[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40268 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 4
Badge +4

@Erwin_Wie houd je nu voor de gek met je tuner resetten.

Ik heb dat 2 keer gedaan en velen met mij, het helpt uiteindelijk niets. Graag iets beter inlezen in dit draadje en dan zie je zelf wel in dat dit zo niet langer kan vwb techniek en 2020.

Zo te zien zijn er meer mensen die iets beter in moeten lezen, er is nog steeds geen definitieve oplossing, maar soms helpen die adviezen wel bij diverse klanten en software op deze schaal is heel complex,

Kijk maar naar MS Windows, ook daar zijn om de paar dagen patches en updates plus bij diverse gebruikers ook het beruchte blauwe scherm, beter bekend als “The Sudden Death”

Ondanks alles ben ik er van overtuigd dat KPN hier echt wel intensief mee bezig is.

Hallo @Koudhe , sinds Windows 10 heb ik eigenlijk nooit meer blauwe schermen.:relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Koudhe , sinds Windows 10 heb ik eigenlijk nooit meer blauwe schermen.:relaxed:

 

Als men vandaag de dag nog BSoD bij Windows krijgt met tegenwoordig voldoende geheugen en betere chipsets, dan maakt men er zelf een potje van op de computer met crappy software. Ik persoonlijk vind die vergelijking dan ook niet helemaal opgaan. De nieuwe software (stuurprogramma’s) op de tv ontvangers daarentegen lijken wel een conflict te veroorzaken met geheugenopslag.

Reputatie 1

Ik kom net dit topic tegen, en na ‘n paar posts gelezen te hebben had ik al zoiets van: Hebben die oudere decoders wel voldoende werkgeheugen voor deze nieuwe software?

Dit omdat ik wel eens met smartphones van vrienden en kennissen werk om ze op te schonen of te herinstalleren.  Sommige oudere toestellen hebben dezelfde issue met modernere versies van het besturingssysteem: Er is dan gewoon niet genoeg werkgeheugen beschikbaar waardoor het toestel ineens herstart.

Na verder lezen wordt deze optie inderdaad ook al genoemd.

 

Mocht het inderdaad een geheugentekort in de decoders zijn, dan wordt dit lastig op te lossen: Of KPN moet terug naar de oudere software op deze oudere decoders, of de nieuwste VIP 5202 aan alle klanten uitrollen. (Wat erg duur gaat worden...)

 

Hopelijk komt er snel een oplossing hiervoor.

Reputatie 7

Ik kom net dit topic tegen, en na ‘n paar posts gelezen te hebben had ik al zoiets van: Hebben die oudere decoders wel voldoende werkgeheugen voor deze nieuwe software?

Een valide gedachte maar helaas lijkt het toch niet de oorzaak.

Onze HMB2260 (oudere decoder) zou dan immers ook getroffen moeten zijn maar dat is niet het geval. De gids wordt door onze HMB2260 binnen twee seconden geladen en bij het bladeren door de gids en het starten van een uitzending treedt nauwelijks vertrsging op.

Reputatie 1

Na ‘n rondje google blijkt dat de HMB2260  1 GB werkgeheugen heeft , en de VIP 2952 v1 maar 512 MB. De v2 heeft wel 1 GB werkgeheugen.

Dat kan een oorzaak zijn waarom niet iedereen met een 2952 deze problemen heeft.

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Koudhe , sinds Windows 10 heb ik eigenlijk nooit meer blauwe schermen.:relaxed:

 

Als men vandaag de dag nog BSoD bij Windows krijgt met tegenwoordig voldoende geheugen en betere chipsets, dan maakt men er zelf een potje van op de computer met crappy software. 

@Anneke-Anna; @JanD  Het is ook alleen maar om duidelijk te maken dat het niet zo eenvoudig is en zoals @wjb  aangeeft is waarschijnlijk het werkgeheugen geen valide gedachte. Definieer eerst maar eens crappy software.

En de wekelijkse Win updates zijn er niet omdat het allemaal foutloos is, software zonder bugs is een utopie.

Sommige kunnen we wijten aan onverwachte of rare gevolgen van een programmeertool of compiler, maar de meerderheid komt voort uit fouten van een ontwikkelaar. Het maakt niet uit hoe goed onze SDL-training is of welke beveiligingstools we hanteren, we blijven mensen en die maken fouten.

Software wordt logischerwijs steeds complexer en dat betekent meer regels code. Met programmeren is het zo dat ongeacht hoe goed je bent in je werk er een aantal bugs - niet altijd te benutten voor exploits - per x aantal regels code ontstaan. Mensen die dat soort foutjes tellen zeggen dat als je één bug per 50 regels hebt je het nog best goed gedaan hebt. De meeste programmeurs zitten dichter in de buurt van een fout per 15 regels. Bedenk dat programmatuur een heleboel regels heeft, bijvoorbeeld de Linux-kernel met 15 miljoen, en je kunt wel uitrekenen hoeveel bugs dat oplevert.

En zoals gezegd/geschreven wil ik alleen maar aangeven hoe complex het is en er nog steeds er van overtuigd ben dat er driftig naar oplossingen wordt gezocht.

 

Reputatie 7

Na ‘n rondje google blijkt dat de HMB2260  1 GB werkgeheugen heeft , en de VIP 2952 v1 maar 512 MB. De v2 heeft wel 1 GB werkgeheugen.

Dat kan een oorzaak zijn waarom niet iedereen met een 2952 deze problemen heeft.

Waar heb jij de informatie vandaan dat de VIP2952 v1 maar 512MB geheugen zou hebben.

Mij staat bij dat er maar een paar kleine verschillen tussen de v1 en v2 zijn zoals bijvoorbeeld met merk CPU en het type geheugen. Volgens mij hebben zowel de v1 als de v2 1000MB geheugen.

Daarbij lijkt het er zelfs op dat de VIP2952 V2 het sterkst vertegenwoordigd is in de TV ontvangers die spontaan herstarten.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Koudhe , sinds Windows 10 heb ik eigenlijk nooit meer blauwe schermen.:relaxed:

 

Als men vandaag de dag nog BSoD bij Windows krijgt met tegenwoordig voldoende geheugen en betere chipsets, dan maakt men er zelf een potje van op de computer met crappy software. 

@Anneke-Anna@JanD  Het is ook alleen maar om duidelijk te maken dat het niet zo eenvoudig is en zoals @wjb  aangeeft is waarschijnlijk het werkgeheugen geen valide gedachte. *knip*

 

Euh, tjsa, zo kun je een paar zinnetjes van mij ook interpreteren inderdaad :nerd:(dacht dat het er redelijk zwart/wit stond, blijkbaar niet, gezien je lange betoog :wink:
 

 

Ook mijn Arriva VIP 2952 V2 start spontaan opnieuw op als ik tv kijk of opgenomen uitzendingen terugkijk op miijn. Sony kdl  40Z4500 tv.

dit gebeurd gemiddeld een keer per week en treedt op sinds de nieuwe sw is uitgebracht in september.

verder ervaar ik ook dat de Arriva Box regelmatig niet meer op de afstandsbediening reageerd. Ik moet dan de voeding van de Arriva box verwijderen en dan wordt vervolgens de sw weer geladen. 

Dit is 1-2 keer per week.

Verder merk ik dar een aantal keren per dag het onderste deel van het beeld niet goed wordt weergegeven ( blokjes of een verstoord beeld).

ook dit is sinds de laaste sw update in september..

wanner worden deze problemen opgelost.

het wordt nu wel erg irritant.

Arriva box voor de helderheid:slight_smile: :

 

Ik ben al bijna een jaar bezig met het bekende probleem van het spontaan opstarten van interactieve tv. Steeds weer geeft KPN bekende tips zoals resetten etc.niets helpt. Zelfs geen nieuw modem.

Wanneer komt KPN nu eens met een goede oplossing? Begrijp dat het een software fout is en dat t moeilijk te vinden is. Maar dit probleem duurt echt te lang

Reputatie 3

Na ‘n rondje google blijkt dat de HMB2260  1 GB werkgeheugen heeft , en de VIP 2952 v1 maar 512 MB. De v2 heeft wel 1 GB werkgeheugen.

Dat kan een oorzaak zijn waarom niet iedereen met een 2952 deze problemen heeft.

Waar heb jij de informatie vandaan dat de VIP2952 v1 maar 512MB geheugen zou hebben.

Mij staat bij dat er maar een paar kleine verschillen tussen de v1 en v2 zijn zoals bijvoorbeeld met merk CPU en het type geheugen. Volgens mij hebben zowel de v1 als de v2 1000MB geheugen.

Daarbij lijkt het er zelfs op dat de VIP2952 V2 het sterkst vertegenwoordigd is in de TV ontvangers die spontaan herstarten.

Ik vermoed dat de 512MB flashgeheugen en 1024MB werkgeheugen door elkaar zijn gehaald.

Ik kom het model ook nergens tegen op deze pagina, dus ik vermoed dat het toch al wel achterhaalde modellen zijn die KPN gebruikt.

Denk dat de oplossing eenvoudig is: kun je het probleem niet vinden zet dan de vorige SW terug. Die werkte zonder problemen!

Reputatie 7
Badge +10


De 2952V2 kan ik niet vinden. 

Reputatie 2
Badge

Ik ben al bijna een jaar bezig met het bekende probleem van het spontaan opstarten van interactieve tv. Steeds weer geeft KPN bekende tips zoals resetten etc.niets helpt. Zelfs geen nieuw modem.

Wanneer komt KPN nu eens met een goede oplossing? Begrijp dat het een software fout is en dat t moeilijk te vinden is. Maar dit probleem duurt echt te lang


Bijna een jaar????? En wat is Uw compensatie voor de geleden “ellende” die U hiervan heeft ondervonden?

Beste moderatoren, hoe lang moet mijn tv-decoder nog gekoppeld blijven aan jullie techneuten die regelmatig de logs uitlezen?

Ik heb nu nog …..dev. software op mijn decoder staan.

 

Reputatie 7

Ik ben al bijna een jaar bezig met het bekende probleem van het spontaan opstarten van interactieve tv. Steeds weer geeft KPN bekende tips zoals resetten etc.niets helpt. Zelfs geen nieuw modem.

Hoi @Chris315, welkom. Wat wij zien is dat relatief recentelijk een deel van de ontvangers zich vaker spontaan herstart. Dat is wat nu onderzocht wordt. Echter, als jij hier al een jaar last van hebt, dan verwacht ik niet dat dit hetzelfde probleem is. Resetten helpt niet geef je aan en ook een nieuw apparaat niet. Was dat echt een nieuwe Experia Box, of heb je een nieuwe tv ontvanger gekregen? Welk model tv ontvanger heb je, en hoe is deze aangesloten? Wil je verder ook je forumprofiel invullen? 

 

Beste moderatoren, hoe lang moet mijn tv-decoder nog gekoppeld blijven aan jullie techneuten die regelmatig de logs uitlezen?

Ik heb nu nog …..dev. software op mijn decoder staan.

Vraag ik even na, @JanD

Reputatie 1

Na 12 dagen gisteren om 16:45 uur opnieuw een spontaan opstartende TV (vanaf 70%). Nu was ik naar een eerder opgenomen programma aan het kijken. Ik heb een TV ontvanger Arris VIP 2952.

Worden er al vorderingen gemaakt bij het onderzoek? Waarom horen/lezen wij hier niets over? Het duurt wel lang nu. Ondanks dat ik (gelukkig) niet zo vaak last heb van het probleem en er niet meer van schrik als het gebeurt, ondersteun ik wel de vraag om een vorm van compensatie voor het ongemak nu het allemaal zolang gaat duren.

Oke als je de fabrieksinstellingen hebt gedaan moet je toch weer de software downloaden . We hebben steeds vaker dat hij herstart en netflix zwart beeld geeft. Zolangzamerhand bereikt de frustratie het scheldniveau en daar wordt niemand beter van. Wanneer komt er nu eindelijk een verbeterde update en wat krijgen mensen ter compensatie ? 

We zijn nog steeds bezig de oorzaak te achterhalen. Het is daarom belangrijk dat we zoveel mogelijk data blijven verzamelen. @JanD : We zouden het daarom enorm waarderen als jij nog een tijdje gekoppeld blijft. 

We zijn nog steeds bezig de oorzaak te achterhalen. Het is daarom belangrijk dat we zoveel mogelijk data blijven verzamelen. @JanD : We zouden het daarom enorm waarderen als jij nog een tijdje gekoppeld blijft. 

Hallo @Erwin_ , geen probleem natuurlijk, maar laat s.v.p. t.z.t. wel even weten wanneer e.e.a. afgekoppeld kan worden.

 

Nieuwe HMB2260 5 dagen geleden gekregen maar ook deze start wel iedere dag een keer opnieuw op 

Vandaag 4x binnen 3 uur

Word wel vervelend zo

Reputatie 5
Badge +6

deed net de tv aanzetten maar de afstandbedienig deed het niet , heb er 2 een nieuwe besteld en de oudere had ik nog liggen ,maar beide deden het niet ,na het uitzetten van de HMB2260 achterkant deed hij het weer   2 weken gelden ook al eens gehad 

 

    gr bernard 

Reputatie 6
Badge +3

@JanD 

"TFT (Telfort) was mijn favoriete provider, KPN zal zich moeten bewijzen."

Mooie handtekening: So True!