[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40352 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Mariish, waarom quote je dan uitgerekend een reactie van een KPN-er waarin het advies om te herstarten dan juist niet wordt gegeven. Dat begrijp ik dan niet.

Hier wordt herstarten niet vermeld:

we zijn druk bezig dit te onderzoeken. Jullie input hier wordt erg gewaardeerd en geeft ons ook een hoop inzicht in de aard van deze problemen.
Ik heb helaas nog geen oplostermijn maar mijn collega's van de software zijn hier druk mee bezig. Dit zal met een komende update opgelost moeten worden.

Verder gaan we er geen woorden aan vuil maken. Zolang die update er niet is is het het beste om de bestaande software opnieuw te laden. Vele, vele gebruikers hebben daarmee namelijk niet spontaan herstartende ontvangers. En aan heel veel verschillende typen kan het ook niet liggen.

Arris vip2952
Arris vip2952 V2
Arcadyan hmb2260

Of ook de 4k ontvangers er last van hebben is mij niet duidelijk.

Reputatie 7
Badge +10

Beter lezen, dan. Ikzelf heb dat advies alleen al drie keer gekregen. Bovenstaand screenshot (in mijn eerdere bericht) is ook weer een update op een eerder bericht, waarin hetzelfde advies gegeven werd. Jij gaat mij niet vertellen dat ik de enige ben die als advies kreeg om te resetten / software opnieuw in te laden. 


Dit topic is er juist voor de ontvangers die herstarten en niet te resetten.
Om er nu in dit topic over door te hameren wat betreft resetten,  slaat kant nog wal.

Reputatie 7

Als klanten herhaaldelijk zeggen dat resetten / de software opnieuw installeren niet helpt - sterker nog, dat sommigen nu geen gids meer hebben - waarom blijven jullie dit dan herhalen als oplossing? 

Waar wordt dat dan herhaald?

Ik zou zeggen: lees de diverse topics terug, van herstartende TV-ontvangers tot de recente foutcode m.b.t. terugkijken. 

Precies, nergens dus.

Beter lezen, dan. Ikzelf heb dat advies alleen al drie keer gekregen. Bovenstaand screenshot (in mijn eerdere bericht) is ook weer een update op een eerder bericht, waarin hetzelfde advies gegeven werd. Jij gaat mij niet vertellen dat ik de enige ben die als advies kreeg om te resetten / software opnieuw in te laden. 

Waar heb jij dat advies dan van KPN gekregen?

Plaats dan eens links naar die berichten want ik kan ze echt niet vinden.

Reputatie 1

Regelmatig moet ik mijn kastje herstarten of herstart hij vanuit zich zelf.

 

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? Hardware versie VIP2952. Software versie 8.0.102_2
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?  Youtube kijken en een enkele keer TV kijken.  2 a 3 keer bij week reset ook 2 a 3 keer werkt de app niet goed en moet een reset plaatsvinden.
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? 's-nachts, 's-avonds en overdag.
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? nee een aantal keer per week

Dit gebeurd sinds een software update enkele weken geleden. Daarvoor kwam dit sporadisch voor.

Spontaan herstartende tv-ontvangers

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik meld me bij deze aan

Reputatie 7

Ik meld me bij deze aan

Maar kan je dan ook de gevraagde informatie aanleveren?

Begrijpend lezen is moeilijk.

Thomas is niet "jullie". Met "jullie" bedoel ik KPN in het algemeen. Ik heb persoonlijk telefonisch het advies gekregen om de boel stroomloos te maken, te resetten én software opnieuw binnen te halen. Stappen die ik gezet heb, heb ik in topics vermeld.

Bij het krakende RTL5 geluid was dat niet de oplossing, evenmin bij de spontaan herstartende ontvanger, noch voor de foutcode. En ik ben daarbij niet de enige, bij wie het niet helpt. 

En waar ik de herhaling vandaan haal?

Voorbeeldje:

 

Reputatie 7
Badge +30

Nog steeds heb ik ondanks de goede adviezen van resetten e.d.last van opnieuw moeten opstarten en soms tijdens het kijken uitzichzelf opnieuw opstart.Ik heb het knopje achter de ontvanger uitgezet en de stroom eraf gehaald maar het probleem blijft.Op advies van de KPN winkel medewerker zou ik een nieuwe ontvangkastje moeten hebben maar bellen heeft geen zin want dan sta ik een half uur in de wacht dus vraag ik er hier maar om

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Frits Bas ik heb je bericht naar het lopende topic verplaatst. Wil je het startbericht lezen? We zijn op dit moment op onderzoek uit, excuses voor het ongemak!

 

@Mariish in sommige gevallen lijkt een reset wel degelijk de situatie te verbeteren. Zelf heb ik na het verwijderen van de software geen herstartende ontvanger meer gehad. Daarom adviseren we dit wel. Mocht het daar wel mee opgelost zijn, is dat geweldig. Als het daarmee niet opgelost is, vul dan je gegevens aan, zodat we onderzoek kunnen doen. Ik begrijp je frustratie absoluut, maar kan er op dit moment heel weinig aan veranderen.

Reputatie 1

Gisteravond viel het beeld tijdens het kijken weer uit en startte de TV spontaan weer op. Nu was het programma echter sneller terug dan de voorgaande keren.

Ik heb een TV ontvanger Arris VIP 2952.

Het gebeurde om ca 21:30 tijdens het rechtstreek kijken aan het eind van het programma “Ranking the stars” op RTL 5.

Gelukkig heb ik het niet dagelijks maar is nu de 4e keer in ongeveer een maand. Na een update van de software.

Spontaan herstartende tv-ontvangers

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

 

Reputatie 4
Badge +4

Gisterenavond weer een spontane reset gehad. Zat naar een film bij Netflix te kijken toen het systeem opnieuw opstartte bij 10%, het vervelend is dat je daarna opnieuw in moet loggen bij Netflix met naam en paswoord, omdat je dit normaal niet hoeft te doen ben je ook weer even aan het zoeken naar de juiste gegevens.

Ik wil wel meewerken met de logging want dit is best irritant, Zal mijn profiel controleren en zo nodig aanvullen.

ik heb niet alleen het probleem dat hij/zij steeds opnieuw op start , maar ook dat ik hem/haar niet aan krijg met de afstandsbediening, en soms niet van zender kan veranderen, maar vind het vreemd dat ik dit probleem heb zins GIDS is veranderd 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Reputatie 4
Badge +4

Toch maar weer de adviezen gevolgd maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig vertrouwen in.

De ontvanger nu nogmaals één minuut spanningsvrij gehad, daarna software opnieuw installeren gedaan. Wat dan vreemd is dat na deze installatie van circa 10 minuten de melding komt er is nieuwe software beschikbaar en de procedure opnieuw begint.

Schijnbaar kan niet direct de juist software geïnstalleerd worden !!!

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? : ARRIS VIP2952
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?  :  Tv kijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?   30/9  21:45.  1/10 19:40
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?  nee.

Wordt erg vervelend twee dagen achter elkaar. Is er geen mogelijkheid terug te gaan naar de software versie voor die trage nieuwe menu structuur? Voorheen geen problemen gehad met spontane resets.

 

Probleem treedt op na de software installatie met de nieuwe menu structuur (niet blij: het is traag en je moet meerdere malen op knoppen drukken als je een uitzending selecteert vanuit de gids. Van mij mogen die extra stappen eruit en ook dat plaatje van de uitzending)  (Wel blij:  met de seizoen en aflevering bij het terugkijken van een opname)

Ik wil graag meehelpen in het onderzoek! Ik kan namelijk nooit rustig tv kijken ! Valt echt vaak uit.

Reputatie 6
Badge +7

Begint hier ook weer met de Arris VIP2952 V2 waarvan de software reeds meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd is gewoon tijdens tv kijken en op willekeurige tijdstippen.

Tevens de traagheid van de gids wat meer op die gare Ziggo horizon xl box lijkt (DE reden waarom naar KPN ging met thuis) dus ontevredenheid begint hier te groeien.

Hoe lost KPN dit op?

Mijn abonnementen zijn bijna allemaal opzegbaar en Ziggo heeft de next box en samen met Vodafone ook leuke data hoeveelheden dus zullen we daar maar eens een uitstapje maken KPN?

 

Kom met iets concreets nu jullie de kans nog hebben.

Reputatie 4
Badge +4
  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? : ARRIS VIP2952
  • Arris VIP2592
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?  :  Tv kijken
  • Netflix kijken en niet via de app maar kanaal 200
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?   30/9  21:45.  1/10 19:40
  • 30-09 ook ongeveer 21:45
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?  nee.
  • Nee

 

Heb ook software opnieuw geïnstalleerd, dit probleem is 2 jaar geleden ook geweest het lijkt er op dat dit na de update met de nieuwe menustructuur (die ik best wel aardig vind) terug is gekomen.

 

Is er al wat bekend over een update?

ook met de hoop dat pip in de gids weer terug komt

 

 

 

 

 

Badge

Ik heb een dag of zeven geleden mijn beide kastjes compleet opnieuw ingericht met software. Oftewel de reset gedaan door de software via het menu te verwijderen. De installatie ging in twee stappen. Bij de eerste stap kreeg ik het oude vertrouwde menu weer te zien, maar vrij snel volgde de tweede stap waarbij de nieuwste software werd geïnstalleerd met de vernieuwde gids.

 

De storingen en het spontaan uitvallen zijn tot nu toe weg gebleven. Eergisteren nog wel 1x iets vreemds meegemaakt dat ik het kast vanuit de standby aan zette en geen beeld had (viel weg) en ik op het kastje iets met 95% zag staan. Uiteindelijk het kastje uitgezet en opnieuw aan en alles was weer goed.

Op het tweede kastje nog geen Netflix gekeken en weet dus niet of het weer werkt zonder spontaan uitvallen. Het eerste kastje staat in de woonkamer en daar hebben we een TV met een Netflix app en gebruiken we dus niet de app van het KPN kastje.

Ook onze ontvanger start steeds opnieuw op, haast elke dag. Tijdje geleden hadden we het probleem dat het na opstarten heel erg lang duurde voordat er beeld kwam, toen op aanraden ge-opdated. Maar nu dus telkens dat opnieuw opstarten :(  betreft arris vp2952 v2

Hier het zelfde probleem,soms 15min, geen tv ,

overweeg naar een andere provider tegaan,

Dirk.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil wel meewerken met de logging want dit is best irritant, Zal mijn profiel controleren en zo nodig aanvullen.

 

Ik wil graag meehelpen in het onderzoek! Ik kan namelijk nooit rustig tv kijken ! Valt echt vaak uit.

 

Heel fijn! Ik stuur jullie een privébericht :slight_smile:

Dit gedoe speelt sinds kpn telfort heeft overgenomen,

Had al een keer een monteur besteld en weer afgezegd ging ineens beter

maar na 2 dagen bijna een halve dag geen tv bleef maar updaten kwam nooit verder

dan 20 %,en dan doe je hem maar weer uit,

Dus kpn moet nu heel snel met een oplossing komen

want er zijn providers genoeg,

Dirk.

Mijn contract loopt volgende maand af en ik denk dat ik ook maar een andere provider neem dan ben ik hopelijk van dat steeds opnieuw opstarten verlost

Na de introductie van het nieuwe KPN startscherm komt het regelmatig voor dat ik Netflix niet kan bekijken. Als ik kanaal 200 kies en Netflix heb gestart lijkt het te lukken maar al gauw krijg ik de mededeling dat de app niet goed werkt en dat ik mijn ontvanger opnieuw moet opstarten. Na dit gedaan te hebben en opnieuw bij Netflix ingelogd te hebben werkt het weer. Maar na één of twee dagen gebeurt hetzelfde en moet ik opnieuw de hele procedure door. Uitermate vervelend. Graag een oplossing hiervoor.

 

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 4
Badge +4

Vandaag 02-10-2020 om 17:36 spontane opstart van de tv ontvanger, 10% en zo verder het ging deze keer sneller als voorheen. Gisteren spanningsvrij gemaakt en daarna software opnieuw geïnstalleerd. 

de ontvanger stond ingesteld op NPO1

Hopelijk kan men de loggings bij mij nu uitlezen, vanmiddag net alles uitgevoerd voor de logging