[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40245 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Reputatie 1

2 oktober 2020 22.08 kastje start weer opnieuw op. Rtl 4 staat op. 

Reputatie 7
Badge +10

Gaat om de ‘nieuwe’ HMB2260 van mijn ouders

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? -HMB2260
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? - Tv-kijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? - 22.08
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? - Ja
Reputatie 4
Badge +1

Vandaag, 10:35. Ik zit een film te kijken en in een keer wordt het scherm blauw en zit ik naar een herstart van de settopbox te kijken. Op het moment dat het stomme ding terugkomt krijg ik een bericht dat er een software update uitgevoerd moet worden. Hoezo kon dat niet voordat het kreng de spontane herstart deed? Die update moet dan kennelijk minstens tien minuten duren, waarvan het grootste deel in beslag lijkt te worden genomen door een download van een server die niet meer dat 1kb/s aanbiedt. Mijn god, wat een drama! Hoe kijk ik die film nou terug zonder opnieuw geconfronteerd te worden met de verplichte reclameblokken?

Reputatie 4
Badge +1

Update: geweldig! Ik kom terug in de volgende film en om het laatste half uur van de film waar ik naar aan het kijken was te kunnen zien moet ik deze vanaf het begin bekijken omdat “vooruit spoelen op dit kanaal niet is toegestaan”.

 

Stuur eens effe lekker de DVD op, stelletje klunzen.

Update: geweldig! Ik kom terug in de volgende film en om het laatste half uur van de film waar ik naar aan het kijken was te kunnen zien moet ik deze vanaf het begin bekijken omdat “vooruit spoelen op dit kanaal niet is toegestaan”.

 

Stuur eens effe lekker de DVD op, stelletje klunzen.


moet je wel een dvd speler hebben :joy:

ik ben met je eens dit is een serieus probleem

 

Reputatie 4
Badge +1

Je hebt gelijk. Ik wil de blu-ray, morgenochtend, bezorgd door een koerier in een driedelig maatpak.

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt gelijk. Ik wil de blu-ray, morgenochtend, bezorgd door een koerier in een driedelig maatpak.

Dat zou ik ook wel willen! Maar zonder gekheid: dit is natuurlijk úitermate vervelend 😞. Je hebt hier op dit moment vrij weinig aan, maar we zijn nog steeds druk aan het testen en onderzoeken. Dus hopelijk is het toch snel eens opgelost!

@gordonb3

Ik gebruik al héél lang Terugkijken niet meer via de commerciële zenders. Al zolang doorspoelen daarbij niet meer mogelijk is. Dat is bij "Terugkijken via de gids” al 3 jaar het geval. Bij alle providers.

Alles wat ik wil zien neem ik op. Dan kan doorspoelen nog wel. Of je slaat het reclameblok in één keer over door bv. 700 (voor 7 minuten) in te typen en dan op de doorspoelknop te drukken.

En ik kijk films en series via Videoland (is van RTL, dus veel uitgezonden films zijn daar ook te vinden) en via Netflix.

@gordonb3

Ik gebruik al héél lang Terugkijken niet meer via de commerciële zenders. Al zolang doorspoelen daarbij niet meer mogelijk is. Dat is bij "Terugkijken via de gids” al 3 jaar het geval. Bij alle providers.

Alles wat ik wil zien neem ik op. Dan kan doorspoelen nog wel.

En ik kijk films en series via Videoland (is van RTL, dus veel uitgezonden films zijn daar ook te vinden) en via Netflix.


ja klopt en dat is niet aan kpn maar RTL enz. die bepaald

toch raar zou je zeggen als de kijker juist kiest zonder reclame

@PeterG dat opnemen is dan de oplossing

Reputatie 4
Badge +1

Hmm, ja. Ik denk alleen niet dat-ie van het begin af opneemt als je er halverwege invalt? Op zich ook al raar, want ik geloof nooit dat KPN een miljoen kopieën van de miljoenenjacht afzonderlijk opslaat.
 
Maar goed, daar gaat het verder niet over, want het probleem is hier dus dat het ding zomaar een herstart uitvoert zonder aan de gebruiker te vragen of dat op dat moment wel opportuun is. Ik kan mij herinneren dat Micro$oft daar iets van twintig jaar geleden nog heel wat scheldkanonnades over te verwerken kreeg omdat ook servers zomaar tijdens werktijden een herstart uitvoerden na een update. Dat doen ze dus niet meer, zij niet...

Reputatie 7

Hmm, ja. Ik denk alleen niet dat-ie van het begin af opneemt als je er halverwege invalt? Op zich ook al raar, want ik geloof nooit dat KPN een miljoen kopieën van de miljoenenjacht afzonderlijk opslaat.

Klopt, een opname is niets anders dan een timeslot op de master opname van de zender.

Een opname van een abonnee is daarmee een heel klein recordje met abonneenummer, zender, starttijd en eindtijd. Als je halverwege een opname start, dan is de starttijd het moment waarop je die opname start. Plan ne de opname vioraf in dan is de starttijd de tijd waarop de uitzending volgens de EPG start minus 5 minuten.

Reputatie 4
Badge +1

Dat bedoel ik, dus het moet op zich makkelijk kunnen om die link op het begin van het programma te zetten. Dat verandert verder ook niks voor mensen die daadwerkelijk alleen maar het restant willen kijken, want als ik het kijken van een opname onderbreek en later weer opnieuw start vraagt hij nu ook al of ik verder wil kijken waar ik was gebleven of vanaf het begin wil kijken.
 
Van de Digitenne staat mij bovendien bij dat er rondom de reclameblokken codes werden verzonden welke je kon gebruiken om de ontvanger-harddiskrecorders op het juiste tijdstip te laten starten. Werkte niet echt, omdat ook toen al meer belang werd gehecht aan de reclame-inkomsten en de opname dus altijd te laat startte, maar als het hier dan allemaal om moet draaien kan je in ieder geval nog toestaan dat er wordt gespoeld op de film zelf. Tussen 25 minuten reclames kijken en de volle anderhalf uur zit tenslotte toch nog een heel uur. Dan had ik het einde tenminste nog kunnen zien.

Reputatie 7

Dat bedoel ik, dus het moet op zich makkelijk kunnen om die link op het begin van het programma te zetten. 

Technisch is dat inderdaad geen enkel probleem maar commercieel is dat een heel ander verhaal. KPN heeft de rechten niet om abonnees met terugwerkende kracht opnames te laten vastleggen. En om die rechten te verkrijgen zal KPN vast weer in de buidel moeten tasten.

KPN heeft de rechten niet om abonnees met terugwerkende kracht opnames te laten vastleggen.

Via de app / website kun je een halverwege gestarte opname wel helemaal van af het begin kijken. Ik gebruik dat nog wel eens. Meestal via de app in mijn Samsung TV.

Reputatie 4
Badge +1

Met partijen als Netflix als alternatief denk ik dat RTL wel in haar handjes mag klappen dat er überhaupt nog een markt voor ze bestaat. Maar het is inderdaad niet ondenkbeeldig dat die roversbende van Tim Kuik een slaatje zal willen slaan uit een dergelijke uitbreiding van de dienstverlening.

Reputatie 7

KPN heeft de rechten niet om abonnees met terugwerkende kracht opnames te laten vastleggen.

Via de app / website kun je een halverwege gestarte opname wel helemaal van af het begin kijken. Ik gebruik dat nog wel eens. Meestal via de app in mijn Samsung TV.

 

spontaan herstellende tv ontvanger, heel vervelend. Krijg geen foutmelding, maar begint gelijk weer op te starten

Na de software update moet ik hem zelf heel de tijd herstarten: films op netflix geven geen beeld.

Ik meld me bij deze aan

Maar kan je dan ook de gevraagde informatie aanleveren?

Tv ontvanger arris

Modem experia box v10

Herstart meerdere keren op een dag door de dag heen

Bij netflix en opnames kijken  het meeste herstarten 

Als we willen terugkijken vanaf het begin start hij niet vanaf het begin maar halverwege

 

Reputatie 1

Probleem met herstarten ontvangers is nog steeds niet opgelost! Gisteren avond wederom 2x ongevraagde herstart midden in de film! Super irritant! Wanneer gaat KPN dit nou eens oplossen? Nu al veeeeel te lang ellende! Geef mij het oude menu maar weer terug, toen nergens last van! Volgt er nog een compensatie van KPN want het kijkgenot wordt zo aardig verpest!

Het duurt inderdaad al lang. En voor de.update werkte het perfect. Ik zou ook graag zien dat deze update teruggedraaid zou worden en dan eerst deze problemen oplossen en dan pas de update opnieuw doen.  Graag antwoord van kpn of dat geen optie is zsm

Reputatie 7
Badge +20

Terug naar het oude menu is helaas geen optie, op de achtergrond is er veel meer gewijzigd dan het uiterlijk en de nieuwe functies van het nieuwe menu. Daarnaast staat niet vast dat dit probleem veroorzaakt wordt door het nieuwe menu.

Waar dit wel door wordt veroorzaakt wordt nog steeds onderzocht, het blijkt redelijk lastig zijn om te achterhalen waar dit toch door komt :slight_frown: Weet wel dat dit de hoogste prioriteit heeft op dit moment, wij hebben helemaal niets aan ontevreden klanten en doen dan ook altijd ons best om die zoveel mogelijk te voorkomen!

Sinds de laatste upgrade van kpn tv heb ik savonds laat al drie keer stistaand beeld gehad op alle zenders dit was ook op mij tv op de slaapkamer , het opnieuw opstarten en van stroom af deed totaal geen oplossing hopelijk lossen jullie dit spoedig op anders ben ik genoodzaakt naar een andereaanbieder te gaan 

renti

Admin: bericht afgesplitst en samengevoegd met verzameltopic.

Dramatisch de laatste paar dagen. Van helemaal geen beeld, tot gehele herstart. De gegeven opties van resetten heeft echt totaal geen nut. Baal ontzettend dat je een behoorlijk maandbedrag betaald voor een belabberd product de laatste tijd. 
 

De berichten over hoogste prioriteit kan me ook even gestolen worden. Zo te zien in dit topic speelt dit al heel lang, en er is nog steeds geen verandering zichtbaar. Die hele update is een grote fiasco. 

Oke begrijpelijk maar wel jammer. Hopelijk is t snel gevonden en opgelost. Feit blijft wel dat wij voor de.laatste update nooit problemen hadden dus lijkt t meer dan logisch dat het wel degelijk aan de update ligt. Succes met t uitzoeken .