook even ervaren dat ik het verhaaltje van een andere opname (de meest recente) kreeg bij het onderbreken van het afspelen van een andere opname (Steenrijk, straatarm).
Echter, …. toen ik Steenrijk, straatarm daarom nogmaals even liet spelen en weer stopte kon ik het verschijnsel niet reproduceren. Tot 2 X ging het weer goed, daarna niet meer geprobeerd.

Overigens, je krijgt dan een heel andere titel te zien dan die je net keek…. je moet met > verwijderen nog selecteren… en dan nog op OK drukken. Verwijderen verkeerde moet je dan wel heel erg op de automatische piloot doen.

@TMG1961

Maar wel iedere maand ruim 62 euro van mijn rekening af schrijven.

Ho ho, dat is niet allemaal voor de TV. Wat is het deel wat je voor de TV betaalt?
Hier overigens een vip2952 (zonder V2) en die doet het momenteel best goed. Gids is er in 1,5 seconden. Na een herstart is het voor enkele weken weer deze snelheid. Als het opgelopen is tot zo'n 3 seconden doe ik een herstart.

Ook bij mijn moeder met de HMB2260 is het nog geen 2 seconden.

ik heb internet en tv basis plus duits pakket en dat is samen 62.84 per maand, heb 200 mbit internet. Zonder internet geen tv.

Goedenavond,

 

Normaal gesproken zal je mij niet zo snel horen. Maar na al die jaren vind ik dit wel nodig

Na de update van de tv ontvangers is het echt om te huilen.

Geen verbinding, happert beeld, opnames die niet willen werken, tijdens de opname terugkijken is gewoon niet meer mogelijk, trage gids maar wel een mooie lay-out 😅.

Dit alles is een bekend probleem als ik het internet afstruin.

Daarnaast als klant heb ik ook slecht internet, deze klacht heb ik in de afgelopen jaren meermaals telefonisch of via chat gemeld. Daaruit blijkt dat er geen dossier wordt opgebouwd per individuele klant. 

Dit is jammer want telkens het zelfde verhaal te vertellen aan een medewerker, en dan weer doorverwezen te worden naar bijv de app om je internet te checken of je stekker uit de modem te trekken werkt ook niet.

Om het verhaal kort te houden,

het probleem is niet opgelost en ik werd uiteindelijk vriendelijk verzocht om naar een andere provider te gaan door een medewerker.

Dit advies heb overigens ook overgenomen.

Het is gewoon jammer je betaald per maand best veel geld voor iets wat nooit volledig goed gewerkt heeft.

Er zijn overigens ook goede medewerkers bij de kpn ☺️ die oplossingsgericht zijn.

 

Groet, Hans 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Weer iets nieuws. De Arcadyan staat aan in stand by. Je zet hem aan met de AB. er gebeurt niets.

Je zet hem aan met de aan/uit (=stand by) knop bovenop het kastje. Er gebeurt niets.

Je moet het kastje met de knop aan de achterzijde aan/uit (= geen stand by) weer op stand by zetten. Dan gaat het ding herstarten, software laden en na enige tijd heb je weer beeld.

Meer van dit soort ongein bij anderen?

Nog zoiets raars: opname ruimte is 0% op kastje 1. Opname ruimte is 14 % op andere kastjes. Oplossing: stroom eraf en opnieuw opstarten. Dit gebeurt zeer regelmatig.

Er blijft gedoe sinds die update.