[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40245 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers
Reputatie 7
Badge +20

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 3
Badge

@Marcia_

 

Bedoel je met software verdwijderen de zgn "frisse start" mogelijkheid?

 

Zo ja?  Dat lijkt mij mij op dit moment de oorzaak van alle ellende te zijn. Na een frisse start haperen alle live streams. Alles OTT (uitzending gemist, start gemist, Netflix) werken dan wel goed... Tot de volgende automatische herstart.

Het is op dit moment een tombola de digitale tv dienst. Heel storend 

Badge

Goedemorgen, hebben we inderdaad al geprobeerd zonder resultaat.

Reputatie 3
Badge +2

@Mooiman Wat bij mij al een poosje helpt met die ontbrekende kanaalnummer op de TV ontvanger is even Netflix starten en weer terug gaan naar TV.

Het is een workaround, maar die helpt vaak wel.

Reputatie 1

Op 7 oktober heb ik al aangegeven dat mij was opgevallen dat bij het starten van een opgenomen programma vaak de TV op zwart gaat (net als bij het spontaan herstarten) en dat het dan ruim 15 seconden duurt voordat het programma start. Gisteren gebeurde dit weer en zat ik al te wachten of de TV-ontvanger opnieuw ging opstarten. Na ca 20 tot 30 sec begon het programma echter zonder herstart terwijl normaal na enkele seconden het programma start (ik neem vaak programma’s van RTL en SBS op om de reclame door te kunnen draaien). Ik ben benieuwd of dit bij andere gebruikers herkenbaar is.

Reputatie 2
Badge

Hallo, ook bij mij komt het regelmatig voor dat de ontvanger spontaan opnieuw gaat opstarten.

Alle aangegeven procedures al verschillende malen uitgevoerd, maar niets geeft een oplossing.

Vraag me af wanneer dat nu eens wordt opgelost.

Reputatie 2
Badge

En velen met U, maar wel even zo goed het volle pond in rekening brengen vanmiddag via de maandelijkse facturatie. Dat lukt allemaal wel……………..

Na nieuwe software ook hier spontaan resetten van de decoder, geen opnames meer kunnen terugkijken, over de wifi nog maar te zwijgen.

Is er inmiddels een oplossing voor deze bron van irritatie?

Reputatie 3
Badge

Pfffff opnames begingemist terugkijken het werkt gewoon niet fatsoenlijk.

Vanaf gisteren avond kan ik beneden niks alleen live tv kijken met een leuke melding om op de gele knop te klikken voor toon foutmelding!

Boven na veel stekkers erin en eruit en herhaaldelijk opstarten wat draaiend gekregen.

Gaat de compensatie net zo groot worden als de ergernis?

Er staat zo'n grote grijze bak aan de poort is het de bedoeling dat daar alles in gaat?

 

Reputatie 3
Badge

Zo'n frisse start is helemaal niet mogelijk want je komt niet in het menu .

"Deze actie is momenteel niet beschikbaar,probeer het later opnieuw"

 

 

Onderstaand beeld heb ik na de software-update:

bovenin stond heel even met een rode stip ervoor: GEEN ACTIEVE ZENDERS IN LIJST, GA NAAR INSTELLINGEN OM TE WIJZIGEN, HOE KOM IK IN INSTELLINGEN?
 

Het bijbehorende verhaal er achter:

Gisteravond, 26-10-2020 kom ik thuis om 17u30 en ik zie dat de decoder aan het updaten is, dat gebeurt wel vaker, niks aan de hand lijkt het.

De updates komen in een loop en blijft updaten, zelfs na 2 uur nog. Toen maar KPN gebeld, 20 minuten in de wacht, e.e.a. uitgelegd aan de hlpdsk-man, ging o.a. bij de achterhoede informeren en stelde voor om via een speciaal menu de fabrieksinstellingen te herstellen d.m.v. een combinatie aan/uit-schakelaar en stand-by-toets.

Vooraf vertelde ik dat ik reeds weken eerder steeds last had van uit zichzelf startende decoder en TFT vroeg mij toen of ze de logs van de decoder een poosje uit mochten lezen om achter de fout te komen, dat daarbij steeds testsoftware werd gepushed hoorde er blijkbaar bij. De hlpdsk-man zag dat ik lid was van een testgroep. Ik ontkende dat en dat TFT mij onvrijwillig zonder mijn medeweten in zo'n groep geplaatst had en stelde dan ook voor om de USB-stick te verwijderen en dan een herstart te doen. De hlpdsk-man heeft ook genoteerd dat ik me nooit als tester bij zo'n groep aangemeld heb en dat er alléén logs uitgelezen zouden worden.

Vanochtend maar weer eens voor alle zekerheid een herstart met software-update gedaan en toen kreeg ik bovenstaand beeld.

Ik heb ook de portforward uitgezet naar de decoder en wil niet meer dat er gelogd wordt, ik wil gewoon tv kunnen kijken zonder sores en dat gedoe er omheen vind ik maar niets.

UPDATE:

Via het speciale opstartmenu nogmaals een fabrieksreset gedaan en de TV doet het weer, gelukkig.:relaxed:

Huidige softwareversies:

UI: 4.107.213

Software: 8.0.107_1

 

Reputatie 4
Badge +4

 

Het bijbehorende verhaal er achter:

 

UPDATE:

Via het speciale opstartmenu nogmaals een fabrieksreset gedaan en de TV doet het weer, gelukkig.:relaxed:

Huidige softwareversies:

UI: 4.107.213

Software: 8.0.107_1

 

Ik heb hetzelfde meegemaakt ben vanaf circa 15:00 uur tot 19:00 uur bezig geweest, het was een continue loop  van resetten circa 3 minuten tv waarna een software download en reboot Bij mij lukte in eerste instantie de fabrieksreset niet die heb ik een paar keer moeten herhalen mijn software versie is ook 8.0.107_1 en UI 4.107.213 waarna tot nu toe de TV goed werkt. Bij terugkijken en opname was/is een storing in de database heb ik begrepen.

Ik heb het loggen aan laten staan want dat kan in principe geen oorzaak van de problemen zijn en ik denk en hoop dat uit lezen van de data meehelpt om een oplossing te vinden.

 

Theo,  2 jaar klant bij KPN. Ook bij mij start de TV-ontvanger van interactieve tv zichzelf sinds kort steeds op.  3a 4 keer in de maand. Hoogst irritant. Ziens de nieuwe software update zijn deze problemen ontstaan. Het zou de KPN sieren dit probleem snel op te lossen, anders raken zij snel klanten kwijt.

 Software: 8.0.102_2

Hardware: HMB2260:disappointed:  

Reputatie 1

Is het voor de Kpn mogelijk dat de klanten weer de oude software versie krijgt?

Dat scheelt een hoop gezeur en ergernis.

 

Steef. 

Reputatie 7
Badge +17

@steef-1958, Nee is niet mogelijk. :disappointed_relieved: De collega's van de techniek zijn bezig dit opgelost te krijgen!:hugging:

Reputatie 6
Badge +3

@steef-1958, Nee is niet mogelijk. :disappointed_relieved: De collega's van de techniek zijn bezig dit opgelost te krijgen!:hugging:

Goed verhaal, lekker kort ook!

Reputatie 7

@steef-1958, Nee is niet mogelijk. :disappointed_relieved: De collega's van de techniek zijn bezig dit opgelost te krijgen!:hugging:

Goed verhaal, lekker kort ook!

Maar wel heel duidelijk.

Reputatie 6
Badge +3

Hoelang kan zo'n antwoord nog standhouden na ruim een maand

Krijgen ‘gewone’ klanten ook tv-decodersoftware met _dev aan het eind?

Ik vandaag wèl.

 

Reputatie 4
Badge +4

Krijgen ‘gewone’ klanten ook tv-decodersoftware met _dev aan het eind?

Ik vandaag wèl.

 

Denk het niet volgens mij alleen die meedoen met het testen en loggen, denk dat .dev development is ;-)

Maar ik ben ook een gewone klant maar wel met een .dev

Krijgen ‘gewone’ klanten ook tv-decodersoftware met _dev aan het eind?

Ik vandaag wèl.

 

Denk het niet volgens mij alleen die meedoen met het testen en loggen, denk dat .dev development is ;-)

Maar ik ben ook een gewone klant maar wel met een .dev

Hallo @Koudhe , ik doe daar niet meer aan mee. Toen de hlpdsk-medewerker mij van de week zei dat hij een notitie zag staan dat ik lid was van van een testgroep heb ik meteen gezegd dat men mij zonder mijn medeweten en toestemming lid heeft gemaakt van een testgroep die zelfs door een firma buiten KPN om beheerd wordt en dat ik dat beslist niet wilde en dat ik slechts op verzoek van TFT mee deed aan het loggen van mijn tv-decoder, de rest van het verhaal ken je van hierboven.

Ik heb nu software-versie …..4401_dev.

 

deze week elke dag de automatische reset gehad. word er gek van. 

wanneer word dit probleem opgelost. 

Reputatie 6
Badge +3

@JanD 

Hey we praten hier KPN he, die zijn niet zo vlot als TFT was. Zit zelf al 7dgn op een antwoord te wachten in mijn eigen topic

@JanD

Hey we praten hier KPN he, die zijn niet zo vlot als TFT was. Zit zelf al 7dgn op een antwoord te wachten in mijn eigen topic

Hallo @Kaljo , je hoort mij ook niet klagen of de snelheid van reageren, ik hoef niet eens een reactie, ik ben gewoon helemaal klaar met dat tv-gedoe.

Ik wil gewoon storingsvrij tv kijken met een niet-chagrijnige echtgenote naast me op de bank.:relaxed:

Op m'n logeeradres vanavond. hmb2260.

Maar daarna wel voorzien van nieuwe UI, wat nu ook ineens HTML versie heet: 4.108.208

En nu software wat nu DMC versie heet 8.0.107_1

Zie ook hier.

Reputatie 3

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Update 14-10: we hebben genoeg vrijwilligers, allen dank voor de medewerking!

Wat is de status op 29 oktober 2020.

Afgelopen week meerder malen ervaren op twee verschillende tv ontvanger, waarvan 1 nieuwe vervangende.