Beantwoord

Nieuwe Bluetooth afstandbediening wil niet koppelen met Arris VIP5202

  • 11 October 2019
  • 66 reacties
  • 11628 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Beste KPN,

Ik heb de beschikking over de Arris VIP5202, deze ontvanger werkt overigens uitstekend, heb hier absoluut geen klachten over...
Ik heb de beschikking zoals de helpdesk via de telefoon en chat zei over een Bluetooth afstandbediening.. (Bluetooth houd voor mij als ITer in, dat signaal geheel draadloos naar de ontvanger gaat..)
Wanneer ik de TV ontvanger (Zoals ik graag wil) achter de TV meubel leg, dan heeft deze geen contact meer met de afstandbediening, wat ik ook probeer, de TV ontvanger reageer niet meer op de afstandbediening.

Ook mis ik de optie de volgende optie bij menu "Afstandbediening instellingen", deze optie ontbreekt geheel. Ook nadat ik gistereen een nieuwe heb gekregen ontbreek deze optie volledig.

Het onderstaande is al geprobeerd:
 

  • Afstandbediening is al meermalen vervangen.
  • Arris VIP5202 is al eens vervangen.
  • Arris teruggezet naar fabrieksinstellingen
  • Batterijen van de afstandbediening vervangen.

Ik ben beetje door me eigen opties heen. Zou toch graag willen dat de afstandbediening doormiddel van Bluetooth gaat communiceren met mij TV ontvanger.

 

Admin: titel aangepast om de vindbaarheid van het topic te vergroten

icon

Beste antwoord door mAiden 31 October 2019, 14:03

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 7

Hah @mAiden, dat is raar! Heb helaas zelf nog niet het genoegen gehad om de nieuwe ontvanger + afstansdsbediening thuis te kunnen testen. Maar gebruikers in mijn directe omgeving zijn er heel gelukkig mee. Hoor goeie verhalen, ook over de afstandsbediening met Bluetooth. Ja één nadeel, hij reageert soms wat te snel. Als je er perongeluk opdrukt als je op de bank beweegt en ‘ie net tussen de kussens terecht is gekomen :disappointed_relieved:

Maar bij jou is het omgekeerde waar, de afstandsbediening reageert niet zo accuraat. Het tv-meubel is gesloten, dat moet lukken. Van welk materiaal is het meubelstuk? Misschien last van kooi van Faraday?

Reputatie 3
Badge +1

Ha@Nadia

 

Ik kan de afstand niet eens instellen op mij Arris vip5202. De optie "afstandsbediening instellingen" ontbreekt volledig. Zou graag deze optie willen hebben, misschien dat ik hier kan kiezen wat de afstandsbediening moet doen, Bluetooth of infrarood. 

Ook de afstandsbediening koppelen aan mij TV, lukt niet. 

Source knopje + cijfer toets 4 en vervolgens doorspoelen heeft geen resultaten. 

Mocht je hier een foto van willen, dan kan ik deze uploaden.

 

Meubelstuk is van hout, enigste wat er nu in staat is de TV ontvanger. Overige dingen zijn draadloos of goed geaard. 

Reputatie 7

Is de achterzijde van de afstandsbediening wit of zwart.

Als deze zwart is, dan is het een bluetooth afstandsbediening.

Ik dacht gelezen te hebben dat je die kunt koppelen door achtereenvolgens op 7, 9 en OK te drukken.

Reputatie 3
Badge +1

De achterkant van de AB is zwart. 

Thanks @wjb, ga je tip proberen om hem te koppelen met 7,9 en OK te drukken. 

Reputatie 3
Badge +1

Helaas heeft dat geen effect. 

7 en 9 tegelijkertijd ingehouden vervolgens OK gedrukt.

7 en 9 achtereenvolgens gedrukt en daarna OK

 

Reputatie 7

Bron.

De 7 en 9 met ok optie ook al meermaals geprobeerd, maar helaas knippert wel blauw en daarna groen, maar geen bluetooth connectie, wat nu?

Reputatie 7

Tja, dan houdt het voor mij even op, ik moet het doen met een ZTE ZXV8001 en twee HMB2260's dus heb ik verder geen ervaring met die VIP5202.

Reputatie 7
Badge +21

In het menu instellingen, moet je helemaal naar onderen scrollen, verder dan het beeld toegeeft, er hangt n.l. nog een menu onder aan en daar staat de optie in om de afstandsbediening in te stellen.

 

 

Reputatie 3
Badge +1

@huistijger

 

Dat heb ik geprobeerd en gekeken. Na systeem instellingen komt bij mij energiegebruik instellingen. 

Afstandsbediening instellingen ontbreekt volledig. Arris is ookal eens vervangen voor ander exemplaar, die heef het zelfde. 

Reputatie 3
Badge +1

Tja, dan houdt het voor mij even op, ik moet het doen met een ZTE ZXV8001 en twee HMB2260's dus heb ik verder geen ervaring met die VIP5202.

 

Dankjewel in ieder geval dat je mee wou denken. 

Ook ik heb de Arris 5202 vandaag binnen gekregen maar geen optie voor afstandsbediening instellen.

Ook werkt het geluid hoger/lager niet in combinatie Sonos

 

Reputatie 3
Badge +1

Ook ik heb de Arris 5202 vandaag binnen gekregen maar geen optie voor afstandsbediening instellen.

Ook werkt het geluid hoger/lager niet in combinatie Sonos

 

Ben (gelukkig) niet de enige die er last van heeft dus.

Misschien dat 1 van de andere  mods of @Nadia  vandaag nog reageren. Ik hoop het. 

Reputatie 7

Hé @spike11, ter controle, heb je al geprobeerd om via de 7 - 9  eb OK toets op de afstandsbediening te koppelen? 

Hallo @mAiden, raar! Kan er zo niet de vinger op leggen waarom het niet werkt. ‘Afstandsbediening instellingen’ niet in het menu zien.Uiteraard ga ik er meteen achteraan, zal het bij mijn collega's neerleggen om verder onderzoek te doen. Jullie horen later meer van me :)

Reputatie 7

Ook ik heb de Arris 5202 vandaag binnen gekregen maar geen optie voor afstandsbediening instellen.

Ook werkt het geluid hoger/lager niet in combinatie Sonos

 

 

Voor de slimmeriken onder ons, als je de KPN afstandsbediening wilt configureren voor je Sonos. Moet je dit in de Sonos app instellen :smile:

Reputatie 7

Hay@mAiden , @spike11 en anderen. Ben ik weer. Ik heb iets over het hoofd gezien. Bij de Arris VIP5202 heb je geen optie om vanuit het menu van de ontvanger naar; ‘Afstandsbediening instellingen’ te gaan. Dit kan enkel en alleen bij de 4K tv-ontvanger van ZTE ZXV8001. 

 

Hieronder een aantal commandocodes voor de Bluetooth afstandsbediening i.c.m. de ZTE ZXV8001 en de Arris VIP5202: 

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

​​​​​​​4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Zou je optie 2 eens willen proberen? Dan opnieuw koppelen. Als dat niet werkt helpt misschien een reset van de afstandsbediening :)

Reputatie 7

@Nadia mijn bluetooth afstandsbediening bij de 5202 reageert op alle 4 de commando's zoals jij ze hebt benoemd.

Even wezen spelen zonet :joy:

Reputatie 7

Hah, @JeroenB22. Bedankt voor de terugkoppeling! Fijn, om te horen :D 

Reputatie 7

Hey @mAiden, heeft het ook bij jou resultaat opgeleverd? :) 

Reputatie 3
Badge +1

Hey@mAiden, heeft het ook bij jou resultaat opgeleverd? :) 

 

Sorry@Nadia , gisteren beetje druk met van alles en nog wat. :)

Heb het zojuist onderstaande geprobeerd:

Optie 1: Deze optie werkt, maar de bluetooth verbinding komt niet tot stand. Nou heb ik inmiddels 2 bluetooth afstandbedieningen thuis liggen door deze euvel. Alle 2 hadden dit probleem.

Optie 2: Deze werkt bij alle 2 niet.
Optie 3: Deze werkt bij alle 2 niet.
Optie 4: Deze werkt bij alle 2 niet.

 

Begreep gisteren ook van een monteur van KPN, dat er een bluetooth instellingen zou moeten zijn in het menu.. Deze ontbreekt bij mij ook? :)

Reputatie 7

Hah, @mAiden. Ik heb net met onze iTV man gesproken. We vinden het erg vreemd dat maar niets wil werken. Er moet een verklaring zijn, we zoeken dit graag tot op de bodem uit. Om een goed beeld te krijgen, nog enkele vragen. Eerste terugkomend op mijn eerste vraag;

1)

Van welk materiaal is het meubelstuk? 

2)Als je de ontvanger naar voren haalt. Reageert de ontvanger dan wel op de afstandsbediening? 

3)Nu de ontvanger voor het meubelstuk staat, wil je de eerder genoemde commando's uitvoeren? Werkt dat? 

4)Zou je een foto hier willen plaatsen van de tv opstelling bij je thuis? 

Ik zie graag je reactie tegemoet :)

Reputatie 3
Badge +1

Hah,@mAiden. Ik heb net met onze iTV man gesproken. We vinden het erg vreemd dat maar niets wil werken. Er moet een verklaring zijn, we zoeken dit graag tot op de bodem uit. Om een goed beeld te krijgen, nog enkele vragen. Eerste terugkomend op mijn eerste vraag;

1)

Van welk materiaal is het meubelstuk? 

2)Als je de ontvanger naar voren haalt. Reageert de ontvanger dan wel op de afstandsbediening? 

3)Nu de ontvanger voor het meubelstuk staat, wil je de eerder genoemde commando's uitvoeren? Werkt dat? 

4)Zou je een foto hier willen plaatsen van de tv opstelling bij je thuis? 

Ik zie graag je reactie tegemoet :)

 

Hah@Nadia ,

 

Denk dat er kleine miscommunicatie is. Mijn tv-meubel is van hout (volledig van hout, waarschijnlijk bewerkt hout.).
De Tv Ontvanger staat voor in de kast, waar voorop een opening zit.
TV ontvanger reageer wel op de AB, maar zodra ik de infrarood sensor blokkeer om de bluetooth verbinding te testen, dan werk hij niet (Dan schakel de TV ontvanger bijvoorbeeld niet door of terug, of gaat niet uit.)
Ik moet daadwerkelijk de AB richten op de TV ontvanger, wil deze reageren op de AB.
Ik heb inmiddels 2 bluetooth ABs thuis (Wit met zwarte achterkant.)
Arris VIP5202 (TV ontvanger) is ookal eens vervangen.
Bluetooth verbinding zou ik graag actief hebben ipv infrarood sensor. Dit omdat ik de Arris graag achter mij TV meubel wil hebben, zodat je hem niet ziet in de kast.

Foto van de TV meubel. Tussen de rode pijlen staat de Arris VIP5202.

 

 

Reputatie 7

@Nadia en@mAiden Even een nuance aan mijn vorige bericht. Nu even uitgebreid wezen stoeien. Ik ben er inmiddels bij mij achter gekomen dat standaart de bluetooth functie niet geactiveerd stond op de afstands. Bij uitpakken en installeren had ik de afstands met de infrarood zijde onder de kussens van de bank gestopt. Ontvanger reageerde helemaal nergens op, enkel infrarood werkte dus. 

 

Via bovenstaande commando's zijn de bovenstaande stappen correct om eea te deactiveren/resetten. 

Heb ik ook gelijk dat als je bij 2 en 3 dezelfde commando's weer intoetst je de bluetooth en infrarood weer activeert?

 

Want nadat ik commando 4 had gebruikt, kon ik daarna afzonderlijk de bluetooth (via commando 2) activeren en de ontvanger werkte, Sonos via infrarood dus niet. 

Vervolgens infrarood geactiveerd (via commando 3) en mijn Sonos kon ik voor het geluid weer bedienen, na een test onder de kussens van de bank, werkte de ontvanger, en de Sonos weer niet :grimacing:

 

Nogmaals mijn conclusie, dat er absoluut geen defecten zijn. Beide opties werken prima en eea is goed in te stellen! 

 

Voor de liefhebbers, het is geen Ruwido meer; http://www.tech4home.pt staat op het klepje. Nu de ontvanger geen red dot award meer heeft, heeft de nieuwe afstands dat wel, het is een variant van de Notus :sweat_smile:

 

Is er bij jou ondertussen een doorbraak, @mAiden ? Als ik het goed lees is alles al eens vervangen en heb je nu zelf 2 van die afstandbedieningen. Kun je nog eens wat experimenteren met de stappen zoals @JeroenB22 uitlegt. 

Reputatie 7

Ik denk gewoon dat zijn bluetooth op de afstands niet is ingeschakeld,....

Reageer