[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40295 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 3

Komt voor op meerdere (nieuwe) types. Zie mijn eerdere opmerking van  29 oktober 2020 onder bericht bij Marja.

Reputatie 1

Sinds weken nu last dat Arris TV ontvangen stopt. Meestal tussen 1400 en 1900 uur.

Sinds kort ook regelmatig dat hij spontaan nieuw opstart met software installatie. Wederom in hetzelfde tijdslot. Dit allemaal terwijl we alleen radio luisteren. Lijkt wel of hij te warm wordt?

Het menu werkt ook vaak niet. Dan heplt het alleen het kastje uit te zetten en weer aan te zetten.

Opnamens kunnen ook vaak niet gestart worden. Ook nu weer uitzetten en aanzetten.

Dit komt op beide ontvangers voor, beide Arcaduyan en Arris  zijn direct aangesloten met kabel (geen wifi).

Internet is ook steeds trager. Wifi met laptop werkt soms helemaal niet. Wifi uit en aan zetten is dan de enige optie om weer redelijk snel te werken.

Vandaag 29-10-2020 om 14.50 uur stopt de Arris TV ontvanger weer terwijl we alleen radio luisteren.

Erg lastig en vervelend allemaal.:grin:

groet, Hans

Reputatie 1

Sinds weken nu last dat Arris TV ontvangen stopt. Meestal tussen 1400 en 1900 uur.

Sinds kort ook regelmatig dat hij spontaan nieuw opstart met software installatie. Wederom in hetzelfde tijdslot. Dit allemaal terwijl we alleen radio luisteren. Lijkt wel of hij te warm wordt?

Het menu werkt ook vaak niet. Dan heplt het alleen het kastje uit te zetten en weer aan te zetten.

Opnamens kunnen ook vaak niet gestart worden. Ook nu weer uitzetten en aanzetten.

Dit komt op beide ontvangers voor, beide Arcaduyan en Arris  zijn direct aangesloten met kabel (geen wifi).

Internet is ook steeds trager. Wifi met laptop werkt soms helemaal niet. Wifi uit en aan zetten is dan de enige optie om weer redelijk snel te werken.

Vandaag 29-10-2020 om 14.50 uur stopt de Arris TV ontvanger weer terwijl we alleen radio luisteren.

Erg lastig en vervelend allemaal.:grin:

groet, Hans

De Arris volgens de KPN richtlijn van de netvoeding afgehaald en 30 seconden gewacht. Daarna weer aangesloten maar nu start hij wel op en de software wordt geladen (70P - 75P -85P) en dan gaat hij op ROOD en gebeurd er niets meer.
Moet niet gekker worden.

Reputatie 1

Sinds weken nu last dat Arris TV ontvangen stopt. Meestal tussen 1400 en 1900 uur.

Sinds kort ook regelmatig dat hij spontaan nieuw opstart met software installatie. Wederom in hetzelfde tijdslot. Dit allemaal terwijl we alleen radio luisteren. Lijkt wel of hij te warm wordt?

Het menu werkt ook vaak niet. Dan heplt het alleen het kastje uit te zetten en weer aan te zetten.

Opnamens kunnen ook vaak niet gestart worden. Ook nu weer uitzetten en aanzetten.

Dit komt op beide ontvangers voor, beide Arcaduyan en Arris  zijn direct aangesloten met kabel (geen wifi).

Internet is ook steeds trager. Wifi met laptop werkt soms helemaal niet. Wifi uit en aan zetten is dan de enige optie om weer redelijk snel te werken.

Vandaag 29-10-2020 om 14.50 uur stopt de Arris TV ontvanger weer terwijl we alleen radio luisteren.

Erg lastig en vervelend allemaal.:grin:

groet, Hans

De Arris volgens de KPN richtlijn van de netvoeding afgehaald en 30 seconden gewacht. Daarna weer aangesloten maar nu start hij wel op en de software wordt geladen (70P - 75P -85P) en dan gaat hij op ROOD en gebeurd er niets meer.
Moet niet gekker worden.

Na 5 keer proberen werkt alles weer. Kost je wel elke keer veel tijd en ergenis.

Reputatie 4
Badge +4

Na 5 keer proberen werkt alles weer. Kost je wel elke keer veel tijd en ergenis.

 

Reputatie 3

Hier sinds gisteren ook en zojuist om 21:15

Ontvanger HMB2260

Tv kijkend

21:15

Voorlopig een keer per dag.

Reputatie 4
Badge +1

Hier nu ook weer spontaan herstarten van de ontvanger  ,

Ook met de laatste software versies.

Reputatie 5
Badge +6

Op m'n logeeradres vanavond. hmb2260.

Maar daarna wel voorzien van nieuwe UI, wat nu ook ineens HTML versie heet: 4.108.208

En nu software wat nu DMC versie heet 8.0.107_1

Zie ook hier.

  hier ook vandaag  deze versie gekregen op de HMB 2260   

Vandaag 30 okt heb ik weer twee keer dat mijn tv opnieuw opstart halftien en kwart voor tien s,avonds. En dan precies in een programma wat erg populair is. Kpn doe er wat aan anders stap ik over naar ziggo.

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? → VIP2952 Arris
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? → Tv-kijken, opname kijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? → komt vooral 's avonds voor, overdag kijken we geen tv en dat weet ik dan ook niet. In de avond meestal zo'n 1 tot 1,5 uur nadat de tv en ontvanger zijn aangezet.  
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? → soms, niet elke dag meerdere keren. Ook niet elke dag. Zit geen patroon in. 

 

 

  • Bovendien is de tv-ontvanger nog steeds verschrikkelijk traag.
  • Alles is begonnen na de nieuwe menu-installatie. 

Graag een spoedige oplossing.

 

Als je een spoedige oplossing wil kan ik je aanraden om over te stappen op het 4k abonnement, dan worden de ontvangers omgeruild door de VIP 5202 en die is best snel, heb geen vergelijk met de 2952 maar wel met de oude van T-Mobile, en deze is veel sneller dan de TM kastjes.

Kun je als ze omgeruild zijn weer terug naar gewone TV, kost je wel wat natuurlijk maar dan heb je ook wat.

Reputatie 7

Kun je als ze omgeruild zijn weer terug naar gewone TV, kost je wel wat natuurlijk maar dan heb je ook wat.

Dat kost je €15,- omdat je dat 4K abonnement wel zes maanden moet afnemen.

Randvoorwaarde is dat je een Hussel abonnement hebt en een Internet aansluiting met een snelheid van minimaal 50Mbps.

Die €15,- kan je een hoop ergernis besparen maar het laat onverlet dat het KPN is die hier met een oplossing hoort te komen. Die oplossing hoort er niet overmorgen te zijn maar gisteren.

Reputatie 1

Nog meer betalen om nog meer reclame te kijken? Dacht het niet.
Ze hebben nog een maand, dan is het abbo afgelopen.

Hier ook, meestal rond 20:15 uur. Bijna dagelijks. 

Het is de VIP2952 V2

(Ik moet zeggen dat onze wifi ook beroerd is 😌)

Ik heb KPN Compleet glasvezel 200/200 Mbps. Zie alleen niet zo snel waar ik kan overstappen naar 4K. Zie bij Hussel geen 200/200 Mbps en wil ook alleen binnen Compleet dan 4K. Iemand een idee waar ik dat kan aanvragen?

Reputatie 7

Ik heb KPN Compleet glasvezel 200/200 Mbps. Zie alleen niet zo snel waar ik kan overstappen naar 4K. Zie bij Hussel geen 200/200 Mbps en wil ook alleen binnen Compleet dan 4K. Iemand een idee waar ik dat kan aanvragen?

Uiteraard heeft Hussel een 200/200 Mbps optie, ik heb die ook. :wink:

Je bent, als je geen FOX Sports abonnement hebt, waarschijnlijk ook goedkoper uit met een Hussel abonnement.

En dan @Hans TV , Als je overstapt heb je waarschijnlijk een paar keuzes, T-Mobile die nu dezelfde ellende heeft en trager is met oplossen, Ziggo, draaid redelijk maar moet je wel naar de duurdere variant en dan heb je de providers met Canal Digitaal TV die ook redelijk wat problemen kunnen hebben.

Lijkt groener aan de overkant, is alleen er geeneen die probleemloos werkt en dan de extra’s die KPN heeft ten opzichte van TM is mijlenver beter, kom er net vandaan.

Zou mij de 15 euro over 6 maanden gerekend waard zijn.

Reputatie 1

Apple TV en netflix. Ook niet gratis,maar gelukkig van de TV reclame af. Heb je de mediabox van KPN niet voor nodig.

Reputatie 6
Badge +3

En we hebben er weer een

Sinds gisteravond is de tv ontvanger meerdere malen uitgevallen.

Vanmorgen deed hij het, een uur geleden tv aangezet maar hij komt niet verder dan 70% opstarten en valt dan weer uit. 

 

Het is een arris vip 2952v2

Toch vreemd dat er nog steeds geen oplossing is.

 

Reputatie 7

@Rhofra, welkom! Als jouw ontvanger het opstarten niet afmaakt denk ik dat hier wat anders aan de hand is. Hoe zit deze aangesloten op de Experia Box? Met een rechtstreekse kabel, of zit er een switch of draadloze verbindingsset tussen?

Als het rechtstreeks is, reset de ontvanger nog een keer en kijk of hij dan wel wil opstarten.

Als het niet rechtstreeks is, sluit hem dan (tijdelijk) wel zo aan en kijk of hij dan wel wil opstarten. 

Ik heb KPN Compleet glasvezel 200/200 Mbps. Zie alleen niet zo snel waar ik kan overstappen naar 4K. Zie bij Hussel geen 200/200 Mbps en wil ook alleen binnen Compleet dan 4K. Iemand een idee waar ik dat kan aanvragen?

Uiteraard heeft Hussel een 200/200 Mbps optie, ik heb die ook. :wink:

Je bent, als je geen FOX Sports abonnement hebt, waarschijnlijk ook goedkoper uit met een Hussel abonnement.

Hartelijk dank, dan ga ik dat eens nader bekijken.

Reputatie 1

Afschuwelijk,wat een trage zooi en nee dit ligt niet aan mijn tv die is gloedje  nieuw!

Reputatie 7

Afschuwelijk,wat een trage zooi en nee dit ligt niet aan mijn tv die is gloedje  nieuw!

Dit topic gaat over de TV gids van de website en ik denk dat jij het hebt over de TV gids op de TV ontvanger.

Heb even gekeken naar Hussel via glasvezel. Ten eerste werkt wijzigen abonnement via MijnKPN niet. Gegevens worden de gehele dag al niet geladen. Herstarten pc werkt ook niet. Ten tweede is Hussel Internet 200 Mbit/s download maar 20 Mbit/s upload. Nu heb ik via Compleet 200 down en 200 up en dat laatste is voor mij wel erg fijn met al dat thuiswerken. Dan laat ik met Hussel wel het nodige liggen. Ben benieuwd of ik niet een 200/200 Hussel Internet in combinatie met 2 tv-ontvangers (desnoods 2 nieuwe omdat de 2 die ik heb verschrikkelijk traag zijn) en 3 mobiele abonnementen kan aanvragen. Zie het er in elk geval niet tussenstaan. 

Maar eerst zien dat KPN MijnKPN weer aan de praat krijgt. Begint vervelend te worden mijn abonnement niet via MijnKPN te kunnen wijzigen.