[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40280 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 3

Hier ook sinds overgang van telfort naar kpn en software update random herstart decoder meerdere malen per week soms per dag. Bij youtube loopt ie altijd vast en netflix vaak beeld storing, resetten van modem en decoder heeft totaal geen zin.Download snelheid is goed rechtreeks naar modem met Utp verbonden.Utp kabel test is ook goed .Is dit nu een software of hardware probleem?

Bij ons start ie ook vaak opnieuw op soms wel meerdere keren op een dag zowel  s'ochtends als s'avonds zeer vervelend!!! 

 

Als het nog lang duurt stappen we over..

Reputatie 3
Badge

Ik heb er ook last van tijdens live tv ,opnames , netflix en met begin gemist het is gewoon random.

Tevens als je begin gemist aan het kijken bent en je zet even pauze dan kun je weer niet verder kijken en mag je van vooraf aan beginnen dit is niet ideaal bij de commercieele zenders want dat krijg je wederom de reclames voor geschoteld(vaak neem ik programma`s van deze zenders daarom op maar soms vergeet je weleens wat).

 

Edit: decoder Vip2952 v2

 

Begint langzamerhand wel erg storend te worden dit fenomeen.

Reputatie 3
Badge +1

Vip2952 v2, software een keer helemaal schoon terug gezet, hielp niet. Spontane herstarts tijdens zowel tv als netflix. Telefonisch zegde vriendelijke medewerker vervanging toe. Blijkt dat dat intern nog kan worden ‘afgekeurd.’ (https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/stb-wissel-15-9-afgesproken-511003?postid=1096164#post1096164) Ik geef me graag op voor evt. logging.

Ook hier regelmatig op de meest willekeurige momenten een automatische herstart van de digitale ontvanger. Ook overdag bij alleen radio aan, en in de avond midden in een tv-programma. Begint met P70 en telt dan door tot 100%. De ene keer met 2 minuten klaar maar ook regelmatig tot 10 minuten voordat alles weer werkt. Gebeurde in het verleden ook wel eens maar sinds het nieuwe menu al meerdere keren last van gehad. Terug naar oude menu misschien, vond ik ook zeker zo gemakkelijk. Digitale ontvanger is een Arris VIP2952V2.

Vanochtend ook nog een F303 gehad. Ontvanger uitzetten en weer aan loste het op.

 

Hier ook iedere dag wel een spontane herstart.

Sinds de laatste update gebeurt het.

Gebeurt wanneer er Netflix gekeken word.

Arris VIP2952

Uiteraard alles gereset en software opnieuw geïnstalleerd. 

 

Begin er nu wel flink van te balen hoor.  Zou graag twee nieuwe kastjes willen, want daarop gebeurt het niet.

Het probleem ligt echt bij de Arris VIP2952. 

Reputatie 1

Gisteravond om 19:50 Startte de TV weer spontaan opnieuw op. Nu aan het eind van het kijken naar het RTL-nieuws op RTL 4. In tegenstelling met 30 september herstartte hij vanaf 70% en werden alle programma’s opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb een TV ontvanger Arris VIP 2952.

Verder is mij opgevallen dat de laatste tijd bij het starten van een opgenomen programma vaak de display van de TV-ontvanger uitgaat en het beeld van de TV op zwart gaat  (net als bij het spontaan herstarten). Het duurt dan ongeveer15 seconden voordat het programma start. Is er misschien een verband?

Het advies om de TV-ontvanger uit te zetten en even stroomloos te maken heb ik nog niet gedaan (geen zin) omdat het niet zeker is dat het helpt. Ik hoop dat deze informatie helpt bij het zoeken naar de oplossing en hoor graag wat ik moet doen als er zekerheid is en het probleem verholpen is.

Hoppaaaaaaaaa

 

Gaan we weer....

Nu maar weer eens gebeld met KPN....…

En idd zoals je leest, ze kunnen niets doen voor je. Ja, alleen ff de software eraf halen, nieuwe erop, maar dat lost het probleem niet op. Bij meting heb ik ook helemaal geen probleem.....heel apart.... Ik krijg dus geen nieuwe ontvangers.....mooi om te horen hoor KPN.… Terwijl er wordt aangegeven dat ik wel een probleem heb, alleen het systeem zegt van niet... Serieus...??

Beste Ziggo, here i come.. 

Badge

Hoi ik heb het zelfde probleem heb  3 kastjes en beneden start steeds vsker opnieuw op van slles geprobeert maar niets helpt

Reputatie 7
Badge +30

Vip2952 v2, software een keer helemaal schoon terug gezet, hielp niet. Spontane herstarts tijdens zowel tv als netflix. Telefonisch zegde vriendelijke medewerker vervanging toe. Blijkt dat dat intern nog kan worden ‘afgekeurd.’ (https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/stb-wissel-15-9-afgesproken-511003?postid=1096164#post1096164) Ik geef me graag op voor evt. logging.

Mijn collega Maj heeft je inmiddels een privébericht gestuurd, begrijp ik 🙂.

 

We weten dat er nog steeds klanten zijn die hier tegenaan lopen. Het onderzoek loopt nog. We geven ook nog steeds al jullie voorbeelden door. Meer informatie heb ik op dit moment helaas niet 😞.

Dag KPN,

Bij ons herstart de Arris VIP 2925 v2 hoofdzakelijk bij het kijken van Netflix. Sporadisch bij TV kijken. Er wordt geen foutcode gemeld. Zwart beeld en start weer op. Beide TV ontvangers al eens volledig gereset met de nieuwe software, maar helaas. Ben beschikbaar voor debugging. Dit moet z.s.m opgelost worden, maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen.

Het is de Arris vip2952 v2 

Het gebeurde elke keer s'avonds tussen 19:00-21:00. Gewoon tv, RTL 4 en 5. Bij de 1e gelijk reset gedaan, 2e keer gelijk de nieuwe software update, maar hierna nog een 3e en 4e maal, zwart scherm en start opnieuw op met 70% 

Badge

Ook hier herstartende ontvanger (ARRIS VIP 2952 V2) voornamelijk tijdens kijken naar Netflix, soms meerdere keren per dag. Hier ook geen succes na reset.

Ik stel me beschikbaar voor debugging

Ik hoop dat de software bug snel opgelost wordt. 

Vanavond 23.25 uur opnieuw een herstart van de Arris VIP2952 V2. Tijdens TV kijken op NPO1.

Ik heb hier ook last van het is minimaal 2 x per dag dat hij vanzelf opnieuw opstart. Vreselijk irritant. Het is na de update gekomen daarvoor nooit problemen gehad

Ook hier met veel te grote regelmaat herstartende ontvangers (we hebben twee VIP2952 ontvangers). Ze doen het allebei, volledig random… Op allerlei momenten van de dag en op allerlei verschillende manieren van tv kijken (gewone uitzending, terugkijken, bij Netflix kijken komt het het meest voor).

Ik heb al twee keer KPN aan de lijn gehad en steeds krijg ik te horen dat er nog geen oplossing voor dit probleem is gevonden. 

Ondertussen lijkt me wel duidelijk dat resetten niet werkt en dat het probleem voornamelijk voorkomt bij dit type ontvanger. 
 

Logisch gevolg lijkt me dus dat jullie deze ontvangers gaan vervangen bij al jullie klanten en dat dit probleem naar behoren wordt opgelost, ik ben het namelijk behoorlijk zat steeds met een kluitje het riet in gestuurd te worden, ik betaal jullie maandelijks meer dan genoeg dacht ik zo... 

Zojuist om 16:00 uur opnieuw een herstart van de Arris VIP2952  gemaakt  juli 2015 , tijdens TV kijken op NPO1. (dus geen V2 uitvoering)

Arris VIP2952 . wordt dagelijks opnieuw gestart en stroomloos gemaakt.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Het is misschien een goed idee om ook bij de informatie van de falende doosjes de leeftijd te zetten.

Als kastjes die 24/7 al jaren aanstaan vaker problemen hebben dan nieuwere kastjes van hetzelfde type, kan het wel eens zijn dat del electrolytische condensatoren capaciteit hebben verloren, en als het nieuwe menu meer stroom vraagt dan het oude, kun je dit soort ellende verwachten (heb ik met het oude thompson speedtouch modem ook al gehad)

Ik heb hier ook last van het is minimaal 2 x per dag dat hij vanzelf opnieuw opstart. Vreselijk irritant. Het is na de update gekomen daarvoor nooit problemen gehad

Het kastje is hooguit 2 jaar oud 

Ik heb 2 ontvangers VP2952 v2 . Deze herstarten dagelijks 3 tot 4 keer. Daarnaast loopt het menu ook vast waardoor scrollen niet mogelijk is . Herstart lost het probleem op voor 15 min. Daarna hetzelfde issue weer. Herstarten en Software herladen lost het probleem niet op. Dit wordt wel heel vervelend nu. Wat kan KPN hier aan doen.  Kastjes zijn 3 jaar oud

Na een wissel van Arris V2 naar arcadyan HMB2260 V2, geen probleem meer ondervonden!

Na alles nagekeken, opnieuw software gereset ook modem, bleef probleem voortduren.

Wissel van tv kastje gevraagt, bij het aansluiten en bijwerken viel het na een uurtje ook weer weg, maar dat was ook de laatste keer! Het is nu een maand verder, en alles loopt perfect!

Dus het heeft denk ik toch iets met de Arris te maken.

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Na het wisselen van Arris naar Arcadyan is de probleem opgelost!

Het zit echter toch in die Arris tv kastjes.

Reputatie 5
Badge +6

vannacht een uitval gehad van mijn HMB2260 om 01:30  nu zet ik net mijn kastje aan en alles is zeer traag afstandbedienig werkt maar half het laden van de gids duurt lang , het is raar dat dit alles na de update is gekomen en het daar niet aan ligt hoop dat het snel verholpen is 

 

    gr bernard 

 

Reputatie 2

Ook hier de fout met spontaan herstartende tv ontvanger.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? ARRIS  VIP2952 V2
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? TV KIJKEN + NETFLIX
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? AVOND
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? ALLEEN IN DE AVOND, OVERDAG WORDT NIET GEKEKEN

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst